Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پرده بکارت
سلام وقت بخیر من دو سال پیش دکتر زنان رفته بودم که نوع پرده بکارتم رو بدونم دکتر گرفت مدلش جوریه که با رابطه جنسی خون میاد یک خود ارضایی انجام دادم یک انگشتم رو وارد واژنم کردم تا حالا رابطه جنسی هم نداشتم اینکه یک انگشتم وارد واژن شده طبیعیه؟و این کار باعث آسیبش میشه؟
- روز اول پریود
سلام من میخوام روز اول پریودم رو بدونم دیروز ساعت ۵ عصرمتوجه شدم با یه مقدار کم خون و دیگه قطع شد تا فردا ظهر .حالا من دیروز رو روز اول حساب کنم یا امروز رو .لطفا زود جواب بدین
- خونریزی بعد از ای وی اف
سلام خواهرم ۱۸روز پیش ای وی اف کرده و آزمایشش مثبت شد دوروزه لکه بینی داشت الان خونریزی داره و یه لخته هم دفع کرده ۴تا جنین انتقال داده ممکنه اگه یکیش افتاده باشه بقیش بمونه ۲۸سالشه ممنون
- غربالگری مرحله دوم
با سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز، ببخشید خانم دکتر ی سوال داشتم: من غربالگری دوم انجام دادم ولی سن بارداری رو دقیق نمیدونستم چون سن بارداری وابسته به رشد جنین هستش و چند روزی اینور اونور میشه، در غربالگری مرحله دوم هم سن بارداری رو بر اساس سونوگرافی NT که در ۱۲ هفته و ۴ روز انجام دادم حساب کردن میخواستم بدونم اگر سن بارداری برای غربالگری مرحله دوم دقیق نباشه در نتیجه آزمایش غربالگری مرحله دوم تاثیر دارد؟
- اندونتریوزیس چگونه انجام میشود؟
من آزمایشات هورمونی کامل سنو گرافی رحم و تخمدان دادم نرمال بود به علاوه سنو گرافی انرمال تخمدان و رحم انجام دادم ،حال میخوام از لحاظ اندونتریوزیس بررسی بشم، چگونه انجام میشود؟
- بارداری با وجود پولیپ و درمویید تخمدان
سلام خانمی ۲۹ ساله هستم بارداری دومم هست هشت هفته هستم . ولی در سونوگرافی پولیپ آندومتریال ۷ میلی و در تخمدان چپم کیست درمویید ۳۴ میلی دارم . قبل بارداریم اصلا علائمی نداشتم که متوجه بشم .پولیپ و این کیست چه خطری در بارداریم ایجاد میکند و اندازه کیست آیا در بارداری بزرگ میشه یا به دور خود می چرخه؟ خیلی نگرانم
- جواب پاتولوژی
two pieces in one block totally embedded یعنی چی خوبه یا بد
- بارداری
سلام من ۶ روز از موعد پریودم گذشته و امروز که از بی بی چک استفاده کردم دوخط شد یعنی مثبت بود اما چند ساعت بعدش ترشحات نسبتا قهوه ای رنگ داشتم البته در طول این چن روز که از موعد پریودم گذشتا گاهی دلدرد و کمردرد دارم و ترشحات سفید و شیری که گاهی همراه با سوزش بوده . الان این ترشحات قهوه ای نگران کننده است ؟؟ چون فعلا به دکتر هم دسترسی ندارم البته یبوست هم دارم و این دل دردها جای نگرانی داره ؟؟
- چرا بعضی مواقع هنگام استفاده از اپلیکاتور خونی میشود؟می شودد؟
من هشت ساله که رحمم را در آوردم و به خاطر خشکی واژن از کرم های مرطوب کننده واژینال استفاده می کنم گاهی اوقات که از اپلیکاتور استفاده می کنم گاهی خونی میشود علت ان چیست؟
- لکه بینی
سلام سونو گرافیم نرمال هست ازمایش هرمونیم هم نرمال هست ولی ترشحات ژله ای قهوه ای و قرمز که از روز های ۱۴ سیکل پریودی به بعد از بدنم خارج میشه علتش چی میتونه باشه؟چند ماهیی هست که این اتفاق میفته
- سلام وقت مادرم ۷۰سال دارد در سونو ابعاد ۷۰*۳۰*۲۸دیده شد و اکوی غیر یکنواخت و تصویر کانون وابسته به سن مربوط به عروق aracteرحمی دیده شد
- قرص گین اپ
سلام خانم مجردم ۱۹ سالمه دکتر من پریودیم منظم نیست قبلا قرص گین خوردم الان چند ماه پریود نشدم ممکنه از قرص باشه با خیر میشه راهنمایم کنید برم دکتر متخصص یا نه
- متخصص زنان وزایمان
من تقریبا ۱ ساله که قرص سیبل مصرف میکنم هر ماه سرتاریخ پریودمیشم ولی این ماه سرساعت قرص رو مصرف نمیکردم و زمانی ک پریود شدم پریودیم بیشتر ده روز طول کشید اما خونریزیم خیلی کمه آیا باردارم یا اینکه مشکل جدی وجود داره؟
- اومیکرون
با سلام من همزمان با کورنا پریود شدم الان روز ۸ ودره هستش لک خیلی کم میشم که چنین سابقه ای اصلا نداشتم چیکار کنم؟
- بارداری
سلام خسته نباشید ..واسه بارداری اقدام میکنم بیشتر به صورت پهلو میخوابم از پشت ارتباط برقرار میکنیم احساس میکنم بیشتر آب منی بیرون میریزه ..بهترین پوزینش برای باردار شدن چجوریه؟
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید من تنبلی تخمدان دارم دکترم برام دوفاستون و لتروزول ویتامین EوD3داده، قبلا قرص دوفاستون استفاده می کردم بعداز قطش پریود میشدم ولی این دفعه نشدم 10روز گذشته تست بی بی چک زدم اول یه خط بود بعد چند ساعت نگاه کردم یه خط خیلی کم رنگ ظاهر شد، از چند روز پیش کمردرد ونوک سينه هام وگاهی کل سينه هام درد میکنه احتمال داره باردارباشم
- قاعدگی
سلام من ۱۵ سالمه و این ماهم مثل ماه های گذشته پریود شدم اما این ماه مثل همیشه نبود من همیشه پریودیم ۷ روز طول میکشید اما این ماه ۱۲ روز طول کشیده و هنوزم قطع نشده ۵ روز اول پریودیم خونریزیم خیلی کم بود مثل همیشه نبود ولی بعد از ۵ روز خونریزیم عادی شد ولی قطع نمیشه. لطفا دلیل و اینکه باید چکار کنم و بگید اخه اولین بارمه و خیلی ترسیدم
- ماموگرافی پستان
سلام مادرم مامو گرافی پستان انجام داده Bilateral mamography:
اپاسیته ای با حدودlll-definedدر ربع فوقانی خارجی پستان راست نزدیک نیپل دیده میشود که با توجه به نمای ماموگرافیک بیوبسی توصیه می شود به چه معناست؟ - لک پوست
سلام خانم دکتر وقت بخیر بنده بیمارشماهستم ۴۲ ساله و دارای ۲ فرزند بعداز سزارین بچه دوم وقتی از اتاق عمل بیرون اومدم روی پیشونی و شانه ها وبعضی از جاهای بدنم لک های قهوهای تیره افتاده دلیلش چیه خانم دکتر؟
- پولیپ و لکه بینی
سلامخانمی۳۷ساله هستم تقریبا ۳ساله که لکه بعد پریودی دارم تقریبا ۴ماهه که پولیپ رو برداشتم ولی باز هم این مشکل لکه رودارم ممنون میشم راهنمایی کنید


