Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کمبود ویتامین دی
سلام. خانم دکتر من الان نزدیک دوسال هفته ای یکی قرص ویتامین دی ۵۰هزار میخورم میخواستم ببینم احتمال داره واسی کلیه هام ضرر داشته باشه ادامه بدم یا دیگه نخوردم
- عفونت مداوم ولک بینی بعدازعمل براشت رحم وتخمدانها
سلام خانم دکتر عزیز ببخشید که مزاحم شدم من ۴۹ سال دارم دوساله که رحم وتخمدانهام روبه علت میوم بزرگ برداشتم اما متاسفانه بعداز عمل مدام عفونت میکنم که علانتش فقط ترشحاتم زرد پررنگ وگاهی سبز وهمچنین لک میبینم ازلحاظ بهداشت فردی خیلی رعایت میکنم دکتر زیاد میرم معاینه می کنند ومیگن هیچ مشکلی داخل واژن دیده نمیشه (سوزش ادرار وخارش ودرد هم ندارم )آزمایش پاپ اسمیر دادم فقط عفونت نشان داده هرچی دارو میدن مدت خیلی کوتاهی خوب میشم ولی دوباره مشکلم برمیگرده سونوگرافی روشکم هم انجام دادم گفته مشکلی نداری لطفا راهنمایی کنید آیا خطرناکه ؟ چکارکنم و چه دارویی خوب میکنه؟ ازغصه دارم داغون میشم
- قطع ترشح
سلام مدتی است ترشحاتم قطع شده. ترشح نمیاد. قبل از این هرروز ترشحات داشتم و کاملا طبیعی بود اما حال دیگه ندارم. شاید نزدیک چند هفته میشه 20ساله و متاهل هستم. علت چیست؟
- آندومتریوز
با عرض سلام و خسته نباشد آیا سزارین میتواند یکی از دلایل آندومتريوز باشد ؟ آیا مصرف دو فاستون یکی از روش های درمانی آندومتريوز محسوب می شود؟ فردی که به آندومتريوز دارد هر چند وقت یک بار باید به پزشک مراجعه کند ؟ با تشکر
- سرکلاژ شکمی
دکترم بهم گفته باید سرکلاژ شکمی بشم آیا صد درصد شکمی جواب میده و جنین تا۹ ماه میمونه؟
- عوارض آمپول دکاپپتیل
با سلام.بعد از اتمام دوره مصرف دکاپپتیل چقدر طول می کشه تا دیواره رحم ضخیم بشه و پریود شروع بشه؟ و ضخامت اتدومتر باید چقدر بشه تا پریود شروع بشه؟
- من توی سونوگرافی توی اخندان راستم صایعه هترواکو زده میخواستم بدونم خطرناکه
- جوش صورت
سلام خسته نباشید ازتون پرسیدم که منوبرای جوش های زیر گردنم ۳سال اسپیرولاکتون استفاده کردم ممکنه ک در بیارم دوباره جوش گفتید بله ؟ ازتون یه خاهش دارم یعتی هیچ دارویی برای جوش های هورمونی وجود نداره ک جوش رو خوب کنه بدون اینه جوش صورت بگرده؟باید همیشع تا اخر عمر قرص بخورم ؟من ۱۹ سالمه کیست ندارم آندروژن بالا دارم خوردن این قرص تا اخر عمر نازایی نمیاره ؟ مشگلی برام اینجا نمیکنه ؟
- تفاوت خون لانه گزینی با پریودی
سلام من بعد هیجده روز از رابطع بدون دخول پریود شدم از کجا بدونم خون پریودیع یا لانه گزینی خونریزی من رنگش قرمز لخته ام داره س روز زیاد اومده روز سوم کم شده
- حاملگی
سلام،10هفته باردارم سرکلاژشکمی ام ،کمرم شکمم درد میکنه اکثرا ،میگن آب ونشاسته راقاطی کن بخور جای بچه سفت بشه من میتونم بخورم یاضرر دارد؟
- تعیین جنسیت
سلام خانم دکتر خسته نباشید ممنون از جواب سوال قبل ببخشید اگربخواهم برای تعیین جنسیت آی وی اف کنم با اینکه مشکل برای باردارشدن ندارم وبه طور طبیعی سه تا فرزنددارم آیا امکان دارد با آی وی اف بارداری موفقیت آمیز نباشه و هزینه زیادی که میشود ازدست برودممنون
- سلام .من ۱ ابان ۱۴۰۱ زایمان کردم و بعد ۶۰ روز خونریزیم چند روز قطع شد و مجدد شروع ، این روند همچنان همینطوریه و الان ۴ ماه گذشته و همینطوری ادامه داره …یعنی چند روز قطع میشه و مجدد چند روز خونریزی دارم . سونو دادم سالم بود همچی ، چکا
- قطع قرص ضدبارداری
سلام خانم دکتر عزیز. من از روز 5 پریودم به مدت 4 روز قرص ضدبارداری کنتراسمین خوردم به خاطر عوارضی که داشت قطع کردم الان دوباره پریود شدم. آیا طبیعیه؟ چون هفته پیش پریود بودم. به خوردن قرص مجدد ادامه بدم؟ یا بذارم این دوره خونریزی تموم شه؟ این خونریزی پریود محسوب میشه یا نه با توجه به اینکه هفته پیش پریود بودم؟ با توجه به این شرایط پریود بعدیم بهم میریزه دوباره؟ سپاس از پاسخگویی
- کیست
با عرض سلام خانوم دکتر من دوشنبه هفته قبل اومدم پیش شما و کیست اندو دارم.. دوماه قبل بهم ال دی دادین و خوردم و کیست من از 40 میلی به 28 رسیده و شما به من قرص روکین دادین تا دوماه دیگه بیام پیشتون.. سوالم اینه که ایا امکان داره این کیست کوچکتر بشه و از بین بره یا نه همیشه ازیتم میکنه و تا کی باید قرص بخورم...
- رابطه جنسی
سلام.شب بخیر. خسته نباشید خانم دکتر من یکسال هست ازدواج کردم و با شوهرم تصمیم گرفتیم که بچه دار نشیم. در طول این یکسال در هر رابطه شوهرم از کاندوم استفاده میکرد.. دیشب با هم دو بار پشت سرهم رابطه داشتیم.. بار اول ک شوهرم ارضا شد کاندوم را خارج کرد و آلت خود را تمیز کرد و استبراء کرد ولی ادرار نکرد. کمی بعد با استفاده ار کاندوم جدید وارد رابطه دوم شدیم.. ولی وسط رابطه متوجه شدیم کاندوم سوراخ بوده و پاره شده البته قبل از این که شوهرم ارضا بشه.و بعد شوهرم کاندوم را تعویض کرد و به رابطه ادامه داد.. حالا من نگران احتمال بارداری با مذی یا پیشاب هستم و فک میکنم چون شوهرم ادرار نکرد شاید مقداری اسپرم داخل آلت اون مونده باشه و بعد با مذی ترکیب شده باشد و باعث بارداری شود.. آیا این امکان وجود دارد.. استرس دارم..
- قرص روفولیک اسید مکس وقرص یدوفولیک اسید
سلام اگر یک ماه قبل از بارداری یک عدد قرص روفولیک اسید مکس صبح استفاده شود ویک عدد قرص یدوفولیک اسید شب مصرف شود هرروز تداخل دارد قرص توسط دکتر ماما تجویز شده من جایی خوندم اسید فولیک را با مکمل های فولیک مصرف نکنید
- قرص سیبل
سلام وقتتون بخیر 19تا قرص زرد رنگ سیبل خوردم دیگه نخوردم بعدش رابطه داشتم اسپرم ریخت شد ایا باردار میشم
- آمپول دیفرلین
با سلام من سال ۹۶ کورتاژ تشخیصی به خاطر پریود طولانی و لکه بینی داشتم مدتی بهتر شدم مجددا بازهم پریود طولانی داشتم طی سونو ضخامت اندومتر بالا بود یه دوره مجسترول مصرف کردم بعد از مصرف مشکل قطع نشدن پریود وجودداشت یه دوره اچ دی و سه دوره مارولین مصرف کردم که به خاطر سردردهای شدید طبق نظر دکتر قطع کردم منتهی دکترم گفت باید آمپول دیفرلین تزریق بشه چند جا خوندم که عوارض زیاد داره من جمله لکه بینی و خونریزی شدید خواستم بدونم آمپول تزریق بشه یا نه ؟تشکر
- برای بارداری
باسلام من قرص کلوفیمن خوردم سی دو روز میشه عقب افتاده خون ریزی هام کمر درد خیلی دارم ایا به نظر شما من باردارم یا از این قرص عقب افتاده پریودم لطفن راهنمای کنید ممنون خیلی نگرانم الان جوابم بدید ممنون
- انتقاد
سلام و احترام.. خانم دکتر من دوبار از شما یک سوال پرسیدم هر دوبار سوال منا پاک کردید و جواب ندادید.. ک دفعه اول من فکر کردم سوالم فرستاده نشده. دوباره فرستادم.. سوال من این بود.. ((خانم دکتر من در یک سایتی خوندم گفته بود طول بارداری از زمان لقاح 288 روز یا 38 هفته هستش.. میخاسم بدونم درسته؟.. اگه درسته یعنی میشود با تاریخ تولد.. تاریخ لقاح را بدست آورد؟.. ممنون میشم جواب کامل بهم بدید... پیشاپیش بابت جواب سپاسگذارم)).. در این سوال نه بی احترامی کردم و نه بی ادبی شده.. من این سوال را پرسیدم چون میخاستم از یه علمی اطلاع داشته باشم. و این سوال در تخصص شماست.. حالا اگه نمیخواهید جواب بدید.. بگید.. این کار درست نیست که سوال من را پاک کنید این دور از شأن یک دکتر است.. در حال اجباری نیست.. شما خیلی هم لطف میکنید که دارید رایگان جواب مردم را میدید و خدمت به خلق میکنید.. خداوند شما را حفظ کند..


