Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- شیاف پروژسترون
سلام من پنج روزه انتقال جنین انجام دادم. شیاف پروژسترون رو با دست قرار میدادم الان در تصاویر گوگل دیدم که شیاف در عمق بیشتری قرار داده میشود من این عمق را رعایت نکردم. و فقط داخل فرستادم همه اش را. آیا اثرش را از دست داده است
- کیت وحاملگی
با سلام ...خسته نباشید خانم دکتر..خانم دکتر میشه بجای بی بی چک از کیت تخمک گذاری استفاده کرد برای تست حاملگی ..ایا نشون میده جوابو ..چون من الان به بی بی چک دسرسی ندارم و فقط کیت دارم ومشکوکم به حاملگی
- نازایی
سلام وقتتون بخیر خسته نباشید ببخشید کجی رحمم هم باعث ناباروری میشه؟
- بیماری قلبی
سلام خانم دکتر من مشکل دریچهو فشارریه قلب دارم دارو مصرف میکنم دکتر اجازه نداده باردارشم ایاکسی بوده بااین مشکل باردارشده باشه چه خطراتب داره ایامن به بارداری اقدام کنم یانه
- سلام وقت بخیر مصرف قرص ضدبارداری دیان برای
آندومتریوز خوبه یا نباید مصرف کرد
- عمل هیستروسکوپی
در کزارش هیستروسکوپی نوشته دو استیوم در یک سطح رویت شد منظوز ر چیه ؟
- سقط جنین
من ۶ هفته بود ک باردار بودم سقط انجام دادم با قرص الان ۳ هفتس خونریزی دارم و۳ روز پیش سونو شکمی دادم گفت ۱۸ در ۱۳ از بقایا مونده ایا جای نگرانی هست؟؟
- آندومتر
سلام وقتتون بخیر بنده امروز روز ۱۴ پریود سونو دادم که همه چیز در سونوام خوب بوده سایز تخمدان هم خوب بوده قط ضخامت آندومتر سه میلی متر بود . هر وقت هم سونو دادم ضخامت خوب بوده این ماه فقط سه میلی بوده و تا چهار روز پیش هم قرص ویتاگنوس میخورم به مدت دوماه که ۴ روزه قرصم قطع شده ایا این ضخامت رحم مشکلیه میشه بخاطر قرص باشه؟ مجرد هم هستم. دوره های پریودمم ۲۷ روزه هست و دوره خونریزیم یکسالیه که ده روزه شده. از بهمن تا تیر هم دوماه قرص روکین و سه ماه قرص سیپروترون کامپاند خوردم و تیر به بعد هم به مدت دوماه قرص ویتاگنوس که دکتر گفتن کلا دیگه قرص نخورم چون اثر نداشته رو تغییر پریودم و گفتن طبیعیه دیگه باتوجه به خوب بودن سونو و ازمایشات
- قرص نورم اسکین 10و20
سلام ببخشید آیا قرص نورم اسکین 7 ماه استفاده شه زیر نظر دکتر بعد که چند ماه بگذره اقدام به بارداری کنم آیا باعث عقب مانده ذهنی شدن بچه میشه؟
- ویزیت
سلام خانم دكتر عزيز و محترم. وقت شما بخير. خانم دكتر من چطوري ميتونم جواب عكس رنگي رو براتون بفرستم. اينجا امكان ارسال عكس نيست ظاهرا. من ميخوام جواب عكس رنگيم رو براتون بفرستم و زحمت بكشيد و راهنماييم كنيد. با تشكر از وقتي كه ميذاريد.
- کیست روی تخمدان
سلام.
من کیستی دارم حدود یازده سانت و دنبال پزشکی هستم که با سرنگ این کیست رو تخلیه کنه. کیست روی تخمدان راست هست. چند جا مراجعه کردم و خیلی ها گفتند میشه با سرنگ تخلیه بشه و بعضی ها هم نظرشون بر باز شدن شکم است.البته در عرض شش سال به یازده سانت رسیده
- (تنبلی تخمدان)
سلام خسته نباشید من دختر 20ساله هستم و تنبلی تخمدان دارم آیا تنبلی تخمدان برای آینده ام مشکلی ایجاد نمیکند ؟ آیا با دارو این مشکل برطرف میشود؟
- کیست رحم
من دوکیست که حاوی ذرات اکوژن دارم که به ابعاد ۳۵ و۴۰ایاخطر وجود داره به چه چیزی اقدام کنم
- تغییر پریودی
سلام خانم دکتر سونوگرافی رحم و ضمایم رحم دارای ابعاد پارانشیم نرمال میباشد ضخامت آندومتر 10م.م اندازهگیری شد حدود منظم دارد در کاویته رحم مایع دیده نشد تخمدانها ابعاد نرمال و نمای PCOدارند آیا ب نظرتون این سونوگرافی جوابش چیه؟!
- سلام من در سونوگرافی رحمم تجمع هتروژن به حجم ۳ سی سی در سگمان تحتانی رحم ومقداری مایع اکوفری ۱۸×۴میلیمتر در سگمان تنه رحم در کاویته آندومتر دیده شده و رحمم مختصری بزرگ شده بببخشید من حالا باید چه کار کنم ممنون
- پریودنشدن
سلام من ۸ماهه سزارین کردم در این مدت یک روز پریود شدم چه مشکلی دارم همیشه سر موقع پریود میشدم۴روز بعد از قطع قرص ال دی میشدم ولی حالا نمیشم چکار کنم سر بچه اول سر هر ماه پریود میشدم ولی سر بچه دوم نشدم
- درمان آندومتریوز
ازشهریورسال پیش خونریزی زیادداشتم موقع پریودودچارکم خونی شدم باسنوگرافی واژینال متوجه شدم این مشکل دارم دکترزنان برام ۶مرحله آمپول واریوپیپینل تجویزکردکه همشوهر۲۸روز۱بارتزریق کردم بعداز۳ماه قطع کردن امپول هادوباره پریودشدم باهمون وضع قبل خونریزی زیادمجددسنوگرافی واژینال دادم گفتم ابعادکیست هاکه درهر۲تخم دانم بودنسبت به قبل بزرگترشدن دوباره دکترم برام ازهمین آمپول نوشته گفته ۴۴سالمه بایدتایایسگی ازاین آمپول استفاده کنم یاکلن رحمم تخلیه کنم به نظرشماهم تنهاراه درمانم همینه؟ممنونم
- لخته
سلام خانم دکتر من مجردم..تاریخ پریودم دقیق و منظمه ولی چند دوره هست که خونریزیم نسبت به قبل کمترشده یعنی قبلا که ۵تا۶روز بود الان تقریبا ۳ روزه و روز۴یا۵ لکه بینی دارم ..روزاول پریودم دل دردوکمردرد دارم که یه مسکن میخورم و این درد ادامه داره تاوقتی که میرم دستشویی و ببخشیدا ولی یه لخته ازم دفع میشه دردم یکم ارومتر میشه ..سمت راست شکمم هم تقریبا از روز اخر پریودم تا چند روز یه درد خفیف دارم یعنی دردی که میاد و میره ..خانم دکتر من تودروران پریودی خودم رو با اب سرد میشورم میخواستم ببینم مشکلی دارم؟ممنون میشم جواب سوالام روبدین ..راستش خانم دکتر من همش این ترس افتاده به جونم که فکر میکنم خدایی نکرده دراینده برای بچه دارشدن دچار مشکل میشم همش این فکر و میکنم بااین علایمی که من گفتم احتمالش هس خدایی نکرده دچار این مشکل بشم؟ خانم دکتر ازتون بخاطر همه زحمتایی که میکشین و صبروحوصله ای که دارین ممنونم شما خیلی خوبین واقعا ممنون
- سونوی رحم و تخمدانها
رحم به ابعاد ۴۸×۹۰ میلی متر با نمای نرمال و اکوی میومتریال مختصر هتروژن مشاهده شد ضخامت آندومتر ۹ میلی متر می باشد آیا خطرناک هست خودم هم مجرد هستم و ۳۹ سال دارم
- اقدام به بارداری
سلام خانوم دکتر وقتتون بخیرتنبلی تخمدان دارم کیست کوچکی داخل تخمدان شما گفتین پرید که شدم دویاسه روزبعدش نزدیکی داشته باشم که باردار بشم حالا من 4شبه نزدیکی داشتم، ممکن حامله شده باشم چون حالت تهوع وبالاهم اوردم لرز هم کردم الان زیرشکمم خیلی خیلی درد میکنه حالم خوب نیست دیشب رفتم دکترچرک خشکن نوشته میگه آنفولانزا داری حالا ممکنه اون 4شب من باردارباشم ؟؟متاسفانه چون سرماخوردم دیگه نزدیکی نمیتونیم داشته باشیم برای بارداری


