Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام ازشیاف و دارو استفاده میکنم و خونریزی شدید ودفع لخته خیلی بزرگ دارم با درد فراوان اما بعد دفع دردم کمتر میشه نمیدونم احتمال سقط میدم چون لخته های بزرگ میدیدم ایا شیاف و داروها بازم مصرف کنم تا سونو یا قطعشون کنم هفته هفت بودم امپول رگام بخاطر خونریزی زدم
- تخمک اهدایی
سلام.هزینه تخمک اهدایی چنده. من ۴۴ سالمه ۱بار ای وی اف با تخمک اهدایی انجام دادم ولی پوچ شد. بچه ام ندارم. دخیره تخمدانم ۱دهم
- رحم کمی بزرگتر از طبیعی و اکوی میومترهتروژن و حاوی فوکوس های اکوژن می باشد که می تواند در زمینه ادنومیوزیز باشد چکار کنم ؟
- سقط
سلام ۴ روز قبل عمل هیتروسکوپی انجام دادم چون بعد از کورتاژ بقایا در سونو احتمال وجود پولیپ جفتی داده شده بود.الان لکه بینی تیره دارم.حالت کشدار و تیره است.آیا طبیعیه؟ واینکه دکتر نمونه رو برای پاتولوژی دادند و گفتند احتمال مول هست!چهار ماه از سقطم گذشته و سطح بتای خونم ۴ هستش، و هیچ علایمی ندارم.ایا ممکنه مول باشه؟
- کیست پستان
سلام کیست سینه دارم .ماه قبل سونو دادم اما درد شدید سمت چپ سینه بازیگر بغل دارم که گاهی اوقات خیلی اذیتم می کنه ..در سونو بافت متراکم سینه دارم ..چی کار کنم
- سلام .من ۱ ابان ۱۴۰۱ زایمان کردم و بعد ۶۰ روز خونریزیم چند روز قطع شد و مجدد شروع ، این روند همچنان همینطوریه و الان ۴ ماه گذشته و همینطوری ادامه داره …یعنی چند روز قطع میشه و مجدد چند روز خونریزی دارم . سونو دادم سالم بود همچی ، چکا
- گارداسیل
سلام دکتر.من الان پریودم مشکلی نیست واکسن گارداسیل بزنم؟
- تاثیر رنگ وتینر بر جنین
سلام من ۱۶ هفته هستم روی دستم رنگ ریخت وبا تینر پاک کردم اون موقع اصلا حواسم به مضر بودن این مواد نبود بعداز پاک کردن رنگ با تینر سریع دستم رو چند بار با شوینده دست شستم این مواد ازجفت عبور میکنه؟برای جنین ضرر داره؟خیلی نگرانم ممنون میشم جواب بدید
- عوارض قرص استرادیول والرات برای انتقال جنین
من هشت روزپیش سیکل میکرو انتقال جنین فریزداشتم ازروزسه پریودروزی سه تاقرص استرادیول۲ خوردم ازبی دقتی پزشکم بعدانتقال قرص استرادیول ۱ میلی برام نوشتن درصورتی که من پرسیدم گفتن نمیتونم استرادیول کم کنم من ازروز۴ تا۶ یک ورق قرص یک میلی گرمی روزی سه تاخوردم الان دوباره دومیلی گرمی میخورم روزهشتم انتقالم هست روزی دوتا پروژسترونم دادن ولی هیچ ویتامینی حتی فولیک اسید۵ندادن الان من خیلی استرس دارم ایا اون یک ورق باعث کاهش ضخامت اندومترم میشه خواهشا منوراهنمایی کنید روزچندم بی بی چک جواب میده
- قرص سبیل
دکتر برای من قرص سبیل برای نامنظمی پرویید تجویز کردن طبق برچسب روز گفت مصرف کنم فقط متوجه نشدم اگه روز ۴ شنبه پروید شدم روز ۴ مصرف کردم ۳روزقبلی رو چطور مصرف کنم
- نازایی
باسلام یه ساله که لاپراسکوپی کردم لوله ام بسنه بودکه بازشد چنددوره داروی تخمک استفاده کردم یه بارای یوای شدم ول باردارنشدم شوهرم حرکت اسپرمش صغیفه به نظرتون بازم ای یوای کنم یاباداروی تحریک تخمک میشه دیگه خسته شدم ممنونم جوابموبدین
- مایع لزج مقعدی
سلام وقتتون بخیر ببخشید من۲۸ سالمه وتقریبا۶ماهه ک یه هفته به عادت ماهانه ام ازمقعدم یه مایع لزج سفید خارج میشه ک گاهی اوقات هم رگه خونی داره وبالاخره عادت ماهانه هم ادامه داره ممنون میشم راهنماییم کنید
- لانه گزینی
۶ روز بعد انتقال جنین لک قهوه ای دیدم به مدت دو روز ، به یک روز هیچی و الان که روز۹ هست کمی لک صورتی رنگ دیدم ؛ مشکلی پیش اومده ؟
- ای وی اف
سلام سونو شدم تخمک بالای ۱۷داشتم موقع تخمک کشی فقط یکی تخمک کشی شدم موقع تخمک کشی متوجه شده بودند که تخمدانم راستم۲تا کیست اندومتریوزداشتم دلیلش چیه با تخمک خوبی که داشتم فقط یه تخمک گرفتن
- روش استفاده از دروسبلا
کیست دارم 2 سانت قرص دروسبلا برام تجویز کردن ولیمن پریود نشدم که استفاده کنم ایا میشه همینجوری استفاده کنم
- عمومی
سلام خانم دکتر خسته نباشید من از شما در بارهی فرورفتگی و کوچک شدن کلیتوریس پرسیدم فرمودید اگه پریودام منظمه و با محرک محیطی معمولی احساس طبیعی دارم جای نگرانی نیست... من پریودام منظم هست ولی منظور از احساس طبیعی من مثلا با دیدن یه عکس یا فیلم راحت تحریک میشم خواستم بپرسم مشکلی هست ؟؟؟ ممنونم انشاءالله همیشه سلامت باشید
- عمومی
سلام خانم دکتر عزیزخسته نباشید .چندسالی هست که مقعدم دچار درد شده که از داخل زخم میشه که اگر یبوست داشته باشم بهدرد وخونریزی دچار میشم دکترهم رفتم پماد آنتی هموروئید استفاده کردم وهم شیاف .ولی ماهی یکبار بعد از پریودم این جوری میشم میشه کمکم کنید باتشکر
- رحم من کدام یک از رحم های آنومالی مولرین هست ؟
سلام . میشه برای نوع رحم راهنمایی کنید در هر سونوگرافی من نوع رحم من را متفاوت میزنه. سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲ سپتوم آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم و کیست آندومتریوما داشتم وجراحی شده ام وسال ۱۴۰۰ و۱۴۰۱نیزسپتوم واژن داشتم وجراحی شده ام جز آنومالی مولرین هستم اولین عمل که شکمم باز شد نوشته شده رحم دیدلفیس هست و من چندبار سونوگرافی واژینال انجام دادم هر دفعه در سونوگرافی های من نوع رحم من رامتفاوت زده شده . دو بار رفتم سونوگرافی واژینال زده شده رحم با نمای partialbicornate وسپتوم بلند و دو بار دیگه هم رفتم سونوگرافی زده شده رحم نمای bicorn و دوشاخ دارد و یک بار هم پارسال سونوگرافی انجام دادم گفته شده رحم نمای bicorn ندارد و سپتوم بلند هست . و یک بار هم ام آر ای پارسال انجام دادم زده شده رحم نمای long.septate هست و ماه پیش هم رفتم سونوگرافی زده رحم نمای سپتوم دار . واقعیت خانم دکتر من سر رحمم گیج شده ام هر دفعه سونوگرافی و ام آرآی رحم من رامتفاوت نشان میدهد. البته دکترم در اتاق عمل گفته من و دو دهانه رحم دارم . میشه راهنمایی کنید و نوع رحم من رابگید . من شنیدم اون هایی که دو دهانه رحم دارند رحم آن ها دیدلفیس هست . یعنی ممکنه رحم من دیدلفیس باشه ؟ .ممنونم میشم نوع رحم من رابگید.چون در هرسونوگرافی وام آر آی متفاوت گفته میشه من به دکترم دسترسی ندارم و در شهرستان زندگی میکنم. ممنون میشم جواب بدید.باتشکر
- سونوگرافی
با عرض سلام. ببخشید درمحل سزارین قبلی ایسموسل به ابعاد ۱۲×۷ mm دیده میشود یعنی چی؟ ایسموسل چیست؟؟؟ تشکر
- بارداری
سلام خانومدکترعزیز خسته نباشید من یروزآزمایش بارداری دادم مثبت بود وعددبتا ۶۰۰ بود میخواستم سواب کنم بنظرشما حدودامیشه گفت چندهفته هستم ؟ تاریخ آخرین پریودم ۳۰مردادهست یسوال دیگه بایدچندهفتگی اولین سونوگرافی روبدم تشکر


