سلام
بعد از تست پاپ اسمیر ازمابش سالم، ولی توده سفید مثلثی در رحم دیده شده، لطفا راهنمابی میکنید
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سنو گرافی رحم و تخمدانها
مایع خفیف در کاویتنه اندومتر منظورش چیه؟
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دكتر عزيز . من ١٨ سالمه و مبتلا به تخمدان پلي كيستيك هستم ، اضافه وزن دارم و پريود هام نامنظم بود كه به دستور شما قرص متفورمين رو ٦ ماهه مصرف ميكنم و خداروشكر پريودهام منظم شده ، ميخوام بپرسم آيا من ميتونم در كنار مصرف متفورمين رژيم كتوژنيك بگيرم ؟!
- خود ارضایی
سلام من چندبار خود ارضایی انجام دادم و حس مکنم خیلی سینه هام بزرگ شدع ایا خود ارضایی باعث بزرگ شدن سینه میشه یانه؟
- کیست
سلام، آیا میتونم با وجود کیست اندو باردار بشم
- بازگشت به شرایط قبل از زایمان
با سلام و خسته نباشيد خدمت خانم دكتر شرف الدين مشكل رايجي كه معمولا خانوم ها پس از شيردهي پيدا مي كنند كه همون افتادگي و كوچك شدن پستان هاست گريبانگير من هم شده و متاسفانه از اونجا كه كمبود وزن هم دارم اين مشكل خيلي حاد تر شده. قبل از بارداري و زايمان در زمان عادت ماهانه احساس درد و ورم در سينه ها داشتم اما الان با اين كه يك سال و نيم از زايمانم گذشته و از نه ماهگي ديگه شير خودم رو به دخترم ندادم اما اون حالات برنگشته و احساس ميكنم حسم رو روي سينه ها از دست دادم. نميدونم راهي هست براي بازگشت به قبل و مصرف قرص ضدبارداري ميتونه به برگشت اين امركمك كنه يا خير. قبلا از پاسخگويي شما كمال تشكر رو دارم.
- بیماری زنانه
سلام من یه دختر پونزده ساله هستم دو ساله قاعده میشم معمولا سیکلام 23روزه هستن از روز 23 سیکلم خونریزی تا الان که 26 روز هست به جای اینکه خونریزی با جریان شدید داشته باشم لکه بینی قهوه ای و گاهی قرمز دارم پارسالم پنج روز اینطوری شد نمیدونم تو این چن روز چرا تخمدان سمت چپمم گاهی اوقات تیر میکشه شایدم کلیه مه مطمئن نیستم درضمن بگم خونریزی من کاملا با لکه بینی فرق داره از نظر شدت و رنگ میشه بگید مشکلم از چیه و خطرناکه یا نه و لازمه دکتر برم؟
- تشکر
سلام خانم دکتر .با وجود مشغله کاری ، سوالات ما رو بدون پاسخ نمی گذارید ممنون از شما . تنتان سلامت
- کیست تخمدان
سلام من 20 سالمه و کیست تخمدان اکوفری بدون دیواره دارم به اندازه 48*50میلی متر به همراه اون مدفوع با دردوهمراه با لخته های خونی دارم آیا عمل باید بشم؟
- درد مقعدی
سلام خسته نباشین من الان نزدیک دو س روز هست ک احساس درد در داخل مقعدم مکنم و سوزش و خونی نیست ولی هر وقت مدفوع مکنم احساس مکنم ی چیز کوچیک کنارش مقعدم هستش ک کوچیکه ندیدمش ولی نرمه هر وقت مدفوع مکنم ب سختی میاد اما میاد و اینک دوباره بر میگرده داخل اینجوری نبود اصلا الان س روز اینجوری شده و من الان نزدیک یک ماه پیش بود ک سرما خوردم و ی قرص خوردم ک اسمش ازیترومایسین ۲۵۰ بود ک خوردم و میگفت اسهال میاره، تا زودتر خوب شی از اون موقع اسهال خوب نشده و بیشتر شده احساس مکنم وقتی مدفوع مکنم ب جای اینک ی دفعه بیا کم کم میاد نمیدونم چرا الان پریود شدم اصلا حالم خوب نیست ۱۷ سالمه متاهل هم هستم
- عفونت
سلام خانم دکتر دو روزه خارش ناحیه تناسلی دارم ترشح هم دارم درد شبیه پریودی هم دارم احساس میکنم عفونت دارم )چون موقع مقاربت شوهرم از آب دهانش به واژن میزنه) اگر میشه راهنماییم بفرمایید
- خطر
سلام من چند روز پیش ای سوال رو ازتون پرسیدم و گفتید باید سونوگرافی بدم،چه خطری داره؟ سلام دکتر،چند وقته با سفت کردن عضلات رحمم در حالت عادی یا سرپا گاهی دردی مثله تیر کشیدن حس میکنم عفونت ندارم و تا الان رابطه ای نداشتم علتش چی میتونه باشه؟
- سوزش نوک سینه در دوران شیردهی
نوک سینه م در دوران شیردهی ب فرزندم میسوزه فرزندم ۱ ماهه ک ب دنیا اومده و واقعا اذیت میشم موقع شیردهی چیکار کنم شوهرمم از شیرم میخوره
- خونریزی مجردبه دلیل پولیپلیپ
مجردهستم وبه دلیل پولیپ لکه بینی دارم
- تاریخ انقضا چهطوری متوجه بشیم
- مایع آمنیوتیک در بارداری
سلام من در هفته 30بارداری هستممیزان AFI=28هست وزن جنین 1420هست وقند هم در آزمایش پایین بود آیا خطری وجود دارد
- پریودی دراثرورزش
سلاموقت بخیرخانم دکترمن۲۶سالمه مجردمدتیه تامیام شروع به دویدن باتردمیل میکنم روزبعدپریودمیشم خواستم بدونم مشکلم جدیه بایدبه دکترمراجعه کنم واینکه چیکارکنم خوب بشم ممنون میشم راهنماییم کنید.
- پولیپ
سلام یک ضایعه هایپراکوبیضی شکل قطر7.5در5م م درپروگزیمال کاویته رحم هست چی هست خطرناکه
- دوفامد
سلام روز بخیر من پرپود نمیشدم وله دکتر زنان مراجعه کردم که گفتند چندتا کیست خیلی ریز هست ولی کیستیک بعدش برام قرص دوفامد رو تجویز کردند نزدیک یک سال یا بیشتر هست که دارم از این دارو استفاده میکنم الان متوجه شدم که شدیداً باعث ریزش موهام شدند الان نمیدونم باز هم استفاده کنم یا قطع کنم ممنون میشم اگه کمکم کنید
- تنبلی تخمدان
باسلام در سنوی من نوشته شده رحم شکل اندازه اکوژنسیه طبیعی دار ابعاد رحم در برش مید ساژیتال ۳۰*۶۵ میباشد اندومتر اکوی آن هموژن بوده ضخامتاندومتر (Double line)برار۶/۵است تخمدان اکوی استرومال افزایشیافته بانمای pco حاوی فولیکولهای نارسومتعددپریفرالوبدونمشاهدفولیکول غالب رویت میشود مایع در کلدوساک خلفی به حجم ۶/۵سی سی رویت میشود شرمنده وضعیت چطوره؟
- تغییر پریودی
سلام خانم دکتر سونوگرافی رحم و ضمایم رحم دارای ابعاد پارانشیم نرمال میباشد ضخامت آندومتر 10م.م اندازهگیری شد حدود منظم دارد در کاویته رحم مایع دیده نشد تخمدانها ابعاد نرمال و نمای PCOدارند آیا ب نظرتون این سونوگرافی جوابش چیه؟!


