Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- غربالگری
ببخشید خانم دکتر،اگه ان تی بالای ۲ باشه ولی ریسک آزمایش پایین باشه آمنیو لازمه؟
- ایستموسل
ایستموسل ۴ میلی متر رو جراحی سزارینم تو سونو دیده شد میخام اقدام کنم برا بچه مشکلی نیس خانم دکتر لطفا جواب بدین
- احتمال بارداری
با سلام.خانم دکتر من پریود منظمی دارم و هر ماه ۶ ام برج پریود میشم این ماه با لکه بینی شروع شد و من ۸ ام برج بی بی چک گذاشتم و مثبت بود و بعدش سریع رفتم آزمایش دادم و آزمایش بتا هم ۳۱۹ بود. با دکتری که قبل بارداری میرفتم به من گفتن که نیا فعلا زوده که من بعد دو روز چون درد شدید مثل درد پریودی داشتم مراجعه کردم به مطب ازم سونو گرفتن گفتن ساک حاملگی تشکیل شده ولی برای تشخیص زوده هنوز و گفتن یه بتا دیگه بده اگر بالای ۱۵۰۰ بود بارداری که من بعد آزمایش دیدم بتای من شده ۲۷۵ .دکتر بعد دیدن بتا به من گفتن باردار نیستی و منتظر پریود باش میخواستم نظر شما رو بدونم و اینکه من هنوز دل درددارمو نمیدونم چی کار کنم.درد لگن هم بهش اضافه شده. خانم دکتر برای من ۲۵ ام وقت سونو داخلی نوشته بودن به نظرتون سونو انجام بدم یا نظر شمام اینه که بچه ای در کار نیست. آیااین پایین آمده بتانشانه عدم بارداریه
- جلوگیری از زایمان زودرس
سلام من قبلا دوبار بارداری ناموفق در هفته های بیست و چهار وبیست وبیست وپنج هفته داشتم و الان برای بار سوم باردارم و بیست ودو هفتمه،از یک ماه پیش کل شکمم همش شل وسفت میشه و بیشترم شده قرص ایزوپرین هم استفاده میکنم هیچ تاثیری نداره میترسم دوباره زایمان زودرس بگیرم لطفا کمکم کنید چیکار کنم؟
- خوردن قرص امی تریپلین ۱۰
سلام ببخشید من باردارم ولی سردرد دارم و بیخوابی و استرس دکتر اعصاب قرص امی تریپلین نوشت شبا بخورم از هفته 17 تا 25که الان هستم دارم میخورم بعد دکتر زنان گفت نخور 1روز نخوردم سردرد اومد سراغم تو نت گفتن خوب نیست قرص نخورم ولی با سردرد چیکار کنم میزنم به چشمم دکتر معاینه کرد گفت مال استرس و خوابه حالا نظر شما چیه ؟؟؟؟
- لکه بینی دربارداری
متن سونوگرافی که این صورت هستش برام تفسیر کنید.رحم ازحدطبیعی بزرگتر وبه سبب بارداری حاوی یک ساک بارداری باحدودمنظم وواکنش دسیدوایی بارداری براساسmsdبرابربا۹ mm معادل ۵هفته و۵روزدیده مشود -درحال حاضر yolksacوfetal -poleمشاهده نمی شود.جهتpregnancyR/O early یامراحلpost abortion(باتوجه به سابقه خونریزی)تیتراژ BHCGوسونوگرافی پیگیری توصیه میشود. درادنکس ها ضایعه سیستیک وsolid دیده نشد اینترنال os بسته است
- بارداری
سلام من از طریق ivf باردار شدم وقتی استرادیول روزی ۳ تا مصرف میکنم بعداز معاینه دکتر قرص استرادیول روزی ۲ تاکرد وهر ۳ روز یکبار یک دونه وبعد قطع کنم الان من سر درد گرفتم خواستم ببینم دلیل ترک قرص است ومن الان ۵ هفته هستم ایا ترک زود قرص باعث سقط جنین میشود
- اقدام به بارداری
سلام من ۴۹ سالم هست و در حال درمان و انتقال جنین هستم ولی قرار شد در ۲۱روز گذشته از زمان پریود امپول اگر خوب خوانده باشم وریو پتیل بزنم که زدم و منتظر پربود باشم تا در روز ۱۴ پریود برای سونو مجدد مراجعه کنم البته من ۱۲ هر ماه تقریبا بدون تاخیر پریود میشوم اول اینکه این امپول چیه دوم اینکه پریود من سر زمان خودش خواهد بود چون نگران این مطلب هستن
- درموردکیست کوروئید پلکسوس
سلام من 17 هفته است است که باردارم رفتم سونوگرافی و در کوروئید پاکنویس سمت راست یک کیست کوروئید به دیامتر7mmمشاهده می شود لطفا راهنماییم کنید آیا واقعا درآینده مشکل ساز است یاخیر
- پارگی ناف
سلام ۸ سال پیش سزارین داشتم فتق ناف هم داشتم الان میخوام اقدام به بارداری کنم پارگی نافم ۱۴ میلی است.میتونم اقدام به بارداری کنم و بعد از سزارین عمل ترمیم ناف انجام بدم؟
- بارداری مجدد
سلام و خسته نباشید تازه تست بارداری دادم و جواب مثبت بوده کاملا شوکه شدم چون به تازگی اقدام به بارداری کردم در بارداری اولم استراحت مطلق بودم و سرکلاژ هم شدم کمی احساس درد زیر شکم و پهلو دارم در واقع منتظر پریود بودم با این دردها... با توجه به سابقه ی استراحت در بارداری اولم بسیار استرس دارم لطفا تا روزی که نوبتم بشه و مطب خدمت برسم راهنمائیم کنید...آیا این دردهای کم عادی هستن یا برای من خطر محسوب میشه؟ بسیار ممنونم
- بارداری
سلام پود ترومام برای وزن گیری جنین در چند هفتگی یا ماهگی استفاده شود بیشترین تاثیری رو در وزن جنین داره؟
- پریودی حین استفاده از قرص سیبل
باسلام .وقتی در مدت مصرف قرص های سفید سیبل پریود میشیم ،همچنان باید قرص سفید رو ادامه بدیم و بعد از اتمام بریم برای بسته بعدی یا اینکه وقتی پریود شدیم بسته جدید رو شروع کنیم؟
- باردارم
سلام سونو اکوژینیسته غیر یکنواخت یعنی باردارم
- سلفری
سلام ببخشید من ازمایش سلفری دادم و توی فرم اشتباه وزنم رو ۵ کیلو کمتر نوشتم میخواستم ببینم توی جواب تاثیری میذاره یا نه ؟
- سرماخوردگی
سلام خانم دکتر عزیزم انشا ا.. که همیشه سلامت باشید من 2 روز پیش در مورد واکسن آنفلونزا پرسیدم هنوز نزدمش اما سرمام هنوز خوب نشده و گلوم میسوزه لطفا راهنماییم می کنید که باید واسه سرما خوردگیم دکتر برم یا نه؟ و آنتی بیوتیک میشه صرف کرد یا نه؟ چه دارویی رو نمی تونم مصرف کنم؟ هفته 10 بارداری هستم. دنیا دنیا ممنونم
- بارداری
سلام من پریود هام همیشه منظم هست ۲۸روزه و۷ روزه است اما این ماه ۳روز پریود وروز۴ فقط لکه بینی داشتم روز۷ و۹و۱۱و۱۵نزدیکی داشتم فردا هم ۱۹ میخوام اقدام کنم چون دختر میخوام روز تخمک گذاری اقدام نکردم روز ۱۳ فقط زیر شکمم درد کرد شدید تا ۲ ساعت نتونستم خوب راه برم و درد ساق پادارم دیگه هیچ علائمی نداشتم نه ترشح ونه سینه درد وغیره قرص لتروزل ۲/۵خوردم از روز سوم ویتامین eویتامین D3وامگا۳ واسیدفولیک ۵ هرروز خوردم آیا احتمال بارداری در این ماه وجود داره خیلی استرس دارم آخه من یک ساله اقدام کردم باردار نشدم تحت پزشک هم هستم ولی تاثیری نداشت لطفا منو راهنمایی کنید چکار باید بکنم چه قرص های باید مصرف کنم دکترم میگه تنبلی تخمدان دارم یه ساله دارم قرص میخورم آمپول زیر جلدی هم زدم تاموکسیفن ولتروزل ویتامینها را یه ساله دارم میخورم
- لوپ روده ای دیلاته به دیامتر 7میلیمتر در جنین چگونه است
آیا این لوپ روده ای دیلاته برای جنین خطری به بار می آورد؟
- هیدرو سوفالی بطن مغز جنین
سلام وقت بخیرتشخیص دکترمتخصص وفوق متخصص جنین ۱۹هفته هیدورسوفالی بوده ونامه سقط نوشتن برای پزشک قانونی ولی متاسفانه یک هفته تعطیلات بود مانرسیدیم ب کارهای قانونی الان نامه سقط نمیدن وجنین رفته تو ۲۰ هفته میگن سونو جدید بگیرید چه کارباید کرد روز به روز بطن مغز جنین بالاتر داره میره ممنون میشم راهنمایی کنید
- تخمک گزاری
آیا در هفته آخر سیکل قاعدگی قبل از پریودی امکان تخمک گزاری هست؟


