Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مقاربتخونریزی مکرروزیادوطولانی بعداز
باسلام خدمت شماپزشک محترم .من ب تازگی ازدواج کرده ام .دررابطه جنسی دچارمشکل جدی شده ام.متاسفانه من ازاولین رابطه جنسیم تا حالا ک چندماهی گذشته مکررابعدازهردخول دردشدید همراه باخونریزی شدید طولانی مدت و سنگین دارم .ب متخصص مراجعه کردم.معاینه شدم ونه هیچگونه عفونت داخلی وخارجی نداشتم و سونوگرافی هم هیچگونه مشکلی نشان نداد.اکلافه شده ام وخسته.میترسم این مشکل مانع بارداری ام شود.درتمام روابط جنسی هم بدلیل دردبسیارزیاد وخونریزی از روان کننده ها وبی حس کننده ها استفاده کرده ام.نه در کاهش درد ونه در خونریزی ام تاثیری نداشته اند.نمیدانم چکاربایدبکنم.سن خودم وشوهرم حدود سی وسه سال است تقریبا
- درد
سلام خانوم دکتر من یکچلو درد زیر شکمم دارم و اینکه تکرار ادرار دارم صب ک رفتم دسشویی ادرارم تیره رنگ شد و در اخرش ادرار خونی و یکچلو خون ۱۸ سالمه میترسم تو بارداریم مشکل اینجاد کنه برام خیلی میورسم من چیکار کنم علتش چیه باید به دکتر مراجعه کنم؟؟؟؟؟
- سزارین بعداز زایمان ناموفق
باسلام بنده دوما۶ ونیم سزارین شدم بچم در۴۱ هفتگی درشکمم مرده بدنیا اومد میخواستم بعداز ۳ماه اقدام کنم ایا براتون پیش اومده سزارین بافاصله ۳ماه
- شیاف پروژسترون
سلام خانم دکتر من بیمار شما هستم و وارد هفته نهم بارداری شده ام طبق تجویز شما دو عدد شیاف از طریق واژینال استفاده میکنم یک عدد صبح و یک عدد شب بعد از استفاده شیاف دراز میکشم تا کاملا جذب شود متاسفانه بعد از بلند شدن بیشتر شیاف خارج میشو میخواستم بدونم که اشکالی نداره ؟
هم چنین قبلا که شیاف رو از مقعد استفاده میکردم بیشترش دفع میشد .
ممنونم از زحماتتون - بارداری در قرآن
سلام و ادب.طول بارداری در قرآن و روایات اسلامی 9 ماه گفته شده ک بیشترین طول بارداری را9ماه گفته اند. آیا این باور از لحاظ علمی درست است؟ و آیا این مدت از زمان لقاح شروع میشود یا پریود؟
- پریودی
سلام خسته نباشید. من 14 سالمه اسفند ماه پریود شدم .اواخر فرورین پریود شدم ولی این ماه فقط لکه داشتم پریود نشدم میخواستم بپرسم لازمه ب پزشک مراجعه کنم یا عادی هست؟
- اکوی ارانیشم
اکوی پارانشیم در تخمدان ها چیست
- سلام من پریود خیلی نامنظم حالا دارم قرص مدرکسی پروژسترون مصرف میکنم برای سه دوره باید مصرف کنم باره اول از روز ۱۶قاعدگی شبی ۱عدد تا ۱۰شب خوردم یکیش مونده بود پریود شدم حالا پریود تا ۸روز ادامه داشت بعد که پاک شدم از عادت ماهیانه ۵روز بعدش دوباره خون ریزی دارم یعنی دوباره پریود شدم حالا نوبت بار دوم شده از که قرص بخورم حالا خون ریزی دارم باید چی کار کنم بنظرتون دارو چه طوری مصرف کنم راهنمایی کنید چرا ۵روز بعد پاک شدنم دوباره خون ریزی دارم دلیلش چیه
- کیست تخمدان
سلام وقتتون بخیر . ۴۷ ساله هستم چند ماهی است پرید نامنظم دارم رفتم سونوگرافی داخلی نشون داده یه کیست با جدار نازک و محتویات اکوفری به دیامتر ۳۴/۲۸ در تخمدان راست و یه کیست حاوی سپتا نازک و لومن حاوی دبری به دیامتر ۵۱/۳۰ در تخمدان چپ رویت شده. آیا خطرناکه و نیاز به ارزیابی تومور مارکر و ام آر آی لگن هست؟
- نازایی
سلام،مصرف اوابوست و اوزیل و گلوکوفاژ، همراه لتروزول و hmg برای تنبلی تخمدان خوبه،دکتر بهم داده ولی روز ۱۳ سیکل تخمک بالغی نداشتم، ریزش موی شدید هم گرفتم،،،در حالی که قبلا فقط با گلو کوفاژ و لتروزول تخمک خوب داشتم،علتش چیه خانم دکتر
- مصرف کرم در بارداری
سلام خانم دکتر . من در هفته ۱۶ بارداری هستم . میتوانم کرم مرطوب کننده ایروکس کودکان برای صورتم و کرم ترک پا جی برای پاشنه پا استفاده کنم ؟ ضرر ندارند؟
- Embryo cryopreservation
با سلام خدمت خانم دکتر ،من 42سال دارم و میخواستم ببینم با توجه به سن من این روش ذخیره سازی جنین کاربرد دارد؟ سن همسر 37 سابقه بارداری نداشتم با تشکر
- زایمان طبیعی پس از یک سزارین
با سلام،من ۸ سال پیش یکبار سزارین شدم،الان هفته ۳۹ بارداری هستم،می خواستم بپرسم اگه شرایط خوبی داشته باشم ،می توانم طبیعی زایمان کنم؟
- لیزر بیکینی
سلام خانم دکتر وقت بخیر ..من حدودا یک سالی میشه که غده لنفاوی کشاله رانم قابل لمس شده است و سونوگرافی هم رفتم گفتند غدد لنفاوی ری اکتیو است .آیا با وجود غده لنفاوی قابل به لمس میشه لیزر بیکینی انجام داد و مشکلی ایجاد نمیکنه ؟با جراح عمومی صحبت کردم و ایشون فرمودن جاهایی از بدن که غدد لنفاوی قابل لمس داره نباید لیزر کرد بدخیم نمیکنه اما ممکن عفونت کنه عده لنفاوی ... میخواستم نظر شما هم بدونم در این رابطه چون بنده بیمار شما هستم و چون زیر هم زیر بغل و هم کشاله رانم غدد لنفاوی ری اکتیو داره ایشون فرمودن لیزر برای زیر بغل و بیکینی انجام ندم
- پلی کیستیک
باسلام پلی کیستیک درمان دارویی داره یانه
- واکسن کزاز
سلام،خانم دکتر من ۹سال پیش واکسن کزاز زدم الان که باردارم باید واکسن بزنم؟اگه بله چه هفته ای!!! الان هفته۱۶هستم
- استفاده از امپول لوپرومر
سلام خسته نباشید دختر من ۱۰ ساله است امپول لوپرومر هر ۲۸ روز میزنه سوال من این است که میتونه این امپول ۲روز زودتر یعنی ۲۶ روز بزنه چون مسافر هستم ممنون از شما
- درباره ای قرص اورژانسی….. من این قرص رو مصرف کردم الان 14روزه پریودم چندروز وسطش متوسط میومد الان قطره ای شده چیکارکنم قطع نمیشه
- مطب
سلام وقت بخیر. میشه لطفا بفرمایید برای ویزیت مطب چه روزهایی باز است و از چه ساعتی؟ متشکرم
- چکاپ زنان
سلام .من از آبان ماه بخاطر کنسر سینه قرص تاموکسیفن می خورم .سوالی که دارم اینه که چند ماه بعد از مصرف قرص باید سونوگرافی واژن انجام بدم برای اندازه گیری اندومتر؟


