Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کورتاژ
باسلام من عمل کورتاژروباقرص انجام و جنین هم افتاده ولی بعد از دوهفته رفتم سونو دیدم که میگن هنوز بچه هم وجود دارد عادت طبق ماهیانه به طور منظم انجام شدع به نظرشما من چکار کنم
- عفونت و انقباض
سلام و وقت بخیر. من 27 هفته باردارم و بارداری دومم هست. از حدود یکهفته اس دچار انقباض شدم و گاهی زیر دل و کمرم دردمیگیره. البته چند وقتیه ترشح زرد رنگ رقیق باحجم نسبتا زیاد دارم دکتربهم ازیترومایسین داد اما بعد از قطع دارو دوباره برگشت میخوام بدونم چیکارکنم عفونتم رفع بشه و همچنین انقباضم ؟ اینم بگم که بارداری اولم هیچ مشکلی نداشتم. پیشاپیش ممنون از پاسختون
- سلام خوبید خواهشا جواب منو بدید من هفته قبل با قرص واژینال وزیر زبونی سقط کردم خونریزی کمی داشتن یه تیکه به اندازه نصف کف دست اومد اما بعدش خیلی کم خون رفتم سونو میگه خیلی از جنین مونده دکتر بهم قرص رومین داده تا ۵ روز مصرف کنم بعد ول کنم تا خونریزی بگیرم اما هیچ خبری نیس میتونم به دکتر اصرار کنم که یکسره منو کورتاژ کنه دیگه خسته شدم بارداریم هم ۸هفته بود
- بارداری
سلام من تو این ماه موهام رو کراتین کردم البته ماسک داشتم الان متوجه شدم که باردارم ایا مشکلی ایجاد میشه؟
- عفونت ادراری دربارداری
سلام وقت بخیر،سرکلاژ شکمی هستم و هفته ۵ بارداری هستم،با توجه به اوایل بارداری وعفونت شدید و سوزش و خارش دارم میتونم پماد کلوتریمازول استفاده کنم؟
- عدم بارداری
سلام ببخشید
دوست من یکروز بعد از اتمامپریود رابطه جنسی داشته بعد از ۲۰ ساعت یک قرص لونژیل ۱/۵ مصرف کرده بعد از ۵ روز از مصرف قرص خون ریزی پیدا کرد تا ۷ روز و بعد هم خون ریزیش تمومشد ایا احتمال بارداری هس؟
نیاز به ازمایش هست؟ - بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید خواستم بگم من پنج روز به موعد عادت ماهیانم مونده دفعه آخر خیلی دیر پریود شدم و یه رابطه بدون محافظت شده داشتم از هفته ی پیش حالت تهوع نسبت به بو بعضی چیزا وکم اشتهایی و کمر درد و درد زیر دل و ترشح زیاد سفید دارم امروز بیبی چک گذاشتم خط c خیلی کمرنگظاهر شد الان با این علایم من ممکنه باردار باشم؟؟؟
- درد دنده در بارداری
سلام خانم دکتر من هفته بیست و دو بارداری هستم ، چند روزه درد دنده راست زیر سینه دارم، اولش حالت کوفتگی و کشیدگی خفیف داشت الان بیشتر شده ، سمت راست نمیتونم بخوابم، با حالت های مختلف نشستن و خم شدن ، عطسه کردن بدتر میشه ، و به دنده های پشتم هم فشار اورده ، ایا باید پیگیری کنم یا طبیعی است؟
- بارداری و سقط قبلی
سلام خانم دکتر میخواستم بگم من اوایل اسفند ماه باردار شدم و تو پنج هفته بخاطر پیاده روی و گردش زیاد سقط شد و بعد از یک دوره پریود اقدام کردم و الان باردارم و هفته 10بارداری هستم حالت تهوع هم دارم و رفتم درمانگاه و پرونده تشکیل دادم اما نگفتم ک سقط قبلی داشتم ممکنه بعدا این سقط برا بچم اتفاقی بیفته؟ یا ممکنه درمانگاه داروی خاصی برا این بارداری بدن تا ب بچم چیزی نشه؟ والا پرونده تشکیل دادم ولی نگفتم، اخه میخوام برم پیش متخصص زنان پرونده تشکیل بدم و متخصص زایمانم رو انتخاب کنم و الان بهم اسید فولیک و ویتامین د 1000 دادن ک روزانه بخورمو بخاطر حالت تهوع و استفراغ بهم ویتامین ب۶ و ومترال یا اندسترون دادن اونا رو ک میندازم حالم بهم نمیخوره و بالا نمیارم. خانم دکتر میشه بگید اون سقط پنج هفته ای ک داشتم برا این بچم چیزی ک نمیشه؟ ممکنه نیاز باشه سرکلاژ کنن؟ بیشتر موقه ها استراحت میکنمو کارامم خودم انجام میدم. ممنون میشم راهنماییم کنید ممنون.
- قرص دوفامد
سلام من تو اقدام به بارداری هستم تنبلی تخمدان خفیف دارم دکتر قرص متفورمین و دوفامد تجویز کرده این قرص ها باعث چند قلویی نمیشه؟
- آمپول ریه
سلام من در هفته ۳۳ هستم و درد زیر شکم شدید دارم رفتم دکتر گفت احتمال زایمان زودرس هست و بهم آمپول ریه برای نوزاد داد ... میخواستم بدونم اگه این آمپول بزنم واسه بچه ام مشکلی پیش نمیاد
- عقب افتادن پریودی
سلام وقت بخیر خانمی هستم ۲۷ ساله ۸ روزه پریودیم عقب افتاده فقط دو روز لکه بینی داشتم تست بی بی چک هم منفی بوده آیا باردار هستم؟
- زایمان طبیعی بعد از سزارین
کدوم بیمارستان یا دکتر تو رشت زایمان طبیعی بعد ازیک زایمان سزارین رو قبول میکنن؟؟لطفا راهنمایی کنید
- تاخیر در پریودی و تست منفی
پریود نامنظم دارم کاهی سر دوهفته پریود میشم این سری سر دو ماه علائم پریودی اومد اما نشد دوباره سر سه هفته درد اومد اما نشد سر سه هفته اومد باز نشد سر ۶ هفته هم درد اومد اما پریود نشدم تست بیبی چک بعد گذشت یک ماه از وقتم منفی بود آیا امکان بارداری هست؟
- سلام همسرم آزمایش اسپرم انجام داده و توش گذارش شده ۲میلیون نوشته وبعد رفت پیش متخصص ارولوژیست گفتن واریسم داره باید عمل کنه یا عمل کنه خوب میشه تعداد اسپرمش بیشتر میشه بنظرتون میشه رونمایی کنید لطفا
- سرکلاژ شکمی
میخوام بدونم سرکلاژ شکمی که به من پیشنهاد شده جواب میده به من ایا
- شیافت پروجسترون
من ۶ هفته بار دارم آیا شیافت پروجسترون خوبه استفاده بشه
- اکو قلب جنین
سلام خانم دکتر،شما برای اکو قلب جنین کدوم پزشک رو پیشنهاد میدید؟
- اقدام ب بارداری و داشتن سابقه بارداری ناموفق
باسلام خدمت خانم دکتر من ۳۷ سالمه و بچه ندارم،دوتا سقط باکورتاژ بدلیل نداشتن ضربان داشتم،آزمایشات ژنتیک وتخمدان واسپرم وعکس رنگی از رحم هم داشتم اما دلیش مشخص نشد،الان چند ماهه درتلاشم برای باردای اما اتفاق نمی افته،یک دوره از قرص لتروزول وآمپول بارداری استفاده کردم دوتا فولیکول داشتم اما باردار نشدم، یکبارهم قبل زمان پریدم تست خانگیم مثبت شد اما باز پرید شدم، راهنمایم میکنید کجا مراجعه کنم و چ کاری باید انجام بدم؟ ممنون میشم،
- بقایای سقط
سلام من ۲هفته پیش سقط کردم و یک سری رفتم سونو بهم گفتن دیواره رحم خیلی زخیمه دکتر بهم دارو داد که برطرف شه مجدد الان سونو رفتم گفت در قسمت تحتانی میانی اندومتر کانون های ظریف اوکژن به حجم ۱/۵ تا ۲سی سی از بقایای بارداری دیده میشه، من الان خونریزیم خیلی کم شده سوالم اینه این طبیعیه با باید داروی سقط استفاده کنم؟ با با داروی معمولی و گذر زمان برطرف میشه؟


