Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدان
با سلام خدمت شما تخمدان سمت راست یک کیست ساده بدون solid و بدون septa با ابعاد ۲۸*۳۷ میلیمتر مشاهده شده تخمدان سمت چپ یک کیست با septa ظریف داخلی و بدون جز solid به ابعاد ۳۰*۵۳ میلیمتر مشاهده شده و مایع آزاد شکمی هم دیده نشده میشه لطفا راهنماییم کنید دکتر زنان بهم قرص سیپروترون کامپاند دادن آیا با قرص کیستم کوچیک میشه و ازبین میره می باید جراحی کنم؟؟؟؟ در جراحی تخمدان هم برداشته میشه ؟؟؟؟
- تعیین جنسیت
- جلوگیری
سلام،من ۳۸ ساله هستم و ب تازگی ی سقط داشتم و بعد کورتاز شدم ، تا چند روز بعد کورتاژ خونریزی و لکه بینی داشتم ،قطع شد و تا الان ک حدود ۴۵ روز از کورتاژ میگذره بجز ۶ شهریور ک چنتا لکه دیدم خبری نبود ،ب دکتر مراجعه کردم و تست بارداری دادم ک منفی بود ،از دکتر خواستم برام ال دی تجویز کنن ولی گفتن شما اصلا نمیتونی استفاده کنید و باید از روش دیگه ای استفاده کنید ک پیشنهاد خودشون دستگاه بود .منظورشون چی بود ک ال دی اصلااا؟ من سر بچه های قبلی هم ال دی مصرف میکردم .ممنون از راهنمایتون
- درباره قرص ضدبارداری
سلام من بهترین قرص ضدبارداری رو میخوام
- درد درفرج
سلام من درد در قسمت وسط زیر مجرای ادرار استخوانش درد میکنه واحساس میکنم ادراروحیض یکی شده یعنی مجرای آن وبادمعده از واژن یا همه جای دستگاه تناسلی بیرون میاد آیا احتمال آسیب وپارگی هست ودرمان میشود
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر عزیز. من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام و در موقع عمل جراحی پرده بکارت ام رو ازدست دادم وبعد عمل جراحی با پسری رابطه نداشتم ومجرد هستم وخواستم بپرسم که آیا پرده بکارت من خود به خود ترمیم میشه یا خیر یا احتیاج به عمل جراحی داره پرده بکارت؟
- سونوگرافی آنومالی ۱۸هفته
سلام خسته نباشید.در سونوگرافی من نوشته حجم مایع آمنیوتیک طبیعی و مایع حاوی ذرات اکوژن(دبری.ورنیکس و ....) است یعنی چی؟
- سلام شما گفتید از روز 17 که تاریخ پریودیم هستس گل مغربی رو بخورم ولی روش نوشته روزی یک عدد و من هرروز دارم میخورم فقط گل مغربی هرروز میخورم و تا روز پنجم پریودی که سیپروکامپاند رو بخورم.ایا خوردن گل مغربی هرروز خطرناک؟ من کیست تیرویید و تخمدان دارم و ادنوم دارم. روش نوشته گل مغربی با وعده غذایی در روز
- حاملگی
سلام،10هفته باردارم سرکلاژشکمی ام ،کمرم شکمم درد میکنه اکثرا ،میگن آب ونشاسته راقاطی کن بخور جای بچه سفت بشه من میتونم بخورم یاضرر دارد؟
- لاپاراسکوپی
سلام خسته نباشید آیا دختر باکره با فیبروم بزرگ میتونه کاندید عمل لاپاراسکوپی باشه؟ و اینکه فیبرم سایز 10 رو هم میشه با لاپاراسکوپی انجام داد بدون اینکه دختر باکره آسیبی ببینه؟ تشکر
- پولیپ وبارداری
باسلام وخسته نباشیدخانوم دکترمن سال پیش یه سقط داشتم که اول سالم بودبعددوماه قلبش ازکارافتادتحت نظرسقط کردم الان قصدبارداری دارم دوماه پیش سونودادم یه پولیپ کوچیک زیریک سانت دارم دوماه۸۰ عدد دوفاستون مصرف کردم مجددسونودادم پولیپ ازبین نرفته بود بیشترروزای این دوماه رولکه دیدم بخاطردوفاستون.دکترگفت چون لکه میبینی بایدکورتاژبشی ولی من فقط این دوماه رولکه دیدم فکرکنم عوارض قرصه.خانوم دکترعزیزنظرشماچیه کورتاژکنم یا اقدام کنم برای بارداری ؟ پولیپ باعث سقط نمیشه ؟ دکتربهم کلومیفن هم داد آیالازمه مگه این داروبرای نازایی نیست توروخدا راهنماییمکنید من شهرستانم چه کاری درسته تشکر
- نازایی
سلام خسته نباشید ۶ساله بچه دار نمیشم ذخیره تخمدانم ۱/۵۷هست شوهرم تحرک اسپرمش ضعیفه دکتر این ماه قرص مترونیدازول و آمپول سینال اف ۷۵ تجویز کرده من نمیخوام آی وی اف کنم میخوام با دارو بچه دار بشم آیا امکانش هست
- سونوگرافی
سلام.من ۳۲ سالمه و ۳،۴ روز پیش سقط با قرص داشتم و بتام روی ۱۳۰۰ بود و سن بچه ۴هفته بود و ساک بارداریهم به سختی داخل رحم مشخص شد.امروز با وجود خون ریزی سونو داخل انجام دادم و گزارشش این بود تصویر یک ناحیه اکوژن هتروژن به ابعاد ۱۸*۱۷ mm در ادنکس راست مشهود است که در بررسی با کالرداپلر دارای فلوی عروقی در اطراف میباشد.EP لوله فالوپ سمت راست مطرح میباشد. ازمایشمو گفت تکراررکنید که انجام دادم وبتا رسیده به ۴۷ می خواستم بدونم احتمالا سونوگرافر اشتباه کرده،یا مثله دیگه هست که با بارداری خارج رحم اشتباه گرفته شده؟
- بالا بودنfsh
سلام من کم کاری تیروئید دارم که البته کنترل شده هست چند وقت پیش له دکتر غدد مراجعه کردم گفتنfshخونم بالاست۱۳/۹بود گفتن به پزشک زنان مراجعه کنم شاید میخام یائسه بشم واینکه الان چندسال دو روز خون ریزی دارم وباقی روز لکه بینی هست
- اقدام
سلام وقت بخیر احتراماً بنده میخواستم بدونم چه راهکارهایی انجام بدم برای اینکه این ماه باردارشوم در چرخه ی ۲۷روزه لتروزول روز۳ تا۷ مناسبه یا ۵تا۹ بنده روز ۱۳ سیکلم تخمک گذاریمه بهترین زمان بین نزدیکی چندساعت هست سپاس
- بقایای مانده بعدازکورتاژ ۳۰میل
سلام خانم دکتر عزیز خسته نباشین قبلا هم پیام دادم فک کنم پیام ارسال نشده دخترم ۳هفته پیش سقط جنین ۴ماهه داشته ۲۰سالشه اون موقعه کورتاژنکرده دکتر بعد یه هفته به خاطر دردکمر دکترسونو تجویز کرده که معلوم شده خیلی بقایا مونده وکورتاژ شد والان دوباره سونوداده بازدکتر گفته بقایا مونده ۳۰میل نمیدونم میل یا خانم دکترمیشه راهنمایی کنین حالا چه پیشنهادی داری ایابادارو خوب میشه خیلی نگرانیم
- قطع شدن لکه بینی
سلاموقتبخیر من قرص وروژست استفادهمیکنم ولی ۲۰روزه لکه بینی شدید دارم میتونم کنار وروژست ترنسید استفاده کنم؟
- پودر اینوفولیک
سلام ببخشید من پودر اینوفولیک برای تنبلی تخمدان میخورم.میخواسم بدونم من چون فراموش میکنم بهترمیدونم بعد غذا استفاده کنم حدودا ۲_۳ساعت بعد غذا میخورم جوری ک تون اون ساعت هیچی نخورده باشم اینجوری اشکالی نداره؟؟قبل غذا همش فراموش میکنم
- تصمیم به بارداری
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خانم دکتر 35 سال سن دارم و با توجه به سنم تصمیم دارم زود بچه دار بشم با توجه به اینکه فریرز زخم رحم که قبلا انجام دادم یه کم نگرانم که نکنه نتونم بچه دار بشم آیا دارو هست که کمک کنه به زودتر به نتیجه برسم بخدا خانم دکتر تا آخر عمرم مدیونتون میشم
- آزمایش ادرار و آزمایش خون
سلام خانم دکتر آزمایش دادم و میزان WBC۱۲.۶۳هست و میزان RBC۴.۱۶هست و میزان HGBهم ۱۱.۷ هست و میزان MCHCهم ۳۱.۶ هست و در آزمایش ادرارم هم جلوی پروتئین نوشته Traceو جلوی Blood/Hgbهم نوشته Traceو جلوی Bacteriaهم نوشته Fewو جلوی crystal نوشته :ca-oxalate:fewمیشه بی زحمت تفسیر بفرمایید؟ این زیاد بودن WBCبه نظرتون علتش چی میتونه باشه، الان ۲۷ هفته باردار هستم. با تشکر.


