Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سونوگرافی سه بعدی
Uterus has normal size with diametes about 71×31mm
Myometrial echo is mild and diffusely heterogeneous
A small intramural myoma measuring 6×4mm posterior wall is seen (FIGO4)
Endometrial thickness is 13mm (secretory phase) In 3d coronal view
No fundal notch or other mullerian anomaly is seen
No gross hydrosalpix id noted
Both ovaries have normal size and echògenicity.
Right ovary:32×16mm contains12 follicles up to 10mm
Left ovary:40×24mm contains at 25mm mega follicle.
No abnormal fluid collection or mass lesion is sen in pelvic cavity.
No free fluid is seen in cul de sac.
Sliding maneuver is seen.
No ovarian aďhesion to the uterus is seen.سلام خانم دکتر جواب این سونو مشکل داره؟ تخمدان پلی کیستیک ؟ میوم باید چکار کرد؟ - درد تخمدان
سلام وقت بخیر من دیروز بچه خواهرم اتفاقی با پاش به شکم پریدمن درد داشتم و در دوران پریود هستم حالا تخمدان چپم درد میکنه ایا احتمالش هست نازا بشم
- آنومالی مولرین چیست؟
سلام خانم دکتر عزیز. در پرونده پزشکی من نوشته شده آنومالی مولرین . راستش خواستم بپرسم آنومالی مولرین چی هستش ؟ ممنون میشم جواب بدید چون ذهن منو درگیر کرده خیلی .به دکترم دسترسی ندارم در شهرستان هستم .تشکر
- نازایی
سلام خانم دکتر من دوماه پیش لاپاراسکوپی و وهیستروسکوپی کردم این ماه قرص کلومیفن از شب پنجم خوردم سنوشدم یه فولیکول سایز۱۴ دارم کی آمپول hcgبزنم
- نازایی
سلام خانم دکتر ببخشید میشه لطفا جوابمو بدید،من تنبلی تخمدان دارم،الان ۲۰ سیکلمه،خواستم سر خودقرص مدروکسی پروژسترون واسه پریود شدن استفاده کنم،اگه احتمالا باردار باشم،واسه جنین خطرناک نیست؟؟
- ناباروری
سلام من حدود یکسال سعی در بارداری دارم اما باتمام ازمایشهای که انجام دادم واقام همه سالم بودن نشد ماه پیش aua انجام دادم اما تاثیری نداشت نمیدونم مشکل از کجاست سنم 37سال لطفا راهنمایی بفرمایید
- زنان زایمان
سلام خانم دکتر وقت بخیر من دوسال هست نامزد کردم. بانامزدم رابطه داریم ولی ازش آب منی نمیاد تو دوسال من ندیدم. رابطه کامل و دخول کامل نداشتیم اما من خیلی نگرانم که چرا بعد رابطه تخلیه نمیشه لطفا راهنمایم کنید ممنون میشم. هیچ قرصی چیزی هم مصرف نمیکنه از اون بابت مطمئنم
- مصرف داروگنادوتروپین و تاخیر پریود
سلام من سندرم پلی کیستیک و تنبلی تخمدان داشتم به توصیه یکی از دوستان سه بار از امپول گنادوتروپین و کلومیفن استفاده کردم باردار نشدم الان چهارماهه پریود نمیشم و باردارم نیستم مشکل از مصرف امپول هاست ؟ چکار باید بکنم ؟
- اندومتریوز و تخمدان پلی کیستیک
سلام ۲۱سالمه و اندومتریوز و تخمدان پلی کیستیک دارم ازمایشca125دادم بالا بود ماه بعد دادم نرمال بود مجسترول یدوفولیک پروژسترون و استروژن کنژوگه و دوفاستون خوردم و هنوز دوفاستون رو میخورم موفق به بارداری نشدم ایا امیدی هست ضخامت رحم هم بالا بود بعد یک ماه اونم نرمال شد
- خوردن قرص نورم اسکین ۲۰ باعث نازایی میشود
آیا خوردن قرص نورم اسکین ۲۰ برای جوش صورت باعث نازایی میشود من متاهل هستم و خیلیا میگن باعث نازایی میشود
- نازایی
سلام خانم دکتر من دوبار میکرو ناموفق با دکتر ظهیری داشتم ،مشکلم آندومتروز در هر دو تخمدان ،همسرم تحرک کمه اسپرم ،ذخیرم ۷۶٪ سنم ۴۵،سوالم اینه با این ذخیره و شرح حال ایا با تخمک خودم برام میکرو انجام میدید
- خونریزی شدید و طولانی
با سلام، با بیست روز تاخیر یک فروردین1400پریود شدم دو روز اول بصورت لکه تیره رنگ واز روز سوم خون ریزی خیلی. شدید با رنگ روشن در حالیکه قبلاً پنج روزطول می کشید. درضمن قبل از پریود دو هفته ترشحات واژن شفاف و زلال داشتم. باتشکر از شما
- امپول واریوپیتیل
سلام بنده تخمدان چپم تنبل هستش واندومتیوز هم دارم دکتر برام قرص دوفامد وامپول واریوپیتیل تجویزکردن وگفتن امپول 15روز یکی بزنم تا3ماه وگفتن تواین مدت پریودنمیشم.اما 12روز بعد از زدن اولین امپول پریود شدم میخاستم بدونم مشکلی نداره ?
- نازای
خواهرم دوپسر به دنیا اورد هیچ پیشگری هرچی اقدام به بارداری میکنه که یه دختر بباره باردار نمیشه الان چهارده سال که هرچی اقدامه به باردری سوم میکنه نمیشه کلیه شم سنگ سازه میتونه از اون باشه باید چه اقادمی کنه راهنمایی کنید چه درمانی چه متخصص مراجعه کنه سنو زیاد رفته دکتر زنانم رفته فایدی نداشته
- بارداری
سلام خانم دکتر ۲۳ سالمه 6 ساله ازدواج کردم 1ساله نیم اقدام ب بارداری کردم نشد رفتم عکس رنگی رحم گرفتم گفتن هیچ مشکلی نداری الان 3 بار در پریودم اختلال ایجاد شده یعنی نمیتونم پریود بشم هر سری هم میرم دکتر ب من آمپول پروژسترون میده با اون آمپول من پریود میشم میشه راهنمایی کنیین ک چرا این طور میشم آخه این مشکل درمانی هم داره؟ امکان داره با این مشکل من نتونم اصلا بارداری بشم ؟
- کیست تخمدان سمت راست
سلام من اقدام به بارداری کردم نشد رفتم سونو گفتن کیست تخمدان اکو فری هست سمت راست با چه دارویی رفع میشه مبتونم باردار بشم دوماه پریود نشدم
- سلام من سه ماه پیش که رفتم متخصص زنان برای بارداری قرص آهن ویتامین Eداد حالا بعد سه ماه دوباره رفتم برای نامنظمی قاعدگی قرص مدروکسی پروژسترون گفته این ۳۰تا قرص و بخر بعد سه ماه دیگه بیا میخواستم بدونم داره درست پیش میرم یا همین طوری منو هی سه ماه سه ماه میدونه راهنمایی کنید لطفا من هم چندتا کیست تخمدان ریزی دارم هم قاعدگیم زود به زود میشه هم تخمدان ضعیف هم آیا با این روش داره درست پیش میرم یا همین طوری منو هی سه ماه سه ماه میدونه راهنمایی کنید لطفا
- ضربه به تخمدان
سلام و خسته نباشید .چند روز پیش خواهرم اتفاقی نسبتا محکم به ناحیه زیر شکمم ضربه زد ،و در دوران پریود بودم دردش تا چند ساعت موند من خیلی میترسم ممکنه به این علت نازا بشم؟ مرسی از وقتی که میگذارید.
- قرص ال دی و نازایی
سلام من دختر ۱۹ ساله هستم مجردم چند سالی هست برای جوش های صورتم و هورمون مردانه ام بالاست از اسپرولاکتون و ال دی استفاده میکنم خاستم بپرسم زیاد خوردن قرص ال دی برای جوش نازایی نمیاره من مجردم ممنون میشم جواب بدید
- نازاییی
بله به داخل حفره لگنی باتاخیر صورت گرفته میخوام بدونم دلیلش چیه آیا چسبندگی دارم یا چیزدیگه ای لطفا راهنماییم کنید من ناامیدشدم


