Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- علت پری روده جنین
هفته 36بارداری هستم، درستون گرافی قبلی همچی خوب بود، الان احتمال پری روده زدن،اوایل بارداری قند داشتم، الان وزن جنین دوکیلو دویست گفتن که پودردادان برای افزایش وزن جنین لطفا جواب بدید
- اقدام بارداری
سلام خانم دکتر من پریودهام همیشه منظم هست ۲۷روزه است ۵ روز میشم الان ۳ روز زودتر پریود شدم پریودم هم تیره کشدار است و۳ روز شدم تخمدان چپم هم تیر میکشه دردش تا پهلوم هست روز سوم شبش ۲ تا لتروزل ۲/۵ خوردم امروز صبح هم یکی دکتر ماه قبل برام تاموکسیفن۲۰نوشت ولی من نخوردم الان اونم بخورم از روز پنجم؟من یک ساله تو اقدامم ولی باردار نشدم ویتامینEوامگا۳ وD3 وفولیک اسید ۵ هم دارم مرتب میخورم لطفا راهنمایی کنید
- طریقه مصرف پودر اینوفولیک
با سلام. دکتر زنان جهت اقدام به بارداری، برای من پودر اینوفولیک تجویز کردن که صبح ها مصرف کنم و از قبل هم تیرویید داشتم و لیووتیروکسین ناشتا مصرف میکنم. خواستم بدونم این دو دارو با فاصله کم از هم خورده میشه، تداخلی روی هم نداره؟ اگه داره به چه صورت مصرف کنم. ممنونم
- سقط جنین
سلام خسته نباشید من حدودا شش روز پیش سقط داشتم بعد سنو انجام دادم ک ۹*۱۷م م میگه بقایی بارداری عروقی دارم آیا نیازه کورتاژ کنم با دارو بقایا دفع نمیشه
- ویتامینA در بارداری
سلام.وقتتون بخیر من۵شهریور اولین روز آخرین پریودم بود ۱مهر باید پریود میشدم ک نشدم و بعد فهمیدم باردارم من۴مهریک قرص ویتامین A 25000 خوردم و ۴روز بعد هم یه قرص دیگه من نمیدونستم باردارم و نمیدونستم این قرص ااانقدر خطرداره برای جنین ۱۲مهر ک دکتر رفتم سونو انجام دادن ساک حاملگی دیده نشد و گفت دیواره رحم ضخیم فقط دکتر گفت احتمالقاح دیرصورت گرفته و هفته ات کمه حالا نمیدونم اون دوتا قرص تاثیر داشتن خییییلی ناراحتم دارم میمیرم از ناراحتی😭😭😭 نظر شما چیه؟ چکارکنم؟ دکترخاصی برم؟داروی خاصی باید بخورم؟ خواهش میکنم راهنمایی کنید
- بارداری
سلام خسته نباشید...
3،4 روز بود که پریودم تموم شده بود که رابطه محافظت نشده داشتم و منی کامل داخل خالی شد...15 ساعت بعد قرص اورژانسی خوردم الان 12 روز از خوردن قرص اورژانسی میگذره پریود نشدم طبیعی هست؟؟ - بارداری
سلام تازه باردارم. استفاده از اسپری ضدعفونی الکل ۷۰ درصد برای دست در بارداری ضرر داره یا نه . ممنون ایا از پوست جذب میشه برا جنین ضرر داره .
- سونوگرافی
سلام.۸ هفته باردار بودم .سقط شد.الان 10 روز که ترشح خونی دارم.در سونوگرافی رحم با ابعاد 43*95 م م وا کوی نرمال. آندومتر با مایع و ترشح زیاد،دیامتر عرضی آن 14م م.وتصویر متر یال اکوژن به ابعاد 13*23 م.م در پروگزیمال آن دیده می شود.
- بارداری
سلام خسته نباشید من همونم که دوقولوهمسان باردار بودم ویک قل تک شریان بود در ۲۸ هفتگی مردقل دیگر ۳۳ هفته است امروز در سونگرافی داپلر پیلکتازی کلیه راست ٪۷ mm و و داخل معده اکو اسیتی مشاهده شد و حجم مایه آمونیوتیک ۷میلیمتر بود خواستم بدانم کلیه ومعده چه مشکلی دارد بعد از تولد مشکلش بر طرف میشود ؟
- سفط
با سلام من تحربه سه بار سقط رو داشتم و دکتر بهم پیشنهاد رحم اجاره ای داد و نتیجه نگرفتم اون خانم حامله نشد دکتر گفت دلیلش تخمک ضعیف از من بوده هنسرم هم واریکوسل داره ولی گفت دلیلش اون نبوده و باید خودم این قدر امتحان کنم تا بشه واقعا نمیدونم باید چیکار کنم ایا راهی هست که نخوام این تجربه وحشتناک رو تکرار کنم
- سزارینپنجم
سلام وخسته نباشید ببخشید من ۳۸سالمه و چهارتا سزارین داشتم که سزارینچهارمی عمودی بود و متاسفانه بعد از دوماه شکمم از داخل باز شده بود وه دوباره جراحی انجام دادم و واسم مش گذاشتن والان بعد از دو سال متوجه شدم باردارم چکار کنم
- اقدام به بارداری
سلام من دوره قاعدگیم ۲۸ روزه است چه موقع برای بارداری اقدام کنم چندروز بعد قاعدگی.
- سلام من دوتا زایمان زودرس داشتم ۲۱ هفته و۲۶ هفته که آخریش سرکلاژ بودم اما نتیجه نگرفتم حالا به دکتر مراجعه کردم که پیرناتولوژیست هستن یکیش میگه سرکلاژ شکمی کیش میگه دوباره واژینال حلا من موندم چیکار کنم به حرف کدوم گوش کنم لطفا راهنماییم کنید حتی اون دکتری که میگه واژینال میگه فرق ندارن باهم اما اگه دوست داری برات انجام میدم اما به نظرم این کارو نکن
سلام خسته نباشید ،خانم دکتر من دوسال ونیم سرکلاژ شکمی به روش لاپارا انجام دادم پایین تراز خط سزارین به سمت چپ ی نقطه حالت گز گز وسوزش دارم مثل جایی ازبدن که انگار اسیدی بشه ،بعضی وقتا هرروز ی وقت دوساعت درروز مدام میسوزه علتش چیه ؟من چه بررسی انجام بدم تا علتو بفهمم
- بارداری
سلام در سونوگرافی من در هفته ۵ نوشته فیبرومی که دارم به کیستال کاویته رحم فشار میاره یعنی خطر داره؟
- بارداری
سلام دکتر. ۲۷ هفته و نیمم ۲۰ هفته با سرویکس ۲۲ سرکلاژ شدم. استراحت مطلق کردم بعد از عمل یعنی فقط برای دستشویی پا میشم. امروز سونو دادم طول سرویکسم شده بود ۲۶ . میتونم استراحتمو کمتر کنم ؟ شیاف و آمپول پروژسترون هفتگی میزنم. ۲۷ و نیم هفته ام.
- امکان بارداری بعد از مصرف قرص اورژانسی چقدر هست؟
با سلام.من از روز 15 آبان برای التهاب و عفونت قارچی واژن تحت درمان با قرص های آزیترومایسین، میترونیدازول و پماد کلوتریمازول هستم. روز 18 آبان (روز 14ام چرخه قاعدگی) با همسرم رابطه محافظت نشده داشتم(البته منی داخل واژن تخلیه نشد اما بعد از انزال بدون شستشو مجدد رابطه داشتیم) 8 ساعت بعد از رابطه 2 عدد قرص لونژیل 0.75 خوردم و روز 21 آبان کمی خونریزی داشتم و بعد از آن هیچ خونریزی مجددی نداشتم. میخواستم ببینم دلیل این خونریزی کم چی هست و آیا امکان داره باردار شده باشم؟ برای اطمینان از عدم بارداری چه زمانی میتونم آزمایش خون بتا بدهم؟
- زایمان طبیعی بعد از سزارین
سلام فروردین ۹۹ سزارین شدم. الان ۶هفته باردارم..امکان زایمان طبیعی برای من وجود داره؟؟
- لکه بینی
با سلام وخسته نباشید خانم دکتر من در در هفته ۱۱ بارداری هستم دو بار سونوگرافی انجام دادم که همه موارد نرمال بوده من از هفته ششم دچار لکه بینی شدم که شیاف سیکلوژست ۴۰۰۰ شبی یک عدد استفاده می کنم وآسپرین مصرف می کنم ولی باز دچار لکه بینی و گاهی به فاصله دو روز دچار خونریزی در حد خیلی جزیی می شوم در ضمن من ۸ ماه پیش به علت حاملگی پوچ سقط داشتم ۰تو رو خدا راهنماییم کنید خیلی نگرانم با تشکر
- بارداری
سلام ۷/۳۰سونو رفتم گفتن ۶وهفته است قلب جنین میزنه ولی امروز ۸/۱۹دوباره سونو رفتم گفتن ۶ هفته ولی قلب به وضوح دیده نمیشه لکه بینی دارم شیاف پروژسترون استفاده میکنم باز برای ۲ هفته دیگه تکرار سونو نوشتن آیا بچم سقط میشه یا نه
- انقباض
سلام بنده در هفته۲۴بارداری هستم و سرکلاژ شکمی در طول شبانه روز حدود دو الی سه بار شکمم سفت میشه و تنگی نفس میگیرم در حد چندثانیه بدون درد ایا این انقباض هست و ضرر دارد؟چه کنم؟


