Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تنظیم قاعدگی
دختر ۱۸ ساله مجرد برای تنظیم قاعدگی قرص ال دی میخورم تا چند وقت باید خورد؟عوارض دارد یا نه؟
- عفونت
سلام عفونت قارچی دارم رفتم دکتر دارو واژینال وقرص داد الان ۴ روزه مصرف میکنم ولی امروز پریود شدم چکار کنم تو پریودی میشه استفادشون کرد اگر قطعش کنم میترسم درمانم نصفه بمونه نظرتون چیه لطفن راهنمایم کنید یا اینکه بعد پریودی دوباره دوباره پماد واژینال رو جدید بگیرم و۷ روز دوباره شروع کنم
- سوال….
سلام اول از همه باید بگم که من سابقه معده درد دارم و قبلا که درد گلو و گوش داشتم به پزشک مراجعه کردم که گفتند درد گلو و گوشت از معدته. حال درد کناره های زبان و گلو دارم و برامدگی که همرنگ گوشت زبان هستش کناره های زبانم هستش و گرفتگی رگ های سر دارم و پشت سر هم عطسه میکنم و بیناییم هم یکم ضعیف شده و گاهی مثل ترکیدن یه حباب کوچیک اب تو سرم حس میکنم که بعدش تو سرم احساس سردی میکنم و خارش داخل مقعد دارم ایا اینها علایم سیلفیس هست؟ برای ازمایش باید به چه کسی مراجعه کنم؟
- لکه بینی
سلام خانم دکتر ۵۱ ساله هستم وتعدادی میوم هم دارم ماه قبل به علت پی در پی بودن پریودی ولکه بینی شدید به مدت ۴۰ روز دکتر برام قرص جستیران به مدت ۱۵ شب تجویز کردند.وگفتند پریودی بعدی اگر بعد از ۱۰روز باز همان مشکل پیش اومد باید کورتاژ تشخیصی انجام دهم.الان ۱۰ روز گدشته خونریزی ندارم فقط دستمال توالت که استفاده میکنم به ترشحات صورتی آغشته میشه.به نظر شما کورتاژ تشخیصی لازم هست ؟وآیا درمانی برای این مورد وجود دارد؟ممنونم
- مصرف قرص در اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر.. اقدام به بارداری کردم و بدنم کهیر میزنه به پزشک پوست مراجعه کردم قرص کلرفینیرامین برام تجویزکرد..هنوز باردارنشدم میتونم از این قرصا بخورم یانه ؟ممکنه باعث ناباروری بشن یا اسیب به جنین میزنن.ممنونم
- لکه بینی
سلام خانم دکتر دختری مجرد و ۲۱ساله هستم من همیشه یک روز قبل از پریودم لکه بینی دارم میخواستم ببینم علت این لکه بینی چیه ایا عادیه یا دلیل خاصی داره؟ ممنون
- سلام وقت بخیر من 44 سالمه متن سونومو براتون ارسال میکنم میشه ببینید و بگید با این شرایط جراحی باید صورت بگیره یا نه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی استرس دارم
سونوگرافی واژنال و ابدومینال و کالرداپلرو مپینگ میوم ابعاد رحم 50*105 میلی متر بزرگتر از حد طبیعی است ( محور رحم متمایل به سمت راست ) میوم ساب موکوزال در فوقانی فوندوسی 29*33 م م دیده شد ( فیگوی 1) میوم اینترامورال در خلفی چپ فوندوس 18 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم اینترامورال در قدام فوندوس و بادی 19 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم اینترامورال در خلفی راست فوندوس 118 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم ساب سروز در خلف فوندوس 17 م م رویت شد ( فیگوی 5 میوم اینترامورال در خلفی راست بادی 18 م م دیده شد ( فیگوی 4 میوم ساب موکوزال در راست بادی 11 م م دیده شد ( فیگوی 2 چند میوم پراکنده 8-10 م م پراکنده در رحم میوم ها در دایلر واسکولاریتی متوسط دارند و RI بزرگترین میوم 0.77 می باشد اکوی میومتر غیریکنواخت است ( آدنومیوزیس و رحم میوماتو ) ضخامت آندومتر 4 م م و در حد نرمال است تخمدانها سایز و اکوی نرمال دارند مثانه ضخامت جداری نرمال دارند و فاقد پاتولژی است مایع آزاد در حفره لگن مشهود نیست
- پستان
سلام در سونوگرافی دربررسی آگزیلای دوطرف لن نود باهیلیوم اکوژن به حداکثر دیامتر 16میلی SAD در اگزیلاری چب مشاهد گردی منظور ش چیه
- تفسیر پاتولوژی هیستروسکوپی پولیپ رحم
سلام وقت بخیر .پولیپ رحم داشتم هیپروسکوپی کردم میخواستم بدونم پولیپ رحم بدخیم هست این نتیجه پاتولوژی هستش .و نیاز به عمل دوباره یا دارو نداره Co multiple irregular fragments of creamy _brown tissue TM :1.4*1.0*1.0 sos:M/1 E:T Co multiple irreguler fragments of brownish tissue TM:2.8**2.0*1.5 sos:M/1 E:T Labeled as endometrial polyp co multiple irregular fragments of creamy_brown tissue TM/1.8*1.0*1.0 SOS:M/1 E:T
- دندان درد
سلام خانم دکتر عزیز من در هفته 14 بارداری هستم و لثه هام به شدت درد میکنه و عفونت کرده و یه طرف صورتم کمی باد کرده،چکار کنم تا کمی خوب شه تا بتونم راحت غذا و مایعات بخورم؟مرسی از وقتی ک اختصاص میدن برای جواب دادن به سوالای ما.
- خونریزی مثل پریود
سلام من امروز این ماه پریود شدم و۱۷ تمام ولی الان صبح از خواب بیدار شدم باز خون ریزی دارم یعنی ۲۹ این ماه الان این خونریزی عادت ماهیانه است یا چیه امکان حاملگی چطور
- بارداری بعد از سقط
با سلام یک ماه از زمان سقطم میگذره و هنوز پریود نشدم . در این ماه رابطه محافظت نشده داشتم . چه زمانی میتونم تست بارداری انجام بدم که از جوابش مطمئن باشم و در صورت باردار نبودن برا پریود شدن دارو مصرف کنم ؟؟
- نزدیکی
سلام خانم دکتر
من زیاد تمایل به نزدیکی ندارم. میتونه علتش استفاده از کاندم باشه؟
با تسشکر
- تعویق پریودی
سلام خسته نباشید ماه قبل9مرداد پریود شدم پریودی نامنظم دارم این هفته میخوام برم سفر برای عقب انداختنش امشب دو عدد قرص دمکوسی پروژسترون مصزف کردم ایا به تعویق میافتد کی پریود میشم؟
- تاخیر پریود
سلام خوبین من افسانه هستم گفته بودم که ۹ روز بود پریودیم عقب افتاده بود و شما گفتید احتمال بارداری هست تست بارداری انجام دادم منفی بود که دیدم پریود شدم آیا مشگلی دارم لطفا راهنماییم کنید برای باردار شدن چون سونوگرافی رحم و تخمدان هم دادم گفت مشگلی نداری
- سلتم من ای وی اف کردم
سلام خانم دکتر من ۴۳ سالمه دوساله ازدواج کردم و دکتر گفته تنبلی تخمدان داری ورفتم برای ای وی اف ماه پیش کارهام انجام دادم وروز تخمک کشی همش یک جنین خوب داشتم از ۴ فولیکول وانتقال ۳روز بعد انجام دادم وبعد ۱۶ روز رفتم ازمایش دادم وبتا ۷.۹بود وروز بعد هم خونریزی داشتم .ایاجواب من منفی است وبچه ای تشکیل نشده وایا امیدی هست دوباره ای وی اف کنم و چکار کنم تخمکهام بیشتر باشه.ممنون
- سلام
سلام من امپول زیر ناف زدم تخمدانهام خیلی فعال شدند که یکی کیست درست شده دکتر بهم گفت ۶شب نزدیکی داشته باش بعد تا ۱۵روز یک شب درمیان الان شوهر سرماخوردگی شدید گرفته نمی تونه از جاش بلند شه فقط ۳شب پشت سر تم تونستیم نزدیکی کنیم الان باید چکار کنم
- لکه بینی
سلام من دوهفته اس ترشحات خونی دارم ویه دفعه خیس میشم رفتم سونو گفت پولیپ داری باید کورتاژکنی میشه قرص دزسپیتو بخورم پاک بشم ؟
- به نظرتون رحمم رو بردارم
سلام خسته نباشید مو ضخامت اندومتر داشتم ۴۹ سالمه کرتاژ تشخیصی انجام دادم مشکلی نبود امپول لوپرومر هفت ونیم استفاده کردم امپول استرادیول والرت استفاده کردم جستیران ۴۰استفاده کردم قرص ضد بارداری هم استفاده کردم ولی هنوزم خونریزی دارم الان یک ونیم سال هستش ممنون میشم جوابمو بدید چند دکترها رفتم بهم گفتن رحمتوبردار
- ؟؟؟؟؟؟
خسته نباشید خانوم دکتر گلم من الان به دکتر دسترسی ندارم و برام مقدور نیست برم دکتر، میخاستم کاملا راهنماییم کنید من پرولاکتین ۲۸ و ادنوم هیپوفیز دارم، سنو دادم گفتن کیست های ریز و تنبلی داری رفتم پیش یه متخصص زنان و بهشون گفتم من هرماه پریود میشم گفتن دوباره سنو بده و دوتا فولیکول ۱۲ دارم و سنوم خوب بود و هیچ کیست و تنبلی هم نشون داده نشد! تاریخ منظمی ندارم هر ماه جلو میفتم مثلا یبار ۱۳ یبار ۱۵ دوباره۱۳ بعد ۲۹ پریود شدم تو پریودیم مشکلی هست؟ چون ادنوم دارم دیگه میخوام زیر نظر یه دکتر باشم به چه کسی باید مراجعه کنم


