Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- توده هیپو اکو در رحم
سلام در سونوي واژينال براي من تشخيص توده هيپو اكو رو دادن و نظر دكتر بر داشتن توده هست به سايز ٢٠-٢٤-٢٥ ايا بايد حتما اين عمل رو انجام بدم و اكر عمل نكنم خطر داره و ايا با دارو درمان نميشود و اينكه براي امل بيهوشيه كامل هست و از داخل رحم وارد ميشوند من با خونريزي كم مراجعه كردم اگر تمايل به عمل نداظتت باشم خطر داره و فيبروم بزرگتر ميشود ممنونم
- عفونت واژن
خارش واژن و گاهی ترشحات زرد و گاهی ترشحات سفید همچین پنیری شکل دارم هی خوب میشم دوباره مبتلا میشم
- قرص دوفامد
سلام خوبین من پریود نمیشدم ینی نامظمه رفتم دکتر برام دوفامد۱۰ نوشت سر ۳۰ روز پریود شدم ولی این سری دوباره پریود نشدم مگر قرص دوفامد برای تنظیم شدن پریودی نیست؟ ینی اینکه این سری پریود نشدم مشکی جدی داره ک پریود نشدم؟
- سلام من رحمم را در اوردم وبه خاطر خشکی واژن از ژل مرطوب کننده واژینال واژیهیل باریچ استفاده می کنم که حاوی گیاه رازک ویتامین E است این ژل برای من خوبه که استفاده کنم ضرری نداره؟
- قرص واژینال مترونیدازول در شیردهی
من دهانه رحمم صدا میده دو ماه خورده هستش که زایمان کردم بچه ام رو شیر مادر میدم آیا استفاده از قرص واژینال برای بچه ام ضرر داره یا ن؟
- کیست نابوتین
سلام سی سالمه و مجردم عادت ماهانه من ده روز طول می کشد و پر مویی هم دارم حدود یک ماهه گاهی اوقات در ناحیه شکم درد دارم .در سونوگرافی رحم با ابعاد ۳۰_۷۹و پوزیسیون ان طبیعی است و اندومتر دارای ضخامت تقریبی ۶میلیمتر و تصویری به نفع توده فوکال مشاهده نشد ومعدودی کیست نابوتین با حداکثر دیاگرام هشت در ناحیه سرویکس مشاهده شد تخمدان ها دارای اکوی طبیعی هستند .تخمدان راست با ابعاد ۱۴_۳۰ و تخمدان راست با ابعاد ۱۵_۳۰.توده فضاگیر دراندکسها مشاهده نشد. مایع ازاد در کلرو ساک خلفی مشاهده نشد
- بکارت
اگه واقعا بکارت من اسیب دیده باشه باید قید زندگیمو بزنم شنیدم باعمل بکارت تورابطه بازم خون میاد اگه برای معاینه بکارتم ب پزشک معالجه کنن حتما ذکر میشه ک بکارت من عمل شده؟؟نمیشه بنویسن ک بکارت دارم؟
- منظمی پریود
سلام خانم دکتر من دوماه پریود نامنظم داشتم، این ماه ۲۴ باید میشدم که امروز ۲۳پریود شدم آیا طبیعیه منظمی پریودم بهتر شده ؟
- ببخشید وقتی ادرار میکنم یا مدفوع سوزش دارم
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر عزیز من۲۴سالمهو مجردم ..در اردیبهشت ماه دوبار پریود شدم ودر خرداد رفتم دکتر یکسری ازمایش و سونوگرافی انجام دادم به من گفتن کیست و تنبلی تخمدان دارم و قرص سیبل و اسپیرونولاکتون برای تنظیم هورمون دادن که من از پنجم پریودیم در تیرشروع کردم به خوردن الان چند تا سوال ازتون دارم اول اینکه مصرف بسته دوم رو از ادامه همین قرص یعنی بعد قرص های سفید بخورم یا از پنجم قاعدگی مرداد شروع کنم؟دوم اینکه با مصرف قرص خیلی احساس خواب الودگی و خستگی و گاهی معده درد در طول روز دارم این طبیعیه. ممنون
- خونریزی خارج از پریودی
سلام خسته نباشید من یک خانم 45ساله هستم که خونریزی خارج ازپریودی دارم
- Pco
سلام خانم دکتر من تخمدان پلی کیستیک دارم و حدودا ۲ سال قرص های دیان و اسپرونولاکتون مصرف کردم ، بعد دو سال دکتر به من قرص مدروکسی پروژسترون به مدت سه ماه و اسپرونولاکتون دادند ، ولی من ۵ ماه قرص پروژسترون را مصرف کردم ولی در ماه های ۴ رم و۵ ام قرص ها به طور کامل تمام نمیشد و من پریودم شروع میشد و من قطع میکردم این ماه قرصی نخوردم ولی دو روز در حد لکه بینی خونریزی داشتم به طوری که اصلا پد استفاده نکردم دلیلشو میشه بگین ؟
- بقایای بارداری
سلام خانوم دکتر خسته نباشید من تقریبا ۳ ماه پیش به خاطر ایست قلبی جنین توی ۹هفته سقط کردم بعد ماه قبل سونو دادم گفت بقایای ۵در ۸ میلی باقی مونده که دارای وسکولاریته کمتر از میومتر مجاور بود بعد دکتر گفت قرص ال دی مصرف کن دوباره سونو بده الان ۵شبه قرص ال دی رو تموم کردم ولی پریود نمیشم ایا خطرناکه؟ ایا رشد کرده؟
- به تاخیر افتادن پریودیم
با سلام سه روز از وقت پریود نشدم گذشته و متوجه شدم که آبله مرغان گرفتم . آیا این تاخیر ربطی به آبله مرغان داره ممنون میشم که منو راهنمایی کنید
- عقب انداختن پریود
سلام خانم دکتر خیلی استرس دارم تورو خدا جواب بدین من 19 سالمه 31 مرداد انشاءالله کنکور دارم حساب کردم 1 ام شهریور پریود میشم میترسم یکم جلو عقب بیوفته روز کنکور یا یه روز قبلش بشم تو رو خدا بگین چه قرصی و چه مدت بخورم پریودم سه چهار روز دیر تر بشه و بیوفته بعد کنکورم ؟ و آیا قرص خیلی عوارض بدی میزاره و ممکنه حالم بد شه خواهش میکنم جواب بدید
- سونوی آنومالی
سلام خانم دکتر ،سونوگرافی آنومالی سه بعدی چه هفته ای بهتر است انجام شود؟ الان من حدود ۱۸ هفته ام وایستم ۱۹ پر بشه یا در ۱۸ هفته و خورده ای برم؟ چه هفته ای جنین بهتر دیده میشه؟
- ایابرای کسی که تخمک اهدایی میگیره همون داروهارومیدان?
سلام من مشکل بارداری ندارم مشکل ژنتیکی برای همین به نظر دکتر ژنتیک ازتخمک اهدایی استفاده کردام الان جنین فریز شده دارم وداروهای سوزن ناکسپرین۴۰ وقرصاسترادیول والرات ۱ اسید فولیک ۱دادان وگفتن از روزدوم پریودی استفاده کنم تا ده روز بعد برم مطب نمیدونم حالا باید این داروها رواستفاده کنم چون من بچم که هفت سال بود براثر بیماری کلیه ژنتیکی ازدست دادام ازشما ممنون میشم راهنماییم کنید
- سلام وقت بخیر واژن خیس بشه شامل عفونت میشه
- قاعدگی و مصرف قرص هورمونی
سلام من دو ماه قرص مدروفم مصرف میکردم و الان ماه سوم بود که دکترم گفت از روز ۱۵ قاعدگی به مدت ۱۰ شب شبی دو تا مصرف کنم ولی الان شب ۲۶ و من فراموش کردم بخورم میشه بگید چه کار کنم ممنونم
- خوردن قرص نورم اسکین در پریودی
آیا خوردن قرص نورم اسکین ۲۰ در پریودی ضرر دارد


