Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اقدام به بارداری
سلام وقت بخیر.در دوران اقدام به بارداری آیا نشستن در اب و جوش شیرین.یا اب و بتادین.برای رفع سوزش و خارش فائده دارد؟و اینکه ضرری دارد یا خیر.ممنونم
- پماد ان ان
سلام استفاده از پماد ان ان در ماه هشتم بارداری ضرر داره؟
- قرص Utrogestan
با سلام و خسته نباشيد من در هفته ی ششم بارداری دچار لکه بینی شدم و پزشک قرص Utrogestan 200 را برایم تجویز کردند.روزی یک عدد.از زمانی که این قرص را میخورم حدود یکساعت بعد از آن دچار سرگیجه ی شدید میشوم.به تازگی اطراف ران هایم نیز قرمز شده و مانند گرمک جوش های ریز قرمز زده است. آیا از عوارض قرص است؟ باید مصرف آن را ادامه بدهم یا اینکه دارویی جایگزین مصرف کنم؟البته لکه بینی ام کاملا قطع شده است. و فقط سه عدد از این قرص را تا به امروز مصرف نموده ام. باتشکر
- قرص جلوگیری
سلام.من بعداز زایمانم قرص لایسترنول مصرف کردم دوماه اول یک هفته درمیان خونریزی داشتم،الان یک ماه ونیم پریودنشدم.میخاستم بدونم مشکلی نیس که پریودنشدم؟یا بخاطر قرص پریودم قطع شده.
- برهم خوردن عادت ماهیانه
سلام،من چند ماه قبل با فاصله ۱۵ روز ی بهار پریود میشدم دکتر رفتم برام قرص دوفاستون روزی ی عدد یعنی هر ۱۲ ساعت نصف قرص از روز ۱۶ تا روز،ماه قبل ۱۹ مرداد پریود شدم بعداز اینکه یه روز بود قرص رو قطع کردم ولی این ماه ۵ روز از قطع قرص میگذره هنوز پریود نشدم بی بی استفاده کردم منفی آیا من باید تا ۱۹ این ماه منتظر بمونم تا پریود بشم یا دکتر برم
- سقط جنین
سلام من الان در هفته هفتم بارداریم میخوام سقطش کنم خیلی اویشن زعفران نبات میخورم ولی هیچ علاعمی ندارم خیلی میترسم ایا اشکلی برام پیش میاید
- دیابت بارداری
با سلام، در هفته 22 بارداری هستم، در آزمایش قند خون ناشتا 113 و دو ساعت بعد غذا 154 داشتم، به دکتر غدد مراجعه کردم، برام انسولین تجویز کردن، میخواستم بدونم نظر شما چیست؟ به نظر شما بهتر نبود ابتدا تست تحمل گلوکوز بدم بعد اقدام به تزریق انسولین کنم؟
- بارداری خارج از رحم
سلام وقت بخیر من باردارم وجنین خارج از رحم قرار داره الان هفته پنجم هست میتونم بوسیله داروی متو تروکسات مشکلمو حل کنم؟!؟ لطفا اگر زحمتی نیست یه وقت اورژانسی میخواستم با خودتون مشورت کنم. اگه امکانش هست از طریق ایمیل با شما در ارتباط باشم
- بارداری؟؟
سلام.خسته نباشید..ازدواج ما فامیلی هست .دختر خاله پسر خاله هستیم..یک دختر ۹ ساله دارم.اکنون میخوام برای بارداری دوم اقدام کنم.در بارداری دوم نیاز هست اقدام خاصی به دلیل فامیل بودن انجام دهیم .؟؟؟
- بارداری
با سلام
من 41 ساله هستم 9 ساله ازدواج کردم تا به حال جلوگیری طبیعی میکردیم و بچه دار نشدیم تا اینکه اسفندماه جلوگیری نکردیم و باردار شدم ولی قلب جنین تشکیل نشد و در 28 اردیبهشت کورتاژ کردم 24 ام خرداد اولین پریودم بود که خیلی خیلی کم و ناچیز بود که 3 روز طول کشید و 24 تیر هم دومی بود که کامل و شدید شدم که 7 روز طول کشید و از 31 تیر شروع به نزدیکی کردیم برای بارداری 9 ام 11 ام13 ام مرداد هم اقدام داشتیم که روز 14 ام کمی لکه بینی قهوه ای کمرنگ داشتم که خیلی کم بود و 16 ام لکه بینی قهوه ای پررنگ که بیشتر بود و 17 ام که در حد سه تا سکه لکه اومد که شک کردم که دارم پریود میشم این لکه ها رو قبل از سقط شدن جنین قبلی هم میدیدم امروز هم که دستشویی رفتم لکه به صورت قطره ای که همراه با نقطه های ریز بود به رنگ قهو های سیر روی سنگ ریخت میخوام بدونم دوباره باردارم و داره سقط میشه؟ پریوده؟ یا علایم لانه گزینیه ؟ 24 ام هم زمان پیودم هست و هیچوقت درد قبل از قاعدگی نداشتم ولی الان کمر درد دارم ونشانه بارداری هم ندارم
ممنون میشم اگه زودتر بهم جواب بدید تشکر - پرولاکتین بالا و بارداری
سلام خانوم دكتر من پرولاكتين بالا به علت آدونوم هيپوفيز به اندازه چهار ميليمتر دارم يك سقط هم به همين دليل پرولاكتين بالا داشتم خواستم بدونم در بارداري براي جلوگيري از افزايش شديد پرولاكتين دارويي در دروان بارداري وجود داره ؟
- دردشکمی
سلام من یک ماه هست که روده هام وعضلات شکمم درد میگیره وتیرمیکشه .کاهی نمیتونم صاف بشینم. سونو گرافی رفتم طبیعی بود.علت چی میتونه باشه.آیا احتمال اندومتریوز هست؟ قصد بارداری دارم(۳۳ سالمه.پریود منظم ۲۹ روزه.طول پریود۷ روزنه خونریزی ملایم.)
- بارداری ناخواسته
۴تا سزارین شدم والا ناخواسته باردارم چکار کنم سقط کنم یا نگه دارم ۳تا بچه دختر دارم
- آبله مرغان
سلام خسته نباشید . چه مدت بعد از آبله مرغان میشود برای بارداری اقدام کرد؟
- شیاف پروژسترون
سلام خانم دکتر من بیمار شما هستم و وارد هفته نهم بارداری شده ام طبق تجویز شما دو عدد شیاف از طریق واژینال استفاده میکنم یک عدد صبح و یک عدد شب بعد از استفاده شیاف دراز میکشم تا کاملا جذب شود متاسفانه بعد از بلند شدن بیشتر شیاف خارج میشو میخواستم بدونم که اشکالی نداره ؟
هم چنین قبلا که شیاف رو از مقعد استفاده میکردم بیشترش دفع میشد .
ممنونم از زحماتتون - سونو واژینال
سلام خانوم دکتر من هفته۶ بارواریم..دکترم برام سونو واژینال نوشته...ازبعضیا پرسیدم گفتن که انجام نده خطرناکه امکان سقط هست صبرکن ۸هفته به بعدبرو...بنظرتون چیکارکنم؟زوده هنوز؟
- احتمال بارداری با پیشاب
سلام من ۱۸سالمه و باکرم ۱۶روز بعد از اتمام پریدم رابطه بدون دخول داشتم.برخوردی با منی نداشتم و حدود ۲یا۳ دیقه قبل از ارضا شدن نامزدم دیگ ادامه ندادیم.نمیدونم برخورد با پیشاب داشتم یا ن.ولی بخاطر استرسم تقریبا۶۵ساعت بعد دوتا قرص۰/۷۵استفاده کردم.چقدر احتمال بارداری برای من وجود داره؟
- سلام وقتتون بخیر چند روزی هستش که پریودم عقب افتادهو بعد از رابطه جنسی قرصای اورژانسی رو میخوردم ولی الان یکی دوروزه که حالت تهوه دارم میشه لطفا جواب بدین؟
- بارداری
سلام. مایع مختصر در کاویته ی آندومتر رویت شد . یعنی چی؟
- ۸ روز سقط جنین ۴ ماهه
سلام
۸ روز سقط جنین ۴ ماهه دارم. سونگرافی نشان داده ۱۵میلی لیتر هتروژن دارم.
چیکارکنم؟ لطفا راهنماییم کنید.


