Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ناخن پا
سلام خانم دکتر، من در هفته 33 بارداری هستم. ناخن شصت پای من ( هر دو پا ) توی گوشتم رفته ( از یک طرف ) و درد می کنه و بعضی وقت ها چرک خیلی کمی از گوشه ناخنم بیرون میاد ( توی این چند ماه دوبار اتفاق افتاد ) آیا باید قبل از زایمان درمان کنم یا می تونم بعدا این کار را انجام دهم؟ برای عمل سزارینم مشکلی ایجاد نمی کنه؟ من هیچوقت این مشکل را نداشتم و احساس می کنم مختص دوران بارداری من است . با تشکر
- مصرف قرص در اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر.. اقدام به بارداری کردم و بدنم کهیر میزنه به پزشک پوست مراجعه کردم قرص کلرفینیرامین برام تجویزکرد..هنوز باردارنشدم میتونم از این قرصا بخورم یانه ؟ممکنه باعث ناباروری بشن یا اسیب به جنین میزنن.ممنونم
- کانون هموراژی
سلام تصویر یک کانون هموراژی به ابعاد ۳۳*۶ م م در اطراف ساک حاملگی رویت شد که استراحت و فالواپ با سونوگرافی نیز توصیه می گردد تصویر یک ساختمان کیستیک مانند با جدار نازک و بدون سپتوم و یا اکوی داخلی به دیامر ۲۴ م م در ادنکس سمت راست بیشتر به نفع وجود کیست لوتئال بارداری روئت شد تصویر کنتراکشن در میومتر خلفی مشهود است راهنمایی می کنین
- بارداری با وجود پولیپ رحم
من سی سالمه و برای دومین بار میخوام اقدام به بارداری کنم ولی پولیپ رحم 7میلی دارم که بدون علایم هست آیا میتوانم باردار بشم خطر سقط اینا نداره
- فیبروم کلسیفیه
سلام خانم دکتر من یک فیبروم کلسیفیه در سمت چپ دارم ودرروز ۶ شهریور پرید شدن البته دوروز قبلش لکه بینی داشتم و۱۱ پاک شدم ودوباره ۲۶ خونریزی پیدا کردم ودرحال اقدام برای بارداری هستم ایا این خونریزی ها ونا منظم شدن آن به این فیبروم ربط داره وایا باوجود آن میتوان باردار شدویا باعث سقط جنین میشه پارسال باردار بودم و۱۲ هفته سقط داشتم وبعداز اون هم عمل فیبروم داشتم
- کیست اکوفری
سلام وقت بخیر من 23 سال دارم و پریودی هام تقریبا 31 روزه بوده اما این ماه پریود نشدم و 5الی6 روز مرتب کمر درد و دل درد به همراه حالت تهوع داشتم و یبوست هم دارم، بعد آزمایش بتا اورژانسی دادم مثبت بوده رفتم سونوگرافی گفتن که کیست اکوفری یونی لوکولار در تخمدان سمت راست به ابعاد40×57 میلیمتر دیده شده و گفتن که در حال حاضر ساک بارداری دیده نمیشه! میشه بهم بگید که الان من باردار هستم یا خیر!
- عفونت در بارداری
سلام خانم دکتر عزیزم من در هفته ۱۷ بارداری هستم و هفته پیش به خطر عفونت و در بعضی مواقع داشتن ترشح پنیری و سبزرنگ به مدت سه روز پماد واژینال به تجویز شما استفاده کردم و یکی دو روز کاملا خوب شده بودم اما چند روزه دوباره عفونتم برگشته اینبارخارش دارم نوبتم پیش شما برای ده روز دیگست تو این مدت چیکار کنم؟
- پیشگیری از بارداری
با سلام من34ساله هستم بنده برای عقب انداختن پریدی، از یک هفته قبل پریدی شروع به خوردن قرص ال دی کردم، از طرفی میخام تو سکس با همسرم از کاندوم استفاده نکنم، آیا از بارداری جلوگیری میشه با خوردن این قرص؟
- ممکنه یا غیرممکن؟
آیا ممکنه من ۱۸هفته پیش رابطه داشته باشم ولی انتی برام از ۲۰ هفته پیش سن بارداری راحساب کنه یا همیشه سنی که آنتی میگه بیشتر از سن لقاح و رابطس؟
- جلوگیری از بارداری
ببخشید شب یکشنبه اتفاق افتاد و من فرداش دوتا قرص اورژانسی خوردم ولی دیگه بعدش نخوردم یعنی 12ساعت یه بار نخوردم بعد میگم اگر یه هفته دیگش که میشه یکشنبه صبحش من بیبی چک بزنم اگه مثبت باشه دیگه هیچ راهی ندارم که بچه تشکیل نشه چون میخواستم سه ماه اسید فولیک بخورم بعدش ایشالله بشه تروخدا کمکم کنید
- پیشگیری از بارداری
سلام وقتتون بخیر من روز چهارشنبه با نامزدم رابطه مشکوک داشتم در حد نزدیکی واژن و آلت ولی دخول صورت نگرفت برای محض اطمینان سه روز بعد رابطه قرص اورژانسی خوردم بمحض خوردن قرص دست نامزدم ک مقدار کمی آغشته به پیش آب بود ب واژن خورد حالا باید چیکار کنم؟آیا من حاملم؟
- سوگرافی ntوجفت خلفی
سلام خانم دکتر عزیز سوالم درمورد اینه که توسونوگرافیم نوشته جفت خلفی لترال چپ ومارژینال باگرید 0مشاهده شد که تانزدیکی int/os کشیده شده است میشه درموردش توضیح بدید لطفا ممنون میشم . وآیا خطرناکه؟؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر خسته نباشید تو هفته ۳۷ باردای هستم مجبور شدم برای نظافت خونه از مواد شویند مث جرمگیر و وایتکس استفاده کنم و تینر خطر تداره .یعنی مشکلی برای جنین پیش نیومده
- رابطه در بارداری
باسلام و وقت بخیر من دیروز با پارتنرم اولین رابطه را داشتم. و چون اولین رابطه سکسی من بود از کاندوم استفاده نکردیم. با این وجود اب منی ایشون داخل نریخته. ایا اب قبل منی امکان بارداری داره؟ من خیلی استرس دارم. ممنون میشم کمکم کنید
- پریود نامنظم
سلام دکتر عزیز وقتتون بخیر من هیچ رابطه ای نداشتم و امکان بارداری اصلا نیس فقط از زمان پریودم یک هفته گذشته و پریود نشدم میخوام که زود بشم اخه چند روز دیگه عمل دارم نمیخوام پریود باشم چیکار کنم دکتر که الان پریود بشم ؟ممنونم از وقتی که میذارین ❤️
- بارداری«««
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر،من الان تو ده هفته بارداری هستم شکمم میپره یعنی اینکه بچم زنده شده ؟
- ی الان پریودشدم تست دادم مثبت شد ازمایش خون دادم ۳۰ شدایاباردارهستم
سلام خانم دکترخسته نباشی آزمایش خون دادم ۳۰شد ایا باردارهستم ؟ الانم یه هفته خون ریزی دارم لخته خونی قهوه ایی وصورتی رنگه ممنون میشم راهنماییم کنید
- اکولوسنت
سلام.سونوی بررسی تخمدان نوشته مایع اکولوسنت خفیفی در کانال دهانه رحم مشاهده میشود.میشه بگید چیه.ممنونم
- بارداری
سلام .وقت بخیر ببخشید س سوال داشتم لطفا کمکم کنید ..من ماه پیش ۳بار در۹و۱۱ و۱۴ سیکل ماهانم امپول هاش سی جی زدم سیکل ماهانم ۲۸ روزس الان دو روز از سیکلم گذشته ازمایش بتا دادم ۱ در اومدبی بی چک هم منفی بود ممکنه باردار باشم؟
- اشعه سی تی اسکن
سلام و وقتتون بخیر باشه ببخشید اگر کسی در دوهفته اول بارداری سی تی اسکن ریه کرده باشه و از بارداریش بی اطلاع باشه در جنین تا چه حدی اشعه اثر میذاره قبلا از راهنمایتون تشکر میکنم


