Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قطع خونریزی
من دوماهه آمپول جلوگیری زدم الان ۲۰روزه من کم بیش خونریزی دارم دکتررفتم قرص کونژوگه واسم نوشته ک ۷تامصرف کردم قطع نشدممنون میشم راهنماییم کنید
- اکوجنین
سلام خانم دکتروقت بخیر.من توهفته ۲۱بارداری هستم.توهفته ۱۹و۴روزسونوی آنومالی انجام دادم.وپیشنهاددکتراینبودکه یه اکوازقلب جنین انجام بشه.آیاحتمانیازه که انجام بدم؟ممنون میشم پاسخ بدید
- تست بارداری
سلام خسته نباشید
من دوماهه ازدواج کردم.اخرین بار که پریودشدم19شهریوربود. و تقریبا منظم بوده پریودم.یک سالی هست که پریودم هرماه سه روز زودتر از تاریخ قبلی میشم.یعنی ماه مهر باید16مهرمیشدم وماه ابان14ابان میشدم..کیستم داشتم از نوجوونی که دکترامیگن مهم نیست وریزه درمان نداره.دوماهم هست داروهای تیرویید میخورم برای ریزش مو. من 12روز قبل رابطه مشکوک داشتم.الان8 روز از تاریخ پریودم میگذره پریودنشدم.سه بار بی بی چک زدم اخریشوامروز زدم منفی بوده همش.احتمال بارداری هست؟شرایط ازمایش خون ندارم به دلیل موقعیت کاری .ممنون میشم پاسخ - سونو گرافی رحم وضمائم
سلام خسته نباشید من سونو گرافی دادم وداخلش نوشته مقداری مایع ازاد درکولدوساک دیده سده یعنی چی؟
- مصرف قرص ال دی لویتود بعد رابطه
سلام توروخدا جواب منو بدید خانم دکتر.من با پسری که به اصطلاح نامزدم میشه مدتی هست که داریم آشنا میشیم بااطلاع خانواده ها و یه صیغه کوتاه خونده شده برامون.برای اینکه خلق و خوی همو بدونیم باهم زیاد رفت امد داریم اما دوروز پیش ازم خواست بغلم کنه و تو همین حین یه رابطه بدون دخول خواست یکم واژنم خیس شد و بعد یک ساعت ۴قرص ال دی و مجدد بعد ۲۴ ساعت ،۴قرص خوردم.خیلی میترسم چون ما ممکنه اصلا ازدواجمون قطعی نشه .باید چکارکنم؟
- مصرف هم زمان پودر اینوفولیک و قرص مدروکسی
- اقدام بارداری
سلام من قاعدگی هام نامنظم هستش.دوسال برای بارداری اقدام میکنم ولی نتیجه نگرفتم.قرص کلومیفن ۵۰ الان دومین دوره هستش که مصرف میکنم اگه جواب نگرفتم باید چی کنم دوباره باز یه دوره مصرف کنم؟
- ترشح زرد رنگ
سلام خسته نباشین من سه هفته سزارین شدم بچه داخل شکمم مرده بود سزارینم کردن و رحمم همونجا پاره کردن قبل عمل چون دوروز داخل زایشگاه بودم ک طبیعی کمکم کنن دفع بشه ولی نشد آخر شب سوم تبم رفت بالا فشارم زد گفتن عفونت داری چون بخاطر معاینه های زیادی ک کردن فشار آوردن و کیسه آب داخل شکمم پاره شده بود و متوجه نشدن و خونریزی داخلی پیدا کردم بخاطر پاره شدن رحمم و بعد منو بردن اتاق عمل سزارین کردن الان چند روز لک بینیم مثل ترشح زرد رنگ بوی بد داره خواستم ببینم آیا این نشانه عفونته یا طبیعی هست؟؟
- ابنترنال اکو با قطر ۸ونیم سانتیمتر در لگن
در سونوگرافی من یه توده اینترنال اکو باقطر ۸۵میل دیده شده که چون تخمدان سمت چپم دیده نشده پزشک سونوگرافی تشخیص دادن که ممکنه منشا تخمدان چپ باشه وچسبندگی لگن.این توده چی هست و چه خطری داره
- عفونت
سلام من هر روز ترشح سفید دارم هرز گاهی هم شیری یا به رنگ زرد هست لازمه برم دکتر یا نه چیکار کنم؟؟؟
- قرص کلومیفن
سلام وقتتون بخیر خانم من ۲۹سالمه تازه قرص روشروع کردم از رو پنجم قاعدگی خوردم والان روز هفتمه ولی پریودیم قطع شده حتی لکه بینی ام ندارم این طبیعیه تا روز نهم ادامه بدم؟؟
- مصرف قرص ملاتونین وسیتالوپرام دربارداری
آیا مصرف قرص ملاتونین وسیتالوپرام روی جنین تاثیری دارد
- سلام دکتر وقت بخیر جواب هیستوسکوپس منومیدهید
SP.Endometrium,biopsy Macroscopy.SRIF consists of multiple tan elastic tissue, tm.5x3x3 cm. Microscopy: supported the following diegnosis. Diagnosis:Endometrium,biopsy :
- نازایی
سلام خانم دکتر واسه باردار شدن لازمه بعد از رابطه تو رختخواب بمونیم،یعنی بلافاصله شستن واژن مانع بارداری میشه؟؟؟
- دلشوره و اضطراب در بارداری
سلام وقت بخیر خانم دکتر گرامی 38 ساله هستم و قصد بارداری دارم دکتر جان میخواستم بدونم برای رفع دلشوره و اضطراب توی بارداری آیا دارویی هست که به جنین آسیب نرسونه و مصرفش در بارداری مجاز باشه؟ یا راهکاری برا رفع این مشکل بدون دارو سراغ دارید؟ دوسال قبل هفته چهارم بارداری به علت شدت دلشوره و اضطرابی که داشتم متاسفانه سقط جنین اتفاق افتاد چیکار کنم که دوباره این موضوع تکرار نشه تو شهر غریب هستم و کسی پیشم نیست
- نتیجه سونوگرافی من چیست
حد تحتانی جفت تا روی Int. Osکشیده شده و کانال سرویکال با طول 41mmبسته است
- کیست تخمدان
سلام.من در تخمدان چپم کیست هموراژیکی دارم به ابعاد19در31که به دارو پاسخ نداده.حال چه باید بکنم ؟
- توده
سلام خانم دکتر وقت شما بخیر. من هفته ی هفتم بارداری هستم. زیر بغلم سمت چپ یه توده به اندازه ی نخود در اومده و درد نداره. خانم دکتر ظهور این توده آیا ربطی به بارداری من داره؟ من باید چیکار کنم؟ ممنونم از پاسخگوییتون
- سونی سینه
سلام خسته نباشید کیستیک کوچک که مطرح کننده تغییرات فیبرو کیستیک خوش خیم(fcc)با گسترش patchyدرپستانها میباشد یعنی چی؟
- سقط
سلام خانم دکتریکباراین سوالوپرسیدم ولطف کردیدوجواب دادیدولی من انقدحال روحیم بده که بازدوباره سوالی ازشمامیخوام بپرسم من خانمی۳۳ساله هستم خیلی مشکل توزندگیم دارم یه پسر۱۶ساله و۱۱ساله و۱۸ماههدارم راستش شوهرم نزدیک به ۹ساله منونمیخوادبامن حرف نمیزنه وتقریباسال۹۲منوبادوبچه ول کردورفت ومن زندگیموبایارانه گذروندم وحتی درمراسم فوت پدرم نیومدوبعدفوت پدرم به اصرارخانوادش بامن آشتی کردومن ناخواسته باردارشدم ووقتی شوهرم فهمیدچقدفحش ناموسی دادواینکه غلط کردی ومن همش کارم گریه بودوازلج حرف شوهرم همش ازچهارپایع خودموپایین مینداختم وهیچی نشدتااینکه دوماهم بودلکه بینی داشتم وشوهرم پول نمیدادن دکتربرم باهزا تافحش میفرستادودکترمیرفتم ووقتی دکترسونوگرفت یادم نیست دقیق گفت یاجفتت سوراخه یاپایینه آیادلیلیش ازپایین پریدن من ازچهارپایه بود؟دکترگفت فقط استراحت ومن کسی نبودکاراموکنه واستراحت نداشتم ازطرفیم بخاطروضع زندگیم راضی بودم بچه سقط شه وتاپنج ماهگیم همین بساط بودودکترمیگفت بچه سالمه وپسره ولی تو۵ماهگیم همش لکه بینی داشتم وبه شوهرم گفتم ولی شوهرم پول نفرستادودکترنرفتم تایک روزباتکان دادن بخاری بعدیکساعت شلوارم خیس شدوباخواهرم دکتررفتم وگفت کیسه آبت پاره شده از۷ لیتر۲لیترش مونده ونامه دادبرم بیمارستان سقط کنم ولی بیمارستان گفت برومایعات زیادبخورشایدخوب شه ودوهفته دیگه بیاوشوهرم اومدگفتم بریم دکترخوب ولی قبول نکردورفتیم سونوگفتم بچه تواین دوهفته اثلارشدنکرده وسقط کردن زایمان طبیعی خانم دکترمن الان ۱۸ماهه یه پسردیگه آوردم ولی همش اون جلوچشمه حالم بده وهمش کارم گریس بااینکه شوهرم اثلابامن حرف نمیزنه وبه من خیانت میکنه همش توفکراونم که بخاطرخودم ازچهارپایه پرت شدم واون بلاسرش اومدتوروخدامیدونم نبایدازشمامیپرسیدم فقط به من بگیدگناهکارم؟ببخشیدتوروخدااجرتون باامام زمان


