Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عفونت قارچی. اقدام ب بارداری
سلام وقت بخیر خانوم دکتر من عفونت قارچی چتد سالیه درگیرم باهاش پاپ اسمیرم سالمه تا زمانی ک پمادو قرص فلوکونازول استفاده میکنم خوبم اخیرا ب مدت 6 ماه هفته ای یک عددفلوکونازول ب منظور پیشگیری استفاده کردم ولی تا 6 ماه تموم شد و قرص رو استفاده نکردم مجدد درگیر عفونت شدم قصد دارم برای حاملگی اقدام کنم ولی بااین شرایط نمیتونم لطفا راهنماییم کنید
- من دو هفته اینده انتقال دارم کراتین کردم ایا انتقال ندم
- سلام وقت بخیر حدودا سه ماهه زایمان کردم یک توده زیر عمل سزارین دارم درد نداره ولی اندازه یک گردو شاید بزرگترها چکار باید بکنم ممنون میشم راهنمایی کنید
- PCOD کیست درموئید و پولیپ رحمی
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من ۲۵ ساله و virgin هستم. توی نتیجه سونوگرافی تشخیص PCOD خفیف کیست درموئید 22m و و پولیپ 56×68×77 m در قسمت قدامی رحم مشاهده شده. باتوجه به اینکه علائم خاصی ندارم بجز نامنظم بودن پریود آیا نیاز به پیگیری و درمان خاصی دارم؟ و در آینده با مشکلی مواجه میشم؟ ممنون میشم راهنماییم کنین
- سلام من قرص اورژانسی رو دوازده ساعتی خوردم اماتاریخ مصرفش گذشته بوده روزدوم یه قرص جدیدگرفتم بخورم مشکلی نداره
- خوردن قرص جستیران
سلام وقت بخیر خسته نباشید خانم دکتر ببخشید خانم ۴۵ ساله هستم میخواستم چند روزی پریودیم عقب بیفته اگه از قرص جستیران استفاده کنم اشکالی نداره البته قبلا هم استفاده کردم که بیشترین استفاده ماه رمضان بوده
- لکه بینی
سلام
وقت بخیر
من دختر و مجرد و ۱۹ ساله هستم
گاها درد زیر شکم داشتم،سونو دادم و پیش دکتر زنان بردم
گفتن کیست هموراژیک دارین در تخمدان چپ اندازه اش30 ×31✅
برام دوفاستون نوشتن تا دوماه از روز ۵ قائدگی تا ۲۵ قائدگی بخورم✅
هنوز پریود نشدم ک استفاده کنم
🔺ولی الآن روز ۱۸ سیکل پریودی ام لکه بینی دارم ،فروردین ماهم دقیقا روز ۱۸ سیکل لکه بینی (ب مدت ۳ روز)داشتم بعد روز ۲۱ سیکل پریودم شروع شد ،الانم باز از روز ۱۸ سیکل ک امروزه لکه بینی دارم
چیکار کنم
ب خاطر این کیست هس؟؟؟؟😭 - کیست septationچیست
من سنو دادم کیستseptationدر تخمدان چپ من دیده شده آیا نیاز هست دکتر زنان برم
- زیبایی واژن
سلام خانم دکتر من میخوام ژل تزریق کنم ک واژنم یکم بزرگ تر شه ۲۳سالمه متاهلم برای تیرگی هم راحی هست؟؟ هزینشم اگر بگید ممنونم
- قاعدگی
سلام خانم دکتر شب بخیر.خانمی ۴۵ ساله هستم از یکسال پیش بمدت ۴ ماه دچار قطع قاعدگی شدم وبعد از مراجعه به ماما استروژن و پروژسترون دادن بمدت ۲ ماه تو این دو ماه پریود منظم داشتم بعد دوباره قطع شد اما بعد از ۴۰ روز شروع کردم به مصرف پروژسترون وبا این دارو پریود میشدم.یک هفته پیش از پریود پاک شدم الان روز سیزدهم هست دوباره با درد پریود شدم مثل روز اول.حال فردا که ۱۴ قاعدگی هست و باید پروژسترون مصرف کنم آیا باید صبر کنم پاک بشم یا نه میشه مصرف کنم؟ ممنون میشم پاسخ بفرمایین
- ترشح قهوه ای
با سلام علت ترشحات ژله ای که خون هم درآن است در دختر ۱۳ ساله که دوسالی است پرید میشود ونزدیک پریدش است چیست ممنون از پاسخگویی شما
- با سلام آیا اگر یک هفته مانده به پریودی من از قرص دزوستیو استفاده کنم می توانم مانع از پریودی شوم
با سلام آیا اگر یک هفته مانده به پریودی من از قرص دزوستیو استفاده کنم می توانم مانع از پریودی شوم
- زنان
سلام وخسته نباشید خدمت شما دکتر عزیز برای سرد مزاجیم چه دارویی میتونم استفاده کنم ؟؟
- دستوردارو
سلام.من تنبلی تخمدان دارم ویرای بارداری دوم درحال اقدامم دکترشیاف پروژسترون ۴۰۰تجویزکردن سه بسته خواستم بدونم کی باید مصرف کنم؟؟مصرفش واژینال؟؟؟موقع پریودی میشه استفاده کردیافقط روزهای بدون پریود
- قرص مدروکسی پرژسترون
سلام خانم دکتر.برای اولین بار یک بسته قرص مدروکسی پروژسترون مصرف کردم که در حین مصرف لک بینی داشتم و وقتی آخرین قرص از بسته رو خوردم پریود شدم آیا غیر طبیعی نیست ؟؟علت مصرف این قرص خونریزی شدید هنگام پریودی بوده.روزی که آخرین قرص رو خوردم و پریود شدم موقع پریود شدنم هم بود.لطفا راهنمایی کنید .مگه نباید چند روز بعد از اتمام قرص پریودی رخ بده چرا واسه من اینطوری نبود؟؟؟؟
- صخامتاندومتر
سلامخانمدکترخستهنباشیدمنسیسالدارمکهبخاطرطولانیبودنخونریزیقاعدگیبهدکترمراجعهکردموسنوگرفتمکهصخامتاندومترچهاردهوششاکوژنمیباشدکهدکتربهمگفتبایدکوتاجکنیمنمترسیدمکهدیگهنتونمبارداربشمبرامدارونوشتایاخطرناکاستلطفاراهنمایمکنیدممنونم
- کولیتوریس
علت یک تکه سفید داخل کولیتوریس چیست؟
- سونوگرافی رحم و تخمدان
تخمدان ها راست با ابعاد mm۱۶*41وتخمدان چپ با ابعاد mm۱۴*۳۸ رویت شد تخمدان ها با ابعاد واکوی استرومال افزایش یافته همراه با فولیکول های ریز پریفرال با دیامتر کمتر از mm۱۰ مشاهدگرددندکه مطرح کننده PCODمیباشد تطابق با یافته های بالینی و آزمایشگاهی توصیه میگردد
- پارگی پرده بکارت؟
بعد از پارگی خون به چه اندازه ای است ؟ این خون تا چند ساعت بعد ادامه خواهد داشت؟ آیا ممکن است پارگی طی چند دفعات رابطه صورت گیرد و هر بار خون خارج شود؟ بعد از پارگی بکارت پیشنهاد شما چیست ؟ چه کاری باید انجام دهیم تا به سلامتی مان آسیبی وارد نشود؟
- مدروکسی پروژسترون و توده سینه
وقت بخیرر میخواستم سوال بپرسم که قرص مدروکسی پروژسترون برای من که توده و پلی کیستیک سینه هم دارم مضر نیست؟ تجویز این دارو درحال حاضر برای اندرمتریوز هست


