Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سینه
باسلام وعرض ادب من چند وقت پیش احساس تودهای درسینه چپم داشتم که سینه چپم چندین ساله با فشار ترشح داره خودبخودی نیست با فشار که سونو دادم چندتا کیست کوچک داشتم مجاری شیریم باز بود که یکسالو نیم بچمو از شیر گرفتم حالا با این تفاسیر و ترشح با فشار دادن میشه مشکلی باشه سونو تشخیص نده البته من مادرم سرطان سینه داشته بخاطر اون نگرانم وگرنه دکتر سونو بهم گفت چندتا کیست کوچیکه که مشکلی نداره
- سونوی ان تی
با سلام و خسته نباشید. در سونوی ان تی من نوشته جفت خلفی و کاملا روی int.os را میپوشاند. یعنی چه؟ و آیا خطرناک است؟
- اینترنال اکو در مثانه چیه
زن بارداری که رفته سنتو گرفته میگه اینتر نال اکو در مثانه دیده شده ،چیز خطرناکی هست ؟
- بارداری
سلام خانم دکتر من ۲ ماهه اقدام به بارداری کردم رفتم دکتر بهم دو ورق قرص دوفامد۱۰ داد یک ورق رو ماه اول از روز ۱۵ تا۲۵ سیکلم خوردم و جلوگیری هم نداشتم اما باردار نشدم و ورق دوم رو هم ماه دوم از ۱۵ تا۲۵ سیکلم خوردم اما بازم باردار نشدم و فقط چند روز پریودیم عقب زد خواستم بدونم نیازه که دوباره برم قرص دوفامد رو بخرم واسه ماه سوم یانه؟اگه نخورم باردازمیشم؟
- تنبلی تخمدان
سلام خسته نباشید پیشنهاد شما برای درمان تنبلی تخمدان به جز استفاده ازمتفورمین چی هست تشکر
- سردی
سلام خانم دکترمن مجردهستم و۲۱سالمه سمت راست شکمم هرچن وقت یکبار درد خفیف داشتم که به پشتم هم میزد رفتم دکتر بهم گفتن که..ببخشیدا ولی گفتن چون تو پریودی خودتوبااب سرد میشوری سردی میکنی دردت هم برای همونه برام سونو رحم وتخمدان هم نوشتن و گفتن چیزی نیس میخواستم اگه میشه شماهم بهم بگین که مشکلی دارم یا نه؟ممنون
- بارداری
سلام خسته نباشید خانم دکتر من باردارم دوقلو هیچ مشکلی ندارن من خیلی زود زود خود ارضایی میکنم آیا ضرری داره یا ن باعث زایمان زود رس میشه
- سونوگرافی
سلام خانم دکتر عزیز .خواهش میکنم سوال منو کامل جواب بدید خیلی نگرانم مادرم ۵۶ ساله هستند و یائسه شدن.. و برای مشکل معده دکتر براشون سونوگرافی شکم و لگن نوشتند به طور اتفاقی این چیزها در سونوگرافی رحم در آمد در بررسی اولتراسونو گرافیک رحم Anteverted با ابعاد ۶۰×۷۸×۱۰۱ و اکوژنیسیته میومتریال coarse و میوماتوز مشاهده شد..آندومتر با ضخامت 8mmبدون واسکولاریته واضح مشاهده شد که با توجه به دوران منوپوز بررسی از نظد هایپریلازی آندومتر پیشنهاد میگردد...ساختمان هتروژن به ابعاد mm34×36 در دیواره قدامیفوقانی رحم مشاهده میشود calcified subserosal lntramural myoma دو ساختمان هتروژن به ابعاد mm۴۴×۶۶ در دیواره ب خلفی رحم و دیگری به ابعاد ۱۱×۱۴ میلی متر در دیواره قدامی رحم مشاهده میشود subserosal intramural myoma به علت بزرگی فیبروم ها رویت بافت دقیق تخمدان ها امکان پذیر نمی باشد در آدنکس ها توده یا ضایعه فضاگیر مشاهده نشد مایع آزاد در شکم و لگن مشاهده نشد خانم دکتر تورو خدا بگید این یعنی بدخیمی؟چکار باید انجام بده و اینکه مادرم هیچ مشکل زنانگی ندارند یائسه شدند و خونریزی و لکه بینی هم ندارند و در ضمن ۲ماه پیش پاپ اسمیر دادند و جواب خیلی خوب بود و مشکلی نداشتند خانم دکتر من خاله ام هم بر اثر سرطان رحم فوت شدند
- قرص گین آپ دربارداری
سلام من قرص گین آپ مصرف کردم یه بسته کامل نمیدونستم باردارم ماه اول بارداری هستم خطر ناکه میتونم جنین نگه دارم یانه
- فیبروم ساب سروزال
در قدام و فوندوس رحم یک فیبروم ساب سروزال ۱۳ سانتی دیده شد .ایا مشکل سازه؟من ۴۷ سالمه و سه ماه هست ک خونریزی پریودی نامنظم وسنگین دارم جوری ک تا ۱۲ روز بند نمیومد مجبور شدم ال دی بخورم .
- مارولین ۲
سلام وقت بخیر برای پیشگیری از بارداری دکتر مارولین تجویز کردن. همزمان از کاندوم هم استفاده کردیم. من هر ماه ترشح تخمک گذاری داشتم الان بعد از یک هفته از مصرف قرص ترشحاتم کم و غلیظه .برعکس ماه های قبل که بعد از اتمام پریودم سریع تخمک گذاری داشتم.سوالم اینه که ممکنه در مصرف ماه اول هم از تخمک گذاری جلوگیری کنه و احتمال بارداری چقدره؟از روز پنجم و هرشب سر ساعت معین مصرف میکنم.ممنونم
- عمل هیستروسکوپی سلام خانم دکتر شرمنده من دو سال پیش به علت پولیپ کورتاژ شدم بعد از دو سال به خاطر خونریزی زیاد سونگرافی گرفتم گفتن هم پولیپ برگشته هم فیبروم دو هفته است که دوباره کورتاژ کردم بعد از دو هفته هنوز دل درد و کمر درد شدید و لکه بینی دارم و دکتر سه تا امپول واریپپتیل بهم دادن می خواستم ببینم امکان داره دوباره پولیپ برگردهه از نظر شما چکار باید بکنم سی و پنج سالمه
- ایا احتمال بارداری هست؟
سلام وقتتون بخیر، من۱۳ اذر رابطه بدون دخول داشتم و مایع منی به اطراف واژنم برخورد نکرد برای احتیاط قبل از ۲۴ ساعت قرص اورژانسی ۱.۵ مصرف کردم.شیش روز بعد از مصرف قرص به مدت شیش روز پریود شدم. ۱۶ دی ماه ناشتا تست بیبی چک منفی بود ۱۹ دی پریود شدم یعنی سه روز زودتر از موعدم چهار روز بیشتر طول نکشید خون ریزی شدید بود ولی مثل همیشه شیش روزه نبود خواستم بدونم با این حال احتمال بارداری هست؟
- سوزش جای بخیه سزارین بعداز۶سال
جای بخیم ازداخل فقط سمت راستم میسوزه
- توده هایپواکو
توده هایپواکو با اندازه ۱۵ میل که دوساله تحت کنترله هیچ رشدی نداشته جای نگرانی داره یانه
- سونوگرافی سینه ؟
با سلام درسونوگرافی من نوشته شده که ساختارهایپواکو با دیامتر mm8.73.2 ساعت 8 برست چپ بافاصله ی ۴cm از نیپل mm5 ازسطح پوست مطرح کننده ۳ Birades مشاهده میشود. سونوگرافی پیگیری ۶ الی ۱۲ ماه بعد پیشنهاد میشود. خواستم بپرسم ساختار هایپواکو چی هست ؟ دل نگران شده ام آیا توده یا مشکلی وجوددارد ؟
- اسکین تگ یا زیگیل تناسلی؟
سلام من مجرد هستم و ۶ روز پیش دربالای کلتوریسم یک خال گوشتی خیلی ریز دیدم که درد و خارش و سوزش نداره و خود به خود در اومد. به دو دکتر زنان مراجعه کردم یکی تشخیص اسکین تگ دادن و یکی مشکوک به زیگیل. دارویی ندادند. لطفا بگید اسکین تگ هست؟ چجوری از بین میره؟
- سوال شخصی
سلام خسته نباشید قرص جایگزین قرص دزوسپتیو میخواستم اسمشو بگید
- پریود و بارداری .
سلام اگر چند روز بعد رابطه پریود شویم ، بازم احتمال بارداری هست یا نه؟؟؟ پریودمون باید چطوری باشه؟؟
- سلامچراازوقتیاقدامببارداریدارمپریودیمعقبمیوفتهولکهبینیداری


