Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بطن
سلام ایا بطن جنین پایین میاد ودورسرش نرمال میشه در ماههای اخرص
- جمع وسفت شدن جنین
سلام هفته22بارداریم حس میکنم جنین همش خودشو جمع وسفت میکنه هرروز اینجوری میشم ولی دردیاعلائمی ندارم تکون خوردنشم بخوبی خوبی حس میکنم
- بقایای سقط
بعد از کورتاژ تخلیه که انجام شد بدلیل زایمان زودرس در ۲۲ هفته . من دوماه خوتریزی لخته ای شدید داشتم دوباره سونو دادم ترانس واژینال مشخص شد بقایا جا مونده . در سونو گرافی این متن نوشته شده بود؛ که میخام بدونم جای نگرانی هست یا نه ؟ آندومتر با اکوی هتروژن و بورد نامنظم با میومترمجاور به دیامتر قدامی خلفی افزایش یافته ۱۴ میلیمتر مشاهده شده است ضایعه هترو اکو. واجد فلوی عروقی به ابعاد ۲۰*۱۵*۱۲ و حجم تقریبا ۲ سیسی در دیستال کاویته آندومتر مشاهده شده که مطرح کننده بقایای حاملگی میباشد مایعد ازاد لگنی مشاهده شده است ابعاد رحم ۹۰*۴۶mmاست.
- سلام قرص یوهمبین ۲وقرص poWERCqL برای چی خوبه همسرم ناتوانی جنسی داره ومن قصد بارداری این قرصها میخوره براش خوبه مشکلی نداره برای بارداری
- فراموشی قرص رکین
انتهای بسته بودم ۴تا مونده بود تموم بشه ک ۲ شب فراموش کردم و دیشب ۲تا با هم خوردم مونده ۲ تای دیگه تا پایان بسته و امروز لک دیدم نمیدونم امشبم ۲تا رو بخورم یا بیخیال بشم اجازه بدم پرید بشم
- سونوگرافی روز دوازدهم سیکل
سلام در سونوگرافی واژینال که انجام دادم برای بارداری نوشته تصویر فولیکول سیستیک حاوی اینترنال اکو به ابعاد ۱۲×۱۳ دیده شده. میخوام بدونم چیز نگران کننده ای هست.لطفا توضیح بفرمایید
- عادت ماهانه
سلام.خسته نباشد.. من دوره هام منظم و 40 روزه است.. الآن باردارم و اولین بارداریم هست.. الآن در هفته 41 بارداری هستم یعنی یک روز هست که رفتم داخل هفته 42.رفتم سونوگرافی دکتر گفت چند روز دیگه باید بری زایمان.. از همه کمتر اینا طول کشیده نمدونم از من چرا اینقد طول کشیده.دکتر گفت بخاطر اینه که دوره هات طولانی هست.ولی فک میکنم میخاست ب من دلداری بده.. واقعاً خیلی استرس دارم و نگرانم.. میترسم بچه مشکلی داشته باشه که اینقد طول کشیده.
- بارداری خارج از رحم
- لیزر در بارداری
سلام و روزتون بخیر، من تو هفته هشت بارداری هستم میخواستم بپرسم لیزر قسمت چانه و زیر بغل رو می تونم انجام بدم و روال لیزر که قبل از بارداری داشتم الان هم ادامه بدم؟ آیا انجام لیزر به جنین آسیب میرساند؟
- اقدام به بارداری
سلام من 6روزپریودیم عقب افتاده بود بعد 6روز پریودشدم همش لکه های قهوه ای داشتم روزچهارم پاک شدم تواین 3روز قطع وصل میشد مریضیم در هم نداشتم امکان داره باردار باشم الان که پاک شدم یکم زیر دلم درد میکنه
- در ارتباط با بارداری
با سلام پزشک محترم من در روز ۱۴ سیکل یه سونوگرافی انجام دادم که ضخامت رحم ۶mm بود و یک فولیکول با دیواره نسبتا نامنظم با دیامتر ۱۷mm در تخمدان چپ و همرا با مایع مختصر در لگن و کلدوساک خلفی دیده شد که مطرح کننده راپچر فولیکول است آیا ضخامت رحم در این سونوگرافی نرمال است؟ و میتوان با این سونو اقدام به بارداری کنم؟
- زایمان
سلام خانوم دکتر خسته نباشید، ببخشید شما سزارین اختیاری انجام میدین؟کدوم بیمارستان؟
- تاثیر اشعه
سلام در ماه اول بهرداری هستم...سرکارمن با کامپیوتر هست و درمحل کارمودم دقیقا روی میزکارم هست...آیا ثابت شده که امواج مودم تاثیر منفی داره روی جنین؟و حتما باید جاب جاشود؟
- عفونت زنانه و اقدام به بارداری
سلام قصد بارداری دارم و دکتر گف مقدار کمی عفونت دارم شیاف فیتوواژکس تجویز کرد میتونم همزمان با مصرف شیاف اقدام کنم یا باید تموم بشه؟
- بارداری
هنوز ۱ ماه از سکس من با دوست پسرم نمیگذره فهمیدم باردار شدم چطور میتونم سریعا سقط کنم..حدالامکان کسی نفهمه
- اقدام ب بارداری
سلام خانم دکتر من روز ۹ پریود آمپول hmg زدم الان سه هفته از تزریق میگذره و یک هفته هس کمر درد و درد زیر شکم دارم و وقت پریودم هم هس یکی دو روز از پریودم گذشته بی بی چک انجام دادم منفی بود علت تاخیر پریودم چی میتونه باشه
- بارداری
سلام قرص امگا ۳ در بارداری تا هفته چندم باید مصرف بشه؟
- قرص دوفاستون
سلام خسته نباشید من برای تنظیم قاعدگی دکتر بهم قرص دوفاستون داده از روز ۱۵ تا ۲۵ دوره و ماه اولی که این قرص رو خوردم ۲۸ روزه یعنی ۳ روز بعد از قطع قرص پریود شدم این ماه هم باید ۲۸ روزه باشه دوره ام چون درحال اقدام به بارداری هستم میخوام بدونم کی عقب میندازم که تست بدم
- معده درد
سلام وقت بخیر پنج هفته باردارم به خاطر درد معده و اسید معده میتونم پنتوپرازول بخورم شربت momمیخورم ولی بازم درد دارم
- سلام ۳۰ساله
سلام قرص سیپروتین کامپاد جلوگیری ازبارداریه.من دوره دوم استفاده میکنم پنج روزه هنوز پریود نشده


