Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلاممن ۹شهریور پریود شدم تا۱۵ شهریور ۵مهر بی بی چک استفاده کردم مثبت شد ولی بعدش که سونو رفتمنوشته بارداری داخل رحم دیده نشد.و early pregnancy را نمیتوان رد نمود.من هفته پیش هم دریا رفتم و خیلی تحرک زیاد داشتم.به نظر شما جنین سقط شده یا باردار نیستم.درد شکمیزیادی دارم
- راهنمایی برای پیشگیری از بارداری ناخاسته
با نامزدم رابطه داشتم بعد از ۲ الی ۳ هفته حالت های بارداری بهم دست داده برای پیشگیری چه کار کنم؟
- ازمایش بارداری
سلام.و خسته نباشید خانم دکتر عزیز من. بیست و یک سالمه متاهلم همیشه پریودای منظمی داشتم تقریبا از اولین روز پریودیم تا پریود بعدیم سی و سه یا سی و دو روز فاصلس این ماه بدون جلوگیری چندین بار رابطه بدون جلوگیری داشتم و حتی چند تا در روزای برنامه ریزی شده تخمک گذاریم بوده از هفته قبل دچار بی حالی لرزش تو بدن سرگیجه و سیاهی رفتن چشم و از همه مهمتر اینکه نسبت به همه غذاها حالت تهوع دارم یعنی بسته به نوع تندی بوشون اوق میزنم یا فقط احساس تهوع دارم فقط دلم میوه و چیز شیرین میخواد احساس میکنم ب طعم ها حساسم امروز بعد البته الانم خیلی کم اشتها شدم و خیلی چیزا نمیتونم بخورم و مثل قبل نسبت ب غذاها طمع و بوشون حساسم اما حالم بهم نمیخوره فقط احساس تهوع دارم بیست و سه فروردین آخرین واکسن گاردسیلم و زدم و الانم قرص اسلیمینگ مصرف میکنم اما خب قبلا میخوردم این حالتا نداشتم و چند ماهی هست ک با توجه ب تست پاپ اسمیلر سونو داخلی و خارجی و مصرف دارو هیچ گونه عفونت و کیستی ندارم اما جواب ازمایش بارداری و تست خانگی همش منفیه ایا ربطی به داروهام داره؟ بنظرتون میتونه ازمایشم اشتباه باشه یا زود ازمایش داده باشم هنوز پریود نشدم و از خونم مربوط به سی اردیبهشته
- بارداری
باسلام وخداقوت.ببخشیدخانم دکترمن ونامزدم رابطه بدون دخول داشتیم ولی نامزدم درحین مالیدن آلتش ابش روی واژنم ریخت ولی شستم بعد ۲۴ساعت هم دوتاقرص اووسییز۰/۷۵مصرف کردم خواستم ببینم خدایی نکرده باردانشم خیلیییی میترسم توروخدا بهم جواب بدید واینکه نامزدم خیلیی شهوتیه آیا درمان داره؟ممنونم اجرتون با خدا
- سرکلاژ بارداری
سلام خسته نباشید من ۲۶ سالمه باردارم ۳۱ هفته و چهار روز تاریخ آخرین پریود ۱۹ مهر ماه بوده زمان زایمان در آخرین سونو ۲۵/۵/۹۴ تخمین زده شده میخواستم بدونم با توجه به زمان پریود زمان زایمان درست تشخیص داده شده در ضمن من هفته ۲۱ سرکلاژ اورژانس شدم در اطراف ناف گهگاهی درد خفیفی دارم آیا طبیعیه یا نه لطفا راهنماییم کنید با تشکر .
- بارداری
سلام خانم دکتر من پنچ ماه درحال اقدام به بارداری هستم من سه ماه پریودیم منظم بود ولی الان دو ماه نامنظم شده و الان از پریودیم ۱۱ روز گذشته بی بی چک زدم منفی بود خیلی کمردرد دارم و صبح ها شکم درد هم دارم
- عفونت دربارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر من۳۲هفته هستم خیلی عفونت اداری شدید دارم.نتونستم قرص مصرف کنم و دکترم بهم پماد دالاواگ بهم دادن برا یه هفته.بنظر شما تاثیر داره برامکه عفونتم بر طرف شه؟ یا روزی جنین تاثیر نداره؟
- بارداری
سلام وقتتون بخیر من ۲۷ سالمه ۲ ساله که ازدواج کردم میخوام بارداری دوقلو داشته باشم باید چیکار کنم و ریشه ی ارثی هم نداشتیم نه من نه همسرم اگه میشه راهنماییم کنین ممنون.
- ازمایش بقایا
وقت بخیر. خانم دکتر من بارداری پوچ داشتم، و بعد از تشخیص و با قطع شیاف در ۷ هفته سقط داشتم بدون کورتاژ. ازمایش بقایا رو جوابش رو گرفتم. میشه لطفا بگید چه چیزی رو نشون میده. من ۳۶ ساله هستم و بارداری اولم هم بود. این گزارش نتیجه هست: Received specimen in formalin consists of multiple pieces of brownish soft tissue with blood clot. M: 5×3×1.5 cm Sos: M/12 E: 100% Diagnosis: portions of decidual and gestatiinal endometrium
- سلام من یه مدت بخاطر داروهای هرمونی(پودر چاقی رویال) که مصرف میکردم پریودیم با درد شدید تخمدان ها شروع میشد و بعد دیگه کلا بهم ریخت و شده بود من ۳ ماه پریود نمیشدم تا سنو انرمال دادم و گفتن تخمدان ها کیست های ریز زیاد دارن و خودشون یکم تنبلی هم دارن ولی کیست ریز دارن.. من هیچ دارویی نخوردم و خود به خود پریودیم منظم شد و ۵ ماه من منظم پریود میشم، گاهی ۱۳ میشم گاهی ۱۵.حالا میخوام بدونم دوباره سنو بدم؟ نیاز به قرص هست؟ و خیلی برام مهمه که بدونم ایا این کیست ها خود به خود از بین میرن؟ حالا که پریودیم منظم شده؟ من پرولاکتین۲۸ و ادنوم هیپوفیز دارم و فکر کنم بخاطر پریود نشدنای همون چند ماهم بوده، حال توصیه شما چیست
سلام من دختر هستم من یه مدته کاملا نامرتب پریود میشم و حالا از دوهفته قبلش لکه بینی دارم من چون نامزدی هستم دوبار نزدیکی داشتم از پوزیشن های عقدی استفاده کردم خواستم بیینم امکان داره من باردار باشم هرچقد بی بی چک میزنم منفی هست بعد از اخذین نزدیکی بدون قرص اورژانسی بخورم سه ماهی میشه و هر سه بار که پریود شدم با قرص و دمنوش بوده
- سونوان تی
سلام خسته نباشید میخاستم بدونم توی رشت بیمارستان های دولتی ام سونوی ان تب رو انجام میدن؟کسی از قیمت این سونو اطلاعی داره حدودابیمه روستایی هستم
- می خواستم بدانم بقایای بارداری من با ابهاد 18☆10mmممکنه با دارو از بین بره ؟
در هشت هفته با قرص سقط داشتم و بعد از یک هفته که سونو رفتم متوجه بقایا شدم نمی خواهم کورتاژ کنم آیا با دارو رفع میشه ؟
- بارداری
سلام روز خوش
شش ماه پیش زایمان طبیعی زودرس داشتم که سرکلاژ شکمی انجام دادم بعد از زایمانم همزمان با خروج باد از روده از واژنم هم باد خارج میشد الان درهفته پنجم بارداری هستم وباز هم این حالت را دارم اگر این حالت از شلی عضلات کف لگن باشد امکان دارد شل بودن لگن مجدد باعث زایمان زودرس شود؟ - سقط جنین
سلام خانم دکتر جواب تست حاملگیم مثبت بوده پنج هفتمه میخواستم بدونم شما سقط با ساکشن انجام میدین
- سوال مهم بارداری
سلام من هفته ۱۳ بارداری هستم و دو یا شاید سه روز طول بکشه ک مدفوع نکردم ایا مشکلی پیش میاد خیلی میترسم لطفا راهنماییم کنید
- سقط جنین
سلام ایا در رشت مرکزی هست که سقط انجام بده؟
- سقط جنین
هفته ۵ بارداری بودم،با لکه بینی و درد شکمی متوجه بارداری شدم،ولی خودبخود سقط شد،موقع سقط فقط یک روز خونریزی داشتم بدون لخته...آیا کامل سقط شده؟
- متخصص زنان وزایمان
سلام خسته نباشید من هماتوم داشتم ماما بهم زیر هفته ۱۲ ۳ تا امپول هیدروکسی پروژسترون کاپروات ۲۵۰ دادن اما جایی خوندم سه ماهه اول بارداری جنین رو دوجنسه میکنه نگرانم میشه جواب بدین ممنون
- سلام من برای نامنظمی مدروکسی پروژسترون مصرف کردم بعد پاک شدنم از قاعدگی ۵روز بعدش دوباره خون ریزی داشتم دکتر قرص دوفاسترن داده من روز دوم قاعدگیم بود که دکتر گفت قرص دوفاسترن بخورم دستور دکتر غلط بود که من از روز دوم قاعدگی شروع کردم بخوردن قرص دوفاسترن حالا بعد تموم شدن قرص دوفاسترن دوباره پریود میشم باید چیکار کنم دکتر گفت ماه بعد که پریود شدم دوباره برم پیشش که دارو برای بچه دارشدنم بده حالا اگه دوباره زود پریود شدم باید چه کنم
- سرماخوردگی در بارداری
سلام خانم دکتر .۶ماهه باردارم. علائم سرماخوردگی دارم.میتونم شربت دیفن هیدرامین و استامینوفن ساده و قرص جوشان ویتامین c استفاده کنم؟


