Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قطره اهن
با سلام،خیلی از قطره اهن های موجود،روش نوشته روزانه یک سیسی،و اون یک سیسی ممکنه حاوی هفت میلی گرم اهن،یا ده میلی گرم اهن باشه،و خیلی از دکترهای اطفال هم،همون یک سیسی در روز رو تجویز میکنن سوالم اینه که مگه نیاز روزانه کودک روزانه پونزده میلی گرم آهن تا دوسالگی نیست؟ پس این مقدار تجویز شده استباهه؟ قطره اهن فروسیس در یک سیسی ده میلی گرم اهن داره و دکتر اطفالم گفتن روزی یک سیسی بدید
- قرص دزولست
سلام خانوم دکتر من عروسیم هست چند روزه دیگ ب امید خدا و اینکه رفتم پیش دکتر زنان بهم قرض دزولست دادن برای جلوگیری ک مصرف کنم ۳ تا ورق دادن ۷ روزه دارم میخوام ولی حس میکنم خونریزیم ب این دلیل بیشتر شده و روزه ۷ پریودی هست و پاک نشدم هنوز میخام قرص رو قطع کنم دیگ نخورم اگر نخورم احتمال داره کلا هی لکه بینی داشته باشم؟
- آی وی اف
با سلام و احترام، خانم دکتر اگر با تخمک اهدایی بخواهم باردار شوم بار اول نتیجه آی وی اف منفی شود و تخمک فریز داشته باشم مجدد بار دوم باید هزینه آی وی اف بپردازم
- ی سلام منسیسالمهقاعدهگینامنظمدارمسونوگرفتمنشوندادهیهکیستاگزوفیتیکهشتمیلیدرتخمدانچپویهکیستفانکشنالدرتخمدانچپو۰/۵ مایعازاددرادنکسچپخیلیم
- من 22سال پیش لوله بندی کردم سه روزه به علت عفونت لک می بینم ولی پریود نمیشم پرژستورون بخورم میات
من 22سال پیش لوله بندی کردم به علت عفونت سه باراک دیدم ولی پریودنمیشم پرژستورون بخورم میات
- متفورمین در بارداری
سلام خانم دکتر من ۶ هفته باردارم قبل بارداری متفورمین استفاده کردم تا الانم استفاده کردم دکترگف در بارداری ممنوعه قطعش کن الان هرچی میخونم درموردش نوشته قطع ناگهانیش باعث ایست قلبی جنین میشه چجوری قطعش کنم؟
- زنان
از تامپون استفاده کردم در نیومده چی کار کنم زمان پریودی
- میکرو
ايا ميكرو اينجكشن ضرري براي مادر از قبيل پارگي رحم سران يا مرگ دارد
- بارداری ناخواسته
من در ماه پیش چهارم ماه پریود شدم یک رابطه حفاظت نشده داشتم ولی سریعا قرص اورژانسی خوردم و۲۱ماه قبل پریود شدم دوباره ودرابتدا لکه بینی داشتم ولی بعدش خونریزی طبیعی ولی دراین دوره جلوگیری کردیم ولی امروز که ۲۳ است هنوز پریود نشدم وفقط حالت تهوع ودرد کمر دارم لطفا کمکم کنید آیا باردارم ضمنا دو فرزند پسر دارم واصلا بچه دوست ندارم
- یائسگی
سلام،ایا باوجود یائسگی زود رس میتوان بچه دارشد؟میشه لطف کنین راهنمایی کنن سنم ۳۷ سال هستش بچه ای ندارم ۳سال ازدواج کردم
- ضد
- سقط
سلام یک ماه پیش سقط داشتم الان رفتم سونگرافی نوشته یک کانون اکوژن وغیر یکنواخت با حجم حدود 1/2سی سی در حفره رحم و با احتمال بقایای حاملگی مشهود است ونوشته در نماز عرضی باقطر55میلیمتر وبا میومتر هموژن مشاهده شده ممنون میشم راهنمایی کنید
- پریود
سلام خانوم دکتر من بعضی اوقات در پریودم لخته خون میاد مثلا در هر هفت روز احتمالا سه یا دقیق نمیدونم میاد لخته مشکلی وجود دارع؟ باید چیکار کنم؟
- ایا سفکسیم بعد انتقال مشکلی برای جنین ندارد
- پریود
سلام وقت بخیر من همیشه با مصرف قرص پریود میشدم ولیدو ماهه که بی قرص میشم واین دوبار خونریزیم خیلی کمه وبه صورت لخته های خشک شده به رنگ سیاهه ایا خطرناکه؟
- بارداری
سلام ببخشید آیا می توان در حین اقدام به بارداری عمل لیزیک چشم انجام داد لطفا جواب بدیو دو باردیگر این سوال رو پرسیدم جواب ندادید ممنونم اگه لطف کنید واضح جووابمو بدید
- Hpv
سلام خسته نباشید
من ماه دی اومدم پیشتون برای ازمایش پاپ اسمیر و معلوم شد اچ پی وی۱۶دارم گفتین ۲ماه قرص پاور فیت بخورم و مجددا بیام برای ازمایش و ۲ماهم اواسط اسفند تمام شد
الان نگرانم که ازمایش و دیر بدم شرایطم بدتر شه سوالم اینه که شرایطم اورژانسیه و سریع باید برای ازمایش بیام؟ - آندومتریوزپیشرونده
سلام من ۳۲ساله ازسن ۱۸سالگی آندومتریوز دارم یبارم عمل بازشکم شدم کیست برداشتن الان مریضیم پیشرفت کرده که باکیست آندومتریومای دوطرف وآندومتریوز۰بخاطرعمل شکمم هیچ دکتری آندومتریوزموعمل نمیکنه بخاطرجسبندگی های شدیدلگنم
- کیست بارتولن و کلیتوریس
سلام خانم دكتر عزيزم
من از بيماران شما هستم. حدود ٤ سال پيش بارتولن سمت چپ عمل كردم و مجرد بودم. الان حدود ٢ سال عروسی كردم و از چند ماه قبل ازدواج سمت راست بارتولن زده و شما فرمودين فعلا مشكلی نداره اما الان یه ١ ماهي گنده ميشه بعد كوچيک ميشه. البته من ١ ماهی سرما خورده بودم و آموكسی كلاو دكتر بهم داده بود. خودم احساس ميكنم از اون زمان اين طوری شده و الان كه ميبينم انگار ٢ تا دونه سفيد مثل آفت روش زده. چكار كنم؟ نميخوام به عمل برسه. تو آب گرم هم ميشينم و فوق العاده بهداشتم را رعايت ميكنم. البته بخاطر اين آنتی بيوتيک كه اين همه خوردم تمام حلقم و زبونم همه يعنی امكان داره اينا همه بخاطر اون باشه؟ سر كلیتوریس هم از ديروز غروب حالت خارش داره. - سرکلاژ شکمی
سلام وقت بخیر بنده سرکلاژ شکمی هستم و در هفته۱۱بارداری ترشحات سفید و کمی شیری رنگ مانند سفید تخم مرغ دارم و زیاد هست رنگ و بو و خارش و سوزش ندارم ایا امکانش هست این ترشحات موکوسی باشه و نشوندهنده باز شدن دهانه رحم باشه؟خیلی نگرانم ممنون از پاسختون


