Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص سیپروترون کامپاند
سلام من همسرم دو ماهه که قرص سیپروترون کامپاند مصرف میکنه امروز بیست و یکمین قرص رو خورده که ماه دوم تموم میشد و رابطه ی محافظت نشده داشتیم که بعد از رابطه ۴ قرص برای اطمینان بیشتر مصرف کرده لازمه بدون استراحت دادن قرص رو دوباره شروع کنه؟ و اینکه احتمال بارداری چقدره؟
- بارداری
سلام خسته نباشید تست بارداری انجام دادم مثبت شد قبلایکبار سقط داشتم الان هفته پنجم هستم وبه متخصص دسترسی ندارم میخواستم بدونم تاموقعی که بتونم به پزشک مراجعه کنم چه کاری انجام بدم از سقط جلوگیری کنم؟
- ضدآفتاب در بارداری
سلام . میشه دربارداری ۲ماه به بعد ،از کرم ضدآفتاب رنگی استفاده کرد؟؟اگه امکانش هست شما یه کرم ضدآفتاب قیمت مناسب معرفی کنید ممنون
- بقایای بارداری
سلام.در هفته ششم بارداری با دارو(سایتوتک و مترژن)سقط انجام دادم.بعد از دوهفته سونو دادم و مشخص شد دو سانت باقی مونده.هنوز پریود نشدم. این بقایا با پریودی دفع میشه؟نیازی به کورتاژ هست؟ممکنه عفونت کنه؟
- بارداری
سلام خسته نباشید من ۲ ماهه باردارم قند ناشتا ۱۱۰ دکترم گفته شیرین نخور من البالو یخ زده دوس دارم میخورم ایا ضرر داره قند من خیلی بالاس؟
- (بارداری)
سلام وقت بخیر باردار 29هفته هستم آزمایشی که چند روز پیش انجام داده بودم قند خون ام 130بود میشه لطف کنید بگین که چه میوه هایی رو بخورم واینکه دکتری که تحت نظرش هستم قرص امگا 3تجویز کردن که باعث یبوست شدهام و در این مورد هم چه چیزی به جای امگا 3بخورم ممنون میشم جواب این دو سوال رو پاسخ بدین
- کیست کورپوس لوتئوم
سلام خانم دکتر من هفته ۵ بارداری سونو انجام دادم گفتن فقط ساک بارداری هست .همین یه کیست کورپوس لوتئوم تو آدنکس چپ به قطر ۲۴mmهست.منم تواین ناحیه درد دارم .چکارکنم
- معاینه خانم های ازدواج نکرده
سلام، آیا خانمهایی که ازدواج نکردن رو میشه معاینه کرد؟ یا آزمایش پاپ اسمیر و نظیر این کارها رو انجام داد؟
- بارداری
سلام من دوازده هفته و دو روز باردارم اسید فولیک یک میلی را تا چند هفتگی باید بخورم
- سزارین
باسلام ببخشید شما در بیمارستان قائم هم سزارین انجام میدهید؟
- آزمایش بارداری
سلام و ادب.. خانم دکتر آیا جواب آزمایش ادرار بارداری دقیقاً مثل جواب آزمایش خون بارداری است؟...یعنی دقیقا از لحاظ شکلی مثل هم هستند؟.. آیا تفاوتی دارند؟.. اخه من مبتلا به بیماری وسواس فکری هستم چند وقت پیش آزمایش بارداری دادم ولی شک دارم آزمایش خون بود یا ادرار؟ روی برگه آزمایش نوشته مقدار هورمون بتا و جلوش نوشته Negative... جلو Negative هم یک سری عدد نوشته که از ١٠کمتر منفی، بین١٠و٢۵ مشکوک و از٢۵ بالاتر باردار.. لطفا کمک کنید ذهنم ریخته بهم
- بارداری
سلام خانم دکتر . من میخوام برای بارداری اقدام کنم اما نوبت دوز سوم واکسن کرونام هستش . اشکالی نداره بزنم یا چقدر بعد واکسن اقدام کنم
- بقایای بارداری بعد از سقط
سلام خسته نباشید .بعد از گذشت ۲ ماه از سقطم هنوز لکه بینی مختصری دارم.سونو دادم و تشخیص بقایای عروق دار دادند.به جز عمل امبولیزیشن راه دیگه ای برای درماندارم؟چون تصمیم به بارداری دارم و ین عمل احتمال بارداری رو خیلی کاهش میده
- اقدام به بارداری
سلام خانوم دکتر من آمپول پی دی پرگ زدم ۸ و ۹ سیکلم زدم آمپول ها رو بعد امروز سونو دارم ولی از دیروز کمر درد و درد شکم دارم اعصابم خورد شده
- بارداری
سلام جفت سرراهی در هفته چندم بالا میره؟
- مصرف قرص اورژانسی
سلام خسته نباشید تاریخ قرص اورژانسی چجوری خونده میشه 23 01 9011 تاریخش اینه بلدنیستم بخونم تاریخ داره یان
- ایست قلبی جنین
خانم دکتر من دیروز افتادم روی خونابه دیدن و کم کم بیشتر شد،رفتم سونو گفتن قلب جنین ایستاده.باید ۱۱ هفته میبودم ولی در ۹ هفته قلبش ایستاده بوده. اخرین سونوم که ۸ هفته بود گفتن ضربلن قلبش عاالیه و سالم و قویه. هفته ی قبلترش هم همین و گفته بودن در مورد قلبش. خانم دکتر هماتوم هم داشتم که قبلا نصف ساک و گرفته بود، اما در هفته ی ۸ گفتن شده یک جهارم ساک و حجمش هم کم شده و داره جذب میشه. من ۳۶ سالمه و با همسرم هم فامیل نیستیم. سابقه ی یک بارداری پوچ هم داشتم. خانم دکتر چرا قلبش ایستاد، علت مشکل چی میتونه باشه 😢 چه ازمایشهایی انجام بدیم که دیگه این تجارب تلخ و نداشته باشیم 😔
- سقط ناقص
سلام ۴هفته و پنج روز باردارم و قلب حنین هنوز تشکیل نشده من یک دو قلو هفت ماهه دارم بعدا تو دو روز هشت عدد قرص سایتوتک استفاده کردم دوتا زیر زبانی و دوتا شیاف دو روز بعد تکرار کردم در حد دو تا پد خونریزی داشتم بدون لخته اما الان واقعا پیشیمونم و مطمعنم سقط نشده چون خونریزی ندارم ایا بچه سالم میمونه نگهش دارم خیلی ناراحت و پشیمونم تیتر بتا بعد مصرف قرصها داذم ۱۴۰۰بود اما طبق تاریخ پریودم باید شش هفته باشم
- یبوست بارداری
سلام خانوم دکتر. باردارم تقریبا یازده هفته هستم . به شدت دچار یبوست شدم الان چهار روز هست که بیرون روی نداشتم. بواسیرم دچار خونریزی شده . به خاطر تهوع شدید بارداری دیمیترون میخورم روزی دو عدد و به خاطر همین تهوع شدید بالا آوردن ها درست نمیتونم تغذیه کنم و کلا یه قطره روغن زیتون دهنم میره تا یه ساعت فقط بالا میارم. منظورم هرچیزی نمیتونم بخورم . راه حل من چیه؟
- پارگی کیسه اب
بعد از پاره شدن كيسه اب در هفته ٣٨به بعد چقدر زمان داريم تا به بيمارستان مراجعه كنيم؟


