Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دانه های قرمز
سلام وقت بخیر من داخل واژنم(کاملا داخل)وقتی اینه میذارم یه دونه های قرمزی میبینم ولی درد و اینا ندارم اصلا. ترشحاتم معمولین ولی مثلا بعد 3-4 ساعت که میرم دستشویی و خودمو میشورم کنار لابیا مینورم ک دست میکشم یه حالت پیل شدن میشه که سفیدن(یه چیزی مثل وقتی که کیسه میکشه آدم). گااااهیم خارش کم دارم و بعضی وقتا موقع رابطه درد دارم. مشکلم چیه؟؟
- نامنظمی پریود
سلام خسته نباشید . پریود من نا منظم بود ۴روز که از پریود تموم میشدم مجدا باز پریود میشدم دکترم بهم سونگرافی نوشت تو سوگرافی همه چیز طبیعی بود و هیچ مشکلی نداشتم ودکترم بهم امپول دیفرین ۱۱/۲۵ سه ماه تزریق کرد بعد۱۵ روز پریود شدید داشتم والان ۱ ماه هست که پریود نشدم بیبی چک هم بر میدارم منفی هست ایا باردار هستم یا علایم امپول هست
- توی سونوگرافی م اینو نوشته:
در قسمت قدامی سگمان تحتانی رحم (محل اسکار سزارین) ناحیه اکوفری به ابعاد ۲در ۶ میلیمتر مشاهده میشود. (ایسموسل)
- خونریزی شدید و طولانی
سلام وقت بیرمنگام 1ماهه که خونریزی دارم پیش متخصص زنان رفتم گفتن سونابایدبدین سونای رمی انجام دادم گفتن چیزی نیست منم دوتازایمان سزارین داشتم تواین 1ماهه دردزیرشکم هم دارم داروها دادن ولی مشکل حل نشدخواهش میکنم کمکم کنین
- سرکلاژ شکمی
سلام خسته نباشید خانم دکتر من دوماه عمل سرکلاژ شکمی انجام دادم یکماه استراحت داشتم بعداز اون بار تاوزن شش هفت کیلو برداشتم بنظرتون مشگلی ایجاد نشده نگران نباشم
- سوزش
من موقه ای که میخوام عادت ماهیانه بشم داخل واژن و بالای واژن سوزش دارم. علت عفونت است یا زخم؟
- عقب افتادگی پریود
سلام من چن ماهه که قاعدگی نامنظم دارم وباآمپول قاعده میشم دکتربهم گفت تنبلی تخمدان داری وبیشترمواقع دردشدیدزیرشکم دارم این ماه آمپول زدم چهارروزپریودشدم دکترقرص مدروفم ۵داده ایابااین قرص تنبلی تخمدان برطرف میشه وقاعدگیم منظم میشه و اینکه در زیرشکمم براچیه ممنون میشم جواب بدین
- زیبایی
سلام خانم دکتر شرف الدین عمل هایمنو پلاستی رو برای دخترا انجام میدن؟
- قاعدگی زود هنگام
سلام خسته نباشید من دوماه زود پریود میشم واینکه داخل رحمم یه چیزی مثل غده است میتونه به خاطر اون باشه اگه میشه راهنماییم کنین ممنونم
- زنان
سلام بعد از ۱۲سال درد شدیدی در ناحیه سزارین دارموقتی زیاد بشینم رو زمین درد زیادتر میشه دلیلش چیه
- بیماری اندومتریوز
سلام من 27 فرودین ماه به علت درگیری روده و بیماری اندومتریوز عمل کردم و هر ماه ترزیق امپول دیفرلین 37/5 رو دارم اما در طی این 5 ماه که 7 تا تزریق داشتم 4 بارش پریود شدم لطفا بگین چرا؟
- ترجمه
Speclmen
Endometrial pipelle biopsy
Macroscopic evaluatoin
Specimen received in formalin container consists of several pieces of
soft-pinkish tissue
measuring 2.0 x 2.0 x 0.5 cm in aggregate.SOS:M/1,E:100 %
Microscople evaluation: Sections are showing fragmented suporficial epithelium of endocervical mucosa with cellular dysplasia ( nuclear enlargment and hyperchromasia ). Sections are also showing some atypical glands with nuclear onlargment and hyperchromasia ; located in mucoid-proteinous background
Dx: Uterus
endometrial pipelle biopsy:
* Superficial columnar epithelium
Cervical intraepithelial neoplasia , high grade
• Some atypical glands
Please see the comment
• Comment: We can not identified where is the origin of these glands,
(endometrium or cervix ). Fractional curettage is recommended - راکی تانسکی
توروخدا به من بگید که من جز سندرم راکی تانسکی هستم یا نیستم. من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند . خواستم بپرسم من الان جز سندرم راکی تانسکی ها هستم یا نیستم؟
- توده
مهعنی ممکن است یک گره لنفاوی قاعدگی باشد یعنی چه؟
- سنوگرافی
سلام منظور از بافت پوششی سنوگرافی چیست؟ اگه بافت پوششی زخم یا پارگی داشته باشد عفونت میکند؟ ایا مشکلی خطرناک است؟
- فیبروم
با سلام و خسته نباشید. 39 سالمه و مجرد. چند ماهی بود که نزدیکهای پرید چند ساعتی درد شکم داشتم و بجز اون مشکل دیگه ای ندارم. سونو انجام دادم در بررسي بعمل آمده از لگن با سونوگرافي آبدومینال: رحم بزرگتر از حد نرمال ، اكوي ميومتريال هتروژن و تغییرات لیومیوماتوزیس مشهود است. چسبیده به فوندوس فیبروم هاي متعدد با رشد اگزوفيتيك به ابعاد80×70mm و 42×26mm و 70×43mm و 55×46mm و 46×43mm مشاهده میشود ( فیبروم بزرگتر در سمت راست فوندوس است ) . در فوندوس و بادي نیز چند فیبروم اینترامورال و ساب سروزال با حداکثر دیامتر 35×23mm مشاهده میشود. در سمت چپ بادي فیبروم هاي ساب سروزال با رشد اگزوفيتيك به ابعاد 33×30mm و 50×38mm رویت میشود. ضخامت اندومتر 12mm است. سایز رحم برابر 102×51mm ( بدون در نظر گرفتن سایز فیبروم ها ) میباشد . تخمدانها ابعاد و اکوي پارانشیمال نرمال داشته و ضایعه فضاگیر پاتولوژيك در آنها مشاهده نگردید. RO=28×11mm,LO=22×17mm در لگن مایع آزاد دیده نشد. مثانه جدار نرمال داشته و سنگ ، دیورتیكول ، ضایعه مورال مشاهده نمي شود. میتونم با دارو فعلا درمان کنم مشکلم رو؟ لطفا راهنمایی کنید. با تشکر
- پستان
سلام خسته نباشید،من حدودیک ماه پیش سونوسینه دادم گفتن ک سه تاتوده هیپواکوتوی سینم هس،حالالیزرزیربغل انجام دادم،میخوام ببینم ضرری برای سینم نداره؟
- پنجمین سزارین
آیامیشودبعددوسال ازچهارمین سزارین بازباردارشدوعمل سزارین انجام داد،وخطرهست یانه؟
- ضربه به زیر شکم
سلام خسته نباشید خانم دکتر،بنده بوکسور هستم داشتم با هم رزمیم فایت میدادم ضربه محکمی به زیر شکمم زد الان هم خون مردگی در محل دیده میشه و الان شش روز هست که از پاک شدنم میگذره(پریودی) که الان دوباره پریود شدم مشکلم جدی هست؟🥺
- جراحی زنان
ايا دكتر عمل لابياپلاستي انجام ميدهد هزينه؟


