Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- لبیاپلاستی در منزل
سلام خسته نباشید.من ۲۲ سالمه و بخاطر لبیاهای نامتقارن دچار کجی ادرار شدم و بخاطر خجالتم نتونستم پیگیری و درمانش کنم.امکانش هست که خودم ببرمش و با نخ خیاطی بدوزمش و روش بتادین بزنم؟
- پولیپ رحم وتخمدان پلی کستیک
سلام من دختر ۳۱ ساله هستم که از پولیپ *۱*۴/۵ دارم و تخمدان pco هستم با ۳_۹ دکتر تشخیص اندومتریز خفیف هم داده .من بیشتر اوقات دچار لک بینی هستی وتخمدانام بزرگ شده ایا باید عمل کنم
- سقط جنین
سلام من ۲ماه پیش سقط داشتم بعداز مصرف یک دوره مترژن بقایا به ابعاد ۱۳میلیمتر باقیمانده دکتر به من دستور ۶عدد قرص سایتوتک راهر۴ساعت دادند آیا دیگه نیازی به کورتاژ نیست واینکه چند ساعت بعد قرص میشه به نوزاد شیر بدم
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر خسته نباشید ایا پرده بکارت باخودارضایی مالشی ک چیزی وارد واژن نشه اسیب میبینه؟؟؟.من خودمو تو اینه نگاه میکنم پردم هلالی هستش ولی لبه پردم صاف نیست انگار پارگی هایی در حد یک میلی متر داره ایا این طبیعیه یا پردم واقعا اسیب دیده؟؟؟وسوال دیگم اینکه ایا کشیدن لبه های واژن برای دیدن پرده باعث اسیب ب پرده میشه؟؟؟لطفا به همه سوالاتم جواب بدین.ممنون
- Hpv
سلام خانم دکتر برای انتقال اچ پیویطرفمقابل اچ پی وی داشته باشه ولی ضایعه نداشته باشه یا واکسن زده باز هم به شریک جنسیش انتقال میده؟
- مایع کلدوساک
سلام مایع در کلدوساک خلفی مشاهده نشد یعنی چی حداقل 8فلیکول در تخمدان راست و10فولیکول در تخمدان چپ با سایز 6و5م.م درت راست و15و10م.م. در تخمدان چپ دیده شده یعنی چی
- خونریزی بعدآی وی اف
باسلام واحترام.دیروزروز۱۳ انتقال جنین م بود هم شروع سیکل ماهیانه پریودم.عصرچندین نوبت لکه بینی ونیم ساعت پیش خونریزی ۵سانتی روی لباس زیرم داشتم.۳ جنین انتقال دادم.آیاآی وی اف من ناموفق بوده وهر۳ جنین روازدست دادم؟امروزصبح بی بی زدم یه خط قرمز ویه صورتی شد.تست بتادادم ۲۳۲بود.ازصبح امروزلکه بینی یاخونریزی ندارم.اگربااین آزمایش باردارم دلیل خونریزی دیشب چی بود؟الان بایدچکارکنم؟
- پیشگیری
سلام اگر قرص اموکسی کلاو بعد از ۵ الی۶ساعت بعد از قرص اورژانسی استفاده بشه اثرشو از بین میبره و باید مجددا اورژانسی استفاده کرد؟
- خون در مدفوع در زمان قاعدگی
سلام ، مدتیه همراه پریودی همراه مدفوع خون میبینم !
۳۳ سالمه، مدفوعم هر چندروز انجام میشه و گهگداری یبوست دارم یا یک روز در میون یا هرروز کمی و یا بعد دو تا سه روز !
قاعدگیم بین ۲۸ روز هست چون کم کاری تیروئید دارم یک چهارم قرص لووتیروکسین مصرف میکردم و به تازگی آزمایش دادم و دکتر نصف قرص تجویز کرد و دوباره برای تنظیم قرص باید آزمایش بدم هنوز ندادم!
برای بی حالی و خواب رفتن دست و پا و یبوستم آزمایش نوشتن برام در کنار تیروییدم ! ماه قبل دو سه روز قبل پریودیم همراه مدفوعم خون دیدم! بعدش که پریود شدم اسهال بودم خون باز دیدم و بعد از ترسم که اتفاق بدتری باشه نگرانم شدم اصلا به کسی چیزی نگفتم! دکتر آقا بود روم نشد بهشون بگم که همراه پریودیم از مدفوع خون دیدم ! گفتم شاید با آزمایش خونی که برام نوشتن تشخیص داده بشه مشکلم!
سیکل قاعدگیم هم ۲۸ روزگی بود بعد مصرف نصف قرص افتاد جلو ۲۶ روزگی شد و دور بعدی ۲۹ روزگی !الان هم پریود هستم.. نمیدونم خانوم دکتر این دومین بار همراه پریودیم نگرانم کرده ! راه تشخیص بیماری از آزمایش خون هست یا مدفوع ؟ باید پیش متخصص گوارش برم؟ نگرانم برای خانواده هزینه بر بشه! چون درآمدی ندارم آزارم میده!
میشه راهنماییم کنید ممنون میشم 🙏🌹 - نازایی
سلام خانم دکتر ببخشید من قبلا یه سوال از شما پرسیدم ،وزنم نرماله،تنبلی تخمدان دارم،گفتم چرا قبلا با دارو تحریک تخمک گذاری پریودام منظم بود ولی یه مدته با همین داروها پریودام تا دوهفته هم عقب میوفتد،گفتین در صورت تغییر وزن ممکنه داروها موثر نباشند،خانم دکتر ببخشید منظورتون افزایش وزن بود؟؟؟یا کاهش وزن هم روش تاثیر داره؟؟؟وباعث اختلال میشه،آخه من تواین مدت وزنمو کم کردم
- عادت ماهیانه
سلام، وقتتون بخیر، من ۲۹ سالمه و متاهلم و زایمان نداشتم، مدت عادت ماهیانم با لکه بینی حداکثر ۵ روزه، میخاستم بدونم از نظر خانم دکتر مشکلی هست یا خیر؟؟ چندسال پیش کیست داشتم یک دوره درمان کردم، و سالی یکبارهم سونوی رحم و تخمدان انجام میدم
- اندومتریوزودیفرلین
میرناگذاشتم بخاطر اندو وادنوماه پنجمه برام دیفرلین هم زمان دوز۳ماه تجویزشد بعددوهفته تزریق پریود شدید شدم والان ۱۲روزه لک بینی،کی خوب میشم؟
- سونوی رحم و تخمدانها
رحم به ابعاد ۴۸×۹۰ میلی متر با نمای نرمال و اکوی میومتریال مختصر هتروژن مشاهده شد ضخامت آندومتر ۹ میلی متر می باشد آیا خطرناک هست خودم هم مجرد هستم و ۳۹ سال دارم
- اکوی آندومتر غیر هموژن
سلام وقتتون بخیر بعد از حدوداً یک ماه و نیم سقط جنین به دلیل مصرف قرص راکوتان ، سونوگرافی انجام دادم در سونوگرافی اکوی آندومتر مختصر غیر هموژن نوشته شده ، ضخامت آندومتر ۱۲ میلی متر و رحم ۷۰ میلی متر، مایع آزاد لگنی مشاهده نشده و همینطور visible gs, دیده نشده و اکوی تخمدان ها سالم و طبیعی ، در اندکست راست کیست ۱۸ میلی متر مشاهده شده ، آیا این خطرناک است ؟
- سلام.دختر من چند باری اظهار ناراحتی کرده از این که آلت تناسلی اش تیر میکشه.دخترم ۸ ساله است.لطفا راهنمایی کنید.ممنون
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر عزیز من۲۴سالمهو مجردم ..در اردیبهشت ماه دوبار پریود شدم ودر خرداد رفتم دکتر یکسری ازمایش و سونوگرافی انجام دادم به من گفتن کیست و تنبلی تخمدان دارم و قرص سیبل و اسپیرونولاکتون برای تنظیم هورمون دادن که من از پنجم پریودیم در تیرشروع کردم به خوردن الان چند تا سوال ازتون دارم اول اینکه مصرف بسته دوم رو از ادامه همین قرص یعنی بعد قرص های سفید بخورم یا از پنجم قاعدگی مرداد شروع کنم؟دوم اینکه با مصرف قرص خیلی احساس خواب الودگی و خستگی و گاهی معده درد در طول روز دارم این طبیعیه. ممنون
- نازایی،،
سلام ببخشید برای جلوگیری از نازایی چیکار میتونیم بکنیم؟
- سونوگرافی تی وی اس
تصویرناحیه سیستیک حاوی اکوهای داخلی به ابعاد۹/۵*۷*۹میلیمتربه حجم تقریبی۰/۳ccدرفاصله۱تا۸میلیمتری ازسطح پوست،درپارامیدلاین راست به همراه افزایش مختصروسکولاریته واکوژنیسیته بافت اطراف آن درناحیه سوپراهیوئیدرویت گردیدکه دردرجه اول مطرحکننده infected thyroglossalمی باشد
- مصرف ژلوفن بعد از قرص اورژانسی
سلام قرص ژلوفنوو 3 ساعتو نیم بعد از قرص اورژانسی خوردم اثر قرص اورژانسیرو از بین نمیبره؟؟
- تاخیر در پریودی؟
سلام خسته نباشید من ۸ ما قبل باید پریود میشدم ولی۲۲ بهمن ماه پریود شدم این ماه هم هنوز پریود نشدم سونو انجام دادم مشکلی نداشتم مجرد هستم (این چند ماه اخیر خیلی استرس داشتم )آیا امکان داره به خاطر این علت باشه ؟و اینکه باید چه روش هایی رو انجام داد تا پریود شوم بجز آمپول زدن


