Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مشکل ایمنی و انعقادی
سلام خانوم دکتر من دوسال پیش آزمایش ایمنی انعقادی دادم و مشکل داشتم حین بارداری انکسوپارین و پردنیرولون استفاده کردم الان میتونم استرازنیکا بزنم 34 سالمه. ممنونم
- داستینکس
سلام خانم دکتر من یکماه است پریودم عقب افتاده و باتوجه به اینکه موهای زائد زیر چانه دارم و مرز بودن تسترون و بالا بودن زیاد پرولاکتین برام گلوکوفاژ و داستینکس تجویز شده داستینکس دوبار در هفته میشه همزمان دوتا باهم مصرف کرد یا نه؟ و اینکه سومیش داره مصرف میشه هنوز پریود نشدم
- توده
یک توده سالید کیستیک به ابعاد 20*20*25 سانتی متر در سمت راست شکم مشاهده شد بنطر میرسد از آنکس سمت راست احتمالا تخمدان منشا گرفته و به سمت بالا به زیر دیافراگم امتداد پیدا کرده آیا خطرناک هست؟ احتمال ترکیدن دارد ؟
- زنان
سلام من کیست اندومتریوز دارم ودکترم ورژست تجویزکردن درست سر زمان مقرر پریودم ،اول لکبینی وسپسپریود شدم دکتر رفتم وتعداد قرص رو دوتا کردن الان این تجویز درسته؟
- دکتر زنان
سلام لطفا جواب بدید
من ۱۹ سالمه رفتم سونوگرافی نوشته فولیکول های متعدد به قطر ۷ الی ۸ در پریفرال تخمدان دیده شد یعنی چ برای درمانش چیکار کنم - پولیپ رحم
Received specimen consists of two pieces of polypoid shape lesion measuring 1.5cmand 0.5 cm ingreatest diameter. Diagnosis Entitled endocervical polypectomy biopsy: Inflamed benign endocervical polyps.
- قاعدگی
سلام خانم دکتر شیاف پروژسترون خونریزی شدید قاعدگی رو کم میکنه؟ من از ترانگزامیک و مفنامیک استفاده کردم فایده نداره شما پیشنهاد قرص های ضد بارداری رو دادید ولی به شدت معده درد میگیرم.میتونم شیاف پروژسترون استفاده کنم؟
- قرص استرادیول بعدانتقال نصرف کنیم
ایااسترادیول بعدانتقال مصرف کنیم
- عفونت واژن
سلام خسته نباشید ببخشید بنده ترشحاتی که مایل به سبزی بودن داشتم به پزشک مراجعه کردم قرص مترانیدازول و پماد کلوتریمازول به مدت ۶ روز تجویز کردن.اما خوب نشدم بار بعد مراجعه کردم قرص سیپروفلوکساسین۵۰۰ و پماد داوالاگسی به مدت ۶روز دادن بازم بعد یه دوره پریودی ترشحات سبز دارم.خواستم بدونم چیکار کنم؟ متاهل هستم حدودا سه ماهی هست ازدواج کردم
- سوزش ادراری
سلام وقت بخیر دختری ۲۱ ساله هستم یک هفته ای هستش موقع ادرار سوزش دارم انتهای ادرارم و نبض میزنه علتش چی میتونه باشه؟
- بارداری
سلام من نزدیکی بدو دخول داشتم ولی فکر میکنم شاید از لای واژن اب منی به داخل رفته باشه اگر از بی بی چک استفاده کنم نشون میده بعد از دو روز ؟؟
- کیست تخمدان یونی لوکولار
سلام حجم تخمدان ها افزایش یافته فولیکول های ریز با موقعیت محیطی در هر دو تخمدان رویت میشود کیست یونی لوکولار به ابعاد 28*40 در تخمدان راست مشاهده میشود
- سلام خانم دکتر من هفته دیگه عازم کربلا هستم ودرست ۲۱ پریود میشم از کی میتونم قرص استفاده کنم که پریدیم عقب بیفته
سلام خانم دکتر من هفته دیگه عازم کربلا هستم برای عقب انداختن پریود کی قرص بخورم
- سوال عمومی
سلام خسته نباشید من با نامزدم رابطه داشتم از پشت و جلوگیری نداشتیم ترسیدم وقتی آبش رو پشتم خالی کرد آیا داخل رحمم شده یا ن من باکره هستم از اون لحاظ ترسیدم و ۱ ساعت بعدش یک قرص زد بارداری و ۲۴ ساعت بعدش یک قرص اورژانسی ۱نیم خوردم و روز سوم ۴ عدد قرص زد بارداری خوردم و بعد ۱۲ ساعت بعد دوباره ۴ تا دیگه قرص زد بارداری خوردم ۵ ساعت بعدش حالت تهوع و استفراغ داشتم و بعد ۱۰ دیقه ۴ تا دیگه قرص ضد بارداری خوردم ک ۵ دیقه بعدش همون حالت تهوع رو گرفتم و باز استفراغ کردم با شکم خالی بعدش رفتم صبحونه خوردم ولی هنوز حالت تهوع رو دارم و موندم ۴ تا دیگه قرص زد بارداری بخورم یا ن ممکنه چون استفراغ کردم حامله باشم ؟
- با سلام آیا قرص گلای وانس میشه در پریودی مصرف کنیم
باسلام آیا قرص گلای وانس میشه در پریودی مصرف کنیم
- لکه بینی بعد از مصرف قرص دروسبلا
سلام من یک هفته از پریودم گذشته ولی لکه بینی داشتم بعد از پریودمرفتمدکتر زنان بهم قرص دروسبلا دادن ولی سه تاش خوردمولی لکه بینی هنوز خوب نشده علت چیه؟آیا از عوارض قرصه؟تا چند روز بعداز مصرف قرصا لکه بینی برطرف میشه؟
- سلام وقتتون بخیر من تنبلی تخمدان خفیفی دارم برای همین دکترم یکسری قرص تحریک تخمک گذاری و آمپولhmg و hcgبرام نوشتن پریودی هامم نامنطمه، قرص دوفامد هم برام نوشتن،، دیشب که شب نهم قرص بود ی رگه ی خون دیدم،،امشب هم خیلی کم دیدم، علتش چی هست؟ ممنون میشم راهنماییم کنید🙏🏻🌸 آخه خیلی استرس دارم🥲
- قطع پریودی
سلام . خانمی ۴۴ ساله هستم دو سال هست پریود نمیشم قبل اون دو سال هم با قرص ضد بارداری فقط پریود میشدم رفتم ازمایش زده T3 _92 وT4_7.5و TSH_3.9وlH_2.9 وFSH_6.5 وLTH_49.48 سونو هم رفتم زده رحم دارای ابعاد ۲۸/۶۰ mmاست اکوی میومترهتروژن است .اندومتر اکوژن صاف متقارن و midline به ضخامت ۴.۵ mmاست وتخمدان ها قابل رویت نیس رفتم پیش متخصص زنان دو بار ازمایش هورمون رو برام تکرار کرده میگه با ازمایشت نمیخونه سونو برو ۶ ماه دیگه بیا تکرار کن ازمایش هورمون رو به نظر شما چیکار کنم ؟ من مشکلی دارم ؟؟ ایا طبیعی هست رحم و اندازه وغیره؟ یایسه شدم ؟؟ لطفا راهنمایی کنید ممنونم
- مصرف قرص پونیکا و لکه بینی
سلام وقت بخیر من سه دوره قرص دوفامد مصرف کردم تاریخ پریودم منظم شده بود ولی این ماه کنار دوفامد دکتر برام کپسول پونیکا هم تجویز کردن از تاریخ پریود 7 روز گذشته و پریود نشدم و فقط لکه بینی دارم مصرف قرص پونیکا رو ادامه بدم یا قطع کنم ؟
- خودارضایی
سلام خسته نباشید ببخشید میخواستم بدونم خودارضایی باعث نازایی میشه و ب پرده آسیب میزنه یا نه ضرر داره ؟


