Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست اکوفری
سلام من کیستی به اندازه 48 39 61میلیمتر دارم که دکتر در نظریه گفته که در صورت عدم جراحی چک تومور مارکر ها و ام ار ای دینامیک لگن توصیه میگردد معنی این چیه خطرناکه یا نه خوش خیم هست یا نه ممنون میشم اگه جواب بدین
- 🖐
سلام خسته نباشید من مجرد هستم میتونم این عمل رو انجام بدم؟ یا حتما باید زن بود تا این عملو انجام داد؟
- تشکیل پرونده
در مورد تشکیل پرونده برای زایمان راهنمایی کنید
- کیست با نمایground glass
سلام خدمت شما 36 سال دارم. امروز سونوگرافی داپلر واژینال انجام دادم که نوشته در تخمدان راست یک کیست Unilocular با نمایGround Glass حاوی اکوژن واضح دیده شد که فاقد واسکولاریته داخلی است اندازه کیست 24×27×29 است. ازمایش Ca125 هم عدد 38 میباشد. خیلی نگرانم میشه لطفا راهنمایی بفرمایید. آیا من سرطان دارم؟؟؟؟
- پولیپ
سلام سونو انجام دادم نوشته که کانون اکوژن با ابعاد ۱۴در ۸...با حدودی نیبتا لبوله و با توجه با سابقه بیمار و سونی سال پیش ، به نفع پولیپ و ضایعات مخاطی مشابه است. لطفا برام تفسیر میکنید و این که چه راه درمانی وجود داره.. سن ۵۸ سال و ۳بار در فواصل چندساله کورتاژ تشخیصی انجام دادم و آزمایش نمونه گیریش مشکلی نداشته.. راه حل چیست؟ آیا نیاز به تخیله رحم است، چه درمانی مناسب است؟
- قبل از بارداری کلوتریمازول
سلام دکتر خسته نباشی من خیلی نگرانم من برای رژیم پیش دکتر میرفتم تا بچه پسر شود دوتا دختر دارم دکتر گفته پ هاش شما ۷ است خوب خوبه برو اقدام کن حالا امروز وقتش هست ولی شکمم درد میکنه اون ناحیه تخمدان واحساس می کنم رحمم قارچ گرفته خوب می خواستم کلوتریمازول امروز استفاده کنم وشب هم رابطه داشته باشم به نظرت مضر نیست برای تنبلی تخمدان 🙏🙏
- بیماری زنان
سلام ببخشید من یساله ازدواج کردم من دو ماه پیش به دکتر مراجعه کردم زخم دهانه رحم و عفونت باکتریایی و قارچی داشتم دارو استفاده کردم دکتر گفت خوب شدی اما تمام این مدت بازم سوزش داشتم تا دیروز درباره مطب پزشک دیگه رفتم گفت همون مشکلا رو داری و خوب نشدی تست پاپ اسمیر گرفت و دارو داد اما جواب ازمایش و سونو 8 مهر میاد و من 7 ام تاریخ پریودمه که چند روزم جلو میفته اما تا اوون موقع داروهام تموم نمیشه و نمیشه باز برم معاینه حالا با توجه به اینکه ی هفته تقریبا مونده تا پریودم میشه سیپروترون بخورم تا پریود نشم ؟ عوارض نداره بدترشم ؟
- توده کلسیفیه
با سلام من پريود منظمي دارم ولي به دليل ريزش مو و جوش هاي صورت كه طي ٦ ماهه بوجود اومد به دكتر غدد مراجعه كردم.برام سونوگرافي رحم نوشتن و يك توده اكوژن كليسيفيه تو تخمدان سمت چپ مشاهده شد.مجرد و ٣٤ ساله هستم،لطف ميكنيد كه پاسخ ميديد،٣روز تعطيلات رسمي هست و نميتونم صبر كنم .مرسي
- کیست بارتولن
با سلام و خسته نباشید من مجرد هستم و دو عدد کیست بارتولن دارم حدود 3 سانت و 2 سانت راه درمانش آن چیست از چه طریقی باید درمان بشم
- پاتولوژی رحم
Macroscopic : Received specimen in formalin consist of multiple fragments of gray - brownish soft tissue TM - 3.8x2.8x1.7 cm . SOS : M / 2 E = 100 % LABELLED AS ENDOMETRIAL CURETTAGE : --Suggestive of mid to late secretory phase endometrium . --please see note
- سقط و دفع بقایای سقط
سلام یکماه پیش سقط کردم مترژن میخوردم تااینکه خونریزیم کامل قطع شده الان سونو دادم 10*22 بقایا دارم.حالا منتظر پریودای بعدی بمونم دفع میشه یا ن باید بازم مترژن بخورم؟
- سقط
سلام من یک ماه پیش سقط داشتم الان 2 سانت بقایا مونده دکتر کورتاژ رو پیشنهاد داده ولی من نمیخوام. بهم مترژن داده و آنتی بیوتیک با دارو میتونم دفعش کنم یا واقعا باید کورتاژ بشم
- بعدازعمل سینه برگشت کیست سینه خطرناکه
من36سال سن دارم چندماه پیش سینه هاموعمل کردم ولی بم گفتن تودههای خوش خیم داشتم بعدازاون هم رحمم رودراوردن بااین شرایطی که دارم وجودکیست های متعددواجداینترنال اکودرسینهوچندغده لنفاوی بانمای خوش خیم باحداکثر، 7،5میلیمترshortaxisدرناحیه ی اوزیلاریچپ خطری نداره وراه درمانم چی هست
- میوم رحم
سلام خسته نباشید سال نو مبارک .من سونوگرافی واژینال انجام دادم کیست تخمدان با نمای آندومتریوما به ابعاد ۳۰#۳۶ و میوم به ابعاد ۱۱۷#۱۳۵ دارم در قدام فوندوس میخواستم بدونم آیا حتما نیاز به جراحی هستش؟و اینکه آیا شما در تعطیلات عید بیمار ویزیت میکنید چون من گیلانی هستم اما ساکن تهران
- سلام وعرض ادب من خانم ۵۲ ساله دارای کیستمولتی لوکوله به ابعاد۲۲×۳۹در تخمدان چپ هستمازحجرات فراوان باقطر ۲۰ میلی هس آیاخطرناکه وباید عمل کنم وتخمدانها ورحم دربیاین؟؟ممنونم
- جنین مرده نه هفته و دوروز
گزارش پاتولوژی شماره پاتولوژی: P-1402-550 اطلاعات بالینی: -سقط جنین. ماکروسکوپی: -نمونه دریافتی در فرمالین شامل چندین تکه بافت نرم قهوه ای رنگ آمیخته با لخته خون به ابعاد 5×4.5×3cm.S.O.S:MF/1،E: 80%. میکروسکوپی: -تشخیص را ببینید، لطفا.
- کیست مولتی لوکولار
سلام ..من سونو انجام دادم .یک کیست ب قطر ۳۵م م با نمای هموراژیک در تخمدان چپ دارم و یک ضایعه کیستیک مولتی لوکوله حاوی سپتاهای متعدد ب ابعاد ۷۰ *۳۹م م در آدرنکس راست دارم باید چکار کنم ؟؟آیا خطرناکن ؟
- درموییدکیست
باعرض سلام وادب،کسیفیته باشک درموییدکیست چه درمانی دارد؟
- سرکلاژ شکمی
فرقی بین سرکلاژ شکمی از طریق سزارین و لاپارا هست ؟ منظورم فقط نوع عمل فرق داره دیگه یا مزیتی وجود داره ؟ مثلا یکی محکم تر از اون یکی باشه ؟ ممنون
- سونوگرافی
با سلام.در سونوگرافی سینه نوشته شده چند لنف نود بیضی شکل با هیلوم اکوژن به قطرحداکثر15میلیمتر در اگزیلاری مشاهده شد .آیا این خطرناکه؟


