Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست سینه
من ۴۱ سال دارم و ۴-۵ سال هست که به علت فیبروکیستیک سونوی سینه انجام میدم. در آخرین سونو یکی از کیست ها بزرگ شده حدود ۴۵ میلیمتر آیا خطرناک هست؟چه اقدامی لازمه؟
- سوال واجب
سلام.ببخشید رفتم دکتر سه ماهه ازدواج کردم هر موقع نزدیکی میکنم خون میاد.رفتم دکتر نگاه کرد گفت سپتوم داری.رفتم سونوگرافی دادم چیزی نبود .دکتر سونو گفت که استخوانی نشان داده نمیشود.شاید گوشتی باشد .دکتر سوالم اینه که باید حتما عمل کنم یا با نزدیکی کردن برداشته میشود ؟
- ناباروی
با سلام.من ۵سال اقدام بارداری دارم که ۴ بار انتقال ناموفق و بدون سقط الان دکتر بهم قرص متفورمین داده برای ۳ماه دوماه استفاده کردم حقیقتش من از دوره درمان آی وی اف خسته شدم من تمخمدانم پلی کیست هستش ومیخوام کمک داروی با متفورمین که میخورم استفاده کنم آیا میتونم از کلومفین یا استرادیول استفاده کنم؟ امکانش وجود داره؟ خواهشا راهنمایی کنید اگه شده یه دوره داروی کمک باروری استفاده کنم یک بار دیگه امتحان کنم کدام قرص بهتر هستش؟
- حاملگی
سلام من نزدیگی داشتم و صب ساعت ۱۰ سه تا ال دی خوردم پارسال هم همینطور ولی حامله نشدم ایا مشکل دارم در بارداری ممکنه حاملگی مشکل داشته باشم چیکار کنم خاهش میکنم راهنمایی کنید اگه مشکلی هست من بیام پیشتون
- سقط
میدونم این سوال به کارشماربطی نداره لتوروخداکمکم کنیداجرتون باخدادعاتون میکنمدکترمن خیلی مشکل توزندگیم دارم سال۹۴که شوهرم بادوتابچه منوول کرده وخیانت میکردوفقط بایارانه میگذروندم وبه علت فت پدرم اومدبامن آشتی کرد ومن ناخواسته باردارشدم به شوهرم گفتم وچقدفحش ناموسی دادکه چرابارداری ومن ازسربدبختی ولج همش ازسرپله وچهارپایه خودموپایین مینداختم هیچ نشدوبعددوماه فقط لکه بینی داشتم وشوهرم باچقدفحش فقط پول دکتروسونومیدادن ودکترگفت جفتت سوراخه وفقط استراحت بایدداشته باشی ولی کسی نبودکاراموکنه وبادوپسرمجبوربودم کاراموخودم کنم وبازدر۵ماهگی لکه بینی داشتم به شوهرم گفتم وبازفحش وپول ندادکه دکتربرم تا۶ماهگی همین وضع داشتم ویک روزبراثریکم تکان دادن بخاری کیسه آبم ترکیدودکتررفتم وسونوگفتن که از۷لیتر۲لیترکیسه آبت مونده دارووشیاف دادن وگفتن بعدیک هفته بیابچه پسربودبعدیک هفته شوهرم اومدوگفتم جای دیگه دکتربریم ولی قبول نکردوبازهموندکتروسونوگفت بایدسقط شه وقرص زیرزبانی به من دادن وبعد۱۰ساعت بابدبختی دفع شدومن الان یه پسر۱۸ماهه دیگه دارم دکترخیلی عذاب وجدان دارم چکارکنم توروخدامنگناه کردم بخداهمین الانم خیلی بدبختی دارم وکسی روندارم به دادم برسه خیلی توفکراون بچم خدامنوببخشه توروخداراهنماییم کنید
- واکسن
سلام خانم دکتر من بیمار شما هستم تو هفته بارداری ۵هفته و یک روز میخواستم بدونم میشه راهنمایی کنید منو که واکسن انفولانزا تو اوایل بارداری تزریق کنم یا نه؟ یکم نگران خطرناک بودن برای جنین هستم. مشکلی نیست از نظر شما؟ مرسی ازتون که صبورین
- کیست تخمدان
سلام ببخشید من خانمی 37هستم تنبلی تخمدان شدید دارم تا الان باردار نشدم ایا امکان داره باردارشم
- استفاده از پماد دالاواگ سی
سلام خسته نباشید من آزمایش کولپوسکپی انجام دادم در همون روز دکتر قرص مترونیدازول اوفلوکساسین و زینک رو داد که تا آخر مصرف کردم به همراه اونها یک پماد دالاواگ cداد که بعد از گذشت 13 روز از آزمایش شروع به مصرف کردم و الان روز 6 هست احساس میکنم یکم درد دارم مال عوارض این داروست؟!!
- کیست تخمدان
ایا درد کیست اکوفری به دیامتر ۳۰م م در تخمدان راست وفولیکول به دیامتر ۲۲ م م در تخمدان چپ منتشر میشود
- زنان
سلام ۲کیستی اکوفری مجاور همبهقطر تقریبی۳۴مو۳۵کهاحتمال کیستفونکسیویل است درمان چیست نیاز به عمل دارد
- سقط
سلام خانم دکتر آیا آمپول سلوکیان قویتره یا آمپول کلکسان انوکساپارین
- اژ شدم.دوبارم هیستروسپتوم و چسبندگی .دوبار هم تو بارداری سرکلاژ و سرکلاژ پساری شدم.با این همخ بازم سقط کردم.سونو آخری گفت تو رحم ات کوچک و کش نمیاد.تو تمام موارد قبلی بهم نگفته بودن.سرکلاژ شکمی بنظرتون فایده داره برامن یا اجاره باید بکنم.باسپاس
سلام خسته نباشید در سرکلاژ شکمی وسیله ای میله مانند در موقع عمل میزارن تا اندازه دهانه ثابت بمونه یا همینجوری چشمی میدوزن
- تاثیر پودر رویال در پریودی
ببخشید من دوهفته از پودر چاقی رویال استفاده کردم و متوجه شدم باعث میشه ک پریود نشیم و من هنوز دخترم و 19سالمه استفاده کردن همین دو هفته باعث شده این ماه پریود نشم درد شدیدی هم دارم ولی پریود نشدم چیکار کنم..
- ازمایش
سلام برای دادن ازمایش پرولاکتین باید ناشتا بود؟
- مصرف قرص دوفاستون
سلام من ۴۷ سال دارم و ب ای اولین بار حدود ۲۸ روز پریودم طول کشید و به متخصص زنان مراجعه کردم و قرص دوفاستون را روزی ۲ عدد ب ای دوهفته تجویز کرده، بعد از گذشتن دو روز از مصرف دارو خونریزی کاملا قطع شدا می خواهم بدونم که باید دارو رو ا ادامه بدهم یا خیر
- Pco و ریزش مو
سلام وقت بخیر، ۲۹ ساله و مجرد هستم و دارای پلی کیست تخمدان. با وجود مصرف دارو زیر نظر پزشک(سیپرترون کامپاند ، استات ک از روز پنجم ب مدت ده شب ، و فیناسراید ک بعد از اتمام استات ب مدت ده شب.داروها سه ماهه تجویز ) ، الان ماهه دوم هست ک مصرف میکنم ولی همچنان ریزش مو شدید دارم. لازم ب توضیح است ک من از ۱۵ سالگی زیر نظر پزشک هستم و مدتهاست ک انواع قرص های هورمونی و مصرف کردم، ولی این اواخر ریزش مو پیدا کردم، لطفا راهنمایی کنید ک چرا با مصرف قرص من همچنان ریزش مو دارم . سپاس
- علت مداوم خونریزی
۳۷ سال دارم ۴سزارین سونو دادم تصویر یک توده هایپواکو باحاشیه مشخصبه ابعاد تقریبی ۱۱*۱۷م م به صورت اینتراکاویتاری در اندومتر سگمان میانی رحم همراه با وسکولاریته پریفرال در مجاور اسکار سزارین دیده میشود که مطرح کننده یک میوم ساب موکوزال تا پدانکوله به حفره اندومتریال میباشد
- خونریزی بعد زایمان طبیعی
سلام من زایمان طبیعی داشتم و الان۴۰ روزه که میگذره و هنوز خونریزی دارم که قرمز رنگ مداوم و گاهی با دفع لخته های کوچک دارم علت چیه؟
- بارداری
بعدازرابطه مقعدی احساس کردم آب منی ریخته شده بلافاصله قرص اورژانسی خوردم بعداز۶روز برای باردوم پریود شدم تو ابن ماه احتمال بارداری هست؟
- در مورد حاملگی
س وقت بخیر خانم دکتر من بعد زایمان اونم دوقلو دوباره بار دار شدم ولی همسرم از داشتنش خیلی ناراحته و میگه باید سقط کنی راه کاری لطفا بهم ارائه دهید


