Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام اگر کسی دوسال پیش از مرگ موش استفاده کرده باشه و مشکلی پیش نیومد الان برای حاملگی مشکلی وجود نداره باید با دکتر زنان برای ازمایش یا چیز دیگری مراجعه کنه لطفا راهنمایی کنید
- لویتود
سلام، وقت بخیر، من بیمار شما هستم، آندومتریوز دارم، قرص ال دی استفاده میکردم و تا کنون پریود با درد شدید و خونریزی بسیار زیادی داشتم. این دوره از لویتود استفاده کردم و خوشبختانه خونریزی و درد کمتری رو تجربه کردم و لکه های سیاه داشتم که اونم کمتر شد. فقط مشکلی که دارم اینه که در دوران مصرف سرم سنگین بود و خستگی شدید داشتم. میخواستم بدونم آیا بدنم عادت میکنه به این قرص یا خیر؟ ادامه بدم اشکال داره یا خیر؟ ممنونم
- سقط جنین
سلام خانم دکتر . من 2 ماه پیش یک رابطه بدون کاندم داشتم الان 15 روزی هست که دوره ماهیانم عقب افتاده میخواستم بپرسم با توجه به اینکه اسپرمی واردم نشده و از علایم بارداری فقط ادرار زیاد دارم ایا ممکنه باردار باشم ؟ و اینکه اگه قرص میزوپرستول بوخورم . اگه حامله نباشم عوارض بدی داره یا مشکلی ایجاد نمیکنه ؟ من الان به خاطر یک مشکلاتی از خونه نمیتونم برم بیرون و میترسم آبروم بره لطفا کمک کنید
- بارداری
سلام خانوم دکتر. واقعا متاسفم بابت سوالم ولی نمیتونم با کسی در میون بذارم . من هفته سیزده چهارده بارداری هستم از اوایل بارداری به خاطر شرایط موجودی که دارم از همسرم دور هستم . به شدت نیاز جنسی دارم قبلا هم زیاد بود ولی الان زیادتر شده ، خودارضایی میکنم میبینین دو روز پشت سر هم میشه دفعاتش زیاده. یه سقط قبلا داشتم میخواستم بدونم عوارضی داره ؟ بازم بابت سوالم معذرت میخوام
- شما تا چند سزارین رو مجاز میدونین ؟
من ۴۰ ساله هستم. دو فرزند ۳و ۶ساله دارم . آیا میتونم باز هم سزارین بشم ؟
- سلام من کیست تخمدان ریز دارم وزود به زود پریود میشم برای بارداری دکتر قرص کلوفین داده ومدروکسی پروژسترون داده آیا این دارو ها درسته برای بارداری
- اقدام برای بارداری
سلام خانوم دکترخسته نباشید من ماه اول اقدام هستم دیروز موعود پریودم بود و نشدم رفتم آزمایش دادم منفی بود ولی لکه بینی دارم و همچنان دو روزه پریود نمیشم
- ابجی
سلام خانم دکتر چه جوری باید نزدیکی داشته باشیم که زودتر حامله بشیم یا بعد از رابطه چقدر باید دراز بکشیم که شانس بارداری بیشتر بشه لطفا راهنمایی کنید و همه نکات رابگید
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز.خسته نباشید.من پریودای منظم دارم عکس رنگی رحمم خوب بود و در سونو در روز 10تخمک 18.5داشتم ازمایش شوهرم خوب فقط از خودم پرولاکتینم بالا بود که الان 4ماهه اصلاح شده با مصرف داستنیکس.همه چیز به ظاهر خوبه میخاستم بدونم پس چرا باردار نمیشم؟ممنون میشم جواب سوالمو بدید.خیلی استرس دارم
- بارداری
سلام من رفتم دکتر برای بارداری بعد سونگرافی فهمیدم کمی تنبلی تخمدان دارم و سیکل قاعدگی نامنظم بود دکتر برام اووبست ولتروفم و مدروکسی پروژسترون وقرص تقویتی نوشت ایا نتیجه میگیرم
- نزدیکی بعد از آمپول hcg
سلام
آیا میتوانیم سه روز بعد از آمپول hcg نزدیکی داشته باشیم؟ آیا باردار می شویم؟
- بقایای سقط
بعد از کورتاژ تخلیه که انجام شد بدلیل زایمان زودرس در ۲۲ هفته . من دوماه خوتریزی لخته ای شدید داشتم دوباره سونو دادم ترانس واژینال مشخص شد بقایا جا مونده . در سونو گرافی این متن نوشته شده بود؛ که میخام بدونم جای نگرانی هست یا نه ؟ آندومتر با اکوی هتروژن و بورد نامنظم با میومترمجاور به دیامتر قدامی خلفی افزایش یافته ۱۴ میلیمتر مشاهده شده است ضایعه هترو اکو. واجد فلوی عروقی به ابعاد ۲۰*۱۵*۱۲ و حجم تقریبا ۲ سیسی در دیستال کاویته آندومتر مشاهده شده که مطرح کننده بقایای حاملگی میباشد مایعد ازاد لگنی مشاهده شده است ابعاد رحم ۹۰*۴۶mmاست.
- تنبلی تخمدان
سلام من ۳۰ سالمه تنبلی تخمدان دارم ۳ سال اقدام ب بارداری کردم باردار نشدم دکترم رفتم نشده این ماه سونو دادم فولیکول۲۴ دارم واون هفته کلا نزدیکی داشتم دکتر امپول اچ سی جی داده بود دوتازدم فرداش دردتخمدان داشتم همون سمت که فولیکول بالغ داشتم میخواستم بدونم این بار چقد شانس بارداری دارم
- یدوفولیک
سلام من کم کاری تیروئید دارم و قرص لئوتیروکسین مصرف میکنم ، برای اقدامات لازم قبل از بارداری اشکالی نداره که یدوفولیک بخورم؟
- حاملگی
سلام خسته نباشید من تو هفته ۵ الی ۶ هستم.تو سونوگرافی زده فاقد قطب جنین ودارای هماتوم پری ساک.خیلی نگرانم میشه کمک کنید
- سقط و بارداری بعدی
با سلام. بنده 31 ساله هستم. از فروردین اقدام به بارداری کردم . ماه دوم باردار شدم. قبل بارداری ازمایشات و سونو سینه و رحم و پاپ اسمیر هم دادم و خوب بود . در هفته 7 بارداری سونو دادم و جنین 7 هفته و 4 روز بود و ضربان قلب داشت فقط هموراژی ظریف در پشت جفت دیده شد که دکترر شیاف پروژسترون دادن. در هفته 10 بدلیل از بین رفتن ناگهانی علایم بارداری سونو دادم که گفتن جنین رشد نکرده و 7 هفته و 4 روزه و ضربان نداره. دکتر گفت باید سقط شه. برام ازمایش pt , ptt, و عفونت و رو نوشت انجام دادم. اونام خوب بود و مشکلی نبود. الان چند روزه سقط کردم. میخواستم بدونم آیا امکان تکرار بازم وجود داره؟ چرا این اتفاق افتاد تو سونو اول که خوب بود میتونه بخاطر هموراژی باشه؟ با توجه به سنم 31 سال دوباره از چند ماه بعد اقدام کنم؟ ممنون خانم دکتر.
- بارداری
سلام وقت بخیر من دو هفته پیش با نامزدم رابطه داشتم واسه پیشگیری هم از کاندوم استفاده کردم و دو روز بعد از رابطه پریودم شروع شد میخواستم بدونم احتمال بارداری هست
- تاثیر داروها
سلام، آیا استفاده از شیاف پروژسترون ۴۰۰ ،قرص لووتیوکسین ۵۰، قرص آسپرین ۸۰، فولیک اسید ۱ و ویتامین D3با دوز ۱۰۰۰، در نتایج آزمایشهای غربالگری مرحله اول و غربالگری مرحله دوم تاثیر دارند؟
- سقط جنین
سلام من خانم 31ساله هستم یک هفته از سقط میگذره با همسرم به طور ناخواسته رابطه داشتم هنوز پریود نشدم خونریزی کمی دارم خواستم بدونم آیا امکان بارداری وجود داره برای جلو گیری میتونم قرص ال دی مصرف کنم
- بارداری
سلام خانوم دکتر خسته نباشید من پریود ۳۱روزه دارم آخرین پریودم ۷ آبان بوده و من باردار هستم اما دکتر میگه سن بارداری ۸ هفته هست یعنی چی مگه میشه من آذر پریود نشدم که باردار بشم اگه آبان باردار شدم الان باید ۳ ماه باشه


