Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پولیپ رحم
پولیپ 2/5 سانتی رحم وکیست تخمدان راست دارم،دکتر گفته باید با لاپاروسکوپی رحم و تخمدان راست رو در بیارم، بنظر شما ضروریه خانم دکتر؟ آزمایشca125 هم دادم خوب بوده
- کیست ناف جنین
سلام در سونو ۱۳ هفته یک کیست مولتی لوکولار به ابعاد ۲۸*۲۰ mm چسبیده به ناف ودیوار قدامی شکم در ناحیه هایپوگاستر و نواحی قدامی و تحتانی لگن دیده می شود کانون ایزودنس با ضخامت ۱۴mm و به طول ۲۱mm با حدود لوبوله چسبیده به قسمت فوقانی کیست فوق الذکر در موضع ناف دیده میشود
- هماتوم
سلام خانوم دکتر من در بارداری اولم هماتوم به وجود اومده بودکه در9هفته باعث سقط شد الان میخوام بهمن ماه اقدام به بارداری کنم ازمایش خاصی باید انجام بدم ؟بعد تیرویید کم کار هم دارم 21 سالمه ؟ممنون میشم راهنماییم کنید
- خروج تکه گوشت از وارژن در روز سوم پریودی
سلام من ۱۸ سالمه مجردم در روز سوم پریودی همیشه با درد بیش از حد تکه گوشتی ب انازه یک بند انگشت مشاهده میکنم و بعد افتادن تکه گوشت کاملا درد از بین میرود
- لکه بینی
من کیست اندومتریوز دارم و ۳۸ روز قرص می خورم الان دو هفته هست لکه بینی دارن تا کی ادامه داره وایا راه حلی هم واسه قطعش هست؟
- سلام
زمان پریودی میشه استفاده کنم
- دبریهای اکوژ
سلام امروز سونو دادم ۳۵ هفته وپنج روز هستم مایع امینیوتیک حاوی مقادیری دبری های اکوژن هست خطر ناکه؟ خیلی نگرانم.
- سونو گرافی داخل واژن
سلام سونوگرافی واژن دادم نوشته اکوی غیرهموژن حاوی کانونهای کیستیک متعدد ۳و ۲ م م یعنی چی؟
- قرص مدروکسی و اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر من چند وقتیه که پریودیم نامنظمه و یکسال و نیم پیش یدونه سقط داشتم.سونو گرافی دادم مشکلی نداشتم. رفتم دکتر برام قرص مدروکسی پروژسترون رو دادن تا چه مدت باید از این قرص استفاده کنم؟؟ این قرص از بار داری جلوگیری نمیکنه؟؟ واگه اقدام به بارداری کنم با خوردن این قرص جنین سقط نمیشه؟؟؟
- بارداری
سلام خسته نباشید خدمت خانم دکتر محترم! من این ماه دوتا تخمک خیلی خوب داشتم به موقع هم نزدیکی داشتم ولی سرموقع عادت شدم دلیلش چی میتونه باشه ممنون میشم زود جواب بدید
- آی وی اف
سلام. بنده داروی ضدتشنج مصرف میکنم. دکترم گفتند برای بارداری از چند وقت قبلش باید قرص لاموتریژن بخورم. خواستم بدونم با وجود مصرف دارو لاموتریژن و سابقه تشنج میتونم آی وی اف کنم؟؟
- هورمون درمانی در یائسگی
سلام46سالمه ازشهریوریایسه شدم زیرنطرمتخصص سه ماه استروژن وپرژسترون استفاده کردم بعد از اتمام پر بودی روز 14سو نو کردم. الان باید چکار کنم؟ داروهام ادامه بدم
- سلامت جنین
سلام من هفته ی ۱۸ بارداری هستم در سنوی ان تی خداروشکر هیچ مشکل و ریسکی نداشتم اما بخاطر سنم که تقریبا ۴۲ سال هست و بارداری دو قلو برام آزمایش سلفری نوشتن که خداروشکر اونم کاملا سالم و خوب بود اما دیروز در آنومالی برای هر دو جنین نوشته (اکوی لپ های روده افزایش یافته در حد استخوان های ایلیاک است) دکترم برای هفته ی ۲۸ سنو نوشته که دوباره چک بشه الان خیلی نگرانم میشه یه توضیح بدید
- زنان و زایمان
سلام من الان ۵۰روزه بچم سقط شده گفتن یه تیکه یک ثانتی باقی مونده داخل رحم دکترم گفتن کورتاژ بشم گفتم نظر شماروبدونم
- سلام ببخشید من روز 21 به خاطر خون ریزی جنین 6 هفته سقط شد رفتم سونو دادم گفتن 5سی سی بقایا مونده بهم قرص کفسول مفنا میک اسید دادند فقط لکه دارم هیچی دفع نکردم چکار کنم راهنمای کنید ممنون میشم
- پرده بکارت
سلام ببخشید سال پیش توی زمستون رفته بودم سرویس بهداشتی عمومی. کف سرویس یخ زده بود منم نشسته بودم دستم روی پام بود و با اون میخاستم شیر ابو باز کنم ک پام سر میخوره و اهرم شیر تا اخر میره بالا اب با فشار میاد بیرون بعدش خون ریزی داشتم احتمال اینک پرده ام از بین رفته باشه هست میتونن تشخیص بدن ک رابطه نداشتم امکانشو ندارم دکتر برم خ نگرانم میخوام ازدواج کنم ولی میترسم از این قضیه لطفا جواب بدید 🙏🏻😭
- سرکلاژشکمی
سلام خانم دکتر میخواستم بدونم سرکلاژ شکمی حتما باید قبل از بارداری انجام بگیرد یا زمان بارداری هم امکانش هست
- خودارضایی
سلام من۱۷ سالمه و به تازگی متوجه شدم که تخمدانم کیست داره با این شرایط میتونم خودارضایی داشته باشم یا مشکل ایجاد میکنه؟
- کیست
سلام من امروزسنوگراغی رفتم یکم نگران شدم.برای قبل بارداری رفتم ک توسنوگرافی نوشته کیست یونی لوکوارجدارنازک محتوای اکوفری به دیامتر۳۰میلیمتردرتخمدان راست رویت شد.میخاستم ببینم ینی چی مشکل مهمیه؟
- خونریزی شدیدودفع لخته خون
سلام هفته شانزدهم بارداری هستم،ناگهانی دچارخونریزی شدیدودفع لخته خون تقریباباندازهیک جگرمرغ شدم ییمارستان رفتم سونوگرافی نشان دادجنین سالم بودوهیچ مشکلی نداشت علت راخونریزی اطراف جفت تشخیص دادن،سرویکس هنگام سلامت 46بودالان35شده در مجاورت انتهای تحتانی جفت کانون اکوفری به ابعاد12×16به نفع هموراژی ناشی از marginaldetachmentofplacentaدیده میشود.جفت در دیواره قدامی وبا گرید1ملاحضه شد با گسترش به ترال راست.


