Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قوس گردن
با سلام و احترام، من خانمی 36 ساله هستم، که در سن 27 سالگی بارداری داشتم، که متاسفانه به علت مشکل عدم رشد کافی جنین، در هفت و نیم ماهگی نوزادم به دنیا آمد، از دو سال بعد از بارداری دچار میگرن شدید شدم، حداقل هفته ای یکبار دچار درد میشوم، و الان یک سال است که دچار مشکل قوس گردن و انحراف خفیف ستون فقرات شدم، گردن دردهای بسیار شدید دارم و متخصص ستون فقرات یکی از مشکلات من رو طولاني بودن دوره شیردهی اعلام کرد، الان با تمام این مشکلات و البته افسردگی که بعد از زایمان تا چندین سال من رو درگیر کرد همسرم اصرار به فرزند دوم دارند، من واقعا از نظر جسمی به نظر خودم توان بارداری مجدد رو ندارم، خواستم مشاوره ای داشته باشم که آیا مشکلات ذکر شده با وجود بارداری تشدید میشوند یا خیر، صمنا دچار فقر آهن هم هستم، سپاسگزارم
- علاعم بارداری
سلام علاعم بارداری درشیردهی چیه الان گریودمن 4 روز عقب افتاده چی خوبه مصرف کرد تاپریودشد
- لکه بینی دربارداری
سلام هفته ی 27 بارداریم هستم لک دیدم رفتم دکتر بهم امپوله femolife و شیاف UTROGESTAN داد یه هفته استفاده کردم دباره لک دیدم باز امپولم رو که زدم قطع شد اخه امپولم هفته ی یک باره حالا سوالم اینه که اگه امپول و شیافم تموم شد ولی باز لک دیدم همین امپول و شیاف رو از داروخونه بخرم بزنم ؟؟
- زایمان زودرس
سلام خانوم دکتر.پیرو سوال قبلیم در مورد انقباضات رحم در هفته س وسه بارداری: بعد از تزریق امپول پروتولون دوروزی انقباضاتم کم شده بود ولی رفع نشده بود و موقع راه رفتن و ایستادن حتی به مدت یک دقیقه هم انقباضات شروع میشد. تا اینکه امروز هم انقباضاتم دوباره منظم شد هر ده دقیقه یه بار، هم کل شکمم سفت شده و اصلا نرم نمیشه .دکتر قرص ایزوپروکسین داد بازم شکمم سفت هست . اصلا شل نمیشه.این سفت موندن شکم برا جنین خطرناک هست؟ خیلی نگرانم
- رابطه جنسی محافظت نشده
سلام من 1ماه پیش یه رابطه محافظت نشدنی داشتم بانامزدم ولی نامزدم میگه آب منعی نریخته توش بعد3هفته بی بی چکم زدم منفی بود ولی خیلی چاق شدم از پهلو شکم هنوز یه هفته آیی به پریودم مونده آیا امکان داره بلردارباشم
- بارداری ٪
سلام خانم دکتر دو روز دیگه ده هفته حاملگیم تموم میشه میرم تو شش هفته امروز لکه قهوه ای و تیره دیدم یه تیکه کوچیک لخته خون مثل خون مردگی ...آیا خطری برای جنینم داره قبلش اصلا خونریزی یا لکه بینی نداشتم خواهش میکنم واضح و کامل جواب بدید...
- شیاف پروژسترون ۴۰۰ در بارداری
باسلام من حدود دوماهه که بدلیل طول سرویکس کوتاه(۲۲mm در ۳۲ هفته)و انقباضاتی که داشتم دکترم پروژسترون ۴۰۰ روزی دوتا تجویز کرده،این دوز از دارو خطری نداره؟و اینکه ادامش بدم؟الان هفته ۳۶ هستم باتشکر از راهنماییتون🌹
- بارداری
خسته نباشید خانم دکتر من ۲۰روز پیش نزدیکی داشتم قبلش هم قرص خورده بودم ولی الان ۳روز هست که از پریود نشدنم میگذره خواستم ببینم اگه باردار باشم چه داروطی بخورم که جنین سقد بشه
- خارش دست و پا در دوران بارداری
سلام خانوم دکتر . من هفته بیست بارداری هستم دستها و پاهام مخصوصا پاهام به شدت میخاره به دکترم گفتم قرص هیدروکسی زین تجویز کرد. الان تو نت میبینم علت خارش دست و پا رو نوشته اختلالات کبدی می تونه باشه و خطرناکه. ولی دکتر من هیچی نگفت و گفت یه ماه دیگه بیا برا کنترل معمول حاملگی. الان من چیکار باید بکنم؟ قرص هیدروکسی زین رو بخورم یا باید ازمایش کبدی بدم؟
- تاثیر اعصاب روی جنین؟
با سلام هفته ۷ بارداریم و نمیدونستم باردارم و قرص اسید فولیک استفاده نمیکردم تازه شروع کردم به خوردن قرص و اینکه بی حسی و گزگز بدن و صورت دارم دکتر مغز و اعصاب برام دارو تجویز کرده بود وچند تا دکتر رفتم گفتن بخاطر استرس و اضطراب و اعصابه سوالم اینه میگن لوله عصبی جنین ماه اول تشکیل میشه و من قرص اسید فولیک استفاده نکردم آیا مشکلی هست ؟ از اینورم ایا اعصاب من روی جنین تاثیر میزاره؟ چون بخاطر مصرف داروها اوایل بارداری استرس گرفتم و زبونم چند روزه بی حسه نگران شدم. به دختر۲۱ ماهه ام هم شیر میدادم قطع کردم.خانم دکتر میگم نکنه زبونم بی حسه روی جنین تاثیر بزاره؟خواهش میکنم راهنمایی بفرمائین.ممنونم از پاسخگویی شما.
- بارداری
سلام خانوم دکترخسته نباشید یسوال دارم ازخدمتتون آیاازروی عددبتامیشه جنسیت رو حدس زد؟ من تاریخ آخرین پریودم ۳۰مردادبود دیروزآزمایشم مثبت شدوعددبتا ۶۰۰بود
- آدنوم هیپوفیز
سلام،خانومم هفت ماهه بارداره و بخاطر کیست غده هیپوفیز تحت درمان داروییه.آیا این بیماری موقع زایمان خطری ایجادمیکنه؟و آیابهتره زایمان طبیعی باشه یا سزارین؟لطفا راهنمایی کنین.ممنون
- عفونت ادراری دربارداری
سلام من عفونت ادرای دارم رفتم ازمایش دادم دکترگفت عفونت شدیددارم کشت ادرارم دارم برام سپتروفلوکساسین نوشت میخواستم بدونم توبارداری ضررنداره بخورم ممنون میشم جواب بدین
- بارداری
سلام ببخشید من ی هفته ب پریودی دیگمه وقبلش رابطه داشتم ولی منی رو وارد بدن نکردم چند وقته جالم بده و سابقه فشارخون دارم وحالت تهوع وسردرد دارم دکتر ازعلائم میگف احتمالا بارداری میخواستم ببینم امکانش هست
- (بارداری)
سلام وقت بخیر باردار 29هفته هستم آزمایشی که چند روز پیش انجام داده بودم قند خون ام 130بود میشه لطف کنید بگین که چه میوه هایی رو بخورم واینکه دکتری که تحت نظرش هستم قرص امگا 3تجویز کردن که باعث یبوست شدهام و در این مورد هم چه چیزی به جای امگا 3بخورم ممنون میشم جواب این دو سوال رو پاسخ بدین
- اقدام بارداری
سلام خسته نباشید من حدود ۶ماه اقدام به بارداری کردم ۳۰ سالمه ۴ماه بعد اقدام که باردار نشدن عمل آپاندیس انجام دادم و دوماه بعد عمل باز اقدام کردم تا امروز که ۷ماه میشه،واینکه از زمان اقدام پریود هام بهم ریخته،آیا من مشکلی دارم که باردار نمیشم؟ واینکه من اصلا ترشح ندارم و یا خیلی کم که روز تخمک گذادیمو بفهمم،خودن میگم شاید تخمک ندارم ایا باید سونو انجام برم که ببینم تخمک دارم یانه؟
- واکسن ۱۸ سالگی
سلام خسته نباشید من متاهلم و در حین اقدام به بارداری میتوانم واکسن ۱۷،۱۸سالگیمو بزنم یعنی برای باردار شدن مشکلی ایجاد نمیکنه ممنون میشم راهنماییم کنید
- زخم دهانه رحم
سلام خانوم دکتر. آیا با وجود زخم دهانه رحم میشه واسه بارداری اقدام کرد؟
- استفاده از کلوتریمازول واژینال در زمان اقدام به بارداری
سلام دکتر وقت بخیر من بخاطر عفونت ۴ روزه که پماد کلوتریمازول مصرف میکنم و امشب نزدیکی داشتیم و در مرحله اقدام ب بارداری هستم متاسفانه دکترم بهم نگفته بود ک هنگام اسنفاده از پماد نزدیکی نداشته باشیم و من اطلاعی نداشتم الان سوالم اینه آیا مشکلی پیش میاد برای اسپرم و بارداری؟!
- ازمایش گلوکز
سلام هفته ۲۵ بارداری هستم برام نوبت تا دوهفته دیگه زدین اون موقع بیام ۲۷ هفته میشه بعد زمان انجام ازمایش دیابت بارداری نمیگذره؟ مشکلی نیست؟


