Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- رحم
ببخشید من درسوال های قبل ازشما پرسیده بودم که من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم وازشما پرسیده بودم که من به صورت طبیعی باردار میشوم یا خیر یا باید از رحم اجاره ای استفاده کنم. شما درجواب گفته بودید بهتر است از رحم اجاره ای استفاده کنید. خواستم بپرسم علت اینکه من نمیتونم به صورت طبیعی باردار بشوم چیه وچرا باید ازرحم اجاره ای استفاده کنم. وعلت اینکه گفتین از رحم اجاره ای استفاده کنید چی هستش ؟
- پستان
سلام خسته نباشید،من حدودیک ماه پیش سونوسینه دادم گفتن ک سه تاتوده هیپواکوتوی سینم هس،حالالیزرزیربغل انجام دادم،میخوام ببینم ضرری برای سینم نداره؟
- بکارت
سلام خسته نباشید متاسفانه من چند وقت پیش مورد تجاوز قرار گرفتم قبل از این اتفاق داخل واژنم یک خط وجود داشت اما الان انگار نصف شده وقسمت پایینی ان مثل یک گوشت اضافه بیرون اومده میخواستم بدونم هایمن کاملا از بین رفته؟کاری نمیشه کرد؟ممنون میشم جواب بدید حال خوبی ندارم
- مشکلات زنانه
سلام من یه سوال دارم میشه راهنماییم کنید من بعد از زایمان احساس میکنم واژن م انگار گشاد شده یا بی حس شده دیگه اصلا از رابطه م چیزی حس نمیکنم و هیچ لذت نداره واسه من یا همسرم و جفتمون معذبیم میشه کاری کرد با جراحی ک بهتر بشه
- طولانی شدن پریودی
سلام ببخشید یک سوال داستم من مجرد هستم و حدود شش ماه پیش مجبور شدم به خاطر درد گردن انواع مسکن های قوی رابه مدت دو ماه بخورم بعد از گذشت یک ماه که خوب شدم پریود من طولانی شد و قطع نمی شد از روز پنج به بعد خیلی کم ولی خون روشن داشتم چند روز طول کشید و خودم سرخود مفنامیک خوردم و قطع شد دوماه بع پریود شدم و به دستور دکتر از روز ۵ قرص دیان خوردم قطع شد حالا ماه بعد پریود شدم اما هنوز با اینکه روز ۴ پریودی است اما خون روشن دارم لطفا راهنمایی کنید
- عمل جراحی
سلام، میخواستم بدونم خانم دکتر شرف الدین توی کدوم بیمارستان های رشت جراحی انجام میدن؟
- زگیل تناسلی
با سلام خدمت شما .32سالمه تست DNA typing HPVمن مثبت شده و نوع 73رادارم.این باین معناست که داخل خون من ویروس هست یا داخل رحمم??چون دکتر موقع تست hpv,پاپ اسمير حرفی نزدند که زگیل دارم یا نه ومن هم تاحالا بدنم زگیل نزده.باتشکر
- معاینه
سلام ایا متخصص زنان معاینه مقعدی انجام میده؟
- دردوسوزش جای بخیه بعداز۱۲سال
باعرض سلام خدمت خانم دکتر من ۱۲سال پیش عمل سزارین انجام دادم الان به مدت یک هفته جای عمل بنده دارای سوزش ودرد داردچون آلرژی هم دارم موقع صبح که عطسه میزنم بشدت درد میگیردخواهشن یک راهنمای به من کنید متشکرم
- تخمدان
سنو دادم تخمدان هام نرمال بودند اما من بعد از ضربه ای که به تناسلیم وارد شد بعد از اون اتفاق اولین پریودیم با درد شدیدی در زیر شکم در حد پارگی بود و الان زیر شکمم یکم التهاب داره فکر کنم تخمدانم باشه که خارش از روی پوس داره من باید چیکار کنم؟ واسه باردار شدنم نگرانم. تخصص زنانم میگه مشکلی نداری
- فیبروم؟
با سلام، من دخترم و ۳۷ سال سن دارم، سال ۹۳ سونوگرافی دادم گفتن میوم ساب سروزال داری حدود ۹ سانتی متر ، متأسفانه دیگه دنبالش نکردم تا امسال آذر ۱۴۰۱، که یه روز درد شدید داشتم در ناحیه پایین شکم سمت راست، بردنم بیمارستان سونو گرفتن گفتن کیست ۱۷ سانتی متری داری، عملم کردن و گفتن تخمدان راست رو آتروفی کرده با تخمدان و لوله راستم برداشته شد، میخواستم بدونم بالاخره این فیبروم بوده یا کیست؟ اگر فیبروم بوده، آیا فیبروم تخمدان رو آتروفی میکنه؟ و اگر کیست بوده پس چطور در سونوگرافی سال ۹۳ گفتن میوم ساب سروزال داری؟ مگر امکان داره میوم به کیست تبدیل بشه؟ آیا نباید تخمدانم برداشته میشد؟ من از این قضیه خیلی ناراحتم، لطفاً برام توضیح بدید ، آیا میتونستن تخمدان و لوله م رو حفظ کنن؟؟
- خونریزی شدید
سلام.45سال دارم وحدود4سال هست خونریزی شدید دارم البته2بار کورتاژ تشخیصی کردم باراول حدود2ماه خوب بودم و بار دوم حدود1سال خونریزی طبیعی داشتم وفقط زمان پریدیم.اماالان باز 20روزه شروع شده خونریزیم.قبلا پزشک قرص ترانسید تجویز کرده بود که الان خوردم اما اثر نداره.ضمنا سنو داده بودم چندسال پیش و دیواره رحمم خیلی ضخیم بود ودیگه هیچ مشکلی ندارم نه رحم نه تخمدان.لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم تا خونریزیم قطع بشه.بااین اوضاع کرونا نیترسم بیرون از خونه برم.بینهایت ممنونم
- سرکلاژ شکمی
سلام خسته نباشید من حدود پنج روز از عمل سرکلاژ شکمیم با لاپاراسکوپی میگذره دو سه روز اول خونریزی نداشتم ولی بعدش خونریزی کردم در حد پریودی ایا این خونریزی طبیعی هست؟ چه مدت طول میکشه دوران نقاهت؟
- فیبروم رحم
سلام من دو تا فیبروم رحم یکی ۵در ۴ سانتی متر دردیواره قدامی فوندوس ویکی۳در۳ سانتی متر دردیواره قدامی بادی که هر دو ساب سروزال میباشند دارم الان چند ماهه زیر شکم وکمرم درد میکنه چند تا دکتر رفتم فقط بهم مسکن دادند،کارهای خونه رو نمیتونم انجام بدم باید مدام دراز بکشم کلاسبک زندگیم بهم ریخته اگه فیبروم را عمل کنم خوب میشم
- به نظرتون رحمم رو بردارم
سلام خسته نباشید مو ضخامت اندومتر داشتم ۴۹ سالمه کرتاژ تشخیصی انجام دادم مشکلی نبود امپول لوپرومر هفت ونیم استفاده کردم امپول استرادیول والرت استفاده کردم جستیران ۴۰استفاده کردم قرص ضد بارداری هم استفاده کردم ولی هنوزم خونریزی دارم الان یک ونیم سال هستش ممنون میشم جوابمو بدید چند دکترها رفتم بهم گفتن رحمتوبردار
- کیست تخمدان
ببخشید اشتباه شد .اندازه کوچک تراز ۱سانت
- نمونه برداری کورتاژ
سلام خسته نباشید مادرم در رحمشون کیست داشتن و کورتاژ کردن جواب آزمایش نمونه برداری هم این طوره :داده های بالینی: AUB ماکروسکوپی: نمونه در دو ظرف جداگانه با برچسب زیر دریافت شد: 1. "کورتاژ آندومتر"، شامل چندین تکه بافت به ابعاد 2x2x0.5 سانتی متر است. ارسال شده در مجموع در 3 بلوک # 1-3 2. "کورتاژ اندوسرویکال"، شامل چندین تکه بافت به ابعاد 1x1x0.3 سانتی متر است. در مجموع در 1 بلوک شماره 4 ارسال شده است تشخیص: 1. و 2. با برچسب "کورتاژ آندومتر" و "کورتاژ آندوسرویکال": - یافته های هیستوپاتولوژیک مطابق با پولیپ آندومتر با کانون هایپرپلازی آندومتر بدون آتیپی اندو سرویکس غیرقابل توجه»» میشه تفسیرش رو بگین
- تفسیر جواب پاتولوژی
لطفا این را تفسیر کنید. Specimen received in formalin consist of multiple irregular tubular pieces of brown soft tissue measuring 3*3*2 cm. Totally submitted in 2 blocks. Histologic finding confirm the following diagnosis diagnosis: MINLIY BLOOD CLOT Disordered proliferative endometrium superimposed with secretory changes.
- سنو گرافی رحم و تخمدانها
یک کیست اینترنال اکو به قطر ۳۳ mm در ناحیه سرویکس دارم ایا خطرناک است ی ن
- عمومی
سلام اکه نخ سرکلاژ باز نشه موقع زایمان چ عوارض و علائمی داره چرا بعد نه ماه زایمان هی چند روز در میان خونریزی دارم؟


