Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سونوی آنومالی
سلام. من دیروز سونوی انومالی دادم همچی زده بود نرمال دکتر سونوگرافم گفت خوبه. بنظرتون طول سرویکس تو هفته۱۸ که ۳۸ زده خوبه؟ و اینکه تو سونوی ان تی ضربان قلب ۱۵۶بود و اینبار انومالی شده ۱۴۱.اینکه اومده پایین بد نیس؟
- اقدام به بارداری
سلام من دوره قاعدگیم ۲۸ روزه است چه موقع برای بارداری اقدام کنم چندروز بعد قاعدگی.
- جلوگیری ازبارداری
سلام من بانامزدم رابطه محافظت نشده داشتم وفرداش دوتاقرص یک ونیم اورژانسی خوردم وبعدازی هفته ک رابطع داشتم ی قرص یک ونیم خردم وبعداز۱۰روزخونریزی ولکه بینی داشتم ولی ازتاریخ پریودیم۱۰روزمیگذره ایااحتمال داره باردارباشم؟
- سلام من کیست تخمدان ریز دارم وزود به زود پریود میشم دکتر قرص استرومارین داده که از روز ۳قاعدگی شبی ۱عددبخورم ومدروکسی پروژسترون داده که از ۱۴قاعدگی شبی ۲تا بخورم اگه بعد قرص استرومارین ۱۰تا که خوردم پریود شدم باید چی کار کنم بعد قرص مدروکسی پروژسترون از کیه بخورم میشه راهنمایی کنید
- بارداری
سلام خسته نباشید میشه در بارداری قرص پرگناکر و آسپرین رو با هم مصرف کرد؟ ۱۲ هفته ام
- چکاپ قبل از بارداری روز ۱۴ پریودی
سلام من سونو فولیکول دادم چیه فولیکول ۲۷میلیمتری دارم واندومترم ۹است چند درصد احتمال داره تخمک گذاری صورت بگیره؟واحتمال کیست شدن بالاست؟
- متفورمین در بارداری
سلام خانم دکتر من ۶ هفته باردارم قبل بارداری متفورمین استفاده کردم تا الانم استفاده کردم دکترگف در بارداری ممنوعه قطعش کن الان هرچی میخونم درموردش نوشته قطع ناگهانیش باعث ایست قلبی جنین میشه چجوری قطعش کنم؟
- سقط
سلام آقای دکترمن مادریه دختر۱۶ساله هستم دخترم موردتجاوزازعقب قرارگرفت بردمش دکترگفتن پرده سالمه چهارتاآمپول پرژسترون براش زدولی بعدش متوجه شدم بادجودپرده بارداره وکیسه تشکیل شده الان قرص سایتوتک میخوام بهش بدم باوجودامپول پرژسترون سقط انجام میشه؟چندروزم هست خونریزی ودردزیرشکم داره توروخداجوابم بدیددارم ازاسترس میمیرم.
- زایمان
سلام من قرص میخوردم و الان میخام حامله بشم چند روز جلوگیری نکنم حامله میشم میشه جواب بدید بعد اینکه اب منی از واژن بیرون میاد احتمال بارداری کم است؟
- راهنمایی برای پیشگیری از بارداری ناخاسته
با نامزدم رابطه داشتم بعد از ۲ الی ۳ هفته حالت های بارداری بهم دست داده برای پیشگیری چه کار کنم؟
- قرص پردنیزولون
سلام خانم دکتر من هفته ی سی و دوم بارداری هستم و قرص پردنیزولون5میخورم .هفته ی پیش سه شنبه و چهارشنبه و پنج شنبه خوردم این هفته سه شنبه خوردم و چهارشنبه یادم رفت ولی امروز که پنج شنبه است هم خوردم حالا باید چیکار کنم ؟آیا به جاش جمعه بخورم ؟
- اقدامی
سلام خسته نباشید من تست بی بی زدم اولش بعد ۶ ساعت مثبت شد دومی هم بعد یه رب هاله انداخت و مثبت شد حالا میخوام بدونم ایا درسته
- درباره بارداری
سقط داشتم در 5ماهگی به دلیل زیاد شدن اب به دور سر بچه
- دارو
سلام،من بیمار شما هستم،هفته چهارم بارداری هستم ،دیروز برام utrojestan200تجویز کردین،ولی من متوجه نشدم این دارو خوردنیه یا شیاف واژینال،چون ظاهرش خوردنیه،ولی خانم دکتر بهم گفتن که یا بخورم یا شیاف،الان من گیج شدم،لطفا من رو راهنمایی کنید،ممنونم
- نازایی
سلام من سه ساله ازدواج کردم ولی باردارنشدم رفتم دکترگفتن تنبلی تخمدان دارم.ایابادارورفع میشه؟یاکلا نازاهستم؟ وشوهرمم حرکت اسپرمش ضعیف هسته ایااین مشکل هم حل میشه یانه؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر عزیزم من در هفته ۱۹ بارداری هستم ماه پیش به خاطر داشتن ترشح پنیری سبز رنگ پماد واژینال دالاواگ به مدت سه روز تجویز ش بعد از مصرف دچار خارش شدم و تکرار این پماد بهم تجویز شد که انجام دادم بعد از اون فقط یک بار دیگه خارش داشتم که وقتی به اطلاع دکتر رسوندم بهم پماد تریامسینولون و سرتاکونازول هرکدام روزی دوبار تجویز شد ایا مصرفش برای جنین مشکلی نداره و اینکه مصرف هرکدام از پماد ها با چه فاصله ای از هم باشه و تاچه زمانی ادامه بدم و اگه فعلا خارش نداشتم بازم پمادو مصرف کنم یا نه؟
- سقط و بارداری مجدد
باسلام من ۳۶ سالمه بعد از ۲ سال ناباروری به روش iui باردار شدم که هفته ۱۲ متوجه شدم جنین در ۸ هفتگی ضربان نداشته و رشد نکرده و خود بخود سقط شد...به نظر شما کی میتونم دوباره برای بارداری اقدام کنم
- بارداری سوال مهم
سلام خانوم دکتر من باردارم و داخل واژنم احساس میکنم سوزن میزنه چیکار کنم یعنی مشکلی هس ؟
- تزریق ویتامین دی در بارداری
سلام خانم دکتر عزیز ، وقتتون بخیر درآخرین آزمایش ویتامین دی پایین داشتم که شما برام آمپول ویتامین دی تجویز کردید، الان ده روز پریودم عقب افتاده و علایم بارداری دارم، درصورت قطعی بودن بارداری تزریق این آمپول مشکلی نداره؟
- پلاکت خون۱
خانم دکتر در ادامه سوال قبلیم که گفتم تو هفته ۲۷ بارداری هستم و پلاکت خونم ۱۵۸ هستش و من خیلی نگرانم،هموگلوبینم ۱۱.۵ هستش خانم دکتر شما کپسول Easy Iron ,پریناتال،کلسیم رو برام تجویز کردید،الان که پلاکتم پایینه میتونم دو تا ایزی آیرون رو بخورم؟اصلا تاثیری تو پلاکت داره؟


