Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام من ده هفته باردارم و موهام خیلی سفیده مبتونم رنگ کنم
- سرکلاژ
سلام خانم دکتر عزیز بنده درهفته۲۲بارداری با سرکلاژ شکمی هستم در طول روز(صبح ها) یک بار دفع دارم به خاطر استراحت مطلق و داروهای مصرفی اما تا آخر شب احساس نیاز برای دفع دارم که متاسفانه انجام نمیشه از شیاف پروژسترون به صورت مقعدی هرشب استفاده میکنم و واژینال نمیتونم استفاده کنم میخواستم بدونم باوجود عدم دفع شبانه و وجود موادزائد در روده ایا شیاف در روده جذب میشود؟یا موادزائد مانع تاثیر شیاف میشود؟ ممنون از پاسخگوییتون
- بارداری
سلام چند تا پودر ترومام میشه در بارداری استفاده کرد ؟ مثلا ۴ تا زیاد نیست ؟ ضرر نداره؟ روزی یک لیوان با دوپیمانه کافیه؟
- موعد زایمان
سلام. خسته نباشید من باردار هستم و یک هفته است که متوجه شدم باردارم یعنیذی سری علائم داشتم رفتم آزمایش خون مشخص شد باردارم.. شرایط کاری کن یجوری هستش که از الآن باید برای تاریخ زایمان درخواست مرخصی بدم تا روند اداری طی بشه و تأیید بشه.. انوقت رفتم دکتر که تاریخ زایمان را بدونم دکتر گفت به تاریخ اولین روز آخرین پریود دویست و هشتاد روز اضافه کن میشه تاریخ زایمان.. ولی من نمدونم.. یعنی اصلاً یادم نمیاد آخرین بار کی پریود شدم.. دکتر گفتند باید بری سونوگرافی..نوبت زدم دوهفته دیگ برا سونوگرافی چون نوبت نداشتند زودتر.. منم بخاطر شرایط کاریم و زندگی زودتر نمیتونم زودتر برم.. از طرفی باید تا سه روز دیگه درخواست مرخصی بدم.. حالا میخواستم از شما بپرسم در سونوگرافی چجوری و بر چه اساسی تاریخ زایمان را میگن.. موعد زایمان را براساس همون دویست و هشتاد روز مشخص میکنند یا کمتر؟ .. اصن از کی حساب میکنند؟.. میشه بگید حداکثر چقد طول میکشه بارداری من براساس سونوگرافی.. که من بتونم درخواست مرخصی بدم.. حداقل تقریبی بگم در چه بازه زمانی مرخصی بهم بدید.. ازتون ممنونم.
- بارداری
سلام من دو نوبت لوپومیر ۷۵تزریق کردم برای درمان اندومتریوز ایا احتمال بارداری ناخواسته هست ؟
- استفاده ازبیحسی درروزهای اول بارداری
من ۹روزپیش اقدام به بارداری کردم میتونم ازبیحسی دندان استفاده کنم
- بارداری
با سلام و عرض ادب،
خانم دکتر عزیز در سونوی بنده نوشته یک هماتوم به ابعاد 12*48 میلی متر در مجاورت تحتانی جفت و مقابل int.os دیده می شود که شما فرمودید به این معناست که اطراف جفت خونریزی دارم. دکترم شافت را قطع کرد آیا با عنایت به آنکه فرمودید خونریزی اطراف جفت وجود دارد نباید استفاده کنم؟ خونریزی بیرونی ام قطع شده. ممنون از سعه صدرتان - اکوژن
سلام وقت بخیر. سونو دادم بعد از سقط. Non significant 9mm echogenic lesion is seen at left ovary خواستم ببینم این ۹ میلی متر خطرناکه و نیاز به درمان خاصی داره؟
- بارداری
سلام من ۱۸ هفته ۵ روز باردار هستم و سونوگرافی بهم گفت که جفت قدامی است و انتهای تحتانی آن تا نزدیکی int.os رسیده است .low lying نوشته شده است یعنی بارداری من در خطر لطفا منو زود راهنمایی کنین
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز.خسته نباشید.من پریودای منظم دارم عکس رنگی رحمم خوب بود و در سونو در روز 10تخمک 18.5داشتم ازمایش شوهرم خوب فقط از خودم پرولاکتینم بالا بود که الان 4ماهه اصلاح شده با مصرف داستنیکس.همه چیز به ظاهر خوبه میخاستم بدونم پس چرا باردار نمیشم؟ممنون میشم جواب سوالمو بدید.خیلی استرس دارم
- تاثیر کیست پستان بربارداری یا به عکس
با سلام خسته نباشید خانم دکتر من مریض شما هستم .طبق سونوگرافی یک کیست ساده به قطر۱۵میلیمتر درپستان چپم هست واندازش از۲سال پیش تقریبا همونه,ایا بارداری بر اندازه یا درد کیست تاثیر منفی داره یا اینکه خود کیست بر بارداری تاثیر منفی داره یا خیر?برای کم کردن درد پستان مخصوصا در۲هفته قبل پریودی چه دارو یا رزیمی خوب هست? ممنون
- سرکلاژ شکمی
میخوام بدونم سرکلاژ شکمی که به من پیشنهاد شده جواب میده به من ایا
- اقدام بارداری
سلام خداقوت ایا به ارگاسم رسیدن زن چند روز بعد از اقدام برای بارداری ضرر دارد؟ رابطه جنسی و ارضا شدن در روزهای بعد از اقدام مانع لقاح و بارداری میشود؟
- سزارین
با عرض سلام و خسته نباشید و تبریک سال نو سوالم در ارتباط با زایمان سزارین هست برای کسانی که قبلا سزارین شدن هم سزارین ممنوع هست؟ چیزهایی شنیدم در ارتباط با اینکه در رشت زایمان سزارین فقط در بیمارستان توتونکاران انجام میشه و در بیمارستانهای خصوصی انجام نمیشه آیا صحت داره؟
- سوال مهم
سلام خسته نباشید من حدود ۶۸روز پیش یعنی اول اسفند ماه سرما خوردم بعد بویایی و چشایی من رفت گفتند کسانی که این علایم رو دارند ممکنه کرونا گرفته باشند و الان در حال حاضر خوب خوب هستم کاملا سالم و هر روز ورزش میکنم خواستم بیام ویزیت قبل از بارداری منشی شما گفت نمی توانم نوبت بدن بهتون خب یعنی الان که نزدیک ۷۰روز گذشته آخه من که کرونا ندارم اینقدر ترسیدن میخوام آزمایش های قبل از بارداری انجام بدم که خیالم راحت شده که راحت اقدام به بارداری کنم الان بنظر شما چه کار کنم؟؟؟ میخوام قبل از پریودی ویزیت شم
- تغذیه در بارداری
با سلام و خسته نباشيد در سه ماه اول بارداری چه غذاها و ویتامین هایی باید مصرف کنم؟
- ماندن بقایا
سلام وقت بخیردکترمحترم میگم من ۲۲هفته سقط داشتم حالاسنودادم میگن ۵سانتی متربقایامونده چیکارکنم؟
- سقط ناقص
سلام ۴هفته و پنج روز باردارم و قلب حنین هنوز تشکیل نشده من یک دو قلو هفت ماهه دارم بعدا تو دو روز هشت عدد قرص سایتوتک استفاده کردم دوتا زیر زبانی و دوتا شیاف دو روز بعد تکرار کردم در حد دو تا پد خونریزی داشتم بدون لخته اما الان واقعا پیشیمونم و مطمعنم سقط نشده چون خونریزی ندارم ایا بچه سالم میمونه نگهش دارم خیلی ناراحت و پشیمونم تیتر بتا بعد مصرف قرصها داذم ۱۴۰۰بود اما طبق تاریخ پریودم باید شش هفته باشم
- حاملگی
آیا زنی که یه بار حامله شده ودیابت حاملگی گرفته بعد 13سال باوجود داشتن فشار خون با سن 40 سالگی می تواند باز حامله شود
- بارداری
سلام من 28هفته دارم سرما خوردگی شدید گلوم خیلی میسوزه و میچسبه بهم من میتونم از پودر روتارین استفاده کنم؟


