Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قاعدگی نامنظم
سلام عزیز وقت بخیر من از کلاس هفتم که الان کلاس دوازدهم هستم پریودیم ها نامنظمه و کف پام همش داغه سونو هم انجام دادم هیچ مشکلی ندارم ولی نمدونم چرا اینطوریه الانم که الان ۴ ماهه نشدم از بهمن
- سلام وقت بخیر من امروز ۲۷ روز پریود سوم خونریزم قطع نشده وقرص مفنامیک اسید وترانگزامیک اسید ودوفاستون خوردم ولی بازم قطع نشده
- سلام وقتتون بخیر باشه برای سونوگرافی بارداری هفته چهارم میشه رفت قبلا یه سقط داشتم دوماهش بود الان هفته چهارم بارداری هستم لازمه سونو بدم برم دکتر
- تعیین جنسیت
باسلام میشه یه دکتر خوب که تعین جنسیت انجام میده بگین؟
- کیست
ببخشید میشه این قرص رودو. هفته مونده به عادت ماهیانه شروع کرد .دکتر برای کیست داده
- سنو گرافی رحم و تخمدانها
مایع خفیف در کاویتنه اندومتر منظورش چیه؟
- درموردسزارین ششم
سلام خانم دکترمن برای بارششم سزارین میکنم چسبندگی هم داشتم ولی ناخواسته باردارشدم الان تازه ازمایش دادم مثبته نمیدنم چیکارکنم بچه م هشتماهش الان میخوام سقطش کنم چیکارکنم توروخدا کمکم کن خیلی نامیدشدم
- رویت شدن فوکوسهای اکوژن
سلام. در سونوگرافی این متن نوشته شده .. فوکوسهای اکوژن اطراف آندومتر در محل body رحم(benign finding) رویت شد، میخوام بدونم چی هست
- عوارض واریوپپتیل و ریزش موی شدید دختر بچه
سلام وقتتون بخیر دخترم یک ساله واریوپپتیل مصرف میکنه و یازده سالشه و ریزش موی خیلی خیلی شدید داره. در طول مصرف این دارو چربی و قند بالاس و ویتامین دی و فقر شدید آهن پیدا کرده باید دارو رو قطع کنم آیا از عوارض واریوپپتیل هست ؟
- سلام ایا قرض اوژانسی تاریخ انقضا داره؟
قرض خوردم چن ماه گرفتم میترسم از وقتش گذشته باشه .موقع نزدیکی کاملا ریخت رفتم سرویس ولی میترسم ک حامله شم .الان قرض خوردم ۳ ماه پیش گرفته بودم؟تاریخش هس یعنی ؟
- قرص جلوگیری
سلام من یکساله ازدواج کردم و از جلوگیری از بارداری و مصرف قرص ال دی هیچی نمیدونم نثلا نمبدونم چجوری باید بخورم چند وقت یا چه روز هایی لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم توضیح کامل بدهید
- درد شدید زمان پریودی وقتی میرم دسشویی موقع مد فوع درد شدید در مقعد روخ می دهد
سلام ببخشین روز اول پریودی درد خیلی شدیدی هنگام دست شویی رفتن دارم ،اصلا اون حالت که میشینم ،از درد به دیوار چنگ میزنم ،چه برسه هنگام دفع مدفوع ،علتش چیه ،فقط روز اول پریود اینطوری میشم
- پرده بکارت
سلام من با دوس پسرم نزدیکی داشتم بعد چند روز درد داشتم رفتم دکتر گفت سالمی ولی بعدش گفت ک 24 سال ب بعد ازدواج کنی دیگه خون نمیاد چون خراش برداشته میشه در این مورد توضیح بدین
- مایع منی
سلام خانم دکترعزیزوقت بخیر، ببخشید یه سوال دارم از واژن زن موقع ارضا شدن حتما باید مایع سفید بیاد؟ یعنی اگه مایع نیاد مشکلی وجود داره ؟؟ ممنون از پاسخگویی
- مصرف دارو
سلام.. خانم دکتر اگر شب قبل از آزمایش خون آدم قرص پرومتازین یا قرص های ادرارآور یا دویورتیک ها را مصرف کند.. آیا امکان دارد جواب آزمایش منفی کاذب باشد؟
- اگه درایام استراحتبه خاطر هماتوم بارداری باشم ارگاسم بدون دخول داشتم بعد ۱۰ روز خونریزی داشتم باید چیکار کنم
- هایمن
سلام، ممنون میشم جوابمو بدین، من یکساله عقد کردم، الان میخوام جدا شم،تو این مدت رابطه کاملی باهمسرم نداشتم، دکتر زنان رفتم گفتن هایمنم یکم کبودگی یاساییدگی داره،ولی سالمه ایا برای دادگاه به پزشک قانونی مراجعه کنم بکارت منو سالم میزنن یاخیر،شنیدم کبودگی رو هم جز عدم بکارت حساب میکن،
- مایع آزاد در کولدوساک
من مجردم۱۵سالمه پارسال پریود شدم و تا الان نشدم سونوگرافی رحم و تخمدان دادم و نوشته بود که: هر۲تخمدان حاوی فولیکولهای ریز متعدد می باشد.بطوریکه قطر بزرگترین آنها در دو طرف 4mmاست. بررسی از نظرp.c.oتوصیه میشود در کولدوساک خلفی مایع آزاد دیده میشود اولیه یعنی تخمدان پلی کیستیک دارم ولی دومی که مایع آزاد هست چی میتونه باشه این مایع؟
- رابطه
سلام. خانم دکتر من یک آقا هستم.شاید درست نباشه ک اینجا باشم ولی ی مشکلی برام پیش اومده ک شما میتونید کمکم کنید.. من حدود بیست روز پیش با یک خانمی رابطه داشتم.. و بعد رابطه ترس بارداری با پیشاب را داشتم.. دو روز بعد پیش آن خانم رفتم و به ایشان یک عدد قرص اورژانسی تنسی 1.5 میلی گرم دادم.. و ایشون گفت طبق تاریخ من باید 5 روز دیگر پریود بشم و قرص را خورد.. و بنج روز بعد.. یعنی شب پنجم پیام داد من پریود شدم.. من به ایشان شک دارم و برام سوال شده ک ایشان قرص اورژانسی خورد و چرا پریودش جابجا نشد و سرموقع پریود شد.. آیا امکان دارد قرص اورژانسی خورد و سر موقع پریود شد.. خانم دکتر آیا امکان دارد ایشان راست گفته باشد.. و از لحاظ علمی ممکن است
- نازایی
سلام خانم دکتر در حال اقدام به بارداری هستم،عفونت ادراری گرفتم،چه دارویی مصرف کنم که اگه احتمالا باردار باشم به جنین اسیب نرسه؟؟؟


