Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ماستیت گرانولوماتوز
سلام من ماستیت پستان داشتم و خوب شدم هر چند ماه یک بار هم سونو میدم. این سری توی سونوی من نوشته بود یک توده لوبونی به اندازه ۷۵ میلی متر که اکنون امتیاز ۳ تا ۴ الاستوگرام دارد. و نوشته ضخیم شدن دو طرفه پری داکتال دیده میشود لطفا راهنمایی کنید منظورش چیه خطرناکه یا نه.
- گذاشتن دستگاه آیودی و خویزری بعد شش ماه
سلام من ۳۱ سالمه و سال گذشته عمل افتادگی مثانه و رحم و کیست دمورید انجام دادم وبعد از گذشت ۸ ماه دستگاه ایودی گذاشتم و الان شش ماه از گذاشتن دستگاه می گذره هر وقت پرید میشم ۱۵تا ۱۸ روز خونریزی و لکه بینی دارم میشه راهنمایی کنید که چیکار کنم آیا به عملی که انجام دادم مربوط هست یا نه
- معنی ریم نازک در بین دو لایه آندومتر چیست
سلام لطفا معنی ریم نازک مایع در بین دو لایه آندومتر در سونوگرافی رحم برام توضیح بدم و بفرمایین راه حل چیه با توجه به اینکه 2 ماه پریود نشدم بقیه سونو رحم و ضمایم طبیعی هست مرسی
- مایع ازاد خفیف لگنی حاوی ذرات اکوژن داخلی مشهود است یعنی چی؟
باسلام دختر من 19 سال سن دارد و طبق سنو گرافی دارای کیست اکوژن داخلی تخمدان میباشد ممنون میشم برای درمان راهنمایی کنید باتشکر مادر نگران
- بیماری های زنان
سلام وقت بخیر خسته نباشید، ببخشید جواب سونوگرافی گفته که ضخامت آرومتر ۱۰ میلی مترمشاهده شد،و ضخامت بین دولایه آندومتر۸ میلی با توجه به اینکه من ۴۹ سال سن دارم و دوسال هست تقریبا یائسگی رو دارم دوباره خونریزی شروع شده واین سونو در دوران خونریزی گرفته شده میشه لطفا راهنماییم کنید گفتن باید تیکه برداری کنیم 😔🙏
- تنگ کردن واژن
سلام .خسته نباشی.۸ماه هسیت ک زایمان کردم.بطور طبیعی.الان احتیاج به تنگ کردن واژن دارم.میخواستم بدونم عمل جراحی بهتر هست یا لابیاپلاستی؟واینکه هزینش چقدر هست؟دربیمازستان انجام میشه یا مطب؟مرسی
- سلام ۴۹روز سزارینم میگذره دو هفته بعداز زایمانم خونریزیم گذاشت ولی ترشحاتی زرد رنگ بوی بد مجبورم تالان پد میزارم
سلام ۴۹روز سزارينم میگذره دو هفته بعداز زایمانم خونریزیم گذاشت ولی ترشحاتی زرد رنگ بوی بد دارم مجبورم تالان پد میزارم
- توده اکوزن
باسلام وخسته نباشید:من به علت لکه بینی هاوخونریزی زیاد درفواصل پریودی به پزشک مراجعه کردم وپس ازانجام سونووازن مشخص شددرسانترناحیه سرویکس توده اکوزن به ابعاد18در13وجودداردکه حاوی نواحی اکوفری بوده ومیتواند ناشی ازهایپرپلازی فوکال ویا توده های اندومتریال این ناحیه باشد وپزشک بنده فرموده باید جراحی بشوم اکنون نظر شماراهم خواهانم؟وبنده40ساله ودارای یک فرزند هستم ودیگرقصدبچه دارشدن ندارم ممنون میشم ازراهنماییتون؟
- خارش جای بخیه سزارین
سلام خسته نباشید دوسال از زایمان ام میگذره الان چند روز که زیاد جایی بخیه ام خارش و سوزش داره
- خونریزی با آزمایش بتا مثبت
آزمایش بتا اول ۱۳۹۸ بود خونریزی داشتم سونو و سونو دیژیتال انجام دادم هیچ بارداری داخل و خارج رحم نبود باری بعد ۵۷۰ شد اما بعدی ۶۲۰ و بعدی ۸۵۰ شده من الان نمیدونم سقط هست یا چیز دیگه ای باید چکار کنم ؟؟؟؟؟؟
- پریود نامنظم واختلال درقاعدگی
سلام من پنج ماه بود که پریود نمیشدم با مراجعه به پزشک و انجام آزما داروهای پزشک یک ماه بعد از اتمام داروها پریود شدم ولی با درد شدید زیر شکم راهی بیمارستان شدم و به من آمپول و سرم زدم و آروم شدم.ولی یکساعت بعد که رفتم دستشویی یه تیکه مثل گوشت به اندازه دوتا انگشت کامل روز نواربهداشتیم افتاده بود و زیاد هم خونی نبود و بعدش یه تیکه بزرگ لخته خیلی خونی بزرگ هم افتاد از من.ترسیدم اینا چی بودن؟؟؟؟؟
- سلام من رفتم سونوگرافی نوشته رحم بواکوی میومنرهتروژن دیده شد اابعادبزرگترازنرمال
- کورتاژ
سلام خانم دکتر شما در بیمارستان فامیلی عمل کورتاژ انجام میدین؟
- ….
سلام. من راجب بیماری مقاربتی از مقعد پرسیده بودم و شما گفته بودید همه این امکانات تا حدی وجود دارد. من الان انقد بابت این موضوع ناراحت و نگرانم که نمیدونم باید چیکار کنم من نمیخوام اگه بیماری دارم به همسرم بدم. خیلی نگرانم توروخدا راهنماییم کنید
- ترشحات زرد رنگ بعد سزارین
سلام وقت جناب دکتر بخیر باشه من ۱۲ روزه ک سزارین کردم ولی خونریزیم یباره قطع شده و ترشح زرد رنگ دارم و لکه زرد رنگ خارج میشه ک یبوست هم دارم در ضمن مثانم درد داره و ب سختی ادرار میکنم لطف میکنید جواب بدید
- کیسه جنین
سلام ببخشید من سقط داشتم با سنو مشخص شد که کیسه نیفته ایا ممکن است با قرص نیفتد اگرکیسه نیفتد باید کورتاژ کنم اگر کیسه نیفتد چه اتفاقی می افته خطرناکه ایا اگر کیسه جنین نیفته من قاعده نمیشم یا باید بیفتد که من قاعده بشم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون
- کیست اکو فری ؟
کیست اکو فری در یائسگی ماهیت سرطانی داره؟ راه درمان چیست؟ درمان دارویی؟ یا جراحی؟
- یائسگی و قرص سیپروترون کامپاند
۴۲ ساله هستم و نزدیک به دو سال هست که دچار یائسگی زود رس شدم این بار پزشک متخصص برای درمان قرص سیپروترون کامپاند را تجویز کرده اند که از روز دوم پریودی باید شروع کنم به مدت ۲۱ روز متاسفانه دچار درد در بالای معده و تهوع می شوم پس خوردن دارو با توجه به عوارض شدید دارو که در نت جستجو کردم و در مانی برای یائسگی در مورد این قرص نوشته نشده بود آیا اصلا این قرص برای درمان یائسگی مفید است ؟؟؟
- آیا کیست آندومتریوما نشانه بیماری آندومتریوز هست یا خیر؟وایا من دارای بیماری آندومتریوز هستم؟
سلام . من جز آژنزی مولرین هستم دارای رحم آنومالی مولرین هستم وسه بار سپتوم واژن وآژنزی واژن و آژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام و واژينوپلاستي انجام دادم و رحم وتخمدان هم دارم. ویک بار کیست آندومتریوما داشتم جراحی شده ام و دارای دو دهانه رحم هستم و ام آر آی من مختصر شواهد آدنومیوزیس درشاخ سمت چپ. سوال من هست کیست آندومتریوما همان بیماری آندومتریوز هست؟ اگر هست درچه مرحله و درجه میشود؟ خفیف یا شدید؟و کیست آندومتریوما همان کیست شکلاتی میشود؟ وایا من دارای بیماری آندومتريوز هستم خواهش میکنم جواب بدید. ضروریه
- مشکل هورمونی
سلام من پریودیم نامنظم بود رفتم دکتر و آزمایش و بعد هیچ مشکلی نداشتم فقط گفت هورمون شیرت بالاس آیا این تاثیری هم در پریودی داره و چجوری میتونم مشکل را رفع کنم و مجرد هم هستم


