Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عمومی
سلام خانم کتد دختری ۲۰ ساله هستم به تازگی متوجه شدم هنگامی که در توالت میشینم در دوطرف واژن انگاری توی لوبیا دوتا چیز گردی که انگاری ماهیچه هستن لمس میشه و دوبار پس از بلند شدن میره آیا این شکل از واژن طبیعیه پارسال واژنم این شکلی نبود لطفا راهنمایی کنید
- خیلی مهم **
بعد از درمان زگیل تناسلی با لیزر چه اقدام دیگری میتونم انجام بدم تا در صورت اینکه ویروس در بدن باشه اون هم کامل دفع بشه ؟
- برای تخمک گذاری قرص کلومیفن خوردم حالا روز ۱۲ام است…
من برای تخمک گذاری قرص کلومیفن خوردم حالا روز ۱۲دورهم است برای آزاد سازی تخمک گذاری و سایز مولکول سونوگرافی داخلی واژینال انجام دادم این جوابش هست میشه بگید سایز مولکول چند است؟
Uterus is nOrmal in size )45×25 mm( with nOrmal echogenicity and nO SOL. Endometrial thickness is 6mm with nOrmal lining and echogenicity. Multiple small Peripheral fOllicles are seen in both enlarged ovaries, associated with increased echogenicity of stroma: Findings are suggestive of P.c. o however clinical correlation is suggested. A dominant fOllicles measuring 17 mm is seen in left Ovary. No free fluid is seen in pOsteriOr culture – de- sac.
این جوابش هست میشه بگید سایز مولکول چند است برای آزاد سازی تخمک گذاری
ممنون - سونوگرافی رحم و تخمدان ها
سلام.سونو گرافی رحم اندازش ۱۰۷.۴۵.۶۲ سن ۳۷ لطفا راهنمایی کنید
- سنو گرافی
سلام خسته نباشی من با ده روز تاخیر دوروز به خون ریزی کمی افتادم ولی خونریزیم قهوه ای تیر بود رفتم سنو واژینال گفت به احتما توده اکوژن 7م م هست دوهفته دیگه دوباره باید سنو بدید میشه باردار باشم واشتباه شده باشه
- دارویی
سلام.۴۸ساله هستم،باتشخیص کانسر برست تحت درمان با دکاپپتیل هستم،هر سه ماه تزریق میکنم،نوبت دوم تزریق، نصف دارو موقع تزریق پرت شده. است،آیا باید دوباره تزریق کنم.؟ممنون میشم راهنماییم کنید.
- بارداری
سلام خسته نباشید چند روز بعد از مثبت شدن بی بی چک بیام مطب؟ ممنون میشم جواب بدید سه شنبه و چهارشنبه مطب بازه؟
- بارداری
سلام.روزتون بخیر.. دوره های من نامنظم است.. از اول نامنظم بوده.. الآن 15 روز از آخرین نزدیکی من میگذره.. شک دارم که باردارم.. شرایط یجوری هست که نمیخوام باردار بشم.. اگه الآن برم آزمایش بارداری برم آیا میشه به نتیجه اش اطمینان داشت
- بارداری
سلام خانوم دکتر من ۱۶سالمه و ده ماه هست که ازدواج کردم و امروز متوجه شدم دوماهه باردارم مشکلی برام پیش نمیاد بدنیا بیارم بخاطر سنم ؟ و اینکه من ده ماه پیش برای ازدواج بخاطر پلاکت پایین خون خودم و همسرم مشکل داشتیم برای ازدواج . جثمم خیلی کوچیکه ۴۹ کیلوم و قدم ۱۶۳. اصلا الان تو خودم نمیبینم که بچه داری کنم . میشه راهنماییی کنین
- سونو تخمدان
سلام 44سالمه در سونو من نوشته شده : در تخمدانهاآتروفیک -- ادنکسها ضایعه مشاهده نشده . یعنی چه؟
- فرص مسکن
سلام من ماه اخربارداریمه دندونم ب شدت درد میکنه خیلی حالم بده یدونه از این قرصای مسکن قوی خوردم ایا ضرر داره؟
- من انتقال جنین داشتم امروز شیاف دادن دکتر طرز استفاده چطوره واژینال هست یانه
- پلاکت
خانم دکتر من دیروز سوال پرسیدم در مورد پلاکت،۳۷ هفته و ۵ روزه باردارم که آزمایش دادم و پلاکتم ۱۴۳ بود شما فرمودید نرماله،ولی رنجه نرمالو تو آزمایش زده ۱۵۰ تا ۴۰۰،من خیلی نگرانم و میترسم یه بیماری داشته باشم تروخدا کمکم کنید
- هایمن
سلام خانم دکتر من حموم میکنم موهام بلنده موهایی که مرده هست حین حموم کنده میشه لای باسنم میره و من چند باری این مو لای واژن هم میره که موقع تمیز کردن درش میارم خاستم بدونم به هایمن اسیبی نمیزنه؟ممکنه این مویی که میره واژنم خراشی ایجاد کنه؟
- سلتم من ای وی اف کردم
سلام خانم دکتر من ۴۳ سالمه دوساله ازدواج کردم و دکتر گفته تنبلی تخمدان داری ورفتم برای ای وی اف ماه پیش کارهام انجام دادم وروز تخمک کشی همش یک جنین خوب داشتم از ۴ فولیکول وانتقال ۳روز بعد انجام دادم وبعد ۱۶ روز رفتم ازمایش دادم وبتا ۷.۹بود وروز بعد هم خونریزی داشتم .ایاجواب من منفی است وبچه ای تشکیل نشده وایا امیدی هست دوباره ای وی اف کنم و چکار کنم تخمکهام بیشتر باشه.ممنون
- سلام بعداز هر شب استفاده از قرص واژینال دچار خونریزی شدم این مورد طبیعیه یا خیر ممنون
سلام بعد از استفاده از قرص واژینال لکه یا خونریزی داشتم لطفا علت رو بفرمائید ممنون
- سلام 64سال دارم در سونی واژینال در کویتی رحم4سیسی آب بوده به فاصله یک ماه دوباره سونو کردم شده10سیسی گفتن هیستروسکوپی کنم آیا حتما لازمه؟خطرناکه؟
- پریودی زمان ابله مرغان
سلام من زمان که ابله گرفتم باید پریود میشدم اما نشدم وقتی یک روز از تمام شدن قرص ابله مانده بود پریودی من همراه با آب بدنم است نه خونه نه آب که خارج میشه مقدار کمی خون دارد باید چکار کنم
- پیش بارداری
باسلام خدمت دکتر گرامی.مدت شش ماه است ک بدلیل تنش واضطرابی ک داشتم تحت نظرپزشک ایندرال.بوسپیرون.پاروکستین مصرف کردم تااینکه تصمیم ب بارداری گرفتم وبتدریج داروهامو قطع کردم ولی دوباره اضطرابم شدت گرفت.نزد دکتر اعصابم رفتم وبرام بوسپیرون وبوپروپیون تجویز کردن وفرمودن تاوقتی فهمیدی حامله ای بخور.سوال من اینه مصرف این داروها درپیش بارداری ضرری برای جنین نداره چون شنیدم مصرف داروی اعصاب باعث ناهنجاری جنینی میشه.باتشکر
- سلام من چند روز از پریودی عقب افتادمرفتم سونو دادم تو جواب نوشته به تخمدان راست یه چیزی چسبیده اکوژن به ابعاد ۲۰در ۲۰ مم خواستم بدون منظورش چیه و چیزی خطرناک است
سلام من چند روز پریود نشدم رفتم سونو تو سونو نوشته یه اکوژن ابعاد ۲۰ در ۲۰ م م به تخمدان راست چسبیده هست خواستم بدونم چیه و خطر ناکه


