Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشیدوتشکرفراوان .من درتخمدان چپم توده اکوژن دارم وبچه ام سقط شد بعداز اتمام خونریزی میتونم نزدیکی داشته باشم یا خیر
- درمان عفونت دائم چیست
- قرص اورژانسی
- پریودنامنظم
سلام دکترم خانمی ۳۳ساله هستم وبچه۱۷ماهه شیرمیدم هربارکه پریودمیشدم۳یا۴روزعقب مینداختم همسرم یکساله که فوت شدن الان این ماه تقریبا۸روزه که عقب انداختم وپاهام داغ میشن ونمیدونم چراپریودنمیشم کشورها ندارم که بگم تحملم ممنون میشم کمکم کنیداجرتون باخدا
- پیرود
سلام من زن 32ساله دوسال سقط داشتم الان پیریودم اشکال پیدا کرده یک ماه پیرود میشم یک ماه نمیشم پهلو درد میگیرم علت چیست
- تنبلی تخمدان
سلام خسته نباشید من پلی کیست هستم چند وقته دارو مصرف میکنم چگونه بفهمم بهبود یافته یا خیر بهترین زمان برای سونو تنبلی تخمدان چندم پریودی و سونو ساده دقیق تره یا واژینال ممنون
- ساک دفورمه
سلام خسته نباشین من سیزدهم این ماه آزمایش دادم منفی شد ،بیستم آزمایش دادم و با ۲۶/۳۱مثبت شد ،امروز ۲۸ آزمایش دادم و ۱۲۳۰شد من سونوگرافی رفتم و گفتن ساک و yolk asc داره و همچین چهار هفته و پنج روزمه منتها گفتن دفورمه هستش و پنجاه پنجاهه و تخمدان سمت چپ کیست هموراژیک داره میخواستم بپرسم واقعا میمونه یا زوده برای این تشخیص ؟! بهم قرص دوفامد و سافتگل ویتامین و هیوپولامین دادن .!
- بقایای کلسیفیه
ضخامت آندومتر ۱۰م م و اکوژن است با توجه به افزایش اکوی آندومتر احتمال وجود بقایای کلسیفیه را باید در نظر گرفت دیروز سونو گرفتم ۳۷سالمه یک ونیم ساله پریود نشدم باید چکار کنم
- درمورد پولیپ
من قرص سیپروترون مصرف میکنم برای کیست و پولیپ رحم از روز اول پریودی تا بیست ویک روز الان پنچ شب هست قطع کردم ولی پریود نشدم بعداز هفت روز باید دوباره مصرف کنم الان چرا پریود نشدم
- عفونت..
سلام. خسته نباشید. خانم دکتر بنده حدود یک سال هست درگیر عفونت واژن هستم. پماد کلوتریمازول و مترونیدازول و فلوکلونازول استفاده کردم خوب نشدم. چندینبار از پماد استفاده کردم ولی تأثیری نداره. نه سوزش دارم، نه خارش، نه بوی بد، فقط ترشح آبکی زرد رنگ. چندسال پیشم همین نوع عفونت رو داشتم دکتر خیلی دارو بهم داد خوب شدم. خانم دکتر لطفأ اگه میشه دارویی بهم تجویز کنید، ممنون.
- زنان
سلام خوبین ممنون از راهنمایتون من سوال داشتم من تقریبا س ماه پیش بود زود می رفتم دشوی خیلی زود زود هست ولی می رفتم فقط قطر قطر می یومد بعد رفتم دکتر گفت ادارتو نگه داشتی اینا منم ک والا نگه نداشتم تا حالا بهم گفت این قرص ها رو بخور بعد ک تموم شد بعد س روز بیا آزمایش بده عفونت داری یا ن منم خوب شدم نرفتم هی نرفتم ک باز دوباره مثل قبل شد ولی ایندفعه زیر شکمم تیر میکشه مخصوصا چپ و اینک بعضی وقت ها ادرام سفید هست رفتم دکتر قرص داد گفت خوب شدی یا نشدی برو دکتر باز آزمایش بده منم دارم می خورم ک برم بدم و اینک بعضی وقت ها خارش داره انقدر ک نمیتونم ی جا بشینم البته خیلی م کم پیش میاد میتونه علام عفونت باشه؟؟؟
- پریود نامنظم
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من ۱۹ اسفند بلافاصله بعد از نزدیکی محافظت نشده با دوست پسرم ک الان کات کردیم و تموم شده بلافاصله قرص اورژانسی خوردم ۱۲ روز بعد در اول فروردین ۱۴۰۳ بعد از ۲۸ روز دقیق پریود شدم خونریزی تیره ب همراه لخته ب مدت سه روز البته خیلی شدید هم نبود دوباره در ۱۸ فروردین پریود شدم ب مدت سه روز از استرس شدید روز ۱۵ فروردین تست خون بتا دادم ک عددش یک بود روز ۲۵ فروردین سونوگرافی شکم لگن و واژینال انجام دادم ک مشکلی نداشتم و باردار نبودم دوباره اول اردیبهشت ماه بعد از ۴۳ روز از رابطه جنسی تست بتا دادم ک اونم منفی بود و عدد یک بود ب خاطر استرس شدید و اینکه خانوادم متوجه نشن استرس زیاد ب معده من فشار آورد و آندوسکوپی معده شدم مشخص شد التهاب معده و هلیکوباکتر دارم دکتر زنان رفتم و سونوگرافی ک انجام دادم و شرح حال رو گفتم قرص سیپترون کامپوند و اسپیرونولاکتون و متفورمین نوشتن چون bmi من بالاست و البته درجاتی از pco هم دارم خانم دکتر بعد از پریود دوم گفتن ک قرص سیپترون کامپوند رو شروع کن و بعد یکهفته دوباره چ خونریزی داشتی ک نداشتی یعنی پریودت شروع هم نشد بسته بعدی رو آغاز کن و مشکلی برات پیش نیاد خانم دکتر من شش روز تا پریودیم مونده و استرس امان ازم بریده با اینکه دوبار تست بتا دادم و هردو بار منفی بوده اونم مدت زیادی گذشته از رابطه بازم استرس دارم چکار کنم خانم دکتر ب تست بتا چقدر اعتماد هست؟ من تا شش روز ذیگ پریود میشم؟ درضمن قرصهای مربوط ب معده و هلیکو باکتر هم میخورم ک با قرصهای جلوگیری و متفورمین ک دکتر تجویز کردن تداخل ندارن ممنون میشم راهنمایی کنید هورمونام خدا کنه فقط ریخته باشن بهم گاهی حالت تهوع دارم دیشب استفراغ کردم تورو خدا کمکم کنید
- سلام خانوم دکتر من الان ۴۵ روز خونریزی دارم رفتم سونوگرافی گفتن کیست داری الان خونریزیم کم شده لک بینی دارم کیستم هم سونگرافی گفتن از بین رفته الان میوم دادم به ابعاد ۱۰ میلی متر میتونه از ان باشد
- سلام وقت بخیر من ۱۹ سالمه و پریود میشم زیاد خون نمیاد و خیلی درد دارم
- درد در ناحیه مقعد اول پریود
درود و خداقوت
دختری ۱۵ ساله دارم که دو ماهی است دو، سه روز اول پریود به شدت دچار درد در ناحیه مقعد می شود، لطفا راهنمایی بفرمایید چه کمکی میتونم به وی کنم.
بسیار سپاسگزارم. - سلام من 16سالمه هر یک سال یه یک بار پریود میشم آیا مشکل نداره
- بهم خوردن نظم پریود
سلام خانم ئکتر ،
من ماه گذاشته 8 آبان روز آخر پریودم بود. 12 آبان نزدیکی مشکوک داشتم یک ساعت بعدش دو تا قرص اوسیز مصرف کردم، هفت روز بعد پریود شدم اما مقدار خونریزیم کم به مدت 3 الی 4 روز و به رنگ سیاه بود.
تاریخ 10 آذر به چند روز لکه بینی داشتم. از 14 آذر پریودم شروع شد و همچنان ادامه داره، هیچ دردی ندارم فقط گاهی خیلی خفیف و لحظه ای ، میزان خونریزی خیلی شدید نیس مثل پریود های ماه های گذشته و گاهی به صورت لخته مشاهده کردم.
لطفا بفرمایید همچین چیزی طبیعی هستش یا باید درمانی رو شروع کنم؟ - فیبروم
سلام ۳۵سالمه ومجرد درسونو رحم میوم ساب سروزال به ابعاد ۷۲در۵۴میلی متر در فوندوس ومیوم ترانس مورال به ابعاد ۵۲در۴۸در جدار خلفی وضخامت خط اندومتر۵میلی دارم.درد پریودی با خونریزی زیادی دارم و همیشه احساس پربودن مثانه وکمی درد دارم لطفا راهنماییم کنید دکترایی که مراجعه کردم هیچ درمانی برام ندادن.
- خونریزی بعد قطع قرص ضد بارداری
با عرض سلام من از روز اول پرسود قرص ضد بارداری مصرف کردم بعد ۸ روز به دلیل حالت شدید تهوع قطع کردم و الان مثل روزهای پریود دوباره خونریزی دارم آیا مفنامیک اسید بخورم
- کانون اکوژن
با سلام و وقت بخیر .کانون ریز اکوژن در دهانه رحم خطرناک است؟


