Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- انتقال جنین
سلام خسته نباشید خانم دکتر من دوماهه دارم آمپول واریوپپتیل ۳/۷۵ تزریق میکنم قرار بود این هفته بیام تهران برای سونوگرافی واژینال که بعدش اواخر اسفند کاشت جنین داشته باشم اما به خاطر بدی هوا و جاده این هفته نمیتونم برای سونوگرافی برم به نظرتون مشکلی پیش میاد و اگر نرم باید دوباره دو ماه آمپول تزریق کنم ممنون میشم پاسخگو باشید
- ای وی اف
با سلام. خانم دکتر من 8 ماه برای بارداری اقدام کردم. پریودهای منظم و بدون درد دارم. یک کیست اندومتریوما 28 mmدر تخمدان راست هست. آزمایش هورمونی خودم و اسپرم همسرم نرمال است. نتیجه عکس رنگی نیز نرمال هست.دو دوره کلومیفن مصرف کرده و در یک دوره iuiنیز انجام داده ام.برای بارداری عجله دارم. میخواستم بدونم با آی وی اف میتونم نتیجه بگیرم یا قبلش حتما باید لاپارسکوپی کنم.و احتمال موفقیت چقدر است؟ باسپاس
- Ivf
خانم دکتر من پس فردا عمل تخمک کشی دارم امروز تست کرونا دادم مثبت شده ولی هیچ علائمی ندارم .آیا عمل ای وی اف و پانکچر به تعویق میفته ؟
- حاشیه کناره راست فوندوس نامنظم است ونیاز به مطابقت سونوگرافیک دارد
عکس رنگی گرفتم نگرانم کرده این چه مشکلی داره الان حاشیه کناره راست فوندوس نامنظم است و نیاز به مطابقت سونو گرافیک دارد؟؟؟؟
- روز ۱۹ انتقال جنین
سلام من روز ۱۹ انتقال جنین هستم صبح و شب ۴ تا استرادیول و پچ استرادیول هریک روز درمیان صبح امپول استروژن شی هم شیاف استروژن استفاده میکنم روز ۱۲ یک لک خیلی کم رنگ دیدم امروز هم ک روز ۱۹ لکه شدم خیلی نگرانم بتای من هم ۸۹۸ بود دیشب تو خواب کمر درد داشتم لطفا بهم کنید کنید چ باید بکنم
- احساس ضعف
سلام خسته نباشید من ۲۶ سالمه امروز روز دوازده انتقالمه احساس ضعف دارم و گاهی کمرم و پاهام و زیر دلم درد میکنه علت چی میتونه باشه و فردا روز پریودیمه استرس دارم علتش چیه
- در مورد ای وی اف
من ای وی اف کردم و ۴۱ سالمه ،،الان ۱۲ روز از انتقال گذشته و شاهد لک بودم البته هنگام اجابت مزاج و پاک کردم خون تیره یی کم دیدم نشانه چیست الان از این بابت نگرانم
- قرص استرادیول
سلام من برای ای وی اف از روز دوم قاعدگی باید روزی ۴تا قرص ۲میل استرادیول بخورم میتونم دوتا دوتا باهم بخورم
- بارداری معلولان
سلام
من مهدی رفیعی و43ساله و مبتلا به دیستروفی و خانم بنده36ساله و بخاطر قطره فاسد مبتلا به فلج اطفال است(و بیماری کم کاری تیروئید دارد) و قصد فرزندآوری و بچه سالم داریم از روش ای وی اف میتونیم برای بچه سالم استفاده کنیم؟
ممنون - حاملگی
سلام خانم دکتر من ۳ساله که ازدواج کردم و ۲ساله که اقدام ب بارداری کردم اما نتیجه نگرفتم قرص های مثل لتروزول ولتروفم ومتفورمین چیه سریع قرص های دیگ استفاده کردم اما بازم نتیجه نداد دکترگفت تنبلی تخمدان دارم اما آزمایش هورمونی مشکلی نداشت همسرمم آزمایش داد دکتر گفت مشکلی نداره ومنم دلم شدیدا بچه میخواد و توروحیم خیلی اثر گذاشته دکترابهم میگن عجله نکن حالا میشه دیگ همش با داروهای مختلف و تکراری منو سر میدونن ایا من میتونم ب انتخاب خودم ای وی آف انجام بدم؟؟؟؟؟؟؟
- حاشیه کناره راست فوندوس نامنظم است ونیاز به مطابقت سونوگرافیک دارد
عکس رنگی گرفتم نگرانم کرده این چه مشکلی داره الان حاشیه کناره راست فوندوس نامنظم است و نیاز به مطابقت سونو گرافیک دارد؟؟؟؟
- نازایی
سلام من کاهش ذخیره تخمدان دارم شوهرم هم مشکل واکتوزمی داره فقط هم از راه آی وی اف میتونم بار داربشم دوبارهم انجام دادم نشدم میخواستم براینکه ذخیره تخمدانم بالاتر بره باید چیکارکنم میشه راهنمایی م کنید ممنون میشم
- قرص استرادیول
سلام من دکترم گفتن دوتا استرادیول صب بخورم دوتا شب دوتا هم وارژینال استفاده کنم که اونم شب موقع خواب انجام می دهم امشب فراموش کردم که قرص و خوردم یا نه اگه بخورم اشکال داره؟؟
- دکاپپتیل برای ای وی اف
سلام وقت بخیر امپول دکاپپتیل عوارضی داره و این که بعد از تزریق باید پیشگیری صورت بگیره ؟ تشکر
- ضخامترخط اندومتر برای انتقال جنین باید چقدر باشد؟
الان که ضخامت خط اندومتر در روز ۱۴ پریود ۶/۵mm هست این ضخامت برا ای وی اف موفقیت آمیز مناسب هست یانه؟ چون شنیدم جنین روز ۱۴ انتقال میدن و ضخامت خط اندمتر طبق سونوگرافی واژینال در روز ۱۴ پریود mm ۶/۵ هست، میخوام بدونم این ضخامت خط اندومتربرای انتقال مناسبه؟یا نه؟
- شیاف پروژسترون
سلام وقت بخیر من روز ۵انتقال هستم شیاف پروژسترون را هر ۸ساعت استفاده میکردم و یک نوبت را یادم شده مشکلی ایجاد میکنه؟الان که یادم افتاد شیاف را گذاشتم دوز بعدی را باید مثل هرروز سه ساعت بعد بزارم یا ۸ساعت بعد؟
- Ivf
سلام من ۴ روز دیگه وقت انتقال جنین فریز شده رو دارم. دیشب سرما خوردم و یه قرص آریافن خوردم آیا مشکلی برای انتقال پیش میاد یا تداخل دارویی داره با داروهایی ک مصرف میکنم برای انتقال؟
- امکان بارداری
سلام من ۴۸ سال سن دارم شوهرم ۵۵ ساله هست. بچه اولمون شش ساله است و طبیعی باردار شدم برای انجام بارداری مجدد میدونم که نیاز به روشهای باروری هست . من خارج از ایران هستم و میخواستم بپرسم چه مدت نیاز هست حضورا مطب بیام؟ آیا امکانش هست قسمت اعظم کار و غیر حضوری انجام بدم ؟ HORMONE Progesteron: 0.30 ng /ml FSH: 20.9 mlU/ml LH: 1.7 mlU/ml E2: 127.0 pg/ml Anti-Müller-Hormon: 0.09 ng/ml
- آی وی اف
سلام خسته نباشید من ۲۳اسفندانتقال جنین داشتم فرداش لکه بینی مخصری دیدم حتی امروزم میخواستم ببینم دلیلش چیه؟ می
- ivf
سلام خانوم دکتر. من یکبار آی وی اف کردم و نتیجه منفی شد . برای بار دوم ، برایم اوابوست 120 عددی و مدروکسی پروژسترون ( از روز 14 دوره تا 14 روز و روزی دوعدد) تجویز کردند. آیا دراین مدت میتوانم نزدیکی داشته باشم ؟ ممنون


