Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام وقت بخیر من هفته 22 بارداری ام و بچم پسره، دو هفتس بدنم خیلی خارش، همراه با دونه های قرمز داره و شبها شدید میشه میتونم امپول برای این مشکل بزنم؟ اسم امپول میگید
- قرص سیبل
- بارداری
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم خواستم بپرسم آیا من به صورت طبیعی باردار میشوم یا خیر یا باید از رحم اجاره ای استفاده کنم؟
- لکه بینی
باسلام خانوم دکتر من حدود چهار هفته چهار روز هستم الان کله بینی خفیف دارم جای نکرانی نیست ودلیلش چی میتونه باشه
- قرص Utrogestan
سلام خسته نباشید دکتر به من قرص utrostan دادن داخل واژینال من تا بحال استفاده نکردم میشه منو راهنمایی کنید...طرز استفادش چطوریه؟ یعنی باید با دست به داخل واژینال بزاریم؟
- سونوگرافی
خانم دکتر وقتی به آدم میگن باید سونوگرافی واژینال بکنی راه دیگه ای هست که به جای این سونو گرافی انجام داد؟
- دیابت بارداری
سلام من هفته 9 بارداری هستم و قندخونم 95 میخوام بدونم که آیا جنین مشکل مادر زادی پیدا میکند
- استفاده از قرص برای قطع خونریزی
- سوزش ادراری
سلام من ۲۴تیر احساس سوزش ادراری همراه تکرار ادرار با فوریت تخلیه شدم همراه کمردرد پادرد حس پریودی داشتم۲۶تیربایدپریود میشدم که نشدم البته بچه۱۵ماهه شیرمیدم ۴باربعدزایمان پریودشدم که با تاخیربوده فقط خرداد۲۶م شدم مانند اردیبهشت که۲۶م شده بودم این سوزش خارش کمردرد وپادرد ادامه داشت۳۰تیر بی بی چک تست کردم منفی بود از۱مرداد پماد واژینال کلوتریمازول استفاده میکنم همچنان سوزش ادرار و درد زیر شکم دارم پریود نشدم کمرو پادردم قطع شده. ممنون میشم راهنمایی کنید.
- قرص ال دی برای دختر مجرد و ۱۹ ساله ۴ ورق برای جوشمصرف میکنه نازایی میاره و در اینده مشگل دار میشه؟
- من قرص گین اپ استفاده کر دم و الان ۳ ماهه پریود نشدم دلیلش بگید
قرص گین اپ مصرف کردم الان ۳ ماهه پریود نشدم دلیلش چیه
- قرص دوفاستون
سلام عادت ماهانم نامنظم بود رفتم دکتر بهم قرص دوفاستون داد سه ماه مصرف میکنم به نظر شما تا کی باید استفاده کنم
- قرص اورژانسی و ژلوفن
سلام من تقریبا پس از ۹ ساعت مصرف قرص اورژانسی ؛ از قرص ژلوفن استفاده کردم ایا این امر باعث خنثی شدن قرص اورژانسی میشود؟؟
- روزه گرفتن و پریودی
سلام خسته نباشید من برای تنطیم قاعدگی با دستور پزشک نزدیک به دوسه ماه متفورمین همراه با یه دوره اتیسترون خوردم و الان نزدیک ده روزه که متفورمین تموم شده الان دارم روزه میگیرم میخواستم ببینم آیا روزه گرفتن باعث میشه که پریود من عقب بیوفته چون دفعه آخر ۲۲ روزه پریود شدم ولی الان در سیکل ۲۸ روزه هستم و پریود نشدم میخواستم ببینم روزه گرفتن تاثیری در عقب افتادن پریود داره؟ اینم بگم قبل از اینکه پریودم بهم بخوره و بخوام دکتر برم و متفورمین بخورم همیشه چند ساله که ۳۰ روزه پریود میشدم.
- سوال درباره پلیپ رحم
با سلام و احترام.خانم دکتر عزیز من پریودی های منظم دارم ولی متاسفانه 1 ماه کامل پریود نشدم یعنی 6 مرداد شدم و تا الان که 5 مهر است.سونوگرافی واژینال دادم در سونو همه چی نرمال بوده است ولی در قسمتی نوشته شده است در قسمتی از اندومتر افزایش اکو و ضخامت به سایز 4*7 میلیمتر مشکوک به پلیپ دیده میشود.22 سال دارم .2 سال است که ازدواج کردم و تا کنون به بارداری اقدام نکردم.حال چه کنم؟؟؟ آیا با دارو رفع میشود یا باید کورتاژ کنم؟؟؟ لطفا کمکم کنید.
- کیست سینه
سلام در مورد کیست سینه ک اول گفتن فیبروکیستیک بعد یکسال گفتن همونا هستن حدید هم دارید ک توده که نیاز ب بررسی داره چکار کنم ایا خطرناکه و اینکه تبلی تخمدان هم داشتم والان قرص پروژسترون هم میخدرم ایا خطری برا این کیست سینه نداره
- سلول پیش سرطانی
سلام.مامان من ۴۹ سالشه و حدود ۴ ماه دیگه وارد ۵۰ سال میشه.۳ ۴ سال پیش زانوش عفونت کرد و جراحی شد. الان رفته دکتر زنان بهش گفته باید بیاد نمونه برداری بشه چون یک نوع ویروس ناحیه تناسلی داره که ممکنه باعث تغییر شکل سلول ها شده باشند.یعنی همون سلول های پیش سرطانی. مامان من دیابت کنترل شده هم داره. من جهت نگرانی خودم میپرسم.چقدر احتمال اینکه این سلول های پیش سرطانی تبدیل به سلول های سرطانی بشن وجود داره؟
- آزمایش بارداری بتا تیتر
سلام من ۳۹ سالمه و متاهلم ، دو ساله که پرولاکتین دارم و همینطور پریودی های نامنظم الان تاریخ اخرین پریودیم ۳ مهر بوده و دیگه نشدم ازمایش دادم پرولاکتینم ۴۰ شده و بتا هم ۹ و بعد از ۴۸ ساعت مجدد ازمایش رو تکرار کردم همون بتا ۹ مونده بوده و سونو هم دادم بارداری مشاهده نشده اما یک کیست ۵ سانتی توی تخمدان راستم هست خب با این تفاسیر الان بارداری محسوب میشه یا نه ؟؟ این در صورتیه که من اصلا قصد بارداری نداشتم و ندارم .
- عفونت واژن
سلام وقت بخير در ناحيه واژن احساس سوزش دارم ميتونم براي رفعش از پماد كلوتريمازول استفاده كنم؟
- تاخیر پریودی
سلام من ۱۱/۲۶ پریود شدم۱۲/۲۶ و ۱/۲۶دیگه پریود نشدم وهیچ گونه جلوگیری هم نداشتم و دارویی هم مصرف نکردم سونوگرافی هم دادم مشکلی نه من وتو همسر نداریم ولی هرچی بیبی چک میزنم منفی است ایا امکان بارداری است


