Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- (بارداری)
سلام خسته نباشید من باردار 21هفته هستم از اول بارداری خارش و سوزش دارم و از داروی کلوتریمازول 1٪و قرص آموکسی سیلین استفاده کردم و هیچ نتیجه نگرفتم برای طرف شدن خارش و سوزش از چه دارویی استفاده کنم وآیا این خارش و سوزش برای جنین مشکلی ندارد ممنون میشم راهنمایی کنید
- بارداری
سلام. کسی که یکبار سزارین شده مگه میتونه طبیعی زایمان کنه؟ ببخشید اگه میشه کامل توضیح بدید.ممنون
- قرص اضطراری
سلام نزدیکی محافظت نشده داشتم و قرص اضطراری خوردم الان بعد از حدود یکهفته مجددا میخوام قرص بخورم ایا تاثیر داره یا خیر
- سیرکولار
باسلام توی سونوگرافی بارداری من نوشته بافت ترفوبلاستیک نمای سیرکولار دارد.میخاستم بپرسم خطرناکه؟ لازم به ذکره که من داخل هفته نهم هستم و همه چیزای دیگه طبیعی بود.
- بقایای بارداری بعد از سقط
سلام بقایا دارم حدود سه سانت 18اسفند هم سقط کردم در 17هفته آیا امکان داره با پریود این بقایا دفع بشه؟
- خونریزی
انتهای تحتانی بررویint osینی چی؟
- مصرف قرص استرادیول بعداز بارداری با روش ivf
سلام دکتر جان، تو رو خدا اگه سوالمو خوندین جواب بدین، من ده آبان انتقال جنین فریز شده داشتم برای تعیین جنسیت به روش آی وی اف، روزی سه تا استرادیول میخوردم، هی به دکترم میگفتم کی قطع کنم میگفت فعلا ادامه بده، تا هفته شانزدهم ادامه دادم، امروز بهش گفتم خانم دکتر کی قطع کنم الان شانزده هفته و چهار روزم گفت به جایی که آی وی اف کردی زنگ بزن، زنگ زدم گفت باید هفته ده بارداری قطع میکردی، تو رو خدا بهم بگین مصرف استرادیول تا هفته شانزده باعث نقص جنین میشه، هفته سیزده ان تیم خوب بود و ازمایش سلفریمم هیچ مشکلی نداشت، دکتر جان تا حالا همچین موردی داشتین، تو را به هر که میپرستین بی جوابم نذارین
- بارداری
سلام باردارم هستم . خواستم بپرسم سرم سولفات منیزیم تا چند هفته خطر زایمان زودرس رو رفع میکنه؟ هفته ۳۵ ... ۳۶ هم میشه باز تزریق کرد ؟ ۲۹ هفتگی تزریق کردم بخاطر کمر درد .
- معده درد
سلام وقت بخیر پنج هفته باردارم به خاطر درد معده و اسید معده میتونم پنتوپرازول بخورم شربت momمیخورم ولی بازم درد دارم
- آیا قرص نورم اسکین باعث معلول بودن بچه میشه؟
آیا قرص نورم اسکین باعث معلول بودن بچه میشه؟
- تنظیمی قاعدگی
من دخترم ۱۷ سالمه رابطه از نزدیک داشتمولی چیزی وارد رحمنشده تنبلی تخمدان دارم و از بچگی هممشکل نامنظمی پریودی دارم ولی دکتر بهم قرص سیبل داده چونپریود نمیشود الان ۵ روز میخورم ولی پریود نشدم و رحمم باد کرده میشه لطفا جواب بدیدددد
- کیست درمویید
سلام،در تخمدان چپ من یک کیست درمویید ۴ سانتی دیده شده (سونو+mri) که باعث ایجاد درد خفیف و مبهم در ناحیه زیر شکمم میشه و احساس سنگینی و پر بودن شکم و زیر شکم.میخوام برای بارداری دوم اقدام کنم، امکانش هست صبر کنم و همزمان با سزارین کیست رو بردارم؟ یا قبل از اقدام برای بارداری باید جراحی کنم؟
- بقایا جنین
سلام سقط جنین داشتم تو سونو آخر دوسانت باقی مونده الان خونریزیمم قطع شده باید کورتاژ شم؟
- سقط جنین
من ۲۳ مهر سقط جنین داشتم از اون قضیه سقط حدود سه هفته میگذره ولی همچنان شکم و زیر شکمم ورم داره و حس میکنم هی بیشتر میشه سونوگرافی رحم انجام دادم و سقط جنین کامل بوده و چیزی داخل رحمم وحود نداشته دلیل ورم شکم و زیر شکمم چیست؟
- آیا با وجود آزمایش آمینیوسنتز،غربالگری مرحله دوم لازم است؟
با سلام میخواستم بدونم شخصی که آزمایش آمینیوسنتز رو انجام داده نیاز هست غربالگری مرحله دوم رو هم انجام بده؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. و اینکه بهترین زمان برای غربالگری مرحله دوم چند هفتگی است؟ آیا نیاز به ناشتایی وجود دارد؟
- سنگ حالب در هفته ۱۱ بارداری
سلام دکتر بزرگوار خسته نباشید . خانومم دو قلو بارداره ولی متاسفانه سنگ ۵ میلیمتری در حالب گیر کرده که باعث شده کلیه مقداری التهاب کنه و دکتر گفته اگه تا یک هفته دفع نشه باید لیزر کنه برا دفع سنگ و این کار عوارض داره احتمال این که جنین ها سقط بشن یا مشکلات و نقصی برا جنین پیش بیاد زیاده ، دکتر جان خواهش میکنم بهم بگین چکار کنم نمیخوام دوقلو هام رو از دست بدم خیلی به زندگی امیدوارم کرده بودن . خوزستان هستیم توانایی مالی نداریم که شهر دیگه ای بریم دکتر هیچ دارویی برا دفع ننوشتن گفتن فقط آب بخور تو این یک هفته . خواهش میکنم راهنماییم کنید دارویی چیزی کاری که دوقلوهام چیزیشون نشه . ممنونم ببخشید طولانی شد
- شک دارم ک باردارم ولی خارش و ترشحات واژنی زیاد دارم چی استفاده کنم؟
- سوزش ادرار
سلام من ۸هفته باردار هستم .گاهی اوقات موقع ادرار کردن سوزش دارم .بخاطر عفونته؟بیام پیشتون برام آزمایش بنویسید یا نیاز نیست ؟
- سوال در مورد زنان
سلام من دکتر دو بسته قرص سیبل تجویز کرده و گفته از روز سوم پریودی بخورم میخواستم ببینم از شب سوم تا کی باید ادامه بدم این قرص رو یه ردیف سفید ۳ردیف زرد و جعبه بعدی رو از کی باید شروع کنم
- بارداری
سلام .من با همسرم رابطه داشتم بعد ارضا شدن ادرار کردم و بعد ۱ ساعت مجدد رابطه داشتم ممکن هست اسپرم از رابطه قبلی مونده باشه باعث بارداری باشه


