Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- نازایی
دو بار ای یو ای ناموفق داشتم و یه ای وی اف نا موفق ، شرایط کاشت خوب بود تعداد جنین هام برای انتقال دو تا، چرا ناموفق شد؟
- کیست تخمدان فاقدسپتا
سلام تخمدان راستم کیست ۴۰ در ۳۰میلیمتری داره ک زده فاقد سپتا ایا خطر ناکه؟؟
- علایم بارداری هم دارم
دو روز از پریودم گزشته هنوزم پریود نشودم میخوام بدونم باردارم یا ن
- تداخلدارویی
ایا قرص اسپیرنولاکتین و ال دی باهم تداخل دارند؟ کیست تخمدان دارم و برای ۳ ماه قرص ال دی تجویز شده.ایا بعد ۳ ماه باید سونو بدم یا کیستم خوب شده
- دو ماسک در بارداری ضرر دارد؟
سلام خانم دکتر خسته نباشید من در تمام مدت بارداری به خاطر ترس از کرونا وقتی میرفتم بیرون دو تا ماسک زدم بعضی اوقات حالم بد میشد نفسم کم میومد یک ماسک رو برمیداشتم امکانش هست به خاطر ماسک زدن جنین دچار مشکل بشه و اکسیژن بهش نرسه؟
- عفونت واژینال
با سلام ۳۷ ساله هستم روی لابیای کوچک خارش و گاهی سوزن سوزن احساس میکنم ترشح فرنی مانند سفید دارم اما کم هستش بوی بد نمیدهد چه دارویی استفاده کنم
- دندان درد
سلام من یک هفته هست اقدام به بارداری کردم.و دو روز دندان درد شدید گرفتم میتونم برای کشیدن یا پر کردن برم دکتر؟ یا ضرر داره؟
- بارداری
سلام هفته سیزدهم بارداری هستم و سنو ان تی را در سیزده هفته یک روز انجام دادم که بر اساس صحبت پزشک سنوگرافی خوب بود . اما از روز بعداز سنو در طول روز استفراغ میکنم . قبلا حالت تهوع داشتم ولی بالا نمیاوردم و یا خیلی کم بود . خواستم بدانم که این استفراغ کردن با توجه به اینکه سه ماه را پشت سر گذاشته ام نگران کننده است ؟؟
- ماموگرافی پستان
سلام خسته نباشید من ۶ماه پیش سونوی پستان دادم خانم دکتر علیزاده صفت گفتن که قرص Eهفته ای ۳باربخورم الان ۶ماه شده باید برم سونو بدم ایا به دلیل بیماری کرونا میتونم سونورو بندازم عقب دیرتر برم؟؟ممنون ازشما
- بارداری
سلام من بیست و چهار سالمه یه دختر دونیم ساله هم دارم ودر بارداری هم هیچ مشکلی نداشتم و با اولین اقدام هم باردار شدم. میخاستم ببینم اگه قصد دوقلو زایی داشته باشم امکانش هست با دارو نتیجه بگیرم یا خیر ژنتیک تاثیر داره.
- قرص reprostasis
سلام خانم دکتر این قرص reprostasis روبرام تجویز کردین ولی تو جلد قرص دو رنگ قرص با شکل های مختلف وجود داره روزانه گفتین یکی بخورم میخواستم بدونم کدوم شو بخورم؟یکی رنگش قهوه ایه یکی سفید
- Pco
سلام 26سالمه مجردم دکتر متخصص زنان برام سیپروترون کمپاند برای کم شدن موی زاعد صورت و تنظیم پریود داده ولی الان ماه اولم ریزش مو دارم خیلی زیادتر از قبل شده...
- سلام من مدتی هست پریودی نامنظم دارم سیبل برام دکتر داده چطور مصرف کنم یوقت پریودمو قطع نکنه اسیب نزنه به پریودم من رنگیشو میخورم نه سفید شو البته یک دونه شروع کردم
- لیزر سینه
سلام خانوم دکتر عزیزم روسینم موهای زائد داره همش تیغ زدمو زیاد شده ایا لیزر خطرناکه برای موهای زائد رو سینه؟
- سرکلاژ شکمی
سلام ممنون از پاسخ های سودمند شما چه مدت بعد از زایمان طبیعی ناموفق در ۲۱هفته بدون کورتاژ میتونم عمل سرکلاژ شکمی انجام بدم؟؟ و این که با انجام عمل سرکلاژ شکمی با لاپاراسکوپی چه مدت بعداز عمل میتونم برای بارداری اقدام کنم؟
- غربالگری اول
سلام خانم دکتر وقت بخیر امکانش هست سونوگرافی غربالگری اول را برام تفسیر کنید تصویر یک جنین زنده با پرزانتاسیون متغیر در کاویته رحم مشاهده شد Fhr برابر با bpm 150 میباشد مایع آمنیوتیک در حد طبیعی جفت بصورت لترال چپ با گرید صفر واقع شده است Crl=46mm Hc=63mm Bpd=14mm Nt=1,66mm Nb is seen it is seen برابر با ۱۱ هفته و ۳ روز در آنکس ها ضایعه فراگیر دیده نشد طول سرویکس 34mm Pi شریان رحمی در سمت راست 4/1 و pi شریان رحمی در سمت چپ 2 میباشد Pi میانگین =3/05و افزایش یافته /ب Nt=1,66mm nasal bone(persent) BS/BSOB:0,77 NT percentile for given crl=71% maxilla normal Tricuspid flow normal Ductus venosus( mean uterine artery pi :3,05(increased) Umbilical cord 3 vessels ممنون از شما خانم دکتر برای pi افزایش یافته چه باید کرد خطرناکه
- من در هفته ۱۵باداری سقط داشتم.بعد سقط ،چون بقایا مونده بود همون روز سقط و دو روز بعد ،دوبار کورتاژ شدم.بعد منومرخص کردن و متیل ارگونوین دادن برای شش روز .توی این یککاه،مچمدام ترشحات خونابه. ای داشتم.سونوانجام دادم.گفتن باز هم بقایا مونده.وکیستمولتی لوکاله هفت سانتی دارم.و قرص ضد بارداری تجویز کردن.ایا با قرص بر طرف میشه؟ اینکیست تخمک ازاد نشده هست؟کی مجدد برم سونو؟الان ده روزه قرص ال دی مصرف میکنم برای درمان
- بارداری
درهفته اول مصرف قرص ال دی هستم ودخول داشتم ومنی ب داخل راه پیداکرده..آیاباردارمیشوم؟دوباردرطی سال قبل وسه سال قبل سقط داشتم.آیاانکان داردباردارشوم؟اگرقرص دوتایی بخورم مشکل پیش می آید؟
- قرص آسپرین ٨٠
سلام خانم دكتر من هفت هفته باردار هستم و دومين بارداري هست قبلا سقط داشتم خودم سقط كردم دكتر بمن بخاطر سقط قبلي قرص آسپرين ٨٠ دادن ميخواستم بپرسم لازم هست بخورم ؟ و اينكه خوردنش ضرري نداره؟
- عقب انداختن پریودی
سلام من قرص ال دی مصرف میکنم و ۲۸ این ماه عروسیمه الان متوجه شدم که ۲۶م دوره قرصم تموم میشه و موقع مجلسم پریودم، میشه یک جوری عقب بندازمش یا الان پریود بشم که تا اون مقع تموم بشه؟


