Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سنوگرافی
رحم با ابعاد بزرگتر از حد طبیعی میباشد ۹۹×۴۸ اکوپترن میومتر corseمیباشد.Massواضح در جدار رحم دیده نشد
- عفونت شدید مانع بارداری میشود؟؟
سلام وقت بخیر، خانم دکتر من از 26 آبان اقدام هستم ولی متاسفانه تست خانگی منفی بود رفتم دکتر عفونت شدید داشتم، دکتر برام کرم واژینال دالاواگ سی، قرص زوتینال 500وکپسول فلوکونازول( 3روزی یکی)نوشته یک هفته استفاده کنم، این کرم وکپسول تاثیری در باروری داره؟ وجود عفونت شدیدم باعث منفی شدن تست بارداریم شده؟ یعنی با وجود عفونت نمیتونم باردار بشم، بارداری دومم هست. ممنون
- موفقیت سرکلاژ شکمی
باسلام خانم دکتر من سه تا سقط در ۱۷ .۱۲و ۲۳ هفته داشتم که دوتادسقط اولم به علت سپتوم رحم بود که با عمل برداشته شد و بعد دوباره باردار شدم ولی در ۲۳ هفته با وجود سرکلاژ واژینال سقط شد.الان دکترم پیشنهاد سرکلاژ شکمی دادند قبل از بارداری میخواستم بپرسم چقدر احتمال موفقیت داره؟ آیا من میتونم با سرکلاژ شکمی سروقت زایمان کنم ؟ خیلی نگرانم
- آمپول سینال اف
با سلام و خسته نباشید دکتر من بهم آمپول سینال آف دادن اما من تخمدان پلی کیستیک دارم حالا این دارو با بیماری من مشکلی ندارد ممنون از راهنماییتون
- بارداری
ببخشید خانم دکتر میشه در بارداری از مداد ابرو استفاده کرد ؟
- بواسیردربارداری
سلام هفته۲۷بارداریم امروز فهمیدم بین مقعدوواژنم ی چیزیه..میتونه بواسیرباشه؟واس جنین ضررداره؟
- کبد چرب شوهر و اقدام برای بارداری
سلام خانوم دکتر خسته نباشید خانوم دکتر همسر من کبد چرب گرید دو دارند و قرص اتورواستاتین 40 و liver pak 140 می خورند حالا من اگه بخوام اقدام کنم واسه بارداری مشکلی پیش میاد بخاطر داروها یا عیبی نداره خواهش میکنم راهنمایی کنید منو
- بسته بودن لوله های رحمی
سلام ،لوله راست به دلیل حاملگی خارج رحم مسدود شده و لوله چپ متسع است و پیشنهاد شده باتوجه به اینکه خودم حامله شدم اردیبهشت خارج رحمی تا سه ماه خودم اقدام کنم برای بارداری ،الان در سیکل روز ۱۲ هستم و سونو وجود دو فولیکول ۱۹ و ۲۰ در تخمدان راست و فولیکول ۱۲ در تخمدان چپ رو نشان داده ،و دو آمپول hcg ظهر زدم با توجه به مسدودی لوله راست و وجود فولیکول ۱۹ و ۲۰ در تخمدان راست امکان حاملگی وجود دارد؟
- Int.os
جفت ازint.os فاصله دارد یعنی چی؟
- درد شدید دنده سمت راست در بارداری
زیر سینه سمت راستم به طور وحشتناکی درد میکند که این درد به پشت همان نقطه میزند دردش طوری هست که احساس میکنم گوشت آن قسمت پاره شده است سونو شکم لگن انجام دادم همه چی نرمال بود و آزمایش دفع پروتین نیز داده که منفی بود دکترم میگوید اسپاسم است و داروی ندارد باید تحمل کنی ولی دردش هر روز بدتر از دیروز است آیا به نظر شما راه درمانی وجود دارد؟
- زنان زایمان
سلام خانم دکتر من زنی متاهل هسم ۱۷ سالمه یک ماهه اقدام ب بارداری کردیم بعد ۲۰ روز لکه خون میومد ازم تا ۳ روز لکه بینی داشتم بعد از ۳ روز پریود شدم زیرشکمم درد میگیره خیلی باردار نشدم ینی؟علتش چیه
- بارداری
سلام خسته نباشید...
3،4 روز بود که پریودم تموم شده بود که رابطه محافظت نشده داشتم و منی کامل داخل خالی شد...15 ساعت بعد قرص اورژانسی خوردم الان 12 روز از خوردن قرص اورژانسی میگذره پریود نشدم طبیعی هست؟؟ - فشار وارد شده به بالای ناف یا اطراف ناف در بارداری
سلام ببخشید طبق آخرین سونو که در ۲۸ هفته و ۵ روز رفتم ،امروز حدود ۳۱ هفته و دو روز باردار هستم البته بعد اون دقیق دقیق نمیدونم چند هفته ام،امروز موقع نشستن در دستشویی خم شده بودم و کمر شلوارم به بالای نافم فشار وارد کرد بعد شستن خودم که بلند شدم دیدم بالای نافم ی کوچولو فرو رفته رد شلوار بود نگرانم ممکنه به سر و مغز جنین یا سایر اعضای بدن جنین آسیب وارد بشه؟ البته حرکات جنینم رو حس میکنم .تورو خدا راهنمایی بفرمایید دیروز رفته بودم دکتر گفت وضعیت جنین خوبه.الان هیچ ناراحتی و دردی ندارم فقط میترسم خدایی نکرده اون فشار که امروز به بالانی نافم وارد شد به مغز جنین یا سایر اعضای بدنش آسیب وارد کنه.
- مصرف همزمان لتروزول و کلومیفن
باسلام خدمت شما بنده سال ۹۶ با لتروزول بدون آمپول باردارشدم. تنبلی تخمدان دارم و الان هم شرایط تخمدانها تفاوتی نکرده. برای اقدام به بارداری مجدد روز سوم پریودی به پزشک مراجعه کردم. ایشون قرص لتروزول و کلومیفن رو با هم تجویز کردند که ازهمون شب، شبی ۲عدد ازهرکدوم بخورم. الان روز ۹ دوره هستم و ۷ روزه دارم قرصهارو میخورم و ۳ روز دیگه هم باید ادامه بدم. ولی چیزی که هست، سمت راستم بصورت مُقَطع احساس تیرکشیدن و درد دارم. من همیشه شنیدم بودم ۵روز مصرف قرص. ولی برای من ۱۰ روز، روزی ۲عدد لتروزول و ۲عدد کلومیفن! راستش نگذان شدم مشکلی پیش نیاد یا خطری برای تخمدان نداشته باشه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید🙏
- انپول پروژسترون
من رفتم دکتر تست بارداری دادم منفی بود ..انپول پروژسترون دکتر بهم داد تا پریود شم دوروز از زدن انپولم میگذره هنوز پریود نشدم..بازدن انپول بازم امکان بارداری هس؟
- لویتود
سلام، وقت بخیر، من بیمار شما هستم، آندومتریوز دارم، قرص ال دی استفاده میکردم و تا کنون پریود با درد شدید و خونریزی بسیار زیادی داشتم. این دوره از لویتود استفاده کردم و خوشبختانه خونریزی و درد کمتری رو تجربه کردم و لکه های سیاه داشتم که اونم کمتر شد. فقط مشکلی که دارم اینه که در دوران مصرف سرم سنگین بود و خستگی شدید داشتم. میخواستم بدونم آیا بدنم عادت میکنه به این قرص یا خیر؟ ادامه بدم اشکال داره یا خیر؟ ممنونم
- کم کاری تیروئید
سلام خانم دکتر. آزمایشات قبل بارداری انجام دادم کم کاری تیروئید داشتم اسفندماه. البته کم بود با یه ماه قرص خوردن خوب شدم. قرص لووکسین ۵۰خوردم. خانم دکتر چون من دوتا سقط داشتم دکتر گفتن باید قرص تیروئیدم و ادامه بدم تا زمانی که باردار میشم. من دو ماه نتوستم اقدام کنم برا بارداری و قرص و میخوردم. این ماه اقدام کردم که باردار نشدم و قرص و دارم میخورم. خانمدکتر از وقتی قرص و میخورم پریودیم طولانی میشه میرسه به ۱۰ روز یا ۸ روز. از روز هفت به بعد در حد لک هستش. لک زرد یا نارنجی.من قبلنا فقط روز اول دوم پریودی درد داشتم الان روز چهارمم درد دارم و تخمدانم تیر میکشه. بعدخونریزیمم مثل قبل نیست. دوروز اول خونریزی پریودی دارم بعدش خونم رقیق و شفاف هستش. خواستم بدونم بخاطر همین قرصا این جوری میشم؟؟ و اینکه آیا قرص و ادامه بدم تا زمانیکه باردار میشم یانه؟ زمستان کلا آزمایشات و سونو قبل بارداری انجام دادم سالم بودم.
- بارداری
سلام خانم دکتروقتتون بخیر من ۲۵ سالمه باذخیره تخمدان ۰٫۹آیا باخوردن قرص آوابوست ذخیره تخمدان من بالا میره وفولیکولهای من ۱۲ هستش ؟
- رابطه
سلام اگر کسی تو و دوران قائدی رابطه جنسی داشته باشه و روز آخر دوران قائدی باشه و شوهرم ناخواسته اقدام کرد واسه بچه درست کردن و همون دقیقه خون آمد ایا امکان هست بچه دار بشم و یک سوال دیگه قبل قائدی نزدیکی داشتم و شروع کرد به بچه دار شدن و فردا دوران قائدیگم شروع شد ایا ممکن هست بچه دار بشم
- طریقه مصرف دارو در بارداری
سلام وقت بخیر ۶ هفته باردار هستم و حین معاینه فرمودید لخته کوچکی دارم و برام شیاف اکتوژست تجویز کردید و فرمودید حتما شب استفاده کنم منتهی متاسفانه نوع استفاده روی جعبه ذکر نشده خواستم بپرسم باید واژینال استفاده کنم یا مقعدی؟ ممنون🙏


