Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ترشح سفید آبکی
سلام خانم دکتر ۲۱ هفته باردارم حدودا از چند هفته پیش بعضی وقتا که سرپا هستم یا زیاد راه میرم، از واژنم حس میکنم ی ترشح گرمی خارج میشه میبینم ی ترشح سفید ولی وقتی با لباس زیرم پاک میکنم ترشح سفید تبدیل به آب میشه خیلی آبکی ،میخواستم بدونم خطرناکه؟
- بزرگ شدن سینه
سلام وقتتون بخیر من ۲۰ ساله هستم ولی رشد سینه نداشتم میخواستم بدونم راهی وجود داره برای رشد سینه
- پولیپ رحم
سلام خانم دکتر بنده ۳۲ سال دارم و یه بچه ۳ ساله و یک بار هم قبل بچه ام به خاطر تشکیل نشدن قلب جنین کورتاژ شدم.سال پیش به خاطر لکه بینی حین رابطه جنسی و مخصوصا دو روزی مانده به دوره پریودی حین رابطه جنسی به دکتر مراجعه کردم و یه پولیپ ۸.۷ میل دیده شد و تست پاپ اسمیر خوب است و و بعضی مواقع شاید ماهی دوبار باز حین رابطه جنسی لکه بینی دارم به تازگی باز سونو شدم اندازه پولیپ همان است و بزرگ نشده و دکتر دو دوره قرص دزوسپتیو تجویز کردن.به نظر شما این درمان را انجام دهم نتیجه میگیرم که پولیپم برطرف شود و لکه بینی نداشته باشم ؟ یا درمان دیگری وجود دارد؟ نظر شما چیست ممنونم از لطف شما
- مایع خفیف داخل آندومتر درآندومتر باضخامت ۴میلیمتر خطرناک میشود
مایع خفیف در داخل آندومتر با. ضخامت آندومتر ۴ میلیمتر می تواند خطرناک باشد
- سونوگرافی واژینال و درد تخمدانهت موقع پریود
سونوگرافی روز ۶ سیکل انجام شد.رحم دارای ابعاد ۹۱ در ۵۳ در ۵۹ میلیمتر میباشد اکوی رحم هتروژن شده که به نفع رحم آدنومیوز میباشد بزرگترین میوم رویت شده به صورت اینتر امورال در میوتتر خلفی به قطر ۱۲ میایمتر میباشد .آندومتر نمای عادی داشته و به ضخامت ۵ میلیمتر طبیعی دیده شد تخمدان راست دارای ابعاد ۲۳ در ۱۴ و تخمدان چپ ۲۰در ۱۹ میاشد در تخمدان چپ تصویر کیست ساده به قطر ۱۵ میلیمتر ( فولیکول ؟) و در کنار تخمدان راست تصویر پارااورین کیست به ابعاد ۱۲ در ۱۴ رویت شد مایع آزاد در کلدوساک خلفی رویت نشد.
- درد پریودی
سلام خسته نباشید من 16سالمه وقتی پریود بشم خیلی درد زیر شکم دارم به شدت مقعدم تیر میکشد تا بالای تا کمرم واژن هم تیر میکشد خون پریودی صورتی قرمز نیست و سینه هام نزدیک به پریودی تا روز پریود درد میکنن و آزرده میشن لطفاً کمکم کنید ممنون میشم
- لیزر بیکینی
سلام وقت بخیر خانوم دکتر من متاهل هستم و باردار نشدم تا الان میخواستم لیزر بکینی انجام بدم دستگاه لیزر هم از مدلی هست که از ژل استفاده میشه و مستقیم با بدن در ارتباط هست میخواستم بدونم باعث نازایی نمیشه لیزر و مشکلی برای بارداریم بعدا ایجاد نمیکنه؟
- سردمزاجی
سلام. قبلا پرسیدم درمورد کاهش شدید میل جنسی. واینکه واژن خشکه لازمه که بدونید سنم ۲۹. پس یائسگی نیست . شرایط روحی هم که خدارو شکر خوبه حتما باید پزشک مراجعه کنم نمیشه غیرحضوری کمکم کنید؟ دارویی کمکی ممنون از اینکه پاسخگوی سوالاتمون هستین. خداحفظتون کنه
- قرص پروژسترون
سلام وقت شما بخیر من پریودی نامنظم و طولانی داشتم دکترم گفتن تیروئید دارم و قرص مدروکسی پروژسترون رو تجویز کردن، میخواستم بدونم توی دوره مصرف این قرص ایرادی داره با همسرم نزدیکی داشته باشم (باکره هستم و از طریق کلیتوریس همسرم منو ارضا میکنن) ایرادی توی شدن پریودیم ایجاد میشه؟
- سوال
سلام خانوم دکتر یه سوال داشتم میدونم جزو سوال های شما نیس ولی اگه میتونید راهنماییم کنید جوش زدم و قبلا دستکاری کردم قرمزی قرمزی روی پوستم هست چیکار کنم از بین بره دارویی نداره بهم معرفی کنید؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر، ایا یک روز بعد از اتمام پریودی تخمک گذاری شروع میشه، میخوام بدونم احتمال بارداری چقدر هستش؟چون یه روز بعد از اتمام پریودی دست شوهرم پیشابی شد و زد به واژنم
- تاخیر در قاعدگی
سلام خانم دکتر، دختر من 14 سالشه و نزدیک به دو ماهه پریود نشده خودش هم فرد استرسیه اما میتونه کنترلش کنه و کمبود ویتامینD هم داره چیکار باید بکنم
- طبق سنو گرافی ضخامت دیواره رحمم زیاد شده چکار باید بکنم از طریق دارو حل می شه
- ضایعه ایزواکویی
در سونو برست راست در امتداد ساعت ۲در کنار نیپل ضایعه ایزواکویی ابعاد 2.5 * 6 دیده شد الان باید چی کار کنم ؟؟؟
- مشاوره
سلام خانم دکتر من مجردم به دلیل خونریزی زیاد هیستروکپی شدم و جواب پاتولوژیم اندومتر با اتیپیک هست، سه ماه قرص مجسترول بهم دادن، الان تو دوره یک ماهه استراحت هستم. خیلی نگرانم اصلا با قرص امکان داره خوب بشم
- زنان
سلام خانم دکتر، خسته نباشید، من ماه پنجم باردار بودم و همه ی ازمایشات و سونوهام خوب بود، یک روز صبح درد و خونریزی پیدا کردم و دکتر که رفتم گفتن که بچه داره سقط میشه و نمیشه هیچ کاری کرد که فردای اون روز سقط شد،میخواستم بپرسم از شما چه علتی داشت که همچنین اتفاقی یکدفعه بیفته؟ من چند روز قبلش دستم رو درب خونه گرفت و ترسیدم، ایا این مورد ممکنه باعث سقط ناگهانی شده باشه یا ربطی نداره به این؟
- استئوک
سلام دکتر من دوهفتس زایمان کردم ایا میتونم کلسیم استفاده کنم تاچه مدت من قرص استئوکر گرفتم ولی میترسم در کلیه رسوب کنه تاچندوقت بخورم و چندتا درروز؟ ایا با آهن و جرک خشک کن کلیندامایسین تداخل دارره فاصله اش با اینا جقد باشه؟
- موی بدن
سلام خانم دکتر من ۲۰ ساله هستم و در ناحیه ی سینه شانه و بارو و شکم موهای کرکی دارم ه کاملا دیده میشه ولی خیلیا رو دیدم که ای نواحی شان عاری از مو هستش آیا این موها طبیعی هستش ؟
- سلام زخم و عفونت واژن در ازمایشاتی که دکتر عمومی مینویسه مثل crp و این چیزا مشخص میشه؟
سلام خانم دکتر خیلی ناراحتم دچار افسردگی شدم ۲۳ سالمه و مجردم کله بدنم شده موهای زائد دور سینه اطراف سینه جناغ قفسه ی سینه شکم بناگوش و زیر گلو موهای ضخیم و مشکی سونو دادم فاقد کیست بودم آزمایش هورمونی روز ۳ پریود هم دادم تستسترون و dead بالا بود مقداری دلیل اینکه بالا بودن هورمون مردانه با وجود پریود منظم چیه؟ ممکنه ارثی باشه چون مادرمم موی زائد داره البته شدت واسه من خیلی بیشتره
- هموژن
سلام در سنو گرافی برام نوشته اندومتر نمای اکوژن ، هموژن دارد آیا مریضی خاصی دارم؟


