Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بیماری رحم
سلام مادرم امروز سونو انجام دادو این دیده شده ضایعه هتروژن حاوی فوکوس های متعدد اکوژن با حدودواضح به ابعاد20×18 mm در ناحیه خلفی تحتانی سرویکیس مشاهده شد
- جلوگیری از بارداری
تا چند هفته از قرص های ضدبارداری لاینسترنول باید روش کمکی هم استفاده کرد ؟
- کیست تخمدان
سلام من حدودا یک ماه و یک هفته از عمل کیست تخمدانم میگذره ولی هنوز پریود نشدم آیا عادی ؟؟؟
- یائسگی
سلام و عرض ادب من از ۵۰ سالگی مدتی پریود نشدم بعد از چند ماه دوباره شروع شد و ماهانه بود الان در ۵۵ سالگی حدود یک ماهه که خونریزی متوسط دارم که قطع نمیشه امکانش هست با دارو و آمپول خوب بشه و نیازی به عمل نباشه
- ضایعه اکوژن
سلام من ۳۳ سالمه ازدواج نکردم تا حالا۳۰ بهمن پریود شدم و ۱۲ اسفند سونوگرافی دادم در تخمدان راستم یک فولیکول با جدار اکوژن به دیامتر ۱۵ میلیمتر در تخمدان راست مشاهده شده. آیا این یعنی وجود کیست؟
- دردوسوزش شکم
دردوسوزش بخیه داخل شکم بعداز سه ماه عمل سزارین
- بقایای بارداری
سلام خانم دکتر من تو هفته ۱۸ بارداری دچار سقط ناخواسته شدم الان دو هفته از سقط میگذره که دکتر برام قرص میزو و مترژن و داکسی تجویز کردن امروز سونو دادم و گفتن بقایا به طول ۳۰ م م و ضخامت ۵ م م باقی مونده نمیخام کورتاژ انجام بدم راه دیگه ایی هم هست که بقایا دفع بشه ؟
- بیماری های زنان
سلام وقت بخیر خسته نباشید، ببخشید جواب سونوگرافی گفته که ضخامت آرومتر ۱۰ میلی مترمشاهده شد،و ضخامت بین دولایه آندومتر۸ میلی با توجه به اینکه من ۴۹ سال سن دارم و دوسال هست تقریبا یائسگی رو دارم دوباره خونریزی شروع شده واین سونو در دوران خونریزی گرفته شده میشه لطفا راهنماییم کنید گفتن باید تیکه برداری کنیم 😔🙏
- سرطان سینه
سلام من سونوگرافی رفتم گفتن توده هیپواکو به ابعاد 33mm در پستان سمت راست دیده میشود آیا سرطان است؟
- مصرف قرص ld
من ۲هفته پیش سقط داشتم بعد ۲هفته قرص ldخوردم ولی خونریزی قطع نشده
- اکوژنpld
سلام در سونو گرافی من تشخیص دادن مایع آزادخفیف لگنی ذرات اکوژن مطرح کننده pldمشهود است .. و چند عددکیست نابوتین ب قطر ۱۰م دراطراف اندوسرویکس مشاهده شده است .. ممنونم راهنمای بفرمایید
- کیست اکوفری باچند سپتوم
سلام دخترم پانزده سالشه.انروز در سونوگرافی تخمدان ها کیست اکوفری با سپتوم داخلی با ابعد ۴/۹دیده شده. خیلی نگرانم از عصر دل تو دلم نیست نیشه توضیح بدین دربارش
- پریود شدن بعد از جراحی فیبروم رحم
باسلام. من 5ماه پیش جراحی باز فیبروم رحم انجام دادم. بعد از این عمل هر ده روز پریود میشم و حدودا دو هفته ام طول میکشه پریودم. علت چی میتونه باشه؟
- زایمانپرخطر
باسلامزنیسیوپنجسالههستم.بارداریهفتممدوبچهازبارداریهامماندهمشکلممعلومنیستاز.لحاطزنتیکمشکلینداریمدرحالحاصرازمایشدادمهمهسالمنراهنماییمکنیدچهکارکنم
- اسکویرت
سلام، میخواستم بدونم ، انزال همراه با جهش به اصطلاح اسکویرت آیا برای زن ضرر یا منفعتی داره؟ اگر انجام بشه خوبه؟
- فیبروم وپولیپ
سلام.خسته نباشین خانوم دکتر.من یه پولیپ به اندازه ۸.۴ ویه فیبروم ساب سروزال به اندازه ۱۷.۱۵میلی متر دارم.قصد بارداری دارم دکترم گفتن برای پولیپ باید کورتاژ تشخیصی انجام بدن وبااین سایز فیبروم می تونم باردار شم.می خواستم لطف کنین نظرتون رو بفرمایین.ممنونم
- فیبروم رحم
سلام وقت بخیر فیبروم ۵ سانتی اینترامورال با اثر فشاری روی اندومتریوز دارم با درد و خونریزی در ایام پریودی دکتر زنان آمپول تریپتورلین ۳/۷۵ هر ۲۸ روز به مدت ۳ ماه دادند دو تا از آمپولها رو تزریق کردم اما همچنان لکه بینی دارم آیا عوارض دارو هست یا خیر
- سرکلاژ شکمی
من دو بارداری ناموفق داشته ام یکی بدون سرکلاژ درهفته 21ویکی با سرکلاژ واژینال در23هفتگی.میتونم در بارداری بعدی از سرکلاژ شکمی استفاده کنم وموفق بشم درصد موفقیت من چه قدره
- درد بخیه سزارین ازداخل وخونریزی به مدت دوماه
سلام من دوماه زایمان کردم جای بخیه هام از داخل درد میکنه و بعد خونریزی دارم
- کیست تخمدان
سلام کیست یونی لوکولار با جدار منظم به ابعاد ۵۶*۳۵میلیمتر فاقد سپتا و جز سالید در تخمدان چپ که نمای ان مطرح کننده ضایعات bening خطرناکه؟


