Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- فتق نافی
سلام خسته نباشید حدود هفت ساله سزارین شدم بالای نافم برامدگی ایجادشده بعضی وقتها باتهوع یبوست همراه هست خاستم بدونم چه درمانی باید انجام بدم ممنون
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر من pco بودم و با قرص لتروزول باردار شدم میخواستم بدونم این مشکل تنبلی تخمدان با بارداری ازبین میره یا اینکه من برای بارداری بعدی هم با مشکل رو به رو میشم؟
- خودارضایی
سلام من یه سوال داشتم من یه مدت اندام تناسلیمو میمالیدم مثلا یه بالش میزاشتم زیرم این کار خود ارضایی حساب میشه و گناه داره یا این کار گناه نداره ولی وقتی این کارو میکردم چیزی ازم نمیومد
- علت خونریزی
سلام. نزدیکی داشتم اما دخول کامل نبود و بعد از آن پیاده روی رفتم و هنگام پیاده روی با درد شدید زیر شکم مواجه شدم و همان لحظه احساس کردم یک از بدنم کنده و خارج شد وقتی چک کردم لکه های خونی قهوه ای پررنگ بود و این درد و لکه ادامه دار بود بار بعد، بعد از دخول کامل هیچ خونی نیومد میخواستم بدونم آیا اون لکه ها و درد بخاطر پاره شدن بکارت بوده؟
- سلام خانم دکتر خسته نباشید شرمنده من رحمم دوشاخه یه پسر هفت ساله دارم الان دوسال اقدام به بارداری کردم اما حامله نیستم میشه بخاطر اینکه رحمم دوشاخه باردار نمیشم
- قرص اورژانسی
سلام خسته نباشید میخاستم بدونم ایا شربت تئوفیلین جی با قرص اورژانسی تداخل داره؟؟
- افزایش سایز سینه
سلام.ببخشید من عمه ام سرطان سینه داشت و درواقع میشه گفت سرطان سینه ژنتیکی داریم.میخواستم ببینم برای افزایش سایز سینه باید چکار کنم ک طبیعی باشه؟بدون عمل و چیزی.و اینکه مجرد هم هستم
- مقعد
من یکم مقعدم درد میکنه چیکار کنم خوب بشه
- در مورد جذب دارو
سلام شبتون بخیر من امروز آمپول رو تزریق کردم و دارو در محل تزیق به صورت تجمعی باقی مونده میخوام بدونم چقدر طول میکشه که پخش و جذب بشه و آیا احتمال اینکه جذب نشه هست ؟
- سونوی رحم
باسلام برای سونوی رحم رفتم تو سونو نوشته شده رحم با آکوی پارانشیمال هتروژن میوماتوز وابعاد بزرگ 54*64*101میلیمتر دیده میشود و افزایش زخمت فروکال آندومتر ناحیه تنه رحم به ابعاد 15*20*21میلیمتر دیده میشود که به نفع پولیپ،هایپرپلازی یا دیسپلازی فوکال میتواند باشد. نوشته خیلی نگران شدیم میشه لطف کنید بگید خطر ناکه یا نه؟
- قاعدگی
سلام من قرص دوفامد 10دکتر بهم داده بوده روزی یک عدد تا ده روز الان بعداز. خوردن شش عدد آن خونریزی ودرد دل پیدا کردم آیا قرص رو ادامه بدم یا نه؟
- کیست تخمدان
با سلام و خسته نباشید ده روز قبل دومین سقط در هفته هفتم بارذاری داشتم سونوگرافی ترانس واژنال زحم و ضمائم رفتم برای بقایا در سونو شرایط رحم خوب بود اما تخمدان سمت راست یک ضایعه هتروژن و هایپواکو همراه با فوکوس های کوچک اکوژن درون تخمدان دیده شد ابعادش 20mm بود یک کیست کامپلکس یا اندومتریا تشخیص محتمل است سوالم این ایا این کیست خطرناکه احتیاج به درمان داره روی باروریم اثر میگذاره و ایا میتونه دلیل دو سقطم باشه ممنون
- فیبروم رحمی
سلام من سی و نه ساله هستم فیبروم رحمی به ابعاد 23میلی دارم دکتریه من قرص پروژسترون داده که ا زروز پانزدهم پریودی روزی دو تا بخورم آیا ممکنه با این قرص ها فیبروم من رفع بشه
- کیست هموراژیک
اصلاح سوال با سلام و احترام دختر ۲۶ ساله هستم حدود ۱۲ روز مانده به شروع قاعدگی سونوگرافی انجام دادم رحم دارای اندازه و اکومتر طبیعی و اندازه اندومتر ۹ میلی متر تخمدان ها سایز بزرگتر از حد نرمال و نمای مولتی فولیکولار دارند و در تخمدان چپ کیست هموراژیک ۲۴ میلی متر رویت شد که فالوآپ رو توصیه کردند . مقداری مایع هم در حفره لگن دیده شد ازمایش هورمون هم دادم ۱۲ روز مانده به قاعدگی میزان( پرولاکتین ۱۸.۸ ) (TSH 2.3) , ( FreeT4 0.99),(FSH 1.8), (LH 15.2) , (testestron 0.9) آیا نیاز به مصرف دارویا اقدام خاصی هست؟ یا برطرف میشه؟ اینکه نزدیک قاعدگی ابن سونو انجام شده میتونه دلیلی بر نمای مولتی فولیکولار باشه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید🙏
- سلام خسته نباشید .یک زن 52ساله که تخمدانش از کارافتاده با اهدای جنین می تواند باردارشود؟
20سال است که ازدواج کردم چند سال اول ازدواج چند بار به موسسه رویان تهران مراجعه کردم اسپرم شوهرم بسیار ضعیف بود وivfهم ناموفق شد.به علت کمبود بودجه دیگه پیگیری نکردم تا در45سالگی که مراجعه کردم گفتن تخمدانهاتون از کار افتادن.تا الان که یکی دونفر دیدم که با اهدای جنین بار دارشدن گفتم ببینم امکانش هست یانه؟ ممنون میشم اگه پاسخ تون رودریافت کنم
- سونو گرافی رحم وضمائم
سلام خسته نباشید سونو گرافی دادم گفت هایپر اکو ژنیسیته یفو کال باحدود مشخص با حداکثر ابعاد 4*8در کاویتهی اندومتر مشهود است Tvsدر روز سوم menجهت برسی از نظر پولیپ اندومتر تغییرات فاز لو تئال تو صیه میشود به نظرتون مشکلم چیه وراه حل چیه بعد من این نزدیکی ۶ماه ازدواج کردم هیچ گونه جلو گیری نکردم ولی بار دار نشدم تست پاپ اسمیر دادم یک ماه پیش فقط گفته بود التهاب شدید دارم بعد ببخشید این عدد های که نوشته ۴*۸ در کاویتهی اندومتر چیه بعد به نظرتون این خطر ناک نیستمن خیلی استرس دارم ممنون میشم اگه راهنمایم کنید
- سلام سلام من ۴۲ سالمه الان دوهفته س پرییو م عقب افتادن قرص پومگا هم مصرف میکنم میتونه علت عقب افتادگی پریود از این قرص باشه؟
- سلام.میخواستم ببینم ضخامت اندومتر اگر ۸میلیمتر باشه نیاز به کورتاژ تشخیصی هست؟ممنون
- مشکلات زنان
بعد از تزریق واکسن استرازانکا ۳ماه خونریزی شدید داشتم ما بین این ۳ماه هم دچار خونریزی شدید بودم یعنی ۳ماه ۶بار پریود شدم بعد از ۳ماه ۲ ماه پریود نمیشم لطفاً راهنمایی کنید
- پرده بکارت
سلام 19ساله هستم و نامزدم. بعد ۲ روز از تموم شدن پریودی
با نزدیکی بدون دخول آلت
دلیل خون اومدن چیه. فقط دستشو داخل واژنم کرد بعد یک ساعت ک با دستمال خودمو پاک کردم دیدم خونیه.


