Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- هچینگ جنین
با سلام خانم دکتر عزیزم جنین هام چهارروزه فریز شدند بعد از فریز بلاست شدند انتقال انجام میشه. با توجه به دوبار انتقال جنین به دو ساروگیت مختلف آیا هچینگ جنین میتونه کمکی برای مثبت شدن جنین هام بکنه یا نه هچینگ قبل از فریز جنین باید انجام منیشد.
- جایگزین داروی استروژن کونژوگه
آیا جایگزینی برای داروی استروژن کونژوگه هست چون هرچی گشتم پیدا نکردم ؟
- درد مقعدی هنگام پریود
هنگام پریودی هر چند ماه یکبار همراه با درد شکم و پشت درد مقعدی هم دارم اونم تا چند ساعت علت چیه؟؟؟؟
- علت غددلنفاوی
باسلام. من سونوگرافی سینه انجام دادم. سوزش زیربغل داشتم. توس نومن این نوشته بود. دولنف نود Oval shape باهیلوم اکوژن باsad:5mmدرفضای آگزیلاری چپ رویت شدکهsignificant نمی باشد. آزیااین خطرناکه. نیازبه درمان داره. آیابادارورفع میشه. ممنون میشم جواب موبدی خیلی نگرانم.
- درد پریودی
سلام خسته نباشید من 16سالمه وقتی پریود بشم خیلی درد زیر شکم دارم به شدت مقعدم تیر میکشد تا بالای تا کمرم واژن هم تیر میکشد خون پریودی صورتی قرمز نیست و سینه هام نزدیک به پریودی تا روز پریود درد میکنن و آزرده میشن لطفاً کمکم کنید ممنون میشم
- گذاشتن دستگاه آیودی و خویزری بعد شش ماه
سلام من سه ماهه دستگاه گذاشتم خونریزیم بند نیومد دکترم گفت قرص جلوگیری بنداز الان ۲۰روزه میندازم هم زیردلم در میکنه وهم اینکه سه روزه بااینکه قرص میندازم لکه بینی دارم
- نازایی
سلام خانم دکتر من ۸ ماه اقدام کردم و باردار نشدم برام عکس رنگی نوشتید انجام دادم. نتیجه این بود که لوله های رحم رویت نشد بهم قرص کلومفین دادین که بی نتیجه بود و گفتید لاپاراسکوپی انجام بدم و ازمایش ذخیره تخمدان انجام بدم من ازمایش رو دیروز انجام دادم گفتن اخر شهریور اماده میشه ولی من میخواستم عمل رو همین شهریور ماه انجام بدم ایا برای عمل باید حتما جواب این ازمایش مشخص بشه؟
- سلام باوجود یه سقط که مشکل کرومزومی بود امکان داره یه حاملگی بعدی اینطوری نباشه بدون مشکل کرومزومی یعنی جنین سالم به دنیا میاد
- سونوگرافی غربالگری اول
در سونوگرافی ان تی چه عددی ملاک نرمال و طبیعی بودن جنین قرار میگیرد و عدد نرمال چند هست؟اگر ضخامت nuchal Translucency حدود ۶/۱ باشه،خطرناک هست و نشان دهنده اختلالات کروموزومی و سندرم هست؟
- سلام من نزدیک دو ماه پریود میشم ولی دیر قطع میشه و کمرم خیلی درد میکنه هر موقع کمر درد کنه بیشتر پریود میشم ترو خدا کمکم کنید
دکترم رفتم قبلن کیس داشتم کیسم برترف شد الان نمیدنم چرا اینتوریم
- پریودشدن با قرص دروسبلا
سلام من از ۹ سیکل پریود ماه گذشته دروسبلا رو مرتب خوردم تا پریود نشم که بتونم برم زیارت ولی دقیقا شب ۲۸ پری شدم ، بدون قطع کردن قرص ، چرا ؟مگه تا زمان قطع دارو از پریود جلوگیری نمیکنه ؟؟؟حالا راهی هست زودتر تموم بشه ؟؟؟
- پریود
باسلام وعرض ادب خدمت شما خانم دکتر عزیز میخواستم بگم که من دخترم 15 سالشه و از اول پریود نامنظم بوده و الان 6تیر میبایست پریود شود اگر بخواهیم روی تاریخ حساب کنیم ولی هنوز نشده که امروز7 مهر است و چون خجالتیه پیش دکتر هم نمیاد اگه داروی گیاهی یا هرچیز دیگه تجویز کنید ممنون میشم
- نازایی
سلام خانم دکتر من ۲ ماهه اقدام به بارداری کردم رفتم دکتر بهم دو ورق قرص دوفامد۱۰ داد یک ورق رو ماه اول از روز ۱۵ تا۲۵ سیکلم خوردم و جلوگیری هم نداشتم اما باردار نشدم و ورق دوم رو هم ماه دوم از ۱۵ تا۲۵ سیکلم خوردم اما بازم باردار نشدم خواستم بدونم نیازه که دوباره برم قرص دوفامد رو بخرم واسه ماه سوم یانه؟اگه نخورم باردازمیشم؟
- خون ریزی
خون ریزی دارم بعد از پریود ۴ماهه دکتر رفتم قرص داده اما خوب نشدم خسته شدم چیکار کنم دختری هستم ۳۳ ساله مجرد
- پریود
سلام من دوماه هست ک پریودم عقب افتاده دی ماه پریود شدم اما قرص های سرماخوردگی مصرف میکردم و استرس امتحانات هم داشتم یکم، واس همین بهمن که پریود نشدم واسم نگران کننده نبود تو همون اواخر بهمن رابطه بدون دخول داشتم که پیش اب ممکنه اونم نه ب طور قطعی امکانش هست ریخته شده باشه در ادامه اسفندم هنوز پریود نشدم امکان بارداری هست یا ممکنه مشکل دیگه ای داشته باشم؟
- خودارضایی
سلام آیا خودارضایی بصورت مالشی از روی شلوار باعث عفونت میشه؟ )
- زگیل
شما رشت هستيد؟
- کیست تخمدان
سلام من کیست تخمدان راست دارم به ابعاد ۳۶*۴۱ میلی متر با حدود شارپ و بدون اکوی داخلی ایا این کیست در اینده باعث ناباروی میشه؟! بعد دکتر برام قرص روکین تجویز کرده دو بسته آیا این قرص باعث ناباروی میشه؟
- اقدام بارداری
سلام من قاعدگی هام نامنظم هستش.دوسال برای بارداری اقدام میکنم ولی نتیجه نگرفتم.قرص کلومیفن ۵۰ الان دومین دوره هستش که مصرف میکنم اگه جواب نگرفتم باید چی کنم دوباره باز یه دوره مصرف کنم؟
- درد معقد قبل از پریودی
با سلام و خسته نباشید من قبل از عادت ماهانه بعضی وقتا معقد درد دارم دلیلیش چی هست؟


