Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- فوکوس اکوژن بطن چپ
باسلام خانمی39ساله هستم زایمانه سوممه.البته بافاصله 15ساله بین دوم وسوم بارداریم.هفته بیست و یکم برای غربالگری رفتم سونو گفتن کانون اکوژن دربطن چپ جنینه.یعنی تجمع کلسیم،با این حال برام کلسیم دی نوشتن و چند روزی مصرف کردم الان دست و پام خیلی ورم داره.آیا مصرف کنم یا نه
- چرا باردار نمیشم هیج مشکلی هم ندادم
- انتقال
سلام علت دردپریدی گهگاهی که بااستراحت بهترمیشودوافت فشار بعدازانتقال جنین سه روزه وروزدوازدهم
- اندازه آلت شوهرم
سلام خانوم دکتر اندازه آلت شوهرم 10 سانته. برای ازدواج مشکلی نیستش؟
- سرکلاژی
من 1ماهه سقط کردم سرکلاژشده بودم تو 20 هفته سقط شد،الان میگن عروقت حامله شدی باید سرکلاژشکمی بشی من کی بیام مطب ؟
- پریودی طولانی
من ۱۸ سالمه دوماه که پریودیم نامنظم شدهو طولانی سونو هم دادم دکتر گفت مشکلی نیست وقرص داد ولی هیچ تغییری نکرد وهنوز خونریزی دارم شدیدترین قبل
- سقط عمدی جنین
من بازدارم و توی هفت هفته هستم شوهرم میگوید باید بچه را سقط کنی مرتب پونه و زعفران بم میدهد واقعا نمی توانیم اش مراقبت کنیم اما از سقط هم میترسم چ کار کنم
- درباره بخیه زایمان طبیعی
من ۶ماهه زایمان کردم جا بخیه خوب نمیشه علتش چیه
- سلام آیا با جنین کامپیت
سلام آیا کسی با جنین کامپکت باردار میشود من الان ۶روز انتقال دادم برای بار دوم ای وی اف کردم
- قرص پر نیدزول
من به مدت ۳ هفته روزی دو تا خوردم برای انتقال جنین که جواب منفی شد آیا این قرص سیتم ایمنی وپایین می آورد؟دوباره باید چاب آزمایش خون cbc بدم،؟
- قاعدگی
۵ روز پریدم عقب افتاده چیکار کنم
- اقدام برای بارداری
با سلام و وقت بخیر. من خانمی ۳۶ ساله هستم که از آخر فروردین ۱۴۰۱ تا ۱۴ تیر کپسول آکنوتان مصرف کردم (هفته ای دو عدد) سوالم اینه تا چند ماه بعد از مصرف این دارو میتونم اقدام کنم برای بارداری؟
- حد متوسط خطر غربالگری دوم و آزمایش سل فری
سلام خانوم دکتر عزیز.خسته نباشید.خیلی نگرانم،ممنون میشم جوابم رو بدید.الان(96/11/30 )17 هفته و4 روزم. 36 ساله هستم.بارداری اول.همسرم سال 91 لنفوم غیر هوچکین داشت که درمان شد.خواهرشوهرم بیماری قلبی مادرزادی داره. جواب سونوی 12 هفته کاملا نرمال بود. Nt=1.3mm جواب آزمایش خون غربالگری اول: papp-a=1.9mlu/ml mom 0.79 free b-hcg=43.00 iu/l mom 1.16 ds age1:232 final risk 1:2680 t18/13 prior 1:1800 final risk 1:99000 جواب سونوی 17 هفته و 3 روز کاملا نرمال بود. جواب آزمایش خون غربالگری دوم : papp-a=1.9mlu/ml mom 0.79 free b-hcg=43.00 iu/l mom 1.16 afp=37.90 iu/ml mom 1.49 ue3=0.20ng/ml mom 0.40 hcg=91163.0 iu/l mom 2.53 inhibin-a=246.0pg/ml mom 1.18 ds ) age1:232 final risk~1:293 ) ntd prior 1:1000 final risk 1:2720 t18/13 prior 1:1800 final risk~1:99000 slos prior 1:20000 final risk~1:835 دکترم خیلی منو ترسوند.حتی تا مرحله سقط جنین توسط پزشکی قانونی رو هم واسم توضیح دادن!فقط بخاطر اینکه در مرحله خطر متوسط هستم!
من اصلا دوست ندارم آمنیوسنتز انجام بدم.بخاطر همین آزمایش سل فری رو امروز انجام دادم.دکترم گفت دیره واسه این آزمایش،اگر بد بود پزشکی قانونی اجازه سقط نمیده.جواب آزمایشم دوشنبه دیگه آماده میشه که اون روز میشه ۱۸هفته و ۴ روز.
در خونواده من وهمسرم اصلا ناهنجاری کروموزومی نداریم.سن همسر38 سال
بنظرتون با توجه به جواب آزمایشات همین آزمایش سل فری کفایت میکنه؟یعنی اگر جوابش خوب در اومد دیگه خیالم راحت باشه؟مسلما همه دوست دارن اصلا بچه نداشته باشند تا آخر عمر، تا اینکه بچه ناسالم داشته باشند.نمیتونم این حجم از استرس رو تحمل کنم.ممنون میشم نظر و تشخیص شما رو بدونم.خیلی ممنونم از وقتی که میگذارید. - تیر کشیدن لگن و کشیدن درد به سمت کمر هنگام پریود
سلام خسته نباشید من تقریبا ۲۷ سالمه و از ساای ک پریود شدم یادم میاد از شدت درد پریود روی زمین میفتادم و یا غش میکردم انقد درد دارم که حتی عزرائیلو گاهی میبینم ...ک دکتر زنان به من شیاف دیکلوفناک داد الان حدودا چند سالی هست یه درد بهش اضافه شده داخل باسنم انگار سفت میشه گاهی اوقات درد میگیره جوری ک سرجام سیخ میشم و این درد به سمت کمر کشیده میشه و ب شدت ابروم میره سر این ررد روم نمیشد سر کار برم با مدیر عامل صحبت میکردم همش میگفتم خدا تیر نکشه تو باسنم نمیدونم این درد کوفتی علتش چیه و اصو چرا اینجوری میشم
- بوی بد واژن
بوی بد واژن. و درمان ان ؟
- ترشح پنیری
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر چند روزی ترشح دارم پنیری شکل همراه با کمی خارش،بدون بو و سوزش چه دارویی استفاده کنم
- قرص سیپترون
با سلام. قرص سیپترون باید از اول قاعدگی شروع کنیم یا روز ۵ ام قاعدگی؟؟؟و اینکه شب باید خورد یا روز؟؟؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر بنده به دلیل نارسایی دهانه رحم دوبار در هفته های ۲۸ و ۲۲ زایمان زودرس داشتم.الان میخوام سرکلاژ شکمی بشم میخواستم بدونم قبلش نیاز به ازمایش انعقادی و تست پاپ اسمیر هست؟ البته یکسال پیش تست پاپ اسمیر انجام دادم
- سزارین چهارم
چرا کسانیکه جراحی جمجه داشتند براشون سزارین چهارم خطرناک تره
- مشکلات زنانه
من خارش بیش از حد دارم گاهی و اینکه عفونت دارم هم ترشح هم اینکه بیرون از بدنم یعنی دقیقا چسبیده به واژنم یه دونه های در امده شبیه زگیل تناسلی ولی زگیل نیست چند ساله پیش هردکتری رفتم خوب نشده .چیکار کنم؟کجا برم؟


