Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- شیاف پروژسترون ۴۰۰
با سلام ببخشید خانم دکتر من از اوایل بارداریم دکترم برام شیاف پروژسترون ۴۰۰نوشته و الان هم که بین ۱۶ _۱۷هفته هستم حدودا، میخواستم بگم اگه استفاده از شیاف پروژسترون ۴۰۰ ادامه بدم در جنین مشکل ایجاد میکنه؟ آخه ی جایی خوندم که باعث مشکل در جنسیت جنین میشه و باعث دوجنسه شدن جنین میشه، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
- عوارض قرص ایزوپوکسین
سلام هفته ۳۳بارداری هست دخترم از ۲۷با انقباضات رحمی این دارو شروع شده ایا در وزن جنین نقش داره؟واینکه الان که مصرف میکنه تنگی نفس داره خانم دکتر احتیاج هست اسا مصرف کنه که خون رقیق بشه؟ تشکر
- سزارین
سلام من دوبارپشت سرهم سزارین کردم یعنی بعداولی یکسال بعدحامله شدم ودوباره سزارین شدم چندباردیگه میتونم سزارین کنم کلی سه بارسزارین کردم اولی که انجام دادم ده سال بعد دوتا پشت سرهم به فاصله یک سال ...امکان داره دوباره بتونم سزارین بشم متاسفانه این دوبارهردوبارنوزاددخترکه درفاصله سه روزفوت شدن هردو ..خیلی دوست دارم یک بچه دیگه داشته باشم ممنون که وقت میزارین جواب میدین
- واژن
سلام خدمت خانم دکتر من 5ماهه باردارم ماه سوم که بودم داخل توالد که واژنمومیشستم به اندازه یک بند انگشت داخل واژن سمت راست ناخنم داخل واژن شد ومتوجه یک دانه کوچک یکم ازعدس بزرگترشدم از اون روز میترسم که چیه ولمسش میکنم دردنداره ولی بعضی وقتا داخل واژنم تیرمیکشه از روزی که دستکاریش کردم نه قبلا خانم دکتر لطفا راهنمای کنید چیه خطر داره خیلی نگرانم میشه طبیعی باشه برا بچم مشکلی پیش نمیاد باتشکر
- بارداری
سلام من 34هفته و 2روز هستم تاریخ دقیق زایمان سزارین و طبیعی کی میشه برام
- اقدام ب بارداری و داشتن سابقه بارداری ناموفق
باسلام خدمت خانم دکتر من ۳۷ سالمه و بچه ندارم،دوتا سقط باکورتاژ بدلیل نداشتن ضربان داشتم،آزمایشات ژنتیک وتخمدان واسپرم وعکس رنگی از رحم هم داشتم اما دلیش مشخص نشد،الان چند ماهه درتلاشم برای باردای اما اتفاق نمی افته،یک دوره از قرص لتروزول وآمپول بارداری استفاده کردم دوتا فولیکول داشتم اما باردار نشدم، یکبارهم قبل زمان پریدم تست خانگیم مثبت شد اما باز پرید شدم، راهنمایم میکنید کجا مراجعه کنم و چ کاری باید انجام بدم؟ ممنون میشم،
- بارداری
سلام من ۱۸ هفته ۵ روز باردار هستم و سونوگرافی بهم گفت که جفت قدامی است و انتهای تحتانی آن تا نزدیکی int.os رسیده است .low lying نوشته شده است یعنی بارداری من در خطر لطفا منو زود راهنمایی کنین
- نازایی
با سلام خدمت خنم دکتر. میخواستم بدونم هزینه آی وی اف در رشت چقد میشه با دارو؟ایا بیمارستان دولتی برای انجام این کار وجود داره.
- قرص لونسترول تاریخ گذشته
تاثیر دارد؟
- بارداری
در سونو انومالی اکوژن روده جنین دیده شد و منو فرستاد دکترم به اکو قلب که سالم بود ولی همه ازمایش و سونو سالم هستن میگم این مورد مشکلیه برا بچه
- بارداری
سلام وقتتون بخیر.من سال۹۳پیش شما جراحی باز فیبروم انجام دادم.الان باردار هستم و هفته هفتم بارداری هستم.جفتم قدامی هستم.آیا ممکنه مشکلی ایجاد بشه؟ و جفتم توی محل زخم قبلی جراحیم قرار بگیره؟تا چه حد خطر داره؟من شهر لنگرود هستم.اگه لازمه میخواستم خودتون جراحیم کنید تا رشت هم میتونم بیام برای سزارین.خیلی ترسیدم.
- کبد چرب شوهر و اقدام برای بارداری
سلام خانوم دکتر خسته نباشید خانوم دکتر همسر من کبد چرب گرید دو دارند و قرص اتورواستاتین 40 و liver pak 140 می خورند حالا من اگه بخوام اقدام کنم واسه بارداری مشکلی پیش میاد بخاطر داروها یا عیبی نداره خواهش میکنم راهنمایی کنید منو
- تخمک گذار
سلام خسته نباشید - 35 ساله هستم اوایل اسفند آزمایش و سونو قبل از بارداری دادم همه چیز خوب بود و گفت تخمک گذاری هم مشکلی نداره فقط پرولاکتین بالا بود چون پریودهای من همیشه منظم بوده (28-29 روزه) دکتر گفت مکلی نیست و احتمالا نوع خون من اینطور بوده و بالا نشون میده --- این ماه برای بارداری اقدام کردم از روز 11 ام کیت رو تو ساعت مشخص استفاده کردم ولی جواب مثبت نشد و خط تست کم رنگ شد --- میخواستم ببینم یعنی من تخمک گذاری ندارم --- خیلی نگرانم چکار باید کنم ؟ --- پیش چه دکتری باید برم ؟ خیلی ممنون
- بارداری
سلام خانوم دکتر عزیز من هفته 16 بارداری هستم و با IVF باردار شدم . داروهای مصرفیم هم پرگنکر روزی یکی ، دوفاستون صبح و شب و شیاف سیکلوژست شبی یکی، هست . تقریبا یک هفته ست که بدنم خارش میکنه .سینه شکم ران و ساعدم و مخصوصا پشتم . مشکلم بخاطر مصرف داروهاست ؟ درمانش چیه ؟
- تخمدان
سلام من تخمدانم تنبله پریودم نامنظمه رفتم دکترقرص مدروکسی داد۸شب دوتاخوردم باید۱۰شب مبخوردم که پریودشدم تازه من میخاستم بارداربشم
- اقدام برای بارداری
سلام خانم دکترخسته نباشید من مرداد97بعدازخوردن دوماه لتروزول باردارشدم که درهفته 6متوجه شدیم خارج ازرحم شده درسمت چپ،بایک هفته بستری بدون دارو رفع شد،دوماه بعدعکس رنگی گرفتم لوله سمت راستم مسدودبود لوله چپ که خارج رحم بود باز بود تابهمن ماه لتروزول خوردم باردارنشدم بدون دارو این ماه فولیکولم 8.9 بود روز13پریود ایابادارومیتونم بارداربشم یا باید عمل کنم هزینه عمل برام سنگینه😞توروخدا جواب بدین میخوام بیام پیش شما
- کلاسهای بارداری
باسلام . من هفته 30 بارداری هستم . میخوام در کلاسهای بارداری شرکت کنم . ولی دکترم چیزی دراین باره نگفته . به نظر شما برای شرکت در کلاسها دیر شده ؟
- سزارین
سلام خانم دکتر.سزارین رو ییمه قبول مینکنه یا آزاده؟
- سوال در مورد بارداری
سلام من با نامزدم رابطه مالشی داشتیم و باکره هستم ولی اسپرم وارد واژنم نشد به نظرم ولی پریود نشدم خیلی نگرانم
- حد متوسط خطر غربالگری دوم و آزمایش سل فری
سلام خانوم دکتر عزیز.خسته نباشید.خیلی نگرانم،ممنون میشم جوابم رو بدید.الان(96/11/30 )17 هفته و4 روزم. 36 ساله هستم.بارداری اول.همسرم سال 91 لنفوم غیر هوچکین داشت که درمان شد.خواهرشوهرم بیماری قلبی مادرزادی داره. جواب سونوی 12 هفته کاملا نرمال بود. Nt=1.3mm جواب آزمایش خون غربالگری اول: papp-a=1.9mlu/ml mom 0.79 free b-hcg=43.00 iu/l mom 1.16 ds age1:232 final risk 1:2680 t18/13 prior 1:1800 final risk 1:99000 جواب سونوی 17 هفته و 3 روز کاملا نرمال بود. جواب آزمایش خون غربالگری دوم : papp-a=1.9mlu/ml mom 0.79 free b-hcg=43.00 iu/l mom 1.16 afp=37.90 iu/ml mom 1.49 ue3=0.20ng/ml mom 0.40 hcg=91163.0 iu/l mom 2.53 inhibin-a=246.0pg/ml mom 1.18 ds ) age1:232 final risk~1:293 ) ntd prior 1:1000 final risk 1:2720 t18/13 prior 1:1800 final risk~1:99000 slos prior 1:20000 final risk~1:835 دکترم خیلی منو ترسوند.حتی تا مرحله سقط جنین توسط پزشکی قانونی رو هم واسم توضیح دادن!فقط بخاطر اینکه در مرحله خطر متوسط هستم!
من اصلا دوست ندارم آمنیوسنتز انجام بدم.بخاطر همین آزمایش سل فری رو امروز انجام دادم.دکترم گفت دیره واسه این آزمایش،اگر بد بود پزشکی قانونی اجازه سقط نمیده.جواب آزمایشم دوشنبه دیگه آماده میشه که اون روز میشه ۱۸هفته و ۴ روز.
در خونواده من وهمسرم اصلا ناهنجاری کروموزومی نداریم.سن همسر38 سال
بنظرتون با توجه به جواب آزمایشات همین آزمایش سل فری کفایت میکنه؟یعنی اگر جوابش خوب در اومد دیگه خیالم راحت باشه؟مسلما همه دوست دارن اصلا بچه نداشته باشند تا آخر عمر، تا اینکه بچه ناسالم داشته باشند.نمیتونم این حجم از استرس رو تحمل کنم.ممنون میشم نظر و تشخیص شما رو بدونم.خیلی ممنونم از وقتی که میگذارید.


