سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تفسیر پاپ اسمیر
سلام
با توجه به تصویر پایین لطفا همه احتمالات رو بگین

- آزمایش هورمون
سلام خسته نباشید،من ۱۹ سالمه و سونوگرافی انجام دادم و مشکوک به تنبلی تخمدان بودم و الان برام آزمایش نوشتن ،میخواستم بدونم که باید حتما روز سوم پریودی آزمایش انجام شود؟؟ اگر روز چهارم باشه ایرادی داره؟ ممنون میشم پاسخ بدید
- ایابرای کسی که تخمک اهدایی میگیره همون داروهارومیدان?
سلام من مشکل بارداری ندارم مشکل ژنتیکی برای همین به نظر دکتر ژنتیک ازتخمک اهدایی استفاده کردام الان جنین فریز شده دارم وداروهای سوزن ناکسپرین۴۰ وقرصاسترادیول والرات ۱ اسید فولیک ۱دادان وگفتن از روزدوم پریودی استفاده کنم تا ده روز بعد برم مطب نمیدونم حالا باید این داروها رواستفاده کنم چون من بچم که هفت سال بود براثر بیماری کلیه ژنتیکی ازدست دادام ازشما ممنون میشم راهنماییم کنید
- روزه گرفتن قبل از پریودی
سلام من 29 دی قراره پریود شم و 25 دی میخام برم اعتکاف میخام بدونم روزه گرفتن باعث میشه من زودتر پریود شم؟ میشه جواب بدیدددد
- نزدیکی
سلام.
من دیر ارضا میشم. مشکلی دارم؟ یا طبیعی هستش؟
- پریود مجدد
سلامو وقت بخیر .من دکتر زنان رفتم برای اینکه پریود مجدد شدم بفاصله کم، برام قرص استورمارین و دوفامد داده من مجردم اینا موردی که نداره برای استفاده؟
- دلیل نبض زیر شکم
سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمه و زیر شکمم دو روزه که چند دقیقه یک بار یا کمتر نبض میزنه رحممه احساس میکنم دلیلش چیه؟ خطر ناکه؟؟
- آهورت شکمی
سلام داکتر صاحب تقریبا یک سال میشه در شکمم نبض احساس میکنم وقتی شکمم را لمس میکنم برامدگی وجود دارد خودم هم دختر هستم و ۵۰ کیلو وزن دارم و ۲۱ ساله هستم
- درد کلیتوریس
سلام من مجرد هستم هنگام تماس لباس زیر به کلیتوریس یا تماس دست درد شدیدب دارم و احساس میکنم یه چیز سفت و سفید مایل به زرد داخلشه و بعضی وقتا به صورت چرک خارج میشه.دلیلش چیه و چه قرص یا پمادی باید استفاده کنم؟
- سوزش واژن
سلام دکتر جان من چندوقته سوزش واژن دارم از داخل خیلی اذیتم و اچ پی وی هم دارم و۱ماه قبل هم کلونوسکوپی انجام دادم .بنظر شمادلیلش چیه وچیکار کنم واقعااذیتم
- دخترم امپول واریو پپتیل رو ده نوبت بعدی که ۲۸ روز دیگه است چه تاریخی باید بزنه
دخترم امپول واریو پپتیل رو ۵ اذر ترزیق کرده نوبت بعدی که ۲۸ روز دیگه چه تاریخی میشه
- رفع تیرگی واژن با لیزر
با سلام . ببخشید خانم دکتر آیا کسانی که قبلا زگیل تناسلی داشتن و با لیزر زائده رو برداشتن و الان اثری از زگیل در قسمت واژن ندارن میتونن از لیزر بلیچینگ واسه روشن کردن واژن استفاده کنند ؟ و از لیزر برای رفع موهای زائد هم میتونن استفاده کنن ؟
- دارویی
لطفا بفرماییدقرص جستیران ۴۰ برای چه مشکلی است؟ ایا در مواقع خونریزی بین دو قاعدگی هم تجویز میشود؟
- نازایی
سلام تو ازمایش اسپرموگر,ام شوهرم نوشته،total sperm 26/2 رنج نرمال آزمایشگاه ۴۰=<،،،،sement volum،،،۰/۷ ازمایشگاه۱/۵==<،،،،،،،progressive 16/2 ازمایشگاه۴۰==<،،،،،،،،imotile 79/9،،،،،،،دvitaility20/1 آزمایشگاه ۵۸=<،،،،مورفولوژی هم نرمال،بقیه آیتم ها هم نرمال،ایا مشکل داره؟؟؟؟قابل درمان است با دارو،یا راه حل چیه،خودم سالم هستم
- ازمایش
با سلام و خسته نباشید در ادامه سوال ازمایش ذخیره تخمدان که پرسیدم و هنوز جواب داده نشده میخواستم عرض کنم خدمت شما که حدود یک سال پیش ازمایش هورمونی انجام دادم مشکلی نداشتم اون زمان هر چند ماه پریود میشدم چهارماه پیش هم جراحی فیبروم و کیست برام انجام دادین سه بار پریود شدم اخرین بار زود پریود شدم که شما فرمودین مشکلی نیست بخاطره تزریق دیفرلین ممکن است مدتی بی نظمی قاعدگی داشته باشم چند ماهی که مریض شما هستم نفرمودین مشکلی دارم فرمودین مشکلی نداری هفته پیش در شهر خودم از پزشک زنان خواستم برایم ازمایش ذخیره تخمدان بنویسد که ازمایش هورمونی نوشت که نتیجه را در قسمت ازمایش ذخیره تخمدان فرستادم ظاهرا ازمایشم به یایسگی نزدیک است ولی من بعد از عمل مشکل پربودیم برطرف شده فقط بی نظمی دارم که شما فرمودین بخاطره ترریق دیفرلین است خانم دکتر راهنمایی بفرمایید خیلی نگرانم.
- مشکل رحم
برای ضخامت آندومتر ۱۲۷ میلی متر چیکار باید کرد در ضمن مدت پریودم ۲ روز بوده به جای ۷ روز
- بعد از سرازین
با سلام و وقت بخیر میخواستم بدونم یه هفته بعد از سزارین که هنوز باید ها را نکشیدیم میتونیم برای ضدعفونی کردن الکل سفید بزنیم به بخیه ها؟؟
- اسکورت
با سلام و عرض ادب من میخواستم بدونم چطوری میتونم ارضا شدن هنگام رابطه واژینال رو تجربه کنم. هنگام رابطه جنسی با اینکه قبلا مثانه رو خالی کردم بازم حس ادرار بهم دست میده و من رابطه متوقف میکنم و مثانه خالی میکنم. خیلی جاها خوندم که نباید اینکار رو کرد و باید رها کنیم. خواستم نظر شمارو بدونم. ممنون میشم
- کیست تخمدان
با سلام دختری 24 ساله هستم و مبتلا به سندروم PCO . اول مهر ماه 93 سونو کردم و یک کیست ساده 25 میلی متری داشتم که خداروشکر با مصرف قرص اچ دی برطرف شد. بعد مصرف این قرص در آزمایش خون متوجه شدم آنزیم های کبدیم بالا رفته . با این وجود پزشک برام قرص دزوسپتیو تجویز کرده . آیا باید مصرفش کنم؟ قرص دوفاستون برای مشکلم مفیده؟ ممنونم
- قرص پیشگیری
با سلام و وقت بخیر وقتی اولین بسته قرص ضد بارداری و از روز اول پریود مصرف کنیم و بسته اول تمام شود، مجددا بسته دوم را نیز باید از اولین روز پریود شروع کنیم تا اثر ضد بارداری داشته باشد؟ چون من این کار را انجام دادم. میخواستم ببینم کارم درست بوده یا اشتباه؟ نگران شدم که مبادا کارم اشتباه بوده و باردار بشم. با تشکر



