Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام من بیست و چهار سالمه یه دختر دونیم ساله هم دارم ودر بارداری هم هیچ مشکلی نداشتم و با اولین اقدام هم باردار شدم. میخاستم ببینم اگه قصد دوقلو زایی داشته باشم امکانش هست با دارو نتیجه بگیرم یا خیر ژنتیک تاثیر داره.
- متخصص زنان وزایمان
سلام من ۲۵ سالمه قبل ازیک ماه عمل امبولیزاسیون بستن شریان رحمی انجام دادم خوب شدم بعد الان دوباره خونریزی کردم دلیلش چیه
- توده اکوژن در تخمدان
سلام سونو گرافی رحم انجام دادم نوشته توده اکوژن در تخمدان راست به قطر 24mm مشاهده شد که مطرح کنندهی فولیکول هموراژیک یا درموئید میباشد میخواستم بفهمم مشکل چیه؟
- کبد جنین
دو کانون اکوژن در قدام کبد مشهود است.که احتمالا مربوط به کلسیفیکاسیون در مزانتر میباشد.یعنی چی؟برای جنین ۱۸ هفته
- سلام گفتید گل مغربی روزی یک عدد بخورم. خواستم بدونم از چه روزی باید بخورم؟ روز اول پریودی یا چند روز قبلش؟
- صاف بودن رحم
با سلام
آیا صاف بودن حدود رحم طبیعی است؟
- بارداری و قرص کابرگولین نیم
سلام. من دو ماه اقدام هستم. پرولاکتینم بالا بود پزشکم کابرگولین نیم برام نوشت شروع کردم این ماه فقط اینکه هنوز به موعدم نرسیده برا تست بارداری. امروزم باید قرص رو بخورم یا نه؟ میترسم بخورم بعد مشخص بشه که باردار بودم و برای بچه ضرر داشته باشه
- سقط جنین با قرص سایتوتک
من درونم هفته سقط با قرص سایکوتک داشتم دوبار بصورت شیش تایی واژینال مصرف کردم بار اول دفع نشد بار دوم دفع شد بعد سونو دادم گفتن ساک حاملگی مشاهده نشد فقط بقایا۱۵در۱۶مشاهده شده بعد اون ده روز خونریزی داشتم بعد لکع بینی سیاه رنگ دارم چیکارکنم
- زنان
سلام خانوم دکتر ، جواب سوال منو ندادین ، سوال ویرایش شده)باسلام من دختری هستم ک دیروز با نامزدم رابطه داشتم،مایع منی را ب داخل معقد ریخت اما فک میکنم مقداری هم ب داخل واژنم ریخته شد، از چندیقه بعدش شکم دردم شروع شد ، زیره شکمم و اطرافش افتضاح درد میکنه انگار درده زایمانه ، ب روی شکمم نمیتونم بخابم اصلا ، حالت تهوع و سرگیجع دارم ,امروز صب هم داخل ادرارم خون دیده شد، خیلیم بی حوصله ام ، ۵ روز دیگه هم وقته عادتمه ،توروخدا بگین علت چیه
- گواهی ولادت
سلام.. روز بخیر.. خانم دکتر آیا این شایعاتی ک الآن منتشر شده ک برخی از مادر ها با همکاری و توانی و رشوه به ماما و پزشک خود تاریخ گواهی تولد را عوض کرده و تاریخ تولد واقعی بچه تغییر داده اند درست است؟.. یعنی مثلاً بچه متولد 25ام ماه است ولی با توانی و همکاری دکتر و مادر.. تاریخ تولد بچه را در گواهی تولد 15ام زده اند و در شناسنامه تاریخ تولد بچه را 15ام زده.. یا مثلا بچه متولد 10 مهر است ولی بخاطر این نیمه دوم حساب نشه.. مادر با دکتر توانی کرده تا تاریخ زایمان را 25 شهریور اعلام کند.. آیا چنین چیزی در واقع امکان پذیر است یا غیرممکن؟
- راجب رابطه مقعدی
سلام دکتر من حدود دوهفته پیش رابطه مقعدی داشتم و پرده دارم منی رو در بدن من نریختن اما من چند روزه از عادت مامانم گذشته ولی هنوز پریود نشدم یکم سرگیجه دارم میترسم اون زمانی دور منی باهام برخورد کرده باشه میشن کمکم کنی ببینم باردارم یانه
- آیا میتوان در بیماران بهجت قرص LDمصرف کرد؟
سلام دربیماران مبتلا به بهجت میتوان قرص ضدبارداری استفاده کرد؟
- سلام دخترم ۱۱سال ۹ ماه دارد دو ماه امپول لوپرمر تزریق مکنم براش برای جلو گیری از پریودی ضرر دارد یا نه با دارو چه قرص های مصرف کند
آمپول لو پرورش برای جلوگیری از پریودی خوب با دارو ایا قرص ویتامین دو کلسیم مصرف کند
- شیاف پروژسترون
باسلام خانوم دکتر من از اول بارداری مشکل خاصی نداشتم به این خاطر شیاف پروژسترون استفاده نکردم ولی الان که ۲۱هفته هستم درد های زیر شکمم زیاد شده هرروز چندساعت یکبار دردش میگیره بعد ده دقیقه اروم میشن میترسم انقباض زودرس رحمی باشه به نظرتون شیاف پروژسترون از هفته ۲۱شروع کنم به استفاده برای جنین ضرری نداشته باشه؟؟؟
- کمک و راهنمایی مبخوام
با سلام و عرض ادب .خانومی 35 ساله هستم که دوبار حملگی خارج رحمی داشتم که طی جراحی لوله سمت چپم رو از دست دادم سال پیش هم یک سقط رو تجربه کردم. برای بچه دار شدن به راهنمایی شما نیاز دارم. لطفا بفرمایید چکار کنم. با تشکر
- آمپول پروژسترون
سلام من امپول پروژسترون ۴ روز زدم همون شب اول لکه بینی داشتم !
قطع شد این چند روز روی پدم ترشع زرد رنگ دیدم
مشکلم چیه ؟!
باردارم ؟!
۲ باره آمپول رو بخرم تزریق کنم ؟ تنبلی تخمدان ام دارم - پریودی بعد از خوردن لونژیل
خانم دکتر عزیز ۱۴روز بعد از خوردن قرص لونژیل پریود شدم،یعنی دو روز زودتر از زمان اصلی پریودی اما بااین تفاوت ک هرماه پریودم پنج روزه بود امااین بار بعد از دوروز قطع شد،آیااحتمال بارداری وجود داره؟
- قرص استرادیول والرات برای قطع خونربری
قرص استراادیولوالرات برتی قطع خونریزی بهم داده زخامت رحم داشتم درد لگن شکم دارم
- ای وی اف
سلام وقت بخیر تو تبریز دکتر ماهر و باتجربه برای ای وی اف تعیین جنسیت میشناسید معرفی کنید؟ خیلی ممنون
- ادم سلولی
من ششم اردیبهشت سزارین شدم. محل زخم و بخیه م مشکلی نداره. ولی یک سانتیمتر بالاتر از محل جراحیم ورم کرده و حدود ۷میلیمتر تورم کردن و سلولهای دور بر جراحیم ورم کردن و انگار پر از آبن و انگار تاول زدن. چکار کنم خانم دکتر ؟


