Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زنان
با سلام میشه سونوگرافی را تفسیر کنید ابعاد رحم ۸۶*۴۰*۴۷و اکوی آن نرمال است ضخامت اندومتر ۸ م م در مرحله تری لاین است(یعنی چه) کیست های متعدد نابوتین به قطر ۷ م م در سرویکس دیده میشود ابعاد تخمدان راست ۲۳*۴۶ و تخمدان چپ ۳۴*۴۴ م م است هر دو تخمدان دارای فولیکولهای ریز متعدد میباشند نمای PCo کیستی )فولیکولی به ابعاد ۲۳*۳۲ م م در تخمدان چپ دیده میشود در آنکس راست توده یا ضایعه فضا گیر دیده نشد(ببخشید چرا فقط نوشته شده آنکس راست؟)
- لخته خون در پریود
با سلام من پولیپ در رحم داشتم وجر احی کردم . قرص مدرکسی پروژسترون برای 3ماه تجویز شد و من ماه اول را از روز 14پریود خوردم بمدت 10روز . ماه دوم راذنخوردم
- درد بعد رابطه
سلام وقتتون بخیر من ۱۸ سالمه و تازه ازدواج کردم بعد اولین رابطه درد و سنگینی شدیدی در ناحیه واژن احساس میکنم تنبلی تخمدانم ی مدت داشتم البته سونویی که به تازگی انجام دادم دکتر گفت دیگه تنبلی تخمدان مطرح نیس خوشبختانه
- سوزش واژن بعداز رابطه ودرد دهانه رحم بعداز زایمان
سلام خانم دکتر من بعداز زایمان اول بعداز رابطه جنسی درد دارم و سوزش دارم و الان که دوباره زایمان کردم از داخل دهانه رحم درد دارم سزارینیم میشه راهنمایی کنین ممنون؟
- سلام خسته نباشید من هفت ماهه زایمان طبیعی کردم از اون وقت هم یه بار ارگاسم شدم به نظر شما از زایمانه
- افزایش سایز سینه
سلام خسته نباشید من ازدوره بلوغ به بعد سینه هام رشد نکردن کوچیک موندن الان ۲۲سالم آیا قرصی هست باعث افزایش سایز سینه شود از جراحی میترسم
- بیماری فیبروم رحمی
با سلام و درود من ب دلیل داشتن فیبروم رحمی ک با نمونه گیری مشخص شد پروژسترون بالا باعث ایجاد فیبروم شده و با تجویز دکتر طی دوره 4ماهه آمپول لوپرامر زدم الان ب مدت 4ماه از تزریق میگذره پریود نمیشم از لحاظ جسمی درد و فشار عصبی دارم میشه بگین تا چ مدت پریود نمیشم ممنون ازتون
- بارداری
سلام خانم دکترخسته نباشی من هفته ۲۰بارداری هستم ی سرماخوردم چ دارویی مصرف کنم ضررنداشته باشه دسترسی ب دکترندارم ممنونم
- زنان و زایمان
سایز و محور قلب طبیعی است نمای چهار حفره قلب رویت شد فوکوس اکوژون به قطر ۳میلمتر در فضای بطن چپ مشاهده شد
- پارگی سرویکس
سلام من در سال ۹۶زایمان طبیعی داشتم که بعداز امدن جفت خونریزی شدید پیدا کردم وپارگی سرویکس تشخیص وعمل شدم اکنون میخواهم زایمان کنم میتونم زایمان طبیعی داشته باشم یا خطرناک است
- تنبلی تخمدان
۳۵ سالمه و دوبار سقط داشتم الانوبعد از ۵ سال از اخرین سقطم تصمیم به بارداری دارم از ردز سوم دوره تا هفتم روزی دوتا قرص لتروزول خوردم و روزهای ۸ و ۹ و۱۰ هم روزی یه آمپول hmg زدم روز ۱۱ دوره سونو واژینال شدم که یه فولیکول عالب ۱۷ داشتم و کلی کیست گفتن پلی کیستیکم چقد با این شرلیط احتمال بارداری دارم؟برای رفع کیستهام چیکار کنم؟ممنونم
- بقایا
سلام وقت بخیر خسته نباشید. ممکنه یعد از هیستروسکوپی بقایا ،بازهم بقایا بمونه داخل رحم؟
- سقط جنین
سلام من lvf کردم و حامله شدم در ۸ هفته خونریزی داشتم سونو شدم گفتن سقط شده بعد از دو روز پس از سقط جنین بتام ۴۴۴۸ بود آیا طبیعی هست لطفا جواب بدید
- جنین کامپکت
سلام من جنین کامپکت انتقال دادم .معمولا چند روز بعد از انتقال ابن جنین لانه گزینی میکنه ممنونم
- لیزر برای تنگی واژن
سلام خدمت خانوم دکتر 30سالمه یبارم زایمان طبیعی داشتم ۷سال پیش و پارسالم جراحی تنگی واژن انجام دادم اما متاسفانه موثر نبود میخواستم سوال کنم خدمتتون که آیا ممکنه با لیزر برطرف بشه مشکل گشادی واژنم ؟
- اقدام به بارداری
قبل از اینکه اقدام به بارداری کنم چه قرصهایی و برای چند ماه مصرف کنم لازمه ؟ فقط فولیک اسید میخورم . ممنون
- زخم رحم دارم ایا جزفریزراهی هست جون داروزیاداستفاده کردم ولی دوباره برمیگرده
- درمان پریودهای دو روزه با دفع لخته و بسیار دردناک و سینه تای دردناک و بزرگ و سنگین
با سلام دختری هستم سی و نه ساله و مجرد با مشکل درد شدید قاعدگی و پریودهای دوروزه و توام با دفع لخته و سینه های بزرگ و سنگین و دردناک و تخمدان پلی کیستیک و سینه فیبروکیستیک و کیست سینه در سونو گرافی و در ازمایشات هورمونی پروژسترون پایین و استرادیول بالاست آیا قرص مدروکسی بخورم خوبه؟ پزشک عمومی هستم ممنونم
- اصلیت شما
سلام با تشکر از زحمات شما می خواستم بدونم شما اصلیت ساروی هستید یا رشتی؟ با تشکر
- خوردن سه تا قرص نئوتادین در پریودی تاخیر ایجاد میکند


