Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دختر ۱۷ ساله پردم ارتجاعیه
سلام خانم دکتر خوبین امید وارم حالتون خوب باشه ببخشید خانم دکتر من پیش دکتر زنان رفتم گفتن ک نوع پردت حلوق بطور ارتجاعی هستش بعد اینکه من هراز گاهی یه دونه مثل تاول میمونه از داخل تناسلم در میاد درد هم داره میشه بگید مشکل چیه؟!
- آزمایش
سلام خانم دکتر لطفا راهنماییم کنید ۲۰ سالمه و مجرد هستم آزمایش خون در روز سوم پریودی دادم 1/Lh:6 2/9:Fsh برحسب mul/ml آیا طبیعی هستش؟ ممنونم ازتون
- سلام من دوتا زایمان زودرس داشتم ۲۱ هفته و۲۶ هفته که آخریش سرکلاژ بودم اما نتیجه نگرفتم حالا به دکتر مراجعه کردم که پیرناتولوژیست هستن یکیش میگه سرکلاژ شکمی کیش میگه دوباره واژینال حلا من موندم چیکار کنم به حرف کدوم گوش کنم لطفا راهنماییم کنید حتی اون دکتری که میگه واژینال میگه فرق ندارن باهم اما اگه دوست داری برات انجام میدم اما به نظرم این کارو نکن
- پریود
سلام خسته نباشید علت تکه متوسط مثل جگر در پریود چیست ایا باید به دکتر مراجعه کنم یا خیر؟
- تاخیردرپریود
من روزمو کامل گرفتم وپریودیم بیست روزی هست عقب افتاده واز صبح تاشب حالت استفراغ دارم امکان بارداری هست ؟تیروئید کم کار هم دارم
- خال دستگاه تناسلی
با سلام وخسته نباشید ، من امروز متوجه یک خال سیاه رنگ داخل دستگاه تناسلیم شدم و زیر لبه داخلی دستگاه تناسلی که کوچکتر هست میباشد و برجستگی نداره و اندازه کوچکی داره مجرد هم هستم میخواستم بدونم خطرناکه و لازم به مراجعه حضوری به پزشک هست و نیاز به درمان هست؟ یا یک خال معمولی هستش؟
- ضخامت اندوتر
سلام من سرطان سینه دارم ودوساله تاموکسیفن مصرف میکنم ضخامت اندومتررحم 8میلی هست آیا خطرداره
- تنطیم پریید
سلام من دوره اول مصرف قرص مدروکسی پروژسترون شروع کردم که باید از ۱۴ سیکل به مدت ۱۰ شب شبی ۲ تا قرص میخوردم،من ۸ تا قرص خوردم و روز نهم قرص لکه بینی داشتم که بازم قرص خوردم ولی الان روز ۲۳ سیکل و روز دهم مصرف قرص هست که من پریید شدم،ایا مصرف قرص ادامه بدم؟مشکل از چیه که خین مصرف پریید شدم؟
- سلام منوقرص الدی مصرف میکردم والان ۷ماهه قطع کردم که ماهی پریودنمیشم بایدامپول بزنم هفت روزپیشم زدم امپول پروژسترون بازپریودنشدم راهنماییم کنین
پریودنشدن
- پرده بکارت
سلام ببخشید من دو ماه پیش با پتو ازروی شلوار خودارضایی داشتم بعد 3 یا 4 ساعت که دستشویی رفتم یبوست شدید داشتم و از قسمت واژن یه تکه گوشت و چند قطره خون خارج شد (10 روز قبل از پربودیم این اتفاق افتاد) آیا این نشانه پارگی بکارته؟پارگی بکارت همون لحظست یا خیر؟ بعد که به پزشک عمومی خانم مراجعه کردم پس از معاینه گفتند سالم هستش مطمئن مطمئن ولی برای من سوال است که خونریزی به چه دلیل بوده؟ تروخدا کمکم کنید دو ماه روز و شب ندارم
- سلام خانم دکتر ممنون میشم بفرماییدجواب پاتولوژی mid to late secretory endometrium یعنی چی
سلام خانم دکتر ممنون میشم بفرماییدجواب پاتولوژی mid to late secretory endometrium یعنی چی؟
- خونریزی پس از میکرو
سلام. من ۱۶ روز پس از انتقال میکرو آزمایش بتا دادم ۱۶۵۰۰ بود ،بعد از دو روز هم سونو دادم ساک حاملگی دیده شد،دکتر گفت هماتوم دارم آزمایش پروژسترون دادم ۴۳.۹۰ بود گفت به آمپول یا شیاف پروژسترون نیاز ندارم اما وقتی اومدم خونه خونریزی داشتم،دوتا آمپول پروژسترون زدم بعد از یک روز داره کم میشه. بیشتر به رنگ آبکی قهوهای و چند لخته کوچک بود آیا سقط جنین داشتم یا هماتوم دفع شده؟
- سلام.خانم ۵۱رساله ای هستم.حدود ۲۹ سالم که بودم یک توده ای در سینه چپم حس کردم به پزشک زنان که مراجعه کردم گفتند مشکلی نیست.من مرتبا پیگیر بودم سالی یه بار دوسه سالی یه بار سونو می گرفتم گفتند فیبروکیستیک هستش .چند تا هم ماموگرافی گرفتم همینو گفتند اولی اخرین سونو ومامو گرافی که انجام دادم گفتند در ساعت ۹ برست چپ ندول ۱۴ میلی متری با حدود نسبتا منظم وشادوی خلفی دیده سد
سلام خانم ۵۱ ساله ای هستم حدود ۲۹ سالم که بود یک توده در سینه چپ کنار نیپل به سمت داخل لمس کردم به پزشک زنان که مراجعه کردم گفتند مشکلی نیست فیبروکیستیک هستش.از ان موقع تا الان مرتب سونو کردم.چند بار مامو گرافی انجام دادم.در اخرین مامو گرافی هم گفتند تفاوت قابل توجهی مشاهده نشده ولی در سونو گفتند که در ساعت ۹ برست چپ ندول ۱۴ میلی متری با حدود نسبتا منظم و شادی خلفی دیده شده .حالا خانم دکتری که رفتم گفتند بیوپسی بشوید ۹۹٪چیزی نیست .ولی انجام دهید.نمی دونم مشکلی هست یانه؟نمونه برداری بکنم یا نه؟
- دارو
سلام خانم دکتر... آیا داروهایی که میتواند باعث جواب منفی کاذب بشوند در آزمایش بارداری، فقط در آزمایش ادرار تاثیر میگذارند یا در آزمایش خون هم تاثیر گذارند؟..
- هیپو اکو در طحال خطرناک است؟؟
- توده هایپواکو
سلام.سونوی سینه دادم تصویر یک توده هایپواکوپارالل به ابعاد4*7درعمق 8mmازسطح پوست درمیدزون ساعت 8که بنفع ضایعات probably benign ازجملهfibroadenomaمشاهده میشودیعنی چه خطرناکه؟۴۷ سالمه ممنون ازراهنماییتون
- ال دی
سلام من بچه ۱ سال دو ماه شیر میدم تا حالا از ال دی استفاده نکردم ولی میخام استفادش کنم ولی بلد نیستم اصلا طریقه استفادشو بیزحمت یک توضیح میدین در موردش ک چطور مصرف کنم ۷ روز هم پریود میشم
- خارش
سلام خانم دکتر،من بیرون زدگی درقسمت مقعددارم الان یه مدت هست بعدازیبوست دچارخارش دراین ناحیه شدم چندروزخوب شدالان دوباره خارش وخونریزی داره علتش چیه وچطوردرمان میشه؟ بسیارممنون ازراهنمایی شما⚘
- بارداریسلام تو سونو انومالیم افزایش اکوژنیسیته در سطح روده جنین مشهوداست فاله آپ توصیه میشودیعنی چی
دسالان بیست چهاد هفتهبیستهستم
- امپول واریوپپتیل
باسلام من قصد بارداری دارم اما با تشخیص و تجویز پزشکم ۳ دوز امپول واریوپپتیل ۳و ۷۵ با فاصله زمانی ۲۸روز یکبار تزریق کردم الان بیش از ۳ ماه از تزریق اخرین دوز من میگذره ولی خبری از پریود نیست و همچنین خیلی میل جنسی کم شده و دچارحشکی واژن شدم.از طرفی قرار شد که پریود بشم از روز سوم داروهای بارداری رو شروع کنم.حالا سوال من از شما اینه که بنظرتون میشه امپول پروژسترون تزریق کنم که زودتر پریود بشم ؟ تزریق پروژسترون میتونه کمکم کنه که زودتر پریود بشم؟ وآیا تاثیر بدی توی روال بارداریم داره یا خیر؟ ممنونم


